Към съдържанието

  •  

Снимка

проблем с V230 бензин с мотораако може малко помощ


  • Please log in to reply
16 мнения по тази тема

#1 belor

belor

    Прохождащ

  • Потребители на форума
  • 5 Мнения:

Публикувано 07 март 2008 - 08:38

здравейте на всички от форума :)от скоро съм собственик на V230 и бих казал че доста съм очарован от този ван ,по отношение на возене и ниво на оборудване ,има само нещо ,което се появи и ме притеснява малко :
колата е бензин 143 коня и е 97 година ,докато я докарам не ми е правила никъв проблем ,обаче тук вече на градско се опитва да ми дигне 120 градуса ,перката за охлаждане се включва на около 115 градуса ,и то на няква бърза скорост като се едно съм си пуснал климатика , а по бавна не включва .
та нормално ли е това или има някъв проблем и може ли някой да ми помогне как да го оправя или по скоро къде ?
  • 0

#2 nick chuck

nick chuck

    Почетен член на МБКБ

  • Почетни членове на МБКБ
  • 539 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:Преслав
  • Интереси:Спортни купета МБ

Публикувано 07 март 2008 - 09:08

Ако колата е произведена за африканския пазар (дилар в арбска държава) това е възможно.
Там допускат 120 градуса заради жегите. Прати ми номера на шасито на лично съобщение да видим за кво става дума.
  • 0
Един за всички, Всички за един!
Публикувано изображение

#3 Subsonic

Subsonic

    Модератор

  • Модератори
  • 3643 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:София
  • Автомобил:
    ex W 124 230E, 91
    W 124 260E, 89

Публикувано 07 март 2008 - 09:50

На 115 градуса се включва аварийно перката на климатика, за да охлади мотора.
Ако си с виско - заминало е виското.
Ако си с електрическа перка - виж си датчика който пуска перката.
  • 0
________________________________________

Sportline front anti-roll bar
Lowered suspension
3 degrees cam retard
3 degrees extra spark advance
Experimental exhaust

#4 Inkas

Inkas

    Майстор

  • Потребители на форума
  • 752 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:Русе

Публикувано 07 март 2008 - 09:57

Най-вероятно е заминало виско-то :) Отдели си към 250лв и проблема ще се реши. :4036:
  • 0
Мерцедес C180 97г. -> Р4572РХ

#5 BENZBOSS

BENZBOSS

    Майстор

  • Потребители на форума
  • 6695 Мнения:
  • Пол:не е посочено

Публикувано 07 март 2008 - 10:00

:0_yahoo: Почна се
  • 0
.

#6 Subsonic

Subsonic

    Модератор

  • Модератори
  • 3643 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:София
  • Автомобил:
    ex W 124 230E, 91
    W 124 260E, 89

Публикувано 07 март 2008 - 11:34

На 115 градуса се включва аварийно перката на климатика, за да охлади мотора.
Ако си с виско - заминало е виското.
Ако си с електрическа перка - виж си датчика който пуска перката.

Понеже не знам дали Витото по принцип е с виско или с ел. перка за това така се изказах :).
Сега мернах някъде инфо че май е ел. перка
Имало някаква черна кутийка в горната част на радиатора където е управляващата електроника за перката и предпазител 35А.
Може там да е проблема.
  • 0
________________________________________

Sportline front anti-roll bar
Lowered suspension
3 degrees cam retard
3 degrees extra spark advance
Experimental exhaust

#7 belor

belor

    Прохождащ

  • Потребители на форума
  • 5 Мнения:

Публикувано 07 март 2008 - 14:34

гаранция е с ел.перка и няма виско
а смятате ли че тая перка има две степени че кат гледам идва само един кабел до нея (смисъл едно захранване )
сега ще погледна и за бушона да видя да не би да е от там
но смятам че ако е бушон то тя няма изобщо да се задвижва .
иначе колата сам си я докарах от германия и е с сервизна книжка :)
  • 0

#8 brpi

brpi

    Майстор

  • Потребители на форума
  • 1264 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:Karlsruhe,Germany
  • Автомобил:
    W124 300D 603
    W124 230E 102

Публикувано 07 март 2008 - 15:54

гаранция е с ел.перка и няма виско
а смятате ли че тая перка има две степени че кат гледам идва само един кабел до нея (смисъл едно захранване )
сега ще погледна и за бушона да видя да не би да е от там
но смятам че ако е бушон то тя няма изобщо да се задвижва .
иначе колата сам си я докарах от германия и е с сервизна книжка :)

че има 2 степени съм 99% сигурен но
не може да е 1 кабел- 2 требе да са поне -тия дебелите дето докарват големия ток.
колко общо кабела общо отиват до перката....... , удари 1 снимка да видим за какво иде реч или пак даи номер рама та някои с ВИС да пусне схема.
  • 0
W 124 - 300D
W 124 - 230E

#9 san bernar

san bernar

    Чирак

  • Потребители на форума
  • 113 Мнения:

Публикувано 07 март 2008 - 19:15

гаранция е с ел.перка и няма виско
а смятате ли че тая перка има две степени че кат гледам идва само един кабел до нея (смисъл едно захранване )
сега ще погледна и за бушона да видя да не би да е от там
но смятам че ако е бушон то тя няма изобщо да се задвижва .
иначе колата сам си я докарах от германия и е с сервизна книжка :)

Имам някакви схеми, но май че са за 2800 кубиковия бензинов мотор. Там май са два елмотора. Утре ще погледна на моят дали е елмотор, както са онези на схемата, но моя е дизел 2300ТД.
Колега, май е рано да искаш помощ. Провери си датчиците за температурата, дали работи термовключвателят. Купи си един уред с термосонда и мери температурите, за да видиш реални ли са. Виж там ремък, помпа, запушен радиатор, термостат... абе като на всяка кола.
  • 0

#10 san bernar

san bernar

    Чирак

  • Потребители на форума
  • 113 Мнения:

Публикувано 07 март 2008 - 19:22

Имам някакви схеми, но май че са за 2800 кубиковия бензинов мотор. Там май са два елмотора. Утре ще погледна на моят дали е елмотор, както са онези на схемата, но моя е дизел 2300ТД.
Колега, май е рано да искаш помощ. Провери си датчиците за температурата, дали работи термовключвателят. Купи си един уред с термосонда и мери температурите, за да видиш реални ли са. Виж там ремък, помпа, запушен радиатор, термостат... абе като на всяка кола. Провери си всичко за всеки случай. Да ти кажа, не помня точно с какви обороти се включва перката за охлаждане.

А, току що в инструкцията прочетох, че при големи баири и кормуване в колона в града стрелката на термометъра може да се стреми да докосне червения сектор. Ама това е изтървана работа. На мен термостатът ми държи дори лятото под 80 градуса. Рядко качва до 90.
  • 0

#11 belor

belor

    Прохождащ

  • Потребители на форума
  • 5 Мнения:

Публикувано 13 март 2008 - 17:03

колеги проверил съм вече май всичко по колата ,само не намерих втори кабел за перкта за охлаждане и не съм източвал антифриза за да видя дали е залачено нещо ,
за мен има нещо гнило в първата скорост за охлаждане , а и той загрява наистина само на место като стой по задръстванията
иначе по време на движение например извън градско не мърда от 80 градуса ако някой има схема или ако може да ме опъти към кого да се обърна ще съм благодарен
  • 0

#12 san bernar

san bernar

    Чирак

  • Потребители на форума
  • 113 Мнения:

Публикувано 13 март 2008 - 19:03

колеги проверил съм вече май всичко по колата ,само не намерих втори кабел за перкта за охлаждане и не съм източвал антифриза за да видя дали е залачено нещо ,
за мен има нещо гнило в първата скорост за охлаждане , а и той загрява наистина само на место като стой по задръстванията
иначе по време на движение например извън градско не мърда от 80 градуса ако някой има схема или ако може да ме опъти към кого да се обърна ще съм благодарен

Колега, ти мери ли с друг термометър температурата на двигателя, когато на таблото ти показва 115 градуса? Купи си един мултицет с термосонда за 10 лева от Илиенци. Достатъчно са точни и ще ти служи и по-нататък. Аз винаги държа един такъв в колата. Мери с него темп. на главата и антифриза. Абе как не помня дали имам една или две степени на вентилатора!? Защото аз като купя всяка кола я оставям да тропа на място, докато включи перката и меря при колко градуса включва и как работи.
Имам схеми, ама са в Акробат и не мога да ти ги изпратя, защото ми липсва програма за връзка м/у Акробата и имейла. Сега ще се опитам да разчета някои схеми, ама вече съм на втората ракия.
  • 0

#13 san bernar

san bernar

    Чирак

  • Потребители на форума
  • 113 Мнения:

Публикувано 13 март 2008 - 19:15

Намерих схема, на която пише : Schaltplan fuer Motorkuehlung (Lueftfilter) - Benzinmotor. Нямам умлаутите и изписвм немските думи по общоприетия начин. Моля някой от немскоговорящите колеги да каже, дали това е въпросната схема. Знам немски слабо, имам машинен превод на английски, ама е голяма мъка.

Дали това означава, че е ел. схема на охлаждането?
  • 0

#14 LYNX

LYNX

    Майстор

  • Потребители на форума
  • 2381 Мнения:
  • Пол:Мъж

Публикувано 13 март 2008 - 19:45

тази е схемата,...само че онова в скобите требе да е-Lufter ,а не Lueftfilter!

Иначе това за Motorkuehler ,Motor kuhlung,,,,това е схемата!

Поразгледай за
; Lufter,...Zusatzlufter,...stuffe 1,...stuffe 2 и т.н.т.
  • 0

#15 san bernar

san bernar

    Чирак

  • Потребители на форума
  • 113 Мнения:

Публикувано 13 март 2008 - 19:55

Наистина на схемата е само Luefter. Има и relais Motor luefter Stufe 1, а има и две. Ох, утре ще намеря някой, който да ми помогне да свържа Адобе рийдъра с имейла, та да пращам на страдалците схемите, пък те да си блъскат главите. Защото аз написах много за Luftfederung, а другите си питаха капата да опишат страданията си и решенията. Та и аз като теб и Делфийския оракул - само ще загатвам, а всеки да се помъчи, та да се научи. А не наготово.
  • 0




0 потребител(и) четат тази тема

0 потребители, 0 гости, 0 анонимни