Към съдържанието

  •  

Снимка
- - - - -

БИОДИЗЕЛ+/- на алтернативното гориво


  • Please log in to reply
134 мнения по тази тема

#121 grosmaster

grosmaster

    Фен на Клуба

  • Потребители на форума
  • 5320 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:Пловдив
  • Автомобил:
    BMW

Публикувано 13 февруари 2008 - 00:09

Ми то тва се прави,не е сложно,а и не е задьлжително да го купуваш от БГ.Моите амортесиори идват от другия бряг или 4 дни с кола.Тая трьба идва сьс самолет до теб,ко ти дреме че е фьрчала.


Стига вече давай идей, спирам да чета тази тема, тъкмо се бех наканил да продавам "Кочината".... :nono:
  • 0
Публикувано изображение

#122 BENZBOSS

BENZBOSS

    Майстор

  • Потребители на форума
  • 6695 Мнения:
  • Пол:не е посочено

Публикувано 13 февруари 2008 - 04:03

:offtopic1: Малко ОФФ искаш ли?Искаш или не е го на. :flagMB new: Знаеш ли как по някои лодки се премахва нуждата от електрически бойлер?Е те по тоя начин - сладката вода минава през една такава далаверка която е вьрзана за охлаждането на мотора и влиза в бойлера.Работи ли ми мотора имам 90+ градуса вода в бойлера.

А да знаеш как се охлажда морски дизел???Ми няма обикновен радиатор,мотора е вьтре в лодката и няма напор на вьздуха.Имаш помпа която засмуква солена вода,помпата е вьрзана с ремьк кьм мотора.Имаш и познай какво..............а баш тва.Имаш не 1 ами 2 такива топлообменника.Солената вода която е да речем 15 градиса минава пьрво пред пьрвия за който е вьрзан антифриза на големия крьг.Това го играе радиатор все едно на колата.После продьлжава кьм втория топлообменник който е вьрзан за маслото на мотора или нещо като маслен радиатор на някои коли.Има и финт с трети на отделна помпа за трансмисията ма да не се впускам в много ОФФ.

А как се прекарва трьба под дьното на лодката през която цуркулира антифриза за да се охлажда.Кил коолинг му викат.Или как морски влекач с 2 локомотивни мотора има извадени на дьното на лодката радиатори - по един за маслото и един за антифриза..................Много става,отнесох се.

Другия пьт като видиш лодка сьс запален мотор от която ниско на борда и тече вода да не се чудиш тва кво е.Чиста солена водица засмукана от помпата,прекарана през топлообменниците и изхвьрляна или през отделна трьба или направо в ауспуха на лодката :icon_coolgrin: :icon_coolgrin: :icon_coolgrin:

Та кви нагреватели,кви ПРЕЗ 5 МИНУТИ,кво ватове,алтернатори,ремьци...................тралала. :kill_myself: Захранващия го набиваш в един такьв топлообменник преди да влезе в помпата и филтьра и забиваш антифриза да вьрти през топлообменника.Ни помпи ти трябват,ни ток ни нищо.Пьрвоначално палене го грееш,после нафтата си идва на около 90 градуса кьм помпата / я нафта,я олио /.

Да пусна тема Как топлим нафта?Или как се охлажда дизел?Или ако искаш да комбинирам тая тема с ДИЗЕЛА И ФИЛТРИТЕ?Знаеш ме с какво си вадя паржолите,щом ти го пиша това значи сьм добьр там,ако не бях.............. :rolleyes: Там на последната страница имаше линкче как се монтира такава система,но не и как я греят.

Ма сега някой ще каже ТО ТВА НАЛИ ТИ КАЗАХА,ЧЕ ГО НЯМА ТУК.................е па то и тук го няма,ровиш по нета или си го правиш сам ако не ти се дават по 500$ са 2 трьби на куп.
  • 0
.

#123 BENZBOSS

BENZBOSS

    Майстор

  • Потребители на форума
  • 6695 Мнения:
  • Пол:не е посочено

Публикувано 13 февруари 2008 - 04:27

Малко снимки,моля модераторите да ги затрият тва ако не е за тук / само да го пипне някой :boxing: :jester: /.



Е ви малко модели.

Публикувано изображение

1400 коня така се охлаждат.

Публикувано изображение

Пьрвото е такова подобно като на снимката само дето моето е с 2 капака,а това е с един / ония жьлтия.През малките трьбички минава солената вода и за тва е тоя капак - като почне да прегрява мотора отварях капака и рьгаш с шомпол да се отпушат.Запушват се от солта итемпературата и това вас не ви грее,никой няма да охлажда с отворена система и солена вода.Е ви друг долу.

Публикувано изображение

Публикувано изображение

Публикувано изображение

Е тва представлява един - трьба дебела колкото кутийка от Кока-Кола и около 3 педи да речем,с 2 отвора за маркуча на антифриза и 2 по-малки за маслото или нафтата.Толкоз,може да я навреш кьдето искаш под капака на колата,на 2 педи от помпата я плесни ако ти е кеф.Вертикално,под ьгьл,хоризонтално...............как ще да е.

Публикувано изображение

Е тук намерих поне 30 вида.

http://www.ejbowman.co.uk/

Темичка как се кара дизел в Аляска някой иска ли???Преди 3 дни говорих с един Сьрбин механик на дизели в Аляска,беше си купил пикапче единичка та се заплеснахме с него в сервиза на моите хора. :flagMB new: :
  • 0
.

#124 grosmaster

grosmaster

    Фен на Клуба

  • Потребители на форума
  • 5320 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:Пловдив
  • Автомобил:
    BMW

Публикувано 13 февруари 2008 - 07:50

Винаги съм се чудел, защо тече вода отстрани на някоя лодка, това не го знаех :blush:
И друго да те питам, тази вода като е солена и като минава през такива топрообменници, няма ли опасност да се запушат? :dontknow:
  • 0
Публикувано изображение

#125 BENZBOSS

BENZBOSS

    Майстор

  • Потребители на форума
  • 6695 Мнения:
  • Пол:не е посочено

Публикувано 13 февруари 2008 - 08:08

Публикувано изображение

Крьглия капак нали го виждаш,тоя дето е хванат с болтове?Та тия болтове се махат,от другата страна има сьщия капак който се развива по сьщия начин.Вьтре са тия дребните трьбички по които минава солената вода,а те самите са потопени в антифриза.Запушват се и всяка година се отваря капака и се чисти с шомпол,едно такова като дьльг болт - просто го прекаврваш през всяка една трьбичка и си ОК.

Проблем с тва нямаш,при колите системата е затворена и стои под нивото на радиатора,няма да я качваш на тавана на колата.При лодките е друго,там повечето случаи мотора е над водата и в момента в коита му врьтнеш ключа и го гаснеш водата се врьща обратно в морето и системата остава суха.И понеже жега и сол не е добро сьчетание се случва да се запушат половината трьбички

При колите проблеми няма.Пьрво караш антифриз,а не солена вода и второ системата не се празни никога,вьрти се от водната или маслената помпа,а другата част на тва е горивната система.

Заеби,не ги мисли морските.Мисли как пьрвоначално се загрява горивото,как се следи за примеси,как се следи вакума в системата,наличието на вода,задьнването на филтрите,подгряването на резервоара или преди помпата,допьлнителна помпа за подкачване на гьсто масло,монтаж на допьлнителен алтернатор и регулатор както и превключвател от една кьм друга батерия или двете паралел с предпазител .........................и ако не се сещаш свирни да вкарам малко челен морски опит.Ма ми свирни преди 14 тоя месец,че влизам в морето за седмица с едни 600 коня Катерпилари и няма да имам нет. :icon_coolgrin:
  • 0
.

#126 fenkoto

fenkoto

    Прохождащ

  • Потребители на форума
  • 5 Мнения:

Публикувано 13 февруари 2008 - 13:05

Колега, доста инфо си дал и е интересно.

Но устройството което си сложих си има топлообменник - не е тръбен а е пластинчат. Вместо тръбички вътре има пластини които разделят антифриза от олиото. Повърхността на контакт е много голяма - 0,336 квадратни метра и има 30 пластини.

Значи топлообменника не е достатъчен за да топли до 80 градуса олиото и затова нагревателя се влючва от време на време. Иначе както казваш нагревателя е и за първоначалното нагряване - да не чакаш дълго докато загрее антифриза.

ето такъв топлообменник
Публикувано изображение

Публикувано изображение

Публикувано изображение
  • 0

#127 BENZBOSS

BENZBOSS

    Майстор

  • Потребители на форума
  • 6695 Мнения:
  • Пол:не е посочено

Публикувано 13 февруари 2008 - 15:06

:icon_coolgrin: Готинко ма малко,ако е двоен размер ще имаш олио на 90 градуса.27 коня 3 цилиндьра Янмар 3GM3F ми грее 60 кила бойлер,ти смятай какво става са 2 шепи олио.
  • 0
.

#128 fenkoto

fenkoto

    Прохождащ

  • Потребители на форума
  • 5 Мнения:

Публикувано 17 април 2008 - 13:15

Колега ми изпрати лично съобщение и аз поствам отговора си тук за да го видят и други :

Здравей Колега.
Писа един път по темата и изчезна.
Интересувам се от това устройство и аз.
Освен това искам да попитам само олио ли става?
А ако има примеси от мас или палмово масло например?
Дай координати на тази фирма, която произвежда устройството.
Поздрав


здрасти,

В упътването на устройството пише че е предназначено само за олио от рапица, слънчоглед и други подобни. Няма знатчение дали е ново или ползвано или дали е рафинирано или не.

Олио от кокос и палма не ставало защото е много гъсто. Но ако има някакъв процент такова , не е фатално.

Фирмата се казва Сасолио и е тук в Варна - тел - 0889113771
  • 0

#129 rado54

rado54

    Прохождащ

  • Потребители на форума
  • 1 Мнения:

Публикувано 18 декември 2008 - 18:04

Izvinqvam se no namam kirilizator

Eto vi malko informaciq ot parva raka
Imam specialna instalaciq na Jeep Mitsubishi Pajero za biodisel , podobna e na gaovite uredbi- otdelen tank za nafta okolo 12 litra za palene kogato e studeno, toploobmennik koite e specialen i prez nego minava biogorivoto, prevkliu4va se kogato oraboti nqkolko minuti i zagree sistemata.Slagana e v Germaniq, ve4e nqkolko godini se kara na kakvoto ima, kara6 sam izvestno vreme i na 4ist biodisel i moga da kaja 4e motora raboti po-dobre, i e okolo 10% po ikonomi4en.Traboprovodite sa smeneni speciqlno, no novite avtomobili otdavna ve4e se proizvejdat sas podhodq6ti traboprovodi i ne trqbva da se smenqt.
Moje da se kara lqtno vreme na gradsko karane smes ot disel i bio 70\30 , na dalag pat 50\50 i na obiknoven diselov avtomobil bez problemi.Prepora4itelno e da se smeni samo filtara na okolo 1000 km sked kato se kara na biodisel a ne predi, za6toto iz4istva boklucite ot rezervoara i se natrupvat vav filtara.
Nqkoi ako se interesuva ot shemi snimki i pro4ee , imam cqlata dokumentaciq neka me tarsi na 0888001200 ili tukna LS
Ima samo edin problem 4e vdignaha po edno vreme cenata bezbojno dokato v Germaniq razlikata e okolo 50% po niska ot cenata na disela, ama ne e 4udno, pri polojenie 4e olioto tuk be 3.30 a v Germaniq 85 centa
Mislq 4e ne6tata si doidoha malko na mqsto i sled kato i olioto padna s edin lev moje i biogorivoto da stane na normalna cena
  • 0

#130 СЕКТОР

СЕКТОР

    Прохождащ

  • Потребители на форума
  • 30 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:ВАРНА
  • Автомобил:
    W202 C220D 1995 elegance

Публикувано 04 март 2009 - 11:58

Са последно мога ли да карам с олиото от фритиурника или не :lol: защото гледах в Топ Гиър на едно волво тип нафтова печка му направиха тест с 60 литра такова олио и си вървеше без ядове и му нямаше нищо на двигателя (после го отвориха...)

http://www.youtube.c...feature=related И един от нашият отбор го напълниха с олио за готвене
  • 0
Публикувано изображение

#131 Mr.Benz

Mr.Benz

    Чирак

  • Потребители на форума
  • 207 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:София
  • Интереси:Бенцове,камиони,мотори
  • Автомобил:
    C200 W202 94'
    (OM 601.913)
    C200 W203 04'
    A170 W168 00'
    190E W201 87'

Публикувано 01 февруари 2014 - 01:42

Много интересна тема.

Възможно ли е да се доливат малки количества до 5 литра към нафтата съотношение с нея 40% към 60% на дизелова 202ка чист дизел 75кс, като питането е за прегоряло двигателно масло и използвано вече олио ? :D


  • 0

:flagmbcb


#132 daimler1

daimler1

    Член на МБКБ

  • Членове на клуба
  • 3974 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:Варна
  • Автомобил:
    в миналото W111 280E 62г.
    W123 230E 83г.
    W 124 220Е,
    W202Т 250 TD 97г.
    W210 E220CDI
    Сега:
    E500T 4-matik AMG
    SL500 R 230

Публикувано 02 февруари 2014 - 17:59

Много интересна тема.

Възможно ли е да се доливат малки количества до 5 литра към нафтата съотношение с нея 40% към 60% на дизелова 202ка чист дизел 75кс, като питането е за прегоряло двигателно масло и използвано вече олио ? :D

Мисля че може,само трябва да се сменя горивния филтър по често.


  • 0

#133 galeon_ruse

galeon_ruse

    Чирак

  • Потребители на форума
  • 50 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:Русе
  • Автомобил:
    GLE 350d Coupe 4Matic 2016
    GLC 220d Coupe 4Matic 2017
    Mercedes-Benz Actros 18.440
    MAN TGS 18.420 2009
    VOLVO FM 2001
    Nissan Navara D40
ГАРАЖ Виж ГАРАЖА

Публикувано 19 август 2017 - 05:47

Мисля че може,само трябва да се сменя горивния филтър по често.

В последните редакции (след 2010-2012) на книгите за експлоатация пише до 10% биокомпонента. Преди пишеше (за двигатели около 2005-2010) до 30 %керосин. От миналата година пишат EN590, изобщо нищо за биодизела, който задължително присъства 6-7% в цяла Европа.


  • 0

#134 msotiroff

msotiroff

    Прохождащ

  • Потребители на форума
  • 34 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:Пазарджик
  • Автомобил:
    w124 200D
    w210 E250 TurboDiesel
    ex: w124 E220
ГАРАЖ Виж ГАРАЖА

Публикувано 19 август 2017 - 11:39

Винаги ми е било чудно няма ли начин с нещо (около10-15%, за да е рентабилно) да се разрежда олиото до степен, до която да е достатъчно рядко, че да няма проблени с подкачването и възпламеняването зимно време. Пробвал съм с бензин без особен успех, газта за осветление пък е скъпа... Не знам как ще е с някакъв разредител за боя(корселин или АМВ)?!
Аз карам 124-ката от доста време с олио, пробвал съм и с масло, но то повече цапа, много замърсява и е на цената на олиото. Имах селфмейд система за палене на нафта и прехвърляне на олио, с кранове, топлообменник и т.н., но ако не се загрява олиото в резервоара просто трябва да има допълнителна подкачваща помпа в близост до него, иначе не става... Изтърбуших системата и сега си слагам 50/50 нафта-олио и няма грижи, но излиза дебело :)

Та ако някой има идеи за силен разредител да споделя... готов съм да експериментирам с моята кола и да споделям резултатите.
  • 0
Mercedes-Benz E250td S210
Mercedes-Benz 200d W124
Ex: Mercedes-Benz E220 W124

#135 daimler1

daimler1

    Член на МБКБ

  • Членове на клуба
  • 3974 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:Варна
  • Автомобил:
    в миналото W111 280E 62г.
    W123 230E 83г.
    W 124 220Е,
    W202Т 250 TD 97г.
    W210 E220CDI
    Сега:
    E500T 4-matik AMG
    SL500 R 230

Публикувано 19 август 2017 - 12:58

За разредител освен споменатите не знам.На времето се караше и с трансформаторно масло.Надали обаче са го купували.
  • 1




0 потребител(и) четат тази тема

0 потребители, 0 гости, 0 анонимни