Към съдържанието

  •  

Снимка
- - - - -

124 комби - пружини и стаб. щанги


  • Please log in to reply
4 мнения по тази тема

#1 Xerxes

Xerxes

    Чирак

  • Потребители на форума
  • 143 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:София
  • Автомобил:
    W201/M102- за съжаление вече продаден;
    S124/M111- изобщо не го жаля, но го обгрижвам добре!

Публикувано 13 ноември 2017 - 15:01

Здравейте, колеги,

 

обмислям да сменям стабилизиращите щанги на 124 комби и пружините.

 

Имам някои въпроси.

 

На всички комбита ли има ЗАДНА стаб. щанга? По каталог на моя модел 124,082 има, като вдигна колата на подемник - не я виждам. Виждам "магарето", бенз. помпа, пружини, горивопровод, полуоски, многораменното окачване, кантара на нивомата, но не виждам задната щанга - дали е възможно вече 4 год да карам колата без нея и да не усещам?

 

Предна стаб. щанга по-дебела и твърда от какъв Мерцедес мога да взема? Моят е 2.2 автомат  комби - примерно от 2.8 нагоре ли са "усилени" и как да ги различа - с шублер да меря дебелината?

 

Относно пружините как да разбера кои какви са - по каталог дават ДЕВЕТ варианта за предни и ШЕСТ варианта за задни. Идеята е нормална височина + твърдост малко над средната.

Предни: A1243211904, A1243212004, A1243212104, A1243212204, A1243212304, A1243212704, A1243212804, A1243212904, A1243213004.

Задни: A1243241104, A1243241204, A1243241604, A1243241704, A1243242304, A1243242804.

 

Ако някой бъде така добър да ми отговори аргументирано, ще съм безкрайно благодарен. Поздрави!


  • 0

#2 Subsonic

Subsonic

    Модератор

  • Модератори
  • 3645 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:София
  • Автомобил:
    ex W 124 230E, 91
    W 124 260E, 89

Публикувано 13 ноември 2017 - 22:56

Комбитата по принцип са с усилено окачване. 

 

За предните щанги - шестаците и осмаците са с различен картер и щангата е малко по-различна. Не казвам, че няма да стане, но я вземи с уговорката да можеш да я върнеш.

 

Търси щанга от спортлайн или някой турбодизел, вземи и шублера. Аз в момента съм с предна щанга от 300 турбодизел, но моята е седан. Стадартната за шестаците е 18мм в края и 24мм, ако помня добре, в средата. Турбодизелът, пак ако помня добре, е 22 в края и 27мм по средата. 400Е и 500Е също са с такива

 

Задните са май през 1мм. Станардтно за 4 цил. седан 13мм, шестак 14мм, спортлайн 15мм. На комбитата съм забравил колко са, но там имаш и нивомат отзад, така ч екато нищо може да са пак с 13мм.

 

Тъй като диаметъра е на 4-та степен във формулата за твърдостта, малка промяна в диаметъра дава осезателна промяна в поведението. Съветът ми е да минеш на следващия размер след твоя - и отпред и отзад.

 

За пружини - също можеш да търсиш Спортлайн, но е хубаво да смениш и амортисьорите.

 

Съветвам те да започнеш от анти-ролбарите и после да продължиш с пружините ако има нужда.

 

Който мост втвърдиш, там ще почне да изпуска по-лесно при сериозно каране. Ако втвърдиш предния, ще започне да недозавива. Ако втвърдиш задния, ще почне да презавива.

 

Донякъде можеш да играеш и с налягането на гумите.


  • 0
________________________________________

Sportline front anti-roll bar
Lowered suspension
3 degrees cam retard
3 degrees extra spark advance
Experimental exhaust

#3 Subsonic

Subsonic

    Модератор

  • Модератори
  • 3645 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:София
  • Автомобил:
    ex W 124 230E, 91
    W 124 260E, 89

Публикувано 13 ноември 2017 - 23:25

Да добавя само, че скъсяването на пружините също ги прави по-твърди.

 

На 124 имаш богат избор от гумени подложки над пружините, с 1, 2, 3  и т.н. пъпки - съответно 8, 13, 18 мм и т.н. На всеки 5мм разлика в подложките имаш около 9-10мм разлика в положението на колелото.


  • 0
________________________________________

Sportline front anti-roll bar
Lowered suspension
3 degrees cam retard
3 degrees extra spark advance
Experimental exhaust

#4 Subsonic

Subsonic

    Модератор

  • Модератори
  • 3645 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:София
  • Автомобил:
    ex W 124 230E, 91
    W 124 260E, 89

Публикувано 15 ноември 2017 - 19:47

Преди време бях намерил едни таблички с размера на предни и задни анти-ролбари и пружини на различни модели от семейството на w124.

 

Тъй като източникът е американски, разбираемо няма много за 4 цил. мотори, но инфото за задните трябва да е ок.

 

Ето това е табличката с щангите:

http://www.w124perfo...24_swaybars.pdf

 

А тази е с пружините:

 

http://www.w124perfo...pring_specs.pdf

 

По-добре няма как да се опише или поне аз не съм намирал толкова много информация, синтезирана така добре.

 

Ако решиш да втвърдиш и окачването, можеш да скъсиш леко пружините, но задължително след това - реглаж на сходимост.

 

Няколко прости правила - пружините с по-малко активни витки са по-твърди при еднакви други условия. Пружините с по-голям диаметър на материала са по-твърди. Пружините с по-малък диаметър на витките са по-твърди от тези с по-голям.

 

Това за дебелината на материала важи и за анти-ролбарите, които са вид торсионни пружини.


  • 0
________________________________________

Sportline front anti-roll bar
Lowered suspension
3 degrees cam retard
3 degrees extra spark advance
Experimental exhaust

#5 Subsonic

Subsonic

    Модератор

  • Модератори
  • 3645 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:София
  • Автомобил:
    ex W 124 230E, 91
    W 124 260E, 89

Публикувано 15 ноември 2017 - 22:17

4 и 6 цил. щанги не са взаимно заменяеми.

 

Прилагам снимки за колегата.

Прикачени файлове


  • 0
________________________________________

Sportline front anti-roll bar
Lowered suspension
3 degrees cam retard
3 degrees extra spark advance
Experimental exhaust




0 потребител(и) четат тази тема

0 потребители, 0 гости, 0 анонимни