Към съдържанието

  •  

Снимка
- - - - -

Поправка на бутоните на панела на климатикапанел за климатик с дисплей и бутони


  • Please log in to reply
12 мнения по тази тема

#1 Илия Горанов

Илия Горанов

    Член на УС на МБКБ

  • Управителен съвет
  • 7786 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:София
  • Автомобил:
    CLK200 Kompressor
    163hp, 2001, dark blue
ГАРАЖ Виж ГАРАЖА

Публикувано 30 март 2009 - 11:06

Имам двузонов климатик с панел с дисплей и бутони без бутон за активен въглен:
Публикувано изображение

Още когато купих колата, на панела на климатика, не работеха двата бутона AUTO отляво и отдясно.
Проблемът се задълбочава, когато добавим, че диагностиката на климатика също използва тия бутони като стрелки ляво/дясно.
Първоначално мислех, че проблемът е в бутоните "пуканки", дето са на платката и мислех, че са им заминали мембраните.
Ремонтът е пипкав, но определено е по-евтин от нов панел за климатик. Може да се разпоят пуканките и да се запоят нови
или могат, да се измъкнат мембраните им и да се подменят с мембрани от нови бутони. По-чиста работа - без поялник, но по-пипкава.
Пък и трябва да се намерят нови "пуканки" със същата форма и размер на мембраните.

Освен бутоните, не ми светеше и половината задно осветяване на панела, така че поводи да бъде изтръгнат от колата - много.
През изминалия уикенд най-накрая намерих време да свърша и тая задача. Поиграх си 15 минути докато го измъкна от дупката.
За целта трябват ключета за вадене на касетофон Becker, но аз ги имам, време, нерви и търпение.
След изваждането на панела, на него има два дебели куплунга с щипка. Щипката се откопчава като се изтегли, след което куплунгът е свободен.

Качих панела вкъщи и го разкостих. Е не успях да го разкостя максимално и така и не стигнах до LCD-то...
исках да оправя и проклетите изгорели елементи от екрана.
На снимката горе се вижда, че отдясно на 23 липсва долния сегмент на тройката. Е, остана си липсващ... може би някой друг път.

След като стигнах ду бутоните "пуканки" останах със смесени чувства.
От една страна бях супер разстроен, защото бутоните не бяха развалени, което означава,
че след близо час и половина играчка съм в изходна позиция и не знам защо не работят.
От друга страна - имах добра новина - бутоните си работят.
С разглобения панел слязох до колата, нахлузих куплунгите и пробвах бутоните AUTO като натискан направо върху платката.
Работят... Тогава къде е проблемът? Оказа се, че е счупена пластмасовата част, която предава натиска от лицевата страна
на панела към бутончето върху платката. Тук трябва да отбележа, че съм възмутен от германската мисъл,
защото тази пластмасова част представлява 2 мм. широка пластинка, която понася цялото напрежение.
При положение, че е могло да е доста по-здраво - направени са два надлъжни прореза, които охлабват цялата конструкция.
Предполагам, че основната причина е била, да има еластичност и да пружинира конструкцията.
Благодарение на тази конструктивна мисъл - бутоните бяха счупени. И двата!

Извадих ги целите, разглобих ги. Очевидно нямаше как просто да се подлепи с каквото и да е лепило.
Пластинката понася напрежение и трябва да е еластична. Просто няма лепило, което да понесе такова нещо.
Трябва си подсилване. Затова, с малка бормашинка, пробих две дупчици в стената на бутона, перпендикулярно на пластинката.
От стоманен кламер извих U образа скоба и я подкъсих до нужните размери. Подпъхнах скобата над пластинката, така че
извивката се промушваше в един прорез, а двата края на пластинката влизаха в пробитите дупчици.
По този начин стоманата ще поеме напрежението и ще го предаде към по-солидната част от детайла.
С малко шмиргелче изгладих стърчащите части от кламера, от външната страна на дупчиците, за да не задират в канала на детайла.
За да е по-сигурно, забърках прозрачна епоксидна смола и намазах и от двете страни, както и в дупчиците.
И като стегна смолата, още веднъж с шмиргела отвън, за да не стърчи нищо.

Върнах пластмасовите детайли в каналите им. Така звучи с две думи, ама се оказа голяма играчка, защото бутоните са доста широки
и имат едни метални скоби отзад, които не позволяват бутонът да се натисне накриво (както space бутона на клавиатурата, който е разглабял).
Както и да е - нагласих ги и слязох да видя резултата. А резултатът беше, че вече всичко по климата работи.

Днес сутринта купих и крушки - вече работи и задното осветяване.
Ето и малко снимки:

След като се свали капачката на бутона AUTO, вътре се вижда всичко.
В дъното на този бутон се вижда 2 мм. широката пластинка, двете парчета кламер перпендикулярно, както и смолата.
Публикувано изображение

В прикачената миниатюра се вижда и увеличеното изображение, където се виждат прорезите, пластинката, кламерите и смолата.
Прикачен файл  epoxy_resin_and_steel.jpg   11,91K   68 Брой сваляния

Като гледам как е направена конструкцията - не бих се учудил, ако счупването на тези два бутона е доста често срещан проблем.
От клуба съм виждал такъв климатик да има само в колата на Mr. Chen, но неговите бутони работеха.
Въпреки това, този панел за климатик е доста разпространен. Ако имате проблем - не се отчайвайте - има лечение.

Успех...
  • 1

Ако си задаваш въпроса "струва ли си да ремонтирам стария Мерцедес", по-добре го продай и си купи чисто ново Пежо, Мерцедес не е твоята марка!
Бабини деветиниclk.babailiica.comнаргиле


#2 Илия Горанов

Илия Горанов

    Член на УС на МБКБ

  • Управителен съвет
  • 7786 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:София
  • Автомобил:
    CLK200 Kompressor
    163hp, 2001, dark blue
ГАРАЖ Виж ГАРАЖА

Публикувано 30 март 2009 - 13:35

Трябва да ти кажа, че удоволствието е само едната страна на монетата.
В конкретния случай, като знам колко струва нов панел (или дори на старо), понеже никой не продава само двете пластмаси на бутоните.

Истински Dremel? Ми най-обикновена машинка с електрически мотор ползвам - нищо особено.
Не е с жило, не е с въздух под налягане - моторчето е в самата ръкохватка и работи на 12 волта.
Даже имаше две пороки на върнете, но при един инцидент му пострада копчето и остана в реверс режим, та му обърнах кабела :)
Машинката съм я купувал като бях 9ти клас - тогава съм дупчил и рязал с нея текстолит за печатни платки (тогава се и изгорих с киселина :) )
Слабо е моторчето, но за дребни поправки върши работа. А главичката е като на евтините бормашини - с гайка и ключе.
Щото има едни, дето закопчаването на борчетата е с едни щифтове - не е такава...
То имам три прави бургии, три с топчета на върха (зъболекарски), три цилиндрични бургии (пак зъболекарски) и един цилиндричен шмиргел.

P.S. миналата седмица си оправих и сенника. Нали има огледалце, а огледалцето има капак. И като отвориш капака, светва лампа.
Е да, ама на моето огледалце му бяха счупени пружините на капака и нито стои затворен, нито отворен - ако отвориш сенника и капакът виси.
А като виси и свети лампичката и става много неприятно... и го бях залепил с парче тиксо - колкото да не се отваря.
Миналата седмица избеснях и го свалих, качих го горе и се пробвах да го отворя. Оказа се, че е сглобен така, че при разглабяне се чупи.
Така или иначе прецених, че по-зле от това не може да стане - вече е счупен достатъчно, та го дочупих.
Там конструкцията се оказа приблизително идиотска колкото и при климатика - гигантска масивна пластмаса
и в единия край яка метална пружина, която се натяга от едно пластмасово зъбче с размери около 4х4 мм, дебело 1 мм.
Естествено, зъбчетата счупени и от двете страни и пружините лабави... Ако ги залепя с лепило - нищо няма да стане... напрежението е голямо.
Там капачето на огледалото действа като лост и ще го счупи почти веднага.

Затова извадих двете пружинки, залепих зъбчетата с моментно лепило, колкото да не шават, докато работя.
Забърках епоксидна смола и подсилих гърба на зъбчето, като го направих като триъгълник...
даже смолата я мазах на три пъти, че да съхне по-лесно. И както го подсилих - мисля, че ще издържи доста.
След което напъхах пружинките и ги подлепих и тях леко. Понеже сенника отвътре е от стиропор,
където лягат пружинките също намазах със смоля, за да е твърда основата
и накрая залепих цялата конструкция на огледалцето към сенника - стана перфектно.

Прикачен файл  mirror_fix.jpg   8,05K   40 Брой сваляния

Сега, ако съм отворил сенника и снайперист се опита да ме гръмне - куршумът ще остане във сенника - толкова смола има.
Дано да не се чупи повече, че ако се счупи след тая смола вече няма как да го оправям :)
  • 1

Ако си задаваш въпроса "струва ли си да ремонтирам стария Мерцедес", по-добре го продай и си купи чисто ново Пежо, Мерцедес не е твоята марка!
Бабини деветиниclk.babailiica.comнаргиле


#3 Мишо

Мишо

    Майстор

  • Потребители на форума
  • 2591 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:СОФИЯ
  • Автомобил:
    W210-E200

Публикувано 30 март 2009 - 14:00

Евала Илия!!!!
Ще чакам уикенд, да допишеш в темата какво става с осветлението там-по специално какви са крушките.....
простете циганийката ми,но оригинално жълтия цвят на светлините по таблото ме дразни много-и единственото,което ме спира,да сложа бели диоди навсякъде,е че не знам как да отворя точно този дисплей....
Та снимай всичко-колкото повече-толкова повече :))))
Поздравления отново-страдам от същата болест- КЕФА сам да си човъркам по таргата,а ако може и да я поправя :icon_coolgrin:
  • 0
Публикувано изображение
Проконтролирай деструктивността на стремежите си..да помислим заедно над крайността....и да отворим по бира....живеем заедно, умираме сами, нали?

#4 brpi

brpi

    Майстор

  • Потребители на форума
  • 1264 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:Karlsruhe,Germany
  • Автомобил:
    W124 300D 603
    W124 230E 102

Публикувано 30 март 2009 - 14:12

простете циганийката ми,но оригинално жълтия цвят на светлините по таблото ме дразни много-и единственото,което ме спира,да сложа бели диоди навсякъде,е че не знам как отворя точно този дисплей....


Не става толкова лесно - в смисъл може би на много хора ще и мхареса- но има но...
Тия дни съм също на тема осветление- Знам какво е направил Вени с ЛЕД на таблото но аз не искам да мина по тоя път- има си основания.
Замесих няколко колеги в темата подсветка - и чакам резултат.

Аз дисплеи нямам но на таблото искам да смена ламбите- проблема е че при осветелние с ламби се ползва световод а насоченоста на ЛЕД е друга не като на ламбата и ще има нехомогени зони .
Но за да ле лафя напразано - даите снимки на дисплея -нао вече как е направно осветлението.
  • 0
W 124 - 300D
W 124 - 230E

#5 Мишо

Мишо

    Майстор

  • Потребители на форума
  • 2591 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:СОФИЯ
  • Автомобил:
    W210-E200

Публикувано 30 март 2009 - 14:17

пак оспамих :offtopic1:
Вени ми беше казал,в еднаа мнооо стара тема -как стоят нещата.... и основния проблем бе,че поради ниската консумация на диодите,регулажа на осветлението е слабо забележим,което за мен е приемлива жертва...чак пък толкова "нехомогенни" зони?!?!?!..
ще проверя сам...нека да видим и Илия какво ще ни открехне още за този дисплей... :huh:
  • 0
Публикувано изображение
Проконтролирай деструктивността на стремежите си..да помислим заедно над крайността....и да отворим по бира....живеем заедно, умираме сами, нали?

#6 Илия Горанов

Илия Горанов

    Член на УС на МБКБ

  • Управителен съвет
  • 7786 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:София
  • Автомобил:
    CLK200 Kompressor
    163hp, 2001, dark blue
ГАРАЖ Виж ГАРАЖА

Публикувано 30 март 2009 - 16:18

Колега - пипкава работа е това, дето го искаш, но не е невъзможна.
Първо - има много и различни видове LED. Има фокусирани и нефокусирани.
С фокусираните наистина таблото става на петна. От опит ти го казвам.

Ето няколко примера за преправени табла:
Публикувано изображение

Публикувано изображение
Това е темата в benzworld, където е описано
кои крушки в колата дават сигнал за изгоряла и кои не. За какво да се внимава и т.н.

Моят тъжен опит с LED в Mitsubishi-то на брат ми сочи, че работата е доста куца и не си струва.
Направихме го с резистори - като най-лесна схема. Оказа се, че резисторите греят повече, отколкото крушките...
Всичко се изпоразтопи... отвратителна история. Добре, че няма външни видими щети. Вече е оправено.
В крайна сметка, в митсубишито сложихме Indoglo - флуоресцентна технология... за сега е доста добре.
Но казват, че с годините избледнява и намалява интензитета на светлината.
Стана с доста жици. Жиците са дебели, защото флуоресцентното е на високо напрежение с малък ток.
А високото напрежение си иска дебели жици, за да не стане беля. Все пак става дума за около 200 волта (като на ксенони).
Публикувано изображение
Можеш да видиш и цялата галерия със снимки на Indiglo таблото.
Хамър Бате сложи такова табло от българска фирма и е доволен. Това на снимките е полско...

Какъв е проблемът с диодите:
На първо място диодите наистина не си променят интензитета на светлината от напрежението.
Т.е. регулацията на осветлението наистина няма да работи.
Освен това диодите не работят на 12 волта, а на около 4. Затова на всеки диод трябва да се запои по един резистор.
Да обаче, ти калкулираш резистора при 12 волта. А в пикови моменти напрежението се покачва до 18 че и повече.
И тогава диодът просто изгаря. Ако сложиш по-голямо съпротивление - няма да изгори, но ще свети мижаво. Няма златна среда.
Не на последно място диодите с товар имат различен интензитет на светене в зависимост от околната температура (и на студено умират).

За да се реши този проблем се ползват импулсни захранвания, която пържат диода на високо напрежение, но имат висока честота на тока.
Един вид диодът мига, но толкова бързо, че не го виждаш да мига, а имаш усещането, че свети постоянно.
При тази схема диодите на първо място живеят доста по-дълго. Освен това, с променянето на честотата може да се получи различен интензитет на светлината.
Не на последно място, импулсното захранване не се интересува от околната температура... или поне не чак толкова.

Да обаче, импулсните захранвания са скъпи (относително) и сложни за направа.
Също така, понеже диодът не изгаря от напрежението (може и 220 волта да минат през него),
а изгаря от голям ток, повечето импулсни захранвания са реализирани като ограничители на ток.

Понеже ако ги навържеш последователно е лесно, но когато изгори един - изгасват всичките.
Освен това, трябва и доста високо напрежение - 10 диода = 40 волта, а в колата имаш само 12 - ерго - инвертор
инвертор = смущения в цялата кола, трябва да слагаш филтри и стана мазало.

Добре, да не са последователно, а успоредно.
Да обаче - не можеш да навържеш диодите успоредно, щото като изпуши един от тях и неговия ограничен ток
се разпределя на останалите във веригата и те започват един по един все по-бързо да си отиват всичките.

И какво остава - всеки диод на отделно импулсно захранване с отделна жица.
Блокчето на импулсното захранване (най-малките, които съм намирал) са колкото две монети от 1 лев.
Доста е малко, ама въпреки това няма къде да се навре в таблото. А още по-малко къде да се наврат 10 броя.
Ако не са при таблото = сноп жици за диодите по-дебел от всички останали жици за таблото... пак не е добра идея.

Като цяло всички реализации на диодни хави по колите са на групички по 3 диода. Сещаш ли се вече?
3 диода * около 4 волта = около 12 волта. Регулатор на ток, 12 волта напрежение, импулсно захранване.
На три диода - една жица. Ако изпуши нещо - угасва само групата от три. Няма инвертори...
Красота, обаче играчката си остава!

Ето още няколко примера - какво правят хората по света:
Публикувано изображение

Публикувано изображение

В интерес на истината, не знам как е твоето табло, но на моето централния LCD свети в два цвята.
Когато всичко е наред свети в жълто-зеленикав цвят, а когато е съобщение за грешка - в червено-оранжев.

Като се нашибат тия диоди там - вероятно тази функционалност се губи.
Най-малкото, като гледам - на снимките триъгълникът на ESP-то е също синкав!
  • 0

Ако си задаваш въпроса "струва ли си да ремонтирам стария Мерцедес", по-добре го продай и си купи чисто ново Пежо, Мерцедес не е твоята марка!
Бабини деветиниclk.babailiica.comнаргиле


#7 Илия Горанов

Илия Горанов

    Член на УС на МБКБ

  • Управителен съвет
  • 7786 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:София
  • Автомобил:
    CLK200 Kompressor
    163hp, 2001, dark blue
ГАРАЖ Виж ГАРАЖА

Публикувано 30 март 2009 - 16:33

Между другото, има и трицветни диоди с общ катод или общ анод.
Т.е. имат общо четири крачета - едон общо и по едно за всеки цвят.
С подходящо захранване и т.н. и т.н. може да се получи произволен цвят от такъв диод :)

Можеш да си направиш таблото да е като лава лампа и да прелива от един цвят в друг през цялото време.
Ще стане яко селски тунинг, ама пък ще е яко :0_yahoo: :icon_coolgrin:

Фарове, които си менят цвета от пулт за управление - кеф ти чисто бели... кеф ти буедо синкави (уж ксенони) кеф ти днес да си турбо гъзар с лилави (ужким ксенони)...
Кеф ти мигачите мигат в жълто (за пред технотест и по кръстовищата), кеф ти мигачите мигат в сиьо, а със същия успех могат и в червено и в произволен друг цвят.

Въобще - мераци с пари се лекуват :)
  • 0

Ако си задаваш въпроса "струва ли си да ремонтирам стария Мерцедес", по-добре го продай и си купи чисто ново Пежо, Мерцедес не е твоята марка!
Бабини деветиниclk.babailiica.comнаргиле


#8 Мишо

Мишо

    Майстор

  • Потребители на форума
  • 2591 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:СОФИЯ
  • Автомобил:
    W210-E200

Публикувано 30 март 2009 - 20:28

Илия-ти си с CLK,а моята е Е200 97а-свети си само жълто...бели диоди си представям,като надеждата ми е стрелките да продължат да светят оранжево.... климатика на снимките ти свети доста добре,но ако тва с резисторите е така,и има вариант да ми разтопи гнездата - то всичко отпада още в зародиш.... Вени не се е оплакал досега?!?!?!? :dontknow:
  • 0
Публикувано изображение
Проконтролирай деструктивността на стремежите си..да помислим заедно над крайността....и да отворим по бира....живеем заедно, умираме сами, нали?

#9 Илия Горанов

Илия Горанов

    Член на УС на МБКБ

  • Управителен съвет
  • 7786 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:София
  • Автомобил:
    CLK200 Kompressor
    163hp, 2001, dark blue
ГАРАЖ Виж ГАРАЖА

Публикувано 30 март 2009 - 20:39

Илия-ти си с CLK,а моята е Е200 97а-свети си само жълто...бели диоди си представям,като надеждата ми е стрелките да продължат да светят оранжево.... климатика на снимките ти свети доста добре,но ако тва с резисторите е така,и има вариант да ми разтопи гнездата - то всичко отпада още в зародиш.... Вени не се е оплакал досега?!?!?!? :dontknow:

Ако климатикът ти е като на снимките горе, можеш да си спокоен - там, където стоят крушките има доста празно пространство и няма опасност да прегрее нещо.
Това, което се разтопи при мен беше с 50 диода един до друг..., което ще рече една печатна платка с 50 диода от едната страна и 50 резистора на гърба.

Това е нещо, в което няма какво да объркаш. Единствено можеш да обърнеш диода на обратно, като с резистор няма как да изгори диода.
Хитрото е, че тия цокли, дето са крушките, могат да се сложат и така и иначе. Ако си вградиш диода в цокъла, можеш да го въртиш, докато заработи :)

А бе, щом някой вече го е направил - значи става :)

Иначе, моето табло е различно, даже от тези на снимките горе.
Моето изглежда ето така:
Публикувано изображение

Публикувано изображение
  • 0

Ако си задаваш въпроса "струва ли си да ремонтирам стария Мерцедес", по-добре го продай и си купи чисто ново Пежо, Мерцедес не е твоята марка!
Бабини деветиниclk.babailiica.comнаргиле


#10 Мишо

Мишо

    Майстор

  • Потребители на форума
  • 2591 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:СОФИЯ
  • Автомобил:
    W210-E200

Публикувано 30 март 2009 - 20:51

ти ме заби в трета глуха.... особено тва с инвертора-лудница!!!
Не съм очаквал ,че резисторите пекат толкова,ще се заровя по форумите- да видя на колегите от други форуми какъв е горчивия опит....ако изобщо някой си е правил труда да помисли де...
А снимките с мицубишитооооо-нямам думи,явно си доста търпелива особа :icon_coolgrin:
Иначе панела е почти като твоя-едно копче разлика...

Публикувано изображение
  • 0
Публикувано изображение
Проконтролирай деструктивността на стремежите си..да помислим заедно над крайността....и да отворим по бира....живеем заедно, умираме сами, нали?

#11 Илия Горанов

Илия Горанов

    Член на УС на МБКБ

  • Управителен съвет
  • 7786 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:София
  • Автомобил:
    CLK200 Kompressor
    163hp, 2001, dark blue
ГАРАЖ Виж ГАРАЖА

Публикувано 30 март 2009 - 21:30

Владек си беше направил цялата 124ка със светодиоди.
Ама навсякъде - копчетата за прозорците, таблото, врътките на парното - всичко, което свети.

За това, колко ще грее резистора има значение и колко вата е.
По-мощен резистор, по-малко топлина, но и по-голям размер.

Една добра идея е, да се купи термошлаух - струва левче метъра.
Режат се парченца от него, кабела на диода се прекъсва,
запоява се резистора на него, нахлузва се парчето термошлаух и
със сешоара се накравя, да се свие - става трепач - не личи, че има нещо...
Един вид резистора става част от кабела.

Между другото, аз преди време се хвалих, но част от бутоните в Митсубишито станаха с диоди.
Това, дето много пече е плафона, който, e с 25 диода (излъгах те, не са 50)

Блока на подгряването на седалките:
Публикувано изображение

Готовите бутони на подгряването на седалките:
Публикувано изображение Публикувано изображение

Скоростния лост (автоматик):
Публикувано изображение

Как са монтирани диодите отдолу:
Публикувано изображение

Публикувано изображение

Цялата централна конзола (на тъмно и на светло):
Публикувано изображение Публикувано изображение
  • 0

Ако си задаваш въпроса "струва ли си да ремонтирам стария Мерцедес", по-добре го продай и си купи чисто ново Пежо, Мерцедес не е твоята марка!
Бабини деветиниclk.babailiica.comнаргиле


#12 Илия Горанов

Илия Горанов

    Член на УС на МБКБ

  • Управителен съвет
  • 7786 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:София
  • Автомобил:
    CLK200 Kompressor
    163hp, 2001, dark blue
ГАРАЖ Виж ГАРАЖА

Публикувано 30 март 2009 - 21:53

Колега, ето това е резултатът от фокусираните диоди:
Публикувано изображение

Обърни внимание, как се е получила синя точка посредата на големия LCD, а в периферията нищо не се вижда!
  • 1

Ако си задаваш въпроса "струва ли си да ремонтирам стария Мерцедес", по-добре го продай и си купи чисто ново Пежо, Мерцедес не е твоята марка!
Бабини деветиниclk.babailiica.comнаргиле


#13 aladin

aladin

    Чирак

  • Потребители на форума
  • 106 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:София
  • Автомобил:
    Mercedes CLK200 Kompressor 192ps Avantgarde
ГАРАЖ Виж ГАРАЖА

Публикувано 31 юли 2019 - 18:03

Белите пластмаси как се вадят? Може ли без да се свали и разглоби цялото тяло на управлението на климатика?

Този пост е редактиран от aladin: 31 юли 2019 - 18:03

  • 0

855712_2.png





0 потребител(и) четат тази тема

0 потребители, 0 гости, 0 анонимни