Към съдържанието

  •  

Снимка
- - - - -

Проблем с ABC W215 2001 CL500Ниско налягане в системата


  • Please log in to reply
6 мнения по тази тема

#1 dybbuk

dybbuk

    Прохождащ

  • Потребители на форума
  • 9 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:Бургас
  • Автомобил:
    2004 W220 S320 CDI
    2006 R230 SL55 AMG
    2001 W215 CL500

Публикувано 19 май 2014 - 22:33

Здравейте колеги,

 

Надявам се някой от вас се е сблъсквал с проблем,подобен на моя и го е разрешил успешно.Преди няколко дни след като паркирах забелязах теч на масло от резервоара на окачването. След като теча се уталожи долях 0.5 литра,колкото видимо загуби.При повторно запалване естествено ме посрещна червеното "ABC drive carefully" . Смених височината на автомобила на няколко пъти и червения надпис изчезна. От там нататък през всяка неравност (а те по нашите пътища са не малко) грешката се появява наново за секунди.На следващия ден закачих автомобила на Стар Диагноза и даде грешка "Ниско налягане в системата".На пръв поглед няма разлика между нивото на маслото при запалена и изгасена кола.Виждат се балончета в казанчето.На празен ход помпата държи налягане около 180 бара.Колата се вдига и сваля за секунди,без закъснение.Не е потънала от нито една страна - мерих я с рулетка.След като пуснах родео теста за изваждане на въздух от системата,забелязах че налягането на помпата пада на 100-120 бара за секунди (от там и грешката с ниското налягане).Самия тест - се изпълняваше някак бавно.Всичко това при запален двигател на празен ход (600-700 об/мин).Когато подам газ до 1200-1300 об/мин помпата си вдига налягане от 140-150 бара и продължава с родеото на много по-бързи темпове.След това наблюдавах в движение актуалните стойности за налягане.На един и същ легнал полицай минавам първи път на директна скорост с не повече от 900 оборота и при преминаването налягането падна драстично,даже под 100 бара.Втори път минах през същото място,със същата скорост,само че на първа предавка с 1500-1600 оборота и налягането не падна от 180 бара и грешката не се появи.

Мислите ли че това са симптоми на отиваща си помпа,или въздух в окачването,или някой друг компонент ?

 

Може би е малко офтопик,но все пак и още нещо да споделя.Не съм убеден че има някаква връзка,но след като си играх със Стар диагнозата и пуснах наново калибрация на травел сензорите и нивото ми даде че калибрация не може да се извърши,защото стойностите са извън толеранс (и сега ми свети и сива грешка - липса на калибрация.С риск да разбазикам окачването и на другата ми кола СЛ55 (пак с АБЦ), и въведох калибрационните стойности - волтажи на датчиците,с които пробвам на ЦЛ-а и колата си ги прие,но на 215-ката продължава да твърди че са извън толеранс.Не знам дали може да има нещо общо с горепосочения проблем.

 

Благодаря ви за съдействието и безаварийно бенцуване от мен :)


  • 4

#2 kdl

kdl

    artful dodger

  • Членове на клуба
  • 8214 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:София
  • Автомобил:
    Turbo Quattro
ГАРАЖ Виж ГАРАЖА

Публикувано 19 май 2014 - 23:16

Респект за страхотно написаната тема, колега! Просто... исках да го напиша.

Не съм имал кола с тази система, за жалост не мога да бъда полезен, но се надявам някой от колегите с такава кола да е в състояние да помогне.


  • 0

Audi_A4_avatar.gif


#3 dybbuk

dybbuk

    Прохождащ

  • Потребители на форума
  • 9 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:Бургас
  • Автомобил:
    2004 W220 S320 CDI
    2006 R230 SL55 AMG
    2001 W215 CL500

Публикувано 20 май 2014 - 00:10

Дано :) Събирам мнения и ескпертиза отвсякъде.Системата е невероятна (когато работи правилно),в пъти превъзхожда еърматик като стабилност,комфорт,возия и поведение на пътя.Засега и на двете ми коли с АБЦ се разминавам без сериозни проблеми.Лошото е че много малко хора са запознати с начина и на работа и симптомите при повреда,включително и дилърите.Просто не искам да се озова във филма,в който започвам да сменям на поразия части за по 4 цифри,а проблема си остава неразрешен :)


  • 0

#4 dybbuk

dybbuk

    Прохождащ

  • Потребители на форума
  • 9 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:Бургас
  • Автомобил:
    2004 W220 S320 CDI
    2006 R230 SL55 AMG
    2001 W215 CL500

Публикувано 31 май 2014 - 17:18

Здравейте колеги,
Оказа се предния акумулатор (сфера).Тя вероятно беше загубила своиството си да държи налягане и беше пълна с масло.Смених я сам и след това калибрацията стана от първия опит.Абсолютно си струва да се тества и смени преди да се премине към 4 цифрените части.Има по една в близост до двата разпределителни клапана.Ако колата при преминаване през неравности записва ниско налягане (примигващото червено ABC DRIVE CAREFULLY) и при изгасен мотор като се натисне с две ръце по капака (преден или заден) отскача,значи проблема е най-вероятно там.


  • 5

#5 grosmaster

grosmaster

    Фен на Клуба

  • Потребители на форума
  • 5354 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:Пловдив
  • Автомобил:
    BMW

Публикувано 31 май 2014 - 18:47

Адмирации за добре описания проблем и разрешаването му.

Това че си се справил сам е похвално, но си изкарал късмет само със сферата.

Изпусналата сфера има характерен симптом, който не прочетох да си усетил.

Загубата на масло вече е друг проблем, защото малката сфера няма как да събере в нея 0.5л. масло ;)


  • 0

887046.png


#6 mr Big

mr Big

    Член на МБКБ

  • Членове на клуба
  • 1951 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:София

Публикувано 01 юни 2014 - 14:37

браво.

как установи, че проблема е в сферата?

кой симптом визираш?
  • 0

#7 dybbuk

dybbuk

    Прохождащ

  • Потребители на форума
  • 9 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:Бургас
  • Автомобил:
    2004 W220 S320 CDI
    2006 R230 SL55 AMG
    2001 W215 CL500

Публикувано 02 юни 2014 - 19:05

Жив късмет си е че засега се разминавам на косъм от големите ремонти на двете коли с ABC.Установих че проблема е в сферата чрез така наречения "баунс тест" .Натискам колата на бронята и ако отскочи много,както беше в моя случай,значи сферата е за смяна.Прави се и отпред и отзад.При здрави сфери колата трябва да е твърда.Колегите от американския форум са имали такъв проблем и загатнаха за тези сфери.Обясянвам си го така - сферата е един вид акумулатор на налягане и е пълна заводски с газ под налягане.При спукването и се получава голямо налягане и газът влиза в системата,която заради въздуха губи херметизация и заради голямото налягане изхвърля маслото през капачката.След това мястото на газа се запълва от масло и сферата спира да държи налягане,и съответно помпата не може да компенсира,особено на ниските обороти - оттам идва и грешката за ниско налягане.Така си го обянсявам аз - ако има някой по-компетентен колега,нека ме поправи.Общо взето по мой личен опит изхвърлянето на маслото през капачката става ако влезе въздух в системата,докато е под налягане,когато колата е в движение.Първия път като ми се случи това с хвърлянето на маслото се оказа някакъв о-ринг и хвърли сигурно 1.5 л масло и помпата не въртеше новодолятото масло,колата започна да вози като лодка,но всичко се оправи с 50 лв,вкл.маслото - е това си беше хепиенд направо.


  • 3




0 потребител(и) четат тази тема

0 потребители, 0 гости, 0 анонимни