Историята за Червеното прасе е крайно трогателна. За тези от вас, които не са запознати с нея, уверяваме, че няма да си изгубят времето, прочитайки този текст. Замесени са имената на Mercedes и белгийската писта “Спа”. Няма как да не е интересно, you know?
Няма да започваме с “имало едно време”, защото е адски глупаво и всеки втори лишен от всякаква творческа мисъл журналист използва израза, когато се опита да бъде оригинален. През 1969 г. едно малко тунинг гаражче в Германия решава да вземе Mercedes-Benz 300 SEL 6.3 – eдно от любимите превозни средства на източноевропейските лидери с тъмна репутация, и да го превърне в състезателна кола. Проблем 1 – тази кола е цял Титаник на размери. Проблем 2 – тунинг компанията нямала никакъв опит.
Спасило я името й. Казвала се A M G.
Специалистите преработили изцяло двигателя, увеличавайки работния му обем от 6.3 до 6.8 литра. Мощността пък скочила до скандалните за времето си 420 к.с. Германците били доволни от стореното и амбициозно решили да пуснат колата в 24 часа на Спа – едно от най-тежките състезания.
Преди началото на състезателното денонощие конкуренцията се заливала от смях на голямото “прасе”. Усмивките им обаче изчезнали в мига, в който същото спечелило второто място в първото си състезание. Родил се прякорът Червеното прасе.
От компанията казват, че колата имала толкова брутален въртящ момент, че на механиците им се наложило да сменят гуми по-често от конкуренцията си по време на състезанието.
В годините след пенсионирането си колата била продадена на френската компания Matra, която я използвала за тестове на гуми за самолетни изтребители.