Към съдържанието

  •  

Снимка

Масло за ОМ601.911Марка и визкозитет


  • Please log in to reply
21 мнения по тази тема

#1 190D

190D

    Напреднал

  • Потребители на форума
  • 290 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:Варна
  • Автомобил:
    C 220 cdi W203 2001
    ML 420 cdi W164 2007

Публикувано 12 април 2006 - 23:21

В момента карам с полусинтетично Aral Basic tronic 10 W 40.Съмнява ме това да е най доброто въпреки, че колата работи доволно.Единствено от време на време със скоростите има малко проблем но за това не съм убеден, че маслото е виновник.Подходяща ли е пълната синтетика за този агрегат
  • 0

#2 Само Дизел

Само Дизел

    Майстор

  • Потребители на форума
  • 929 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:Германия

Публикувано 13 април 2006 - 09:48

Маслото, с което караш в момента, е напълно задоволително, стига да е истинско. Това е и препепоръчаният от производителя вискозитет.
Ако желаеш обаче най-доброто за твоя двигател, то това е напълно систетично масло с вискозитет 0W40 произведено от фирма с име, като Castrol, Mobil, BP и тнт.
Това обаче има смисъл, само, ако двигателят не харчи масло (или не повече от 0,1л/1 000 км).
За стари, изхабени двигатели, вече има специални масла, като например Mobil High Mileage. Използването на такива масла може да намали разхода на масло и да спре някои течове.

При преминаването от минерално/полусинтетично масло към напълно синтетично, задължително се прави обстойна промивка на двигателя.
  • 0
Mercedes-Benz - защото животът е твърде кратък.
'91 S124 300 TD Turbodiesel OM603

#3 190D

190D

    Напреднал

  • Потребители на форума
  • 290 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:Варна
  • Автомобил:
    C 220 cdi W203 2001
    ML 420 cdi W164 2007

Публикувано 13 април 2006 - 19:10

Двигатела за сега няма такива проблеми да чукам на дърво.Иначе за промивката задължително.Просто няма смисъл да се слага синтетика ако не се промие.Много бих се зарадвал ако някой сподели с какво си кара печката и как се държи
  • 0

#4 sky

sky

    Майстор

  • Потребители на форума
  • 2145 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:София;Казанлък
  • Автомобил:
    190E 2.3

Публикувано 13 април 2006 - 19:26

Карай си с полусинтетичното,няма смисъл от пълна синтетика ;)
  • 0
Публикувано изображение

#5 KPAHK

KPAHK

    Член на МБКБ

  • Членове на клуба
  • 3816 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:MLADOST CITY
  • Автомобил:
    MB E 320 CDI, 2007
    Mazda3 BL, 2011
    Toyota Hilux DLX, 2007
    Punto MK1, 1998
ГАРАЖ Виж ГАРАЖА

Публикувано 14 април 2006 - 09:10

няма смисъл освен ако не си някой състезател и :

"часовника не показва винаги над 6 часа" - цитат от един алфаджия :D
  • 0

#6 ENOXELA

ENOXELA

    Майстор

  • Потребители на форума
  • 4234 Мнения:
  • Пол:Мъж

Публикувано 14 април 2006 - 12:21

Двигатела за сега няма такива проблеми да чукам на дърво.Иначе за промивката задължително.Просто няма смисъл да се слага синтетика ако не се промие.Много бих се зарадвал ако някой сподели с какво си кара печката и как се държи

По принцип Mobil-е препоръчителното масло за Мерцедес.
Когато карах дизел Волво сипвах полусинтетика докато не започна да го харчи.
След това минах на минерално по-гъстичко.
Сипвал съм и Валволин но не бях много доволен поради факта, че го гореше по-бързо а и беше по скъпо.
  • 0

#7 kyuss

kyuss

    Чирак

  • Потребители на форума
  • 243 Мнения:

Публикувано 14 април 2006 - 19:40

190D,напиши моля какви спецификации са отбелязани на бутилката,че ми е интересно...
Mobil Delvac MX 15w-40,MB 228.3
  • 0
Blood, Sweat and Diesel !

#8 Spare Parts

Spare Parts

    Прохождащ

  • Потребители на форума
  • 8 Мнения:

Публикувано 20 април 2006 - 16:37

Ако искаш да резбереш съвсем точно върви в сервиза на Мерцедес с номера на шаси и там ще ти кажат.
  • 0

#9 Spare Parts

Spare Parts

    Прохождащ

  • Потребители на форума
  • 8 Мнения:

Публикувано 20 април 2006 - 16:39

В сервизната програма излизат всички лицензирани от Мерцедес производители на масла със съответния вид и визкозитет точно за конкретния мотор.
  • 0

#10 ENOXELA

ENOXELA

    Майстор

  • Потребители на форума
  • 4234 Мнения:
  • Пол:Мъж

Публикувано 20 април 2006 - 16:40

Ако искаш да резбереш съвсем точно върви в сервиза на Мерцедес с номера на шаси и там ще ти кажат.

Ама ти да не си от Балкан Стар?
  • 0

#11 ENOXELA

ENOXELA

    Майстор

  • Потребители на форума
  • 4234 Мнения:
  • Пол:Мъж

Публикувано 20 април 2006 - 16:51

Ето нещо полезно :D Препоръчителните масла за Мерцедес
  • 0

#12 ENOXELA

ENOXELA

    Майстор

  • Потребители на форума
  • 4234 Мнения:
  • Пол:Мъж

Публикувано 20 април 2006 - 17:02

190D,напиши моля какви спецификации са отбелязани на бутилката,че ми е интересно...
Mobil Delvac MX 15w-40,MB 228.3

Mobil Delvac MX 15W-40
Extra High Performance Diesel Engine Oil
Product Description
Mobil Delvac MX 15W-40 is an extra high performance diesel engine oil that provides excellent lubrication of today’s diesel engines
promoting extended engine life. As a result, this product meets or exceeds the specifications of virtually all major European and
American engine manufacturers. This extra high performance has been proven in the field in a wide variety of industries, applications,
and mixed fleets.
The advanced chemistry of this product provides outstanding performance in both modern, demanding low-emission diesel engines and
older diesel engines operating on low or high sulphur fuel. Mobil Delvac MX 15W-40 combines a blend of high performance base
stocks with a progressive additive system to provide superior control of oil thickening due to soot build-up and high temperatures as
well as outstanding resistance to oxidation, corrosion, and high temperature deposits.
Features & Benefits
High output, low emission diesel engines significantly increase the demands on engine lubricants. Tighter engine designs reduce oil
consumption, resulting in less fresh oil make-up to replenish depleted additives. Top piston fire rings are located higher on the piston
bringing the oil film closer to the combustion chamber where higher temperatures increase thermal stress on the lubricant. Increased
fuel injector pressure and retarded timing improve fuel burn efficiency, but also increase engine temperatures and increase soot loads.
Mobil Delvac MX 15W-40 is formulated from high performance base oils and a superior balanced additive system to provide optimum
engine performance in modern diesel and gasoline engines as well as older models. The key benefits include:
Features Advantages & Potential Benefits
High thermal and oxidation stability Reduced sludge build-up, deposits and viscosity increase
TBN reserves Deposit control and acid neutralisation
Stay-in-grade shear stability Wear protection and viscosity control
Advanced detergency/dispersancy Cleaner engines and longer component life
Improved soot handling Improved viscosity control and used oil pumpability
Excellent low temperature properties Start-up wear protection
Component compatibility
Meets demanding specifications of key OEMs
Longer gasket and seal life
One engine oil for mixed fleet operations
Applications
· Naturally aspirated and turbo-charged diesel powered equipment from leading Japanese, European, and American manufacturers
· On-highway light and heavy-duty trucking
· Off-highway industries including: construction, mining, quarrying, and agriculture
· Mixed fleet applications
ExxonMobil Lubricants & Specialties
All products may not be available locally. For more information, contact your local sales office or visit www.exxonmobil.com.
ExxonMobil is comprised of numerous affiliates and subsidiaries, many with names that include Esso, Mobil, or ExxonMobil. Nothing in this document is intended to override or
supersede the corporate separateness of local entities. Responsibility for local action and accountability remains with the local ExxonMobil-affiliate entities. Due to continual
product research and development, the information contained herein is subject to change without notification. Typical Properties may vary slightly.
© 2001 Exxon Mobil Corporation. All rights reserved.
Specifications & Approvals
Mobil Delvac MX 15W-40 meets the following industry and builder specifications:
ACEA E7/E5/E3/B4/B3/A2 X
API CI-4/CH-4/CG-4/CF-4/CF/SL/SJ X
Cummins CES 20072/1 X
Detroit Diesel 7SE 270 (4 stroke cycle X
Caterpillar CAT ECF-1 X
Mobil Delvac MX 15W-40 has the following builder approvals:
Daimler Chrysler MB 228.3/229.1 X
Cummins CES 20078/7/6/5 X
Mack EO-M Plus X
Volvo VDS-2/VDS-3 X
MAN M3275 X
Renault RLD X
MTU Type 1 (Open crankcase only - 500 hr ODI) X
ZF TE-ML 04C X
Mobil Delvac MX 15W-40 is recommended for use in applications requiring:
Allison C-4 X
Typical Properties
Mobil Delvac MX 15W-40
SAE Grade 15W-40
Viscosity, ASTM D 445
cSt @ 40ºC 105
cSt @ 100ºC 14.2
Viscosity Index, ASTM D 2270 138
Sulfated Ash, wt%, ASTM D 874 1.1
Total Base #, mg KOH/g, ASTM D 2896 10
Pour Point, ºC, ASTM D 97 -33
Flash Point, ºC, ASTM D 92 215
Density @ 15ºC kg/l, ASTM D 4052 0.88
Health & Safety
Based on available information, this product is not expected to produce adverse effects on health when used for the intended
application and the recommendations provided in the Material Safety Data Sheet (MSDS) are followed. MSDS's are available upon
request through your sales contract office, or via the Internet. This product should not be used for purposes other than its intended use.
If disposing of used product, take care to protect the environment.
The Mobil logotype, the Pegasus design, and Delvac are trademarks of ExxonMobil Corporation, or one of its subsidiaries.
ExxonMobil Lubricants & Specialties
  • 0

#13 Само Дизел

Само Дизел

    Майстор

  • Потребители на форума
  • 929 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:Германия

Публикувано 20 април 2006 - 17:57

Ако искаш да резбереш съвсем точно върви в сервиза на Мерцедес с номера на шаси и там ще ти кажат.

Най-много да ти кажат какво масло е се е препоръчвало преди 20 години...
Сега сме вече в 21-век, няма смисъл да се придъжаме към старите стандарти, като новите ги покриват напълно и ги превъзхождат.

Аз лично, откакто съм взел автомобила (преди 60К км), карам с напълносинтетично 0W40, най-често Castrol Formula RS, но понякога и Mobil 1 Turbo Diesel 0W-40 или BP Visco 7000.
Двигателят е 15-год. 300 турбодизел, на 320К+(?) км. Сменям маслото на 10К км, с едно междинно доливане на около 0,3-0,5 л масло и то защото при смяната не пълня картера до МАКС белега, а до средата.
И трите споменати масла са много добри, но според мен, Mobil-а е най-добро, следвано от ВР-то и Кастрола. Предпочитам Кастрола, заради най-добро съотношение цена/качество. Става дума за немския пазар.

Разбира се, на когото не му се дават пари за пълна синтетика, спокойно може да си кара с 10W40 полусинтетично, няма никакви проблеми.
  • 0
Mercedes-Benz - защото животът е твърде кратък.
'91 S124 300 TD Turbodiesel OM603

#14 Гост_GuestГост_

Гост_GuestГост_
  • Гости

Публикувано 20 април 2006 - 18:12

Алекс,аз за Арала питах колегата 190Д,иначе съм си с Мобил Делвак МХ ;) Трябваше да се доуточня,сори...
СамоДизел,колко горе-долу е тубата синтетика там?Тука 4л.Мобил от твойто гонеше 90лв,ако си спомням правилно :blink:
  • 0

#15 Dezki

Dezki

    Майстор

  • Потребители на форума
  • 1525 Мнения:
  • Град:София

Публикувано 20 април 2006 - 18:23

а аз карам с Texaco Havoline 5W-30 и съм доволен- зимата никакви проблеми, не мога да кажа че намалява обезпокоително, но май щеше да е една идея по добре ако беше 5W-40. в момента на празен ход след продължително постоянно натоварване на мотора има налягане 1.4-1.5 бара на маслото
  • 0
Lancia Kappa TDS / Land-Rover 88 Series 3 FFR




0 потребител(и) четат тази тема

0 потребители, 0 гости, 0 анонимни