Към съдържанието

  •  

Lambo_Rambo

Регистрация: 02 ное 2009
Офлайн Последно: 09 ное 2019 - 19:54:38
****-

Моите мнения

В тема:Mercedes 190 с M119 V8 5.0

02 декември 2017 - 15:05

Да ъпнем темата малко, днес минах преглед с колата, което означава, че е минала 1 година от както я подкарах пак. За 1 година съм минал около 1000км по километраж, иска ми се да кажа че не е имало проблеми с колата през това време но това няма да е точно така :D Първо да започнем с ремонтните дейности - 2 пъти пръсках карета на полуоските и скъсах 3 диска на съединителя. Първия от тях беше с пружини, същия с който си карах и преди 4-5 години като подкарах за първи път мотора, при него се пръснаха сепараторите на пружините, парченца от тях влязоха между маховика и керамиката и съединителя спря да отделя, диска се разнити и така нататък... Замених го с нов диск с по-дебела подложка (3мм, докато стария беше с 2х1мм) и твърда централна част от диск от бмв, на който му откъснах главината може би след само 100-150км. В последствие на същия диск заварихме по-здрава главина от диск от 123ка, доста по-масивна от тази на бмв-то, но пак диска се сряза в следващото най-слабо сечение. За съжаление това стана непосредствено преди състезанието на картинг пистата, което се проведе миналата седмица, по точно се случи като отивах към пистата да се запиша, и съответно го пропуснах. Още на следващия ден оправих колата, сложих централна част от 240мм диск на бмв, който е най-големия за малките шлици на бмв, ако и той се скъса ще трябва да се мисли нещо по-сериозно.

 

19225100_1553532521324591_8055882079758624059020_1710997845578057_90767796687237

24174421_1716938361650672_83021273311129

 

 

 

Имаше и едно профилактично вадене и разглобяване на двигателя за оглед, всичко си му беше наред, смених му биелните лагери тъй като са 50-60лв и беше подходящ момент да ги сменя, въпреки че бяха само на 400-500км и нямаха следи от износване по тях. Налях му ново синтетично масло 10-60 с което повдигачите вече не се обаждат, преди съм го карал само с 10-40 полусинтетика и определено повдигачите се разтракваха като вдигне двигателя повече от работна температура.

 

Горе долу това са ремонтите. Продължаваме с ъпгрейдите. Обухме колата с нови гуми 225/45/18 дот 2016 и отпред и отзад, вече имам работеща хидравлична ръчна спирачка с клапан за блокаж на задния кръг, на която обаче помпата явно идва голяма и е доста тегава, отпред сложих две стъклопластови корита, монтирани на заводските релси, с което паднаха едни 25кг тегло, спрямо заводските, и не на последно място най-осезаемия ъпгрейд - нов радиатор с размери на питата 612х488х42мм, води се за 300д но като размери на питата мисля че е същия като радиаторите предназначени за E500, за мой късмет влезе буквално на косъм между роговете на 190то без да се налага да режа нищо. Охлаждането осезаемо се подобри, не съм виждал колата да вдига повече от работна температура с този радиатор, а по булевардите като няма трафик пада до към 60 градуса тъй като карам без термостат. По-голям радиатор от този буквално няма на къде да влезе в 190 без да се режат роговете.

 

22339442_1670164182994757_41141531761012

 

Днес на прегледа претеглиха колата - 670кг на преден мост, 420кг на заден мост или около 1090 общо, след което минах през два пункта за вторични на единия претеглиха колата 1200кг с мен в нея, на другия 1180 пак с мен в нея ,така че за момента да кажем излиза че колата тежи около 1100кг до колкото може да се вярва на въпросните кантари, горе долу толкова очаквах и аз, тъй като при сглобяването претеглях всички части по отделно. Към момента колата си е с пълен интериор и екстериор, работещо парно, работеща аудиосистема и тн, всички кори и тапицерии в интериора и багажника си стоят, единственото липсващо е шибидаха, с който още не съм решил какво да правя и си карам колата без него, и също така всякакъв вид изолации са премахнати от колата като боядисвах купето. Това е с джанти 8.5J, и гуми 225/45/18, които тежат около 90кг общо 4те джанти с гумите на тях, ии около 10-15 литра в резервоара, както и задължителните аптечка триъгълник пожарогасител, и стоманено въже за теглене, без което не излизам да карам колата :D Баланса излиза около 60:40, но не мисля да си давам зор да местя тегло към задния мост, евентуално акумулатора и може би по-лек капак отпред, тъй като заводския е дразнещо тежък. Ако теглото ми стане много голям проблем бих сложил и по-леки джанти, сегашните ми са ненужно широки и съответно тежки. Това е в общи линии, ще продължавам да работя в посока правене на колата по надеждна и като цяло по-приятна за каране, не мисля да има генерални промени по колата. С ходовата част и окачването да отбележа че не съм имал никакви проблеми, от доста време карам само на койлоувърите отпред, без заводските пружини, и в комбинация с новите гуми недозавиването бих казал че изчезна поне при сегашното каране на колата. Също отново се върнах към заварката на диференциала тъй като ASD диференциала който бях сложил първоначално се оказа че не задържа достатъчно добре и издаваше доста неприятни звуци в завоите. Към момента е с предавателно число 3.23, но имам един 3.92 който обмислям да сложа, тъй като със сегашния в града почти никъде не мога да карам на 5та, а на повече от 2ра също и е трудно да пързаля. 

 

Това е за последната една година, нямах възможност да участвам в някакви състезания, само няколко локални дрифт-дейчета и няколко мерцедес сбирки. Не съм правил кой знае какви фотосесии и клипчета на колата, а и като гледам почти всички снимки в темата са изчезнали. Може би най-готиното клипче което са ми правили до сега е от варненската среща през лятото, която се получи много добре, ето за който не го е гледал :)


В тема:Новия Хамърмобил

17 октомври 2017 - 19:26

Честито тва вече си е истинска кола :) Как бяха спирачките на калояново, на излизане от пистата на всички 211ки 55 им пушеха много сериозно спирачките, май им идва тясна пистата :)


В тема:W124 с 230 kompressor

30 септември 2017 - 02:25

на 190 2.6 автомат е 3.07, предполагам на 124 ще е същия или малко по-къс да компенсира за повечето килца


В тема:Огромна утечка от 11 предпазител на 124 м102

10 септември 2017 - 16:22

Ти нямаш карбуратор а механична инжекция, ама тя не мисля че може да направи такъв товар.. Виж дали нямаш някъв чикиджийски подгрев на смукателния колектор (там където се хваща за главата), друго не ми идва на ум..


В тема:Въпроси от 200 на 320

17 юли 2017 - 20:55

Здравей, тъй като преди няколко месеца правих точно такъв суап от М111 на М104 на 124 купе, горе долу са ми пресни нещата. Трябват ти задължително стойки за мотора от 6 цилиндрова 124ка, двигателя комплект може да е от W124, W210, W202, R129, ако е от W140 трябва да сменяш картера и маслената помпа. В моя случай аз сложих двигателя със климатика, алтернатора, и хидравличната помпа от М111 мотора, пасват на 100% без никакво преправяне, само единия от маркучите за климатика трябва да се удължи. Задължително е да си вземеш воден радиатор и маркучи за 3.2 мотора. В конкретния случай колата си остана със заводската кутия от М111, но демферния маховик и съединителя бяха сменени с такива на 240мм. Хубаво е да се ползва кардан от купе със 6 цилиндров мотор, възможно е да се остави заводския но мисля че при последващо сваляне на кутията ще е почти невъзможно да се измъкне кардана. Стойката на кутията и пръчките с които се сменят скоростите също е хубаво да се вземат от 6 цилиндрова 124ка, но може и заводските да бъдат преправени. Естествено изпускателната система също трябва да бъде преправена. Стабилизиращата щанга трябва да се сменени защото удря в картера. По спомен това беше, като цяло доста лек и приятен суап, на мен ми отне около седмица, но колата беше с megasquirt и нова инсталация така че там не мога да ти помогна.