Към съдържанието

  •  

Снимка
- - - - -

БИОДИЗЕЛ+/- на алтернативното гориво


  • Please log in to reply
134 мнения по тази тема

#121 grosmaster

grosmaster

    Фен на Клуба

  • Потребители на форума
  • 5230 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:Пловдив
  • Автомобил:
    BMW

Публикувано 13 февруари 2008 - 00:09

Ми то тва се прави,не е сложно,а и не е задьлжително да го купуваш от БГ.Моите амортесиори идват от другия бряг или 4 дни с кола.Тая трьба идва сьс самолет до теб,ко ти дреме че е фьрчала.


Стига вече давай идей, спирам да чета тази тема, тъкмо се бех наканил да продавам "Кочината".... :nono:
  • 0
Публикувано изображение

#122 BENZBOSS

BENZBOSS

    Майстор

  • Потребители на форума
  • 6695 Мнения:
  • Пол:не е посочено

Публикувано 13 февруари 2008 - 04:03

:offtopic1: Малко ОФФ искаш ли?Искаш или не е го на. :flagMB new: Знаеш ли как по някои лодки се премахва нуждата от електрически бойлер?Е те по тоя начин - сладката вода минава през една такава далаверка която е вьрзана за охлаждането на мотора и влиза в бойлера.Работи ли ми мотора имам 90+ градуса вода в бойлера.

А да знаеш как се охлажда морски дизел???Ми няма обикновен радиатор,мотора е вьтре в лодката и няма напор на вьздуха.Имаш помпа която засмуква солена вода,помпата е вьрзана с ремьк кьм мотора.Имаш и познай какво..............а баш тва.Имаш не 1 ами 2 такива топлообменника.Солената вода която е да речем 15 градиса минава пьрво пред пьрвия за който е вьрзан антифриза на големия крьг.Това го играе радиатор все едно на колата.После продьлжава кьм втория топлообменник който е вьрзан за маслото на мотора или нещо като маслен радиатор на някои коли.Има и финт с трети на отделна помпа за трансмисията ма да не се впускам в много ОФФ.

А как се прекарва трьба под дьното на лодката през която цуркулира антифриза за да се охлажда.Кил коолинг му викат.Или как морски влекач с 2 локомотивни мотора има извадени на дьното на лодката радиатори - по един за маслото и един за антифриза..................Много става,отнесох се.

Другия пьт като видиш лодка сьс запален мотор от която ниско на борда и тече вода да не се чудиш тва кво е.Чиста солена водица засмукана от помпата,прекарана през топлообменниците и изхвьрляна или през отделна трьба или направо в ауспуха на лодката :icon_coolgrin: :icon_coolgrin: :icon_coolgrin:

Та кви нагреватели,кви ПРЕЗ 5 МИНУТИ,кво ватове,алтернатори,ремьци...................тралала. :kill_myself: Захранващия го набиваш в един такьв топлообменник преди да влезе в помпата и филтьра и забиваш антифриза да вьрти през топлообменника.Ни помпи ти трябват,ни ток ни нищо.Пьрвоначално палене го грееш,после нафтата си идва на около 90 градуса кьм помпата / я нафта,я олио /.

Да пусна тема Как топлим нафта?Или как се охлажда дизел?Или ако искаш да комбинирам тая тема с ДИЗЕЛА И ФИЛТРИТЕ?Знаеш ме с какво си вадя паржолите,щом ти го пиша това значи сьм добьр там,ако не бях.............. :rolleyes: Там на последната страница имаше линкче как се монтира такава система,но не и как я греят.

Ма сега някой ще каже ТО ТВА НАЛИ ТИ КАЗАХА,ЧЕ ГО НЯМА ТУК.................е па то и тук го няма,ровиш по нета или си го правиш сам ако не ти се дават по 500$ са 2 трьби на куп.
  • 0
.

#123 BENZBOSS

BENZBOSS

    Майстор

  • Потребители на форума
  • 6695 Мнения:
  • Пол:не е посочено

Публикувано 13 февруари 2008 - 04:27

Малко снимки,моля модераторите да ги затрият тва ако не е за тук / само да го пипне някой :boxing: :jester: /.



Е ви малко модели.

Публикувано изображение

1400 коня така се охлаждат.

Публикувано изображение

Пьрвото е такова подобно като на снимката само дето моето е с 2 капака,а това е с един / ония жьлтия.През малките трьбички минава солената вода и за тва е тоя капак - като почне да прегрява мотора отварях капака и рьгаш с шомпол да се отпушат.Запушват се от солта итемпературата и това вас не ви грее,никой няма да охлажда с отворена система и солена вода.Е ви друг долу.

Публикувано изображение

Публикувано изображение

Публикувано изображение

Е тва представлява един - трьба дебела колкото кутийка от Кока-Кола и около 3 педи да речем,с 2 отвора за маркуча на антифриза и 2 по-малки за маслото или нафтата.Толкоз,може да я навреш кьдето искаш под капака на колата,на 2 педи от помпата я плесни ако ти е кеф.Вертикално,под ьгьл,хоризонтално...............как ще да е.

Публикувано изображение

Е тук намерих поне 30 вида.

http://www.ejbowman.co.uk/

Темичка как се кара дизел в Аляска някой иска ли???Преди 3 дни говорих с един Сьрбин механик на дизели в Аляска,беше си купил пикапче единичка та се заплеснахме с него в сервиза на моите хора. :flagMB new: :
  • 0
.

#124 grosmaster

grosmaster

    Фен на Клуба

  • Потребители на форума
  • 5230 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:Пловдив
  • Автомобил:
    BMW

Публикувано 13 февруари 2008 - 07:50

Винаги съм се чудел, защо тече вода отстрани на някоя лодка, това не го знаех :blush:
И друго да те питам, тази вода като е солена и като минава през такива топрообменници, няма ли опасност да се запушат? :dontknow:
  • 0
Публикувано изображение

#125 BENZBOSS

BENZBOSS

    Майстор

  • Потребители на форума
  • 6695 Мнения:
  • Пол:не е посочено

Публикувано 13 февруари 2008 - 08:08

Публикувано изображение

Крьглия капак нали го виждаш,тоя дето е хванат с болтове?Та тия болтове се махат,от другата страна има сьщия капак който се развива по сьщия начин.Вьтре са тия дребните трьбички по които минава солената вода,а те самите са потопени в антифриза.Запушват се и всяка година се отваря капака и се чисти с шомпол,едно такова като дьльг болт - просто го прекаврваш през всяка една трьбичка и си ОК.

Проблем с тва нямаш,при колите системата е затворена и стои под нивото на радиатора,няма да я качваш на тавана на колата.При лодките е друго,там повечето случаи мотора е над водата и в момента в коита му врьтнеш ключа и го гаснеш водата се врьща обратно в морето и системата остава суха.И понеже жега и сол не е добро сьчетание се случва да се запушат половината трьбички

При колите проблеми няма.Пьрво караш антифриз,а не солена вода и второ системата не се празни никога,вьрти се от водната или маслената помпа,а другата част на тва е горивната система.

Заеби,не ги мисли морските.Мисли как пьрвоначално се загрява горивото,как се следи за примеси,как се следи вакума в системата,наличието на вода,задьнването на филтрите,подгряването на резервоара или преди помпата,допьлнителна помпа за подкачване на гьсто масло,монтаж на допьлнителен алтернатор и регулатор както и превключвател от една кьм друга батерия или двете паралел с предпазител .........................и ако не се сещаш свирни да вкарам малко челен морски опит.Ма ми свирни преди 14 тоя месец,че влизам в морето за седмица с едни 600 коня Катерпилари и няма да имам нет. :icon_coolgrin:
  • 0
.

#126 fenkoto

fenkoto

    Прохождащ

  • Потребители на форума
  • 5 Мнения:

Публикувано 13 февруари 2008 - 13:05

Колега, доста инфо си дал и е интересно.

Но устройството което си сложих си има топлообменник - не е тръбен а е пластинчат. Вместо тръбички вътре има пластини които разделят антифриза от олиото. Повърхността на контакт е много голяма - 0,336 квадратни метра и има 30 пластини.

Значи топлообменника не е достатъчен за да топли до 80 градуса олиото и затова нагревателя се влючва от време на време. Иначе както казваш нагревателя е и за първоначалното нагряване - да не чакаш дълго докато загрее антифриза.

ето такъв топлообменник
Публикувано изображение

Публикувано изображение

Публикувано изображение
  • 0

#127 BENZBOSS

BENZBOSS

    Майстор

  • Потребители на форума
  • 6695 Мнения:
  • Пол:не е посочено

Публикувано 13 февруари 2008 - 15:06

:icon_coolgrin: Готинко ма малко,ако е двоен размер ще имаш олио на 90 градуса.27 коня 3 цилиндьра Янмар 3GM3F ми грее 60 кила бойлер,ти смятай какво става са 2 шепи олио.
  • 0
.

#128 fenkoto

fenkoto

    Прохождащ

  • Потребители на форума
  • 5 Мнения:

Публикувано 17 април 2008 - 13:15

Колега ми изпрати лично съобщение и аз поствам отговора си тук за да го видят и други :

Здравей Колега.
Писа един път по темата и изчезна.
Интересувам се от това устройство и аз.
Освен това искам да попитам само олио ли става?
А ако има примеси от мас или палмово масло например?
Дай координати на тази фирма, която произвежда устройството.
Поздрав


здрасти,

В упътването на устройството пише че е предназначено само за олио от рапица, слънчоглед и други подобни. Няма знатчение дали е ново или ползвано или дали е рафинирано или не.

Олио от кокос и палма не ставало защото е много гъсто. Но ако има някакъв процент такова , не е фатално.

Фирмата се казва Сасолио и е тук в Варна - тел - 0889113771
  • 0

#129 rado54

rado54

    Прохождащ

  • Потребители на форума
  • 1 Мнения:

Публикувано 18 декември 2008 - 18:04

Izvinqvam se no namam kirilizator

Eto vi malko informaciq ot parva raka
Imam specialna instalaciq na Jeep Mitsubishi Pajero za biodisel , podobna e na gaovite uredbi- otdelen tank za nafta okolo 12 litra za palene kogato e studeno, toploobmennik koite e specialen i prez nego minava biogorivoto, prevkliu4va se kogato oraboti nqkolko minuti i zagree sistemata.Slagana e v Germaniq, ve4e nqkolko godini se kara na kakvoto ima, kara6 sam izvestno vreme i na 4ist biodisel i moga da kaja 4e motora raboti po-dobre, i e okolo 10% po ikonomi4en.Traboprovodite sa smeneni speciqlno, no novite avtomobili otdavna ve4e se proizvejdat sas podhodq6ti traboprovodi i ne trqbva da se smenqt.
Moje da se kara lqtno vreme na gradsko karane smes ot disel i bio 70\30 , na dalag pat 50\50 i na obiknoven diselov avtomobil bez problemi.Prepora4itelno e da se smeni samo filtara na okolo 1000 km sked kato se kara na biodisel a ne predi, za6toto iz4istva boklucite ot rezervoara i se natrupvat vav filtara.
Nqkoi ako se interesuva ot shemi snimki i pro4ee , imam cqlata dokumentaciq neka me tarsi na 0888001200 ili tukna LS
Ima samo edin problem 4e vdignaha po edno vreme cenata bezbojno dokato v Germaniq razlikata e okolo 50% po niska ot cenata na disela, ama ne e 4udno, pri polojenie 4e olioto tuk be 3.30 a v Germaniq 85 centa
Mislq 4e ne6tata si doidoha malko na mqsto i sled kato i olioto padna s edin lev moje i biogorivoto da stane na normalna cena
  • 0

#130 СЕКТОР

СЕКТОР

    Прохождащ

  • Потребители на форума
  • 30 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:ВАРНА
  • Автомобил:
    W202 C220D 1995 elegance

Публикувано 04 март 2009 - 11:58

Са последно мога ли да карам с олиото от фритиурника или не :lol: защото гледах в Топ Гиър на едно волво тип нафтова печка му направиха тест с 60 литра такова олио и си вървеше без ядове и му нямаше нищо на двигателя (после го отвориха...)

http://www.youtube.c...feature=related И един от нашият отбор го напълниха с олио за готвене
  • 0
Публикувано изображение

#131 Mr.Benz

Mr.Benz

    Чирак

  • Потребители на форума
  • 207 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:София
  • Интереси:Бенцове,камиони,мотори
  • Автомобил:
    C200 W202 94'
    (OM 601.913)
    C200 W203 04'
    A170 W168 00'
    190E W201 87'

Публикувано 01 февруари 2014 - 01:42

Много интересна тема.

Възможно ли е да се доливат малки количества до 5 литра към нафтата съотношение с нея 40% към 60% на дизелова 202ка чист дизел 75кс, като питането е за прегоряло двигателно масло и използвано вече олио ? :D


  • 0

:flagmbcb


#132 daimler1

daimler1

    Член на МБКБ

  • Членове на клуба
  • 3224 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:Варна
  • Автомобил:
    в миналото W111 280E 62г.
    W123 230E 83г.
    W 124 220Е,
    W202Т 250 TD 97г.
    W210 E220CDI
    Сега:
    Audi quattro А6 C4.
    E500T 4-matik AMG
    SL500 R 230

Публикувано 02 февруари 2014 - 17:59

Много интересна тема.

Възможно ли е да се доливат малки количества до 5 литра към нафтата съотношение с нея 40% към 60% на дизелова 202ка чист дизел 75кс, като питането е за прегоряло двигателно масло и използвано вече олио ? :D

Мисля че може,само трябва да се сменя горивния филтър по често.


  • 0

#133 galeon_ruse

galeon_ruse

    Прохождащ

  • Потребители на форума
  • 41 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:Русе
  • Автомобил:
    GLE 350d Coupe 4Matic 2016
    GLC 220d Coupe 4Matic 2017
    Toyota Hilux Extra cab 2010
    MAN TGS 18.420 2009
    VOLVO FM 2001
    Nissan Navara D40
ГАРАЖ Виж ГАРАЖА

Публикувано 19 август 2017 - 05:47

Мисля че може,само трябва да се сменя горивния филтър по често.

В последните редакции (след 2010-2012) на книгите за експлоатация пише до 10% биокомпонента. Преди пишеше (за двигатели около 2005-2010) до 30 %керосин. От миналата година пишат EN590, изобщо нищо за биодизела, който задължително присъства 6-7% в цяла Европа.


  • 0

#134 msotiroff

msotiroff

    Прохождащ

  • Потребители на форума
  • 30 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:Пазарджик
  • Автомобил:
    w124 200D
    w210 E250 TurboDiesel
    ex: w124 E220
ГАРАЖ Виж ГАРАЖА

Публикувано 19 август 2017 - 11:39

Винаги ми е било чудно няма ли начин с нещо (около10-15%, за да е рентабилно) да се разрежда олиото до степен, до която да е достатъчно рядко, че да няма проблени с подкачването и възпламеняването зимно време. Пробвал съм с бензин без особен успех, газта за осветление пък е скъпа... Не знам как ще е с някакъв разредител за боя(корселин или АМВ)?!
Аз карам 124-ката от доста време с олио, пробвал съм и с масло, но то повече цапа, много замърсява и е на цената на олиото. Имах селфмейд система за палене на нафта и прехвърляне на олио, с кранове, топлообменник и т.н., но ако не се загрява олиото в резервоара просто трябва да има допълнителна подкачваща помпа в близост до него, иначе не става... Изтърбуших системата и сега си слагам 50/50 нафта-олио и няма грижи, но излиза дебело :)

Та ако някой има идеи за силен разредител да споделя... готов съм да експериментирам с моята кола и да споделям резултатите.
  • 0
Mercedes-Benz E250td S210
Mercedes-Benz 200d W124
Ex: Mercedes-Benz E220 W124

#135 daimler1

daimler1

    Член на МБКБ

  • Членове на клуба
  • 3224 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:Варна
  • Автомобил:
    в миналото W111 280E 62г.
    W123 230E 83г.
    W 124 220Е,
    W202Т 250 TD 97г.
    W210 E220CDI
    Сега:
    Audi quattro А6 C4.
    E500T 4-matik AMG
    SL500 R 230

Публикувано 19 август 2017 - 12:58

За разредител освен споменатите не знам.На времето се караше и с трансформаторно масло.Надали обаче са го купували.
  • 1




0 потребител(и) четат тази тема

0 потребители, 0 гости, 0 анонимни