Към съдържанието

  •  

Снимка
- - - - -

Ламбда сонда и общо вляние над настройките на газов инжекцион.


  • Please log in to reply
14 мнения по тази тема

#1 crush

crush

    Напреднал

  • Потребители на форума
  • 474 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:София
  • Интереси:Автомобилни климатични системи
    Газови инжекциони
  • Автомобил:
    Ford Fusion '04 1.4 16V

Публикувано 30 декември 2012 - 17:37

Така и така имах излизане реших да направя малко снимки от диагностиката, за да придобиете по-реална представа какво и как трябва да изглежда.

1. Студен автомобил:
Когато запалите автомобила известно време работи в open loop без ламбда сонда, докато достигне желаната температура и данните от кислородния сензор не се взимат предвид. Щом той загрее почва да регулира. Но тъй като температури под 50 градуса се вземат като ниски горивото, което се подава е все още голямо. Затова на втората снимка се вижда регулиране на графиката в горната част, short TFT "казва" да се даде още гориво, а long TFT индикира във време 10 сек., че то ще бъде много с еди колко си процента и, че ще трябва да се извади.
Прикачен файл  SC20121230-153737.png   194,76K   89 Брой сваляния Прикачен файл  SC20121230-153722.png   193,8K   100 Брой сваляния

2. Загрял автомобил:
Когато автомобилът загрее достатъчно добре, long TFT трябва да се "върти" около 0% на празен ход, а short TFT да регулира +/- също около 0%. В студено време е нормално да се получат стойности от 5 до 10% на long TFT при празен ход, което е нормално предвид навлизащия студен въздух. На графиката се вижда идеалната синусуида. За един цикъл на long TFT графиката трябва поне веднъж да може да слезне до 100 mV.
Прикачен файл  SC20121230-154809.png   194,37K   102 Брой сваляния Прикачен файл  SC20121230-154600.png   193,94K   101 Брой сваляния Прикачен файл  SC20121230-154740.png   193,68K   96 Брой сваляния Прикачен файл  SC20121230-154747.png   191,83K   79 Брой сваляния Прикачен файл  SC20121230-154758.png   268,05K   76 Брой сваляния

3. Ускорение и принудителен празен ход ( ППХ ):
Когато ускорявате и натиснете педала на газта до ламарината графиката трябва да остане плътно горе. В този случай ако short TFT показва 0,0 това означава, че автомобилът е в open loop и бензиновият компютър "казва" давай пръскай на богато, и въобще не взема предвид ламбдата какво показва. Затова и тя показва "много гориво", т.е. графика плътно горе. В нашия случай long TFT показва 14,8% плюс на горивото, което е нормално. При настройка на газова докато се гледа това време коефициентът може да се смъква, докато стигне 10%, но не по-малко, защото в някои частен случай ( изкачване по наклон ) може и да останете с не добра смес и да се получи missfire. В обратния случай при ППХ дюзите се затварят изцяло, графиката слиза плътно долу, което означава "тук няма никакво гориво".
Прикачен файл  SC20121230-154516.png   194,85K   72 Брой сваляния Прикачен файл  SC20121230-154357.png   190,57K   75 Брой сваляния

4. Шофиране на магистрала ( постоянна скорост ):
При шофиране с постоянна скорост трябва да получите графика подобна на тази на празен ход, като разликата е, че е ще бъде по-остра и в по-кратки интервали. Трябва да може да регулира около центъра на координатната система. Графиката е снета на Цариградско шосе.
Прикачен файл  SC20121230-155123.png   196,3K   81 Брой сваляния Прикачен файл  SC20121230-154427.png   198,47K   75 Брой сваляния Прикачен файл  SC20121230-155326.png   195,43K   60 Брой сваляния

Ако вашият автомобил успешно се помества в границата на възможност на авторегулация, то поработете в/у стила си на шофиране. Ако някой модератор сметна, че това е полезно да го добави някъде в архивите ;) .

Този пост е редактиран от crush: 30 декември 2012 - 17:42

  • 3
http://www.CarProfi-BG.com/
Монтаж и поддръжка на газови инжекциони; зареждане и ремонт на автоклиматици!
Най-атрактивните цени в София!

#2 kdl

kdl

    artful dodger

  • Членове на клуба
  • 8307 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:София
  • Автомобил:
    Turbo Quattro
ГАРАЖ Виж ГАРАЖА

Публикувано 30 декември 2012 - 21:20

Цитирани от следната тема:
http://forums.mbclub...BA/page__st__75

Когато се настройва газовата на турбо автомобил трябва да се вземе предвид налягането на турбото и да се добави. Ако на един атмосферен двигател налягането на изпарителя се оставя на 1.3-1.5 бара, то на турбо автомобили трябва да е 1.9-2.1 бара. Вакуумът се хваща от вакуум регилатора на бензиновата рейка и дюзите се дупчат около 2.4-2.6 мм за 4 цилиндров двигател с турбо. Налягането се постига с усилен за целта изпарител с поне 30% запас от мощност. Автоматичната настройка оправя коефициентите на празен ход и на средни обороти, като е необходимо допълнително да се коригират при натиснат педал на газта до долу. Това е! От там нататък се гледа регулирането на сондата - на празен ход, както и в постоянни обороти тя трябва да описва идеална синусоида, а при натиснат педал на газта до долу графиката да остане в горната част на ординатата, при ППХ трябва да е в долната част. Ако вашата сонда не регулира по този начин значи е за смяна. Също така много хора си мислят, че като сипят 100 октана бензин и разхода пада, което е абсолютен мит, защото октановото число е устойчивостта на детонации на горивото, а не качеството. Газта е с високо октаново число и значително покачва разхода при турбо автомобили. Кислородният сензор ( демек ламбдата ) е датчик за повременна корекция, като работи в два режима - short term fuel trim и long term fuel trim. Тези времена се гледат като живи данни и се изобразяват в проценти. Т.е. ако графиката изглежда добре не означава, че горивото е точно, защото вие виждате, че тя добавя или вади, но не виждате с колко. Затова се гледат STFT и LTFT, които всъщност показват процентите с колко е повече или по-малко. Богата смес дава по-добър разход, от бедната смес, както и втората е по-вредна за двигателя. Бензиновият компютър обикновено може да прави корекции в рамките на до 25%, извън тези стойности светва "CHECK" лампата. Т.е. настройката на коефициентите е горе-долу, надали има човек, който да я направи перфектно точно, затова е и тази автокорекция от сондата. Много от двигателите след настъпан педал повече от 50% преминават обратно в т.н. open loop, който представлява предвирително зададена карта от производителя и въобще не се взема предвид ламбдата. Кислородният сензор работи в closed loop.


Ако горивото ти е много ще имаш записана грешка Powertrain1: System too rich! Ако няма такава грешка погледнете живите данни на дебитомера - при прексъвач на място ( около 3500 оборота ) трябва да имаш маса на въздуха около 16-18 г. за секунда. ( не гарантирам за достоверността на данните, взети са от същия модел автомобил без оплаквания ). Другото, което трябва да се вземе предвид е с какви газови инжектори си - бавни 3Ohm или бързи 2Ohm ( 1,5 Ohm ). Бавните инжектори почват с висока графика и завършват низходящо, бързите са обратното. А конкретно за турбо автомобилите и права линия на графиката върши чудна работа. Живите данни се гледат в движение при основните режими на натоварване ( повярвай ми, няма как да покриете всичките! ). Ако ти намалят горивото, във високите обороти ще се получи missfire , което ти ще усетиш като изключване от работа на проблемния цилиндър. Затова е хубаво да се погледне времето на бензиновия инжектор при натиснат до долу педал на газта и като се умножи по коефициента да не се получи време по-голямо от 28ms, защото при 6000 оборота двигателят прави запалване на всичките цилиндри само за 20 ms, а това означава, че дюзите ви не могат да смогнат на отвор/затвор, защото се падат само по 5 ms на цилиндър. А тогава защо са ви толкова високи времена?! Частично проблемът може да се реши с максимално газово време 25 ms, което компютърът разбира, че ако това време бъде подминато то ще отвори дюзите ПОСТОЯННО.


  • 0

Audi_A4_avatar.gif


#3 mbthepower

mbthepower

    Майстор

  • Потребители на форума
  • 2885 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:Pleven D'ge
  • Автомобил:
    w140 s300 дизелак

Публикувано 30 декември 2012 - 21:37

Значи , трябва да си сложа нови ламда сонди , че да ми работи колата нормално на газ през зимата....
Лятото нямам проблеми , но сега зимата , при каране на газ , и при спиране или чакане на светофар или при рязко намалеяне на скороста в интервал от 40-0 км и тя просто изгасва....
При каране на обороти няма проблеми .... върви си нормално , но взема ли да падат оборотите или да спирам и колата направо си гасне !
При настройката , ходя вече 2-3 пъти и казаха , че трябва да хванат правилната настройка за работа без ламда сонди ....
  • 0
Публикувано изображение Публикувано изображение

W140 The best or nothing !
Тръгвай и карай така все едно шофираш Мерцедес и то S-Klasse . Тежко , бавно , полека и с финес , хората като видят муцуната и сами се сещат че трябва да ти дадът път и предимство.

#4 kdl

kdl

    artful dodger

  • Членове на клуба
  • 8307 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:София
  • Автомобил:
    Turbo Quattro
ГАРАЖ Виж ГАРАЖА

Публикувано 30 декември 2012 - 21:44

Не, не значи това.
Значи че на първо време трябва да видиш показанията на твоята.
Останалото е теория на вероятностите.
+ ти говориш за БМВ Е36. Електрониката им е доста непретенциозна.
А последното изречение е адска тъпотия.
Направи си една INPA и почни да си гледаш колата ;)
  • 0

Audi_A4_avatar.gif


#5 crush

crush

    Напреднал

  • Потребители на форума
  • 474 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:София
  • Интереси:Автомобилни климатични системи
    Газови инжекциони
  • Автомобил:
    Ford Fusion '04 1.4 16V

Публикувано 30 декември 2012 - 21:55

Ако говорим за БМВ проблемът с гаснене идва от cut off режима. Т.е. ако дюзите са големи идват къси времена, които реално газовите дюзи не могат да покрият. Това може да се коригира с минимално газово време или да се намали размера на дюзите и да се сложат по-големи коефициенти. Също така БМВ от този модел често имат проблем с вакуума, и най-често се случва да изпуска маркуча, който отива към спирачния барабан. Да се огледа добре. Дебитомерът е също възможен проблем, и то с голяма вероятност!

Този пост е редактиран от crush: 30 декември 2012 - 21:56

  • 0
http://www.CarProfi-BG.com/
Монтаж и поддръжка на газови инжекциони; зареждане и ремонт на автоклиматици!
Най-атрактивните цени в София!

#6 mbthepower

mbthepower

    Майстор

  • Потребители на форума
  • 2885 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:Pleven D'ge
  • Автомобил:
    w140 s300 дизелак

Публикувано 30 декември 2012 - 22:14

Да подчертая работата на бензин е безупречна , няма студено няма топло , оборотомера не мърда ! Нито мотора тресе ! Върви доста прилично !
Не съм отбелязъл , че ламбда сондите не работят !
  • 0
Публикувано изображение Публикувано изображение

W140 The best or nothing !
Тръгвай и карай така все едно шофираш Мерцедес и то S-Klasse . Тежко , бавно , полека и с финес , хората като видят муцуната и сами се сещат че трябва да ти дадът път и предимство.

#7 crush

crush

    Напреднал

  • Потребители на форума
  • 474 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:София
  • Интереси:Автомобилни климатични системи
    Газови инжекциони
  • Автомобил:
    Ford Fusion '04 1.4 16V

Публикувано 30 декември 2012 - 23:05

Не съм и споменавал ламбда сонди! :) Със същия успех ще работи и с повреден дебитомер, само че ти няма разбереш докато не го видиш като живи данни. А и да уточня за следващите, които ще пишат в темата - постовете ми са информационни, нямам намерението да уча/поучавам който и да е. Всеки да ги тълкува както му е изгодно, ако има нещо да пита. Лека вечер от мене!
  • 1
http://www.CarProfi-BG.com/
Монтаж и поддръжка на газови инжекциони; зареждане и ремонт на автоклиматици!
Най-атрактивните цени в София!

#8 mitkofitnes

mitkofitnes

    Майстор

  • Потребители на форума
  • 928 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:Благоевград
  • Автомобил:
    CLK230kompressor/LPG

Публикувано 03 ноември 2013 - 17:23

Ако можете и малко разяснения за аванс процесорите да направите че има доста неяснота там,някой казват че не са нужни за пропан бутан.То ясно че може и без тях но все пак търсим максимално да се доближим до ефективносто на въпросното гориво.


  • 0

#9 CLKpower

CLKpower

    Прохождащ

  • Потребители на форума
  • 17 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:София
  • Автомобил:
    W208 200kompressor facelift

Публикувано 04 ноември 2013 - 21:08

"Crush" какво мислиш за това?

http://store.img-sha..._jpgVaVLloh.jpg


  • 0

#10 Гост_AnitakedГост_

Гост_AnitakedГост_
  • Гости

Публикувано 06 март 2017 - 18:08

В допълнение на казаното от fobos.marketing, ще кажа следното: Един газов инжекцион Fobos или какъвто и да било друг както може да те направи щастлив и усмихнат, така може и да ти стъжни живота. Ама това не зависи много от инжекциона, а от подбора на компоненти, настройката и поддръжката. Това да казваш, че една марка е най-добрата, е много или малко относително. А ако това "91" в никнейма на misho91 показва годината му на раждане, донякъде обяснява крайните му изказвания.

mod:
Колега, пореден мнооого неадекватен пост от твоя страна, което ме озадачава страшно много.
Най-малкото защото в тази тема не е писал човек с ник misho91.
---
Нека направим следното.
- Моля, промени си профила спрямо правилата на форума, които ти напълно съзнателно си приел, когато си се регистрирал.
(едва ли живееш в град 121312 и караш автомобил AnitakedNN)
- След това, моля довърши поста си. Напълно съгласен с мнението ти, че един газов инжекцион по-скоро ти стъжнява живота, но в много редки случаи и обстоятелства, го прави по-щастлив.
Ако горните две не се случат и се появи отново пост, като предните ти, ще се принудя да активирам "преглед от модератор" за следващите ти постове.


Този пост е редактиран от kdl: 06 март 2017 - 19:37

  • 0

#11 mitkofitnes

mitkofitnes

    Майстор

  • Потребители на форума
  • 928 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:Благоевград
  • Автомобил:
    CLK230kompressor/LPG

Публикувано 07 март 2017 - 08:27

Всички проблеми при газовите инжекциони идват най-вече от лоша окомплектовка,некадърен монтаж и неправилна настрйка на последно място.Доста време е отделено на една ламбда сонда тук и похвала за писаното но без да обиждам труда на колегата ще попитам:Нужно ли е да си мапер за да гледаш ламбда сондата постоянно и да построяваш горивна карта във всека една клетка като те са най-малко 16х16? Ами не е,за целта си има газови инжекциони висок клас с бърз процесор и подробно меню,като работата му е да изчете много прецизно горивната карта на бензин,след което построява горивната карта на газ така че бензиновото ЕКЮ да не корегира нищо,т.е.да не разбира че сме на друго гориво,ти само караш.На ГИто който мотираме от бюджетния им клас дори няма кабел за ламбда сонда и си подкарваме мн успешно компресорните мерцедеси до 2000г.Не че права реклама,не е единствен този ГИ но за сравнение ще дам много хваления софтуер Бардолини,БСМ,Каргаз или Вега,което е едно и също...българска система като във варианта си Вега покзва газови времена и при работа само на бензин :))) нямам думи просто а ламбдата колкото и да му чете то не може да направи никаква горивна карта,да има доволни но сигурно не са пробвали нещо друго,както един колега Мирко писа че го устройва разлика от секунда до 100 ;)


Sent from my iPhone using Tapatalk

Този пост е редактиран от mitkofitnes: 07 март 2017 - 08:30

  • 0

#12 ildivvy

ildivvy

    Прохождащ

  • Потребители на форума
  • 33 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:Пловдив
  • Автомобил:
    ..в момента само мотоциклети!

Публикувано 15 юли 2020 - 20:16

Ако може да задам един малко 'лаишки' въпрос по темата...? ГИ си построява картата спрямо тази от бензиновото ЕКУ! Времената от картата на бензиновото ЕКУ обаче не са строго фиксирани, освен в 'open loop'-режима. Нали те се влияят от 'късите' и 'дългите' тримове (до 25% прочетох някъде по-нагоре) ? В 'closed loop'-режим имаме постоянно обогатяване или обедняване на сместа. Това ГИ как го отработва, ако не 'гледа' сигнала от ламбда-сондата, която се явява обратната връзка на системата? Възможно ли е толкова точно да си построи картата, че да няма нужда от сигнала на ламбда-сондата? Все си мисля, че е добре да се гледа и 'отзад', какво става с дозирането на горивото и да се правят съответните корекции! В противен случай бензиновото ЕКУ ще променя тримовете и ще изкара грешка по някое време, защото то все пак не знае,че колата работи на газ, а не на бензин...Съвременните ГИ имат ли връзка с ламбда-сондата или вече нямат (или е опция,която майсторите решават дали да използват) ? Въпроса ми е чисто 'аматьорски' и от любопитство, не искам да повдигам спор, а и не разбирам много-много от ГИ.


  • 0

Ex: BMW E36 318ti Compact 95'


#13 mitkofitnes

mitkofitnes

    Майстор

  • Потребители на форума
  • 928 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:Благоевград
  • Автомобил:
    CLK230kompressor/LPG

Публикувано 16 юли 2020 - 13:26

Много по просто е и същевременно сложно, но ще се опитам по простичко да обясня.В бензиновото ЕСU има зададени карти като сондата има за цел обратна връзка,корекцията се осъществява посредством засечените от нея изменения, така наречените тримове които са до 25% и излезе ли от тях светва чека.В Оупън Луп няма корекции просто горивото е на макс т.е. богата смес да се подсигури.Та какво прави газовият инжекцион...започва да прави бензинова карта и затова е важно да се събере във всеки един диапазон на натоварване и след това при обръщане на газ така наслагва газовата карта или впръскването на газ така че бензиновата да не се променя...не разбира че е друго горивото.Колкото по адаптивен и модерен е един ГИ толкова по добре се справя с настройката, понеже ако не е точна бензоновото ЕСU прави корекции и настройката се омазва още повече.Сондата си е сонда и не мисля че има отношение при настройката на газта, по скоро играе информативна функция ако се върже, не правиш автономна настройка независима от бензина така че няма нужда да се връзва.По добрия вариант с информативна цел е да се върже широколентова сонда и да се гледа, обикновенно това ни се налага при проблемен автомобил, но за прецизна газификация е необходима перфекната работа на сондите и тримове до 10%.

Изпратено от моят Huawei Nova 5T с помощта на Tapatalk
  • 1

#14 ildivvy

ildivvy

    Прохождащ

  • Потребители на форума
  • 33 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:Пловдив
  • Автомобил:
    ..в момента само мотоциклети!

Публикувано 17 юли 2020 - 22:01

Ако правилно разбирам, ГИ все пак следи 'тримовете' на бензиновото ЕКУ (чрез следене на времената, подадени към бензиновите дюзи) и си променя/настройва времената за впръскване на газ? Т.е. един вид пак си прави корекции спрямо ламбда-сондата, но малко индиректно...Защото, ако не 'гледа' какво става с бензиновите времена/тримове по някое време наистина ще стане 'мазало' с настройките!


  • 0

Ex: BMW E36 318ti Compact 95'


#15 kdl

kdl

    artful dodger

  • Членове на клуба
  • 8307 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:София
  • Автомобил:
    Turbo Quattro
ГАРАЖ Виж ГАРАЖА

Публикувано 17 юли 2020 - 23:01

ъхъ, затова и не можеш като при старите БМВ-та, да изпердашиш някаква карта, някак си настроена, с относително статични коефициенти, и да върви добре.

При Мерц моделите, които гледаш - бензиновата горивна карта (единствената, понеже другото е piggyback с коефициенти) е много динамична.

Ако газовият комп не ти мапва постоянно, и то много бързо коефициентите, става мазеляк.

Разбира се, може да се направи да се държи "адекватно", но никога не е 1:1, сходно да, но трудно. Със съвременните ГИ-та е по-добре.

 

Винаги трябва да следи картите по К/CAN линията, в зависимост от модела. По-добре да гледа нея, отколкото Ламбдата. Най-много да се "убие" ламбдата при намеси по нейната инсталация.

 

Митко е експертът и се извинявам предварително, ако моето мнение против газовите при Мерц е крайно. Със сигурност има работни коли с цел максимална икономия. Големите мотори и премиум автомобилите, съчетани с газ, е несъвместимо понятие, поне за мен. (мноооого лоши примери).


  • 2

Audi_A4_avatar.gif





0 потребител(и) четат тази тема

0 потребители, 0 гости, 0 анонимни