- Мерцедес-Бенц Клуб България
- → Разглежда профил на: Reputation: VIPER
Профил информация
- Група: Потребители на форума
- Мнения: 161
- Разглеждан: 4436
- Титла: Чирак
- Възраст: Няма попълнена възраст
- Рожден ден: Няма попълнена дата
-
Пол
Мъж
-
Град
Плевен
Други данни
-
Автомобил
S203, C200 CDI, Classic, 2005
#291257 малко инофо..каква w203 да си взема ????
Публикувано от VIPER на 02 август 2012 - 07:32
Ако си я гледал в Плевен, не се учудвам - тук се продават само кочини. Когато си купувах моята се принудих сам да си я внеса - тук имаха екземпляри само 2001-2002ра година на по 120 000 км уж , на които им бяха износени копчетата на климатика и радиото. Воланите и педалите бяха сменени.
#278513 Как се свалят корите на вратите на w203
Публикувано от VIPER на 20 април 2012 - 22:57
Пакета на еърбега е закрепен на вратата и не му вадиш неговите букси. Изключваш само тези на ел. стъклата. Щипките, поне моите, са с такъв дизайн, че да не се чупят при вадене. Хващаш откъм заключването отстрани, точно по ръба на кората с пръсти и започваш да ги откопчаваш надолу. Процедурата е много лесна. След второто отваряне вече я върша за по-малко от 5минути.
- 1
#278507 Как се свалят корите на вратите на w203
Публикувано от VIPER на 20 април 2012 - 22:47
И на седана/комбито са 3 на предната - 2 зад капака на дръжката и един зад надписа SRS + доста щипки.
А и задължително се отвива още един болт, който държи пластмасата покрай заключващият механизъм на вратата. На клипа не е показано махането му.
П.П. Когато отваряш дръжката внимавай с отверката, защото много лесно се драска. Пъвро натисни тапицерията по долният ръб на дръжката и ще видиш къде е предвидено да се бръкне, за да я отвориш.
А и задължително се отвива още един болт, който държи пластмасата покрай заключващият механизъм на вратата. На клипа не е показано махането му.
П.П. Когато отваряш дръжката внимавай с отверката, защото много лесно се драска. Пъвро натисни тапицерията по долният ръб на дръжката и ще видиш къде е предвидено да се бръкне, за да я отвориш.
- 1
#278501 Проблем при подгревните свещи
Публикувано от VIPER на 20 април 2012 - 22:35
Ям меденка "Любимка" :P
Шегата на страна, радвам се, че съм полезен по някакъв начин.
Шегата на страна, радвам се, че съм полезен по някакъв начин.
- 1
#278248 Климатроник w203
Публикувано от VIPER на 19 април 2012 - 16:49
От ляво на дясно: Обдухване на предното стъкло (задължително върти и компресора), рециркулация на вътрешният въздух, Автоматично управление на системата (автоматично определя всички параметри, за да поддържа зададената температура), изключване на компресора, подгряване на задното стъкло.
2те големи въртящи копчета не функционират, когато Ауто свети. Филтър имаш само 1 - над акумулатора.
Поленов филтър има само по-хубавият климатик, но той разполага и с куп други екстри: доста повече моторчета за управление на различни клапи, сензор за слънчевата интензивност, възможност да работи ~20 минути на загасен двигател...
2те големи въртящи копчета не функционират, когато Ауто свети. Филтър имаш само 1 - над акумулатора.
Поленов филтър има само по-хубавият климатик, но той разполага и с куп други екстри: доста повече моторчета за управление на различни клапи, сензор за слънчевата интензивност, възможност да работи ~20 минути на загасен двигател...
- 2
#271723 Смяна на управлението на климатика
Публикувано от VIPER на 02 март 2012 - 21:04
Здравейте, днес се зачудих дали може да се премине от THERMATIC на THERMOTRONIC.
Thermotronic-а има допълнителна функция Rest и поленов филтър. Ако се сменят модулите, които са на конзолата в интериора ще стане ли? Ще заработят ли всичките функции (естествено след намесата със Стар диагноза) и трябва ли да се добавят други части?
Thermatic:
Thermotronic:
Thermotronic-а има допълнителна функция Rest и поленов филтър. Ако се сменят модулите, които са на конзолата в интериора ще стане ли? Ще заработят ли всичките функции (естествено след намесата със Стар диагноза) и трябва ли да се добавят други части?
Thermatic:
Thermotronic:
- 1
#270820 Препоръки за поддръжка и профилактика на W203
Публикувано от VIPER на 28 февруари 2012 - 18:04
Ще опиша и някои проблеми и симптоми, с които съм се сблъсквал:
– Хрупане отпред при минаване през легнал полицай - износени тампони на стабилизираща щанга. Когато се намокрят затихват за малко. Решението е смяна на тампоните/щангата с тампоните, ако вървят заедно или по български - подлагане на тънка гума между тампона и скобата му.
– Скърцане в задната част, проявяващо се силно при странично клатене и по-леко при други направления. Това е износена шарнирна втулка на задно колело, най-често се случва първо на лявото колело. Смяната струва колкото самата втулка, но има много разглобяване. Естествено има и българско решение - маслена инжекция в нея. Решава проблема временно.
– Поклопване отпред, усеща се и във волана в по-напреднал стадий. Когато се пусне волана, колата хуква встрани. Най-често е причинено от шарнира на носач отпред (2 са и проблемният е този, на който шпилката сочи нагоре) - сменя се носача. Ако му се съсипе другият тампон (той може да се смени отделно) се чува различно, по-отчетливо клопване, най-често в завой с ниска скорост и дупка. След смяната им задължително отива на стенд за сходимост - и на 2та моста. Бягането встрани се дължи на развалената геометрия, когато се ръзбие шарнира, гумите се износват неравномерно тогава.
– Много тихо скърцане, чува се само в купето при клатене на задницата във вертикална посока - При мен се оказаха някакви биалетки отзад. По 60лв бр в БС.
– Мирис на нафта, а понякога се образува и бял пушек, излизащ от предницата. Резултат от това е повреда в помпата за високо налягане или напукан маркуч (филтър-помпа или обратна нафта) или изпуснали скоби на маркучите. Ако са маркучи - нови струват около стотина лева.
– Влизане на авариен режим на магистрала, при равномерно шофиране. Получава се от зацапан DPF, който дава разнообразни грешки. Зацапва се от продължително градско шофиране. Лекува се със СТАР диагнозата или много раздаване на газ, на дълго. Ако се случва от скоро и зачести е хубаво да се намери причината за това - лошо гориво, неизправни дюзи, чип тунинг или комбинация. Ако е чип - трябва да се качи на дино, да се види съотношението гориво-въздух и да се настрои в целият диапазон на оборотите да не пада под 15.
= Зимата аз лично препоръчвам обилно изплакване на пода, радиаторите и окачването. Аз лично когато я мия въртя предните гуми наляво, после надясно и обилно измивам с водоструйка. При възможност всяка седмица или след дълъг път.
= Външните ни огледала се крадат лесно, затова е хубаво да се сгънат и изядат главите на 1-2 болта на всяко огледало. Изпитано е и върши работа.
– Хрупане отпред при минаване през легнал полицай - износени тампони на стабилизираща щанга. Когато се намокрят затихват за малко. Решението е смяна на тампоните/щангата с тампоните, ако вървят заедно или по български - подлагане на тънка гума между тампона и скобата му.
– Скърцане в задната част, проявяващо се силно при странично клатене и по-леко при други направления. Това е износена шарнирна втулка на задно колело, най-често се случва първо на лявото колело. Смяната струва колкото самата втулка, но има много разглобяване. Естествено има и българско решение - маслена инжекция в нея. Решава проблема временно.
– Поклопване отпред, усеща се и във волана в по-напреднал стадий. Когато се пусне волана, колата хуква встрани. Най-често е причинено от шарнира на носач отпред (2 са и проблемният е този, на който шпилката сочи нагоре) - сменя се носача. Ако му се съсипе другият тампон (той може да се смени отделно) се чува различно, по-отчетливо клопване, най-често в завой с ниска скорост и дупка. След смяната им задължително отива на стенд за сходимост - и на 2та моста. Бягането встрани се дължи на развалената геометрия, когато се ръзбие шарнира, гумите се износват неравномерно тогава.
– Много тихо скърцане, чува се само в купето при клатене на задницата във вертикална посока - При мен се оказаха някакви биалетки отзад. По 60лв бр в БС.
– Мирис на нафта, а понякога се образува и бял пушек, излизащ от предницата. Резултат от това е повреда в помпата за високо налягане или напукан маркуч (филтър-помпа или обратна нафта) или изпуснали скоби на маркучите. Ако са маркучи - нови струват около стотина лева.
– Влизане на авариен режим на магистрала, при равномерно шофиране. Получава се от зацапан DPF, който дава разнообразни грешки. Зацапва се от продължително градско шофиране. Лекува се със СТАР диагнозата или много раздаване на газ, на дълго. Ако се случва от скоро и зачести е хубаво да се намери причината за това - лошо гориво, неизправни дюзи, чип тунинг или комбинация. Ако е чип - трябва да се качи на дино, да се види съотношението гориво-въздух и да се настрои в целият диапазон на оборотите да не пада под 15.
= Зимата аз лично препоръчвам обилно изплакване на пода, радиаторите и окачването. Аз лично когато я мия въртя предните гуми наляво, после надясно и обилно измивам с водоструйка. При възможност всяка седмица или след дълъг път.
= Външните ни огледала се крадат лесно, затова е хубаво да се сгънат и изядат главите на 1-2 болта на всяко огледало. Изпитано е и върши работа.
- 2
#270343 Прибиране на огледало
Публикувано от VIPER на 26 февруари 2012 - 18:33
Ако и някой друг иска да си види датакартата (дори и от любопитство), нека не се притеснява да си поиска.
- 1
#269533 Препоръки за поддръжка и профилактика на W203
Публикувано от VIPER на 21 февруари 2012 - 16:44
Здравейте колеги!
Реших да пусна тази тема, защото мисял, че би била полезна на всички ни.
Идеята е тук да се споделят мнения за правилната поддръжка и експлоятация на машините ни
Като за начало имам някои въпроси относно "сепаратора за картерни газове" - през какъв интервал се сменя, или как се почиства?
Интервал на почистване на дебитомера?
Като за начало ще споделя информацията, която имам за моят двигател - 200 CDI, 122PS, 90kW - OM.646
Масло MB 229.51 (за DPF) - 6,5l
Автоматична СК - при ново пълнене (в случай, че се свали и източи всичко) - събира 7,5 - 8 литра MB 236.14
До колкото знам, при нормална смяна маслото се "освежава" с 4 литра (толкова могат да се източат без демонтаж) и се сменя филтър и гарнитура. Интервал - 60 000 км.
Диференциал задна ос - MB 235.7 - 1 литър (казвали са ми да не го пипам щом няма проблем)
Хидравлика на волана - 1 литър MB 345.0
Антифриз - 8,5 литра - MB 325.0, интервал 250 000 км
Спирачна течност - при смяна 1 литър MB 331.0 - интервал - 2 години. Когато ми я сменяха успяха да ми сменят само 150-200 мл.
- При паркиране на баир - силно препоръчително е задействането на "ръчната" спирачка.
- Хубаво е и лятото на няколко пъти да се пуска парното за малко, както и климатика през зимата.
- Следете и състоянието на пистовият ремък, обтегача му и ролките покрай него.
Някай да знае нещо за профилактика на стъкленият шибидах?
Реших да пусна тази тема, защото мисял, че би била полезна на всички ни.
Идеята е тук да се споделят мнения за правилната поддръжка и експлоятация на машините ни
Като за начало имам някои въпроси относно "сепаратора за картерни газове" - през какъв интервал се сменя, или как се почиства?
Интервал на почистване на дебитомера?
Като за начало ще споделя информацията, която имам за моят двигател - 200 CDI, 122PS, 90kW - OM.646
Масло MB 229.51 (за DPF) - 6,5l
Автоматична СК - при ново пълнене (в случай, че се свали и източи всичко) - събира 7,5 - 8 литра MB 236.14
До колкото знам, при нормална смяна маслото се "освежава" с 4 литра (толкова могат да се източат без демонтаж) и се сменя филтър и гарнитура. Интервал - 60 000 км.
Диференциал задна ос - MB 235.7 - 1 литър (казвали са ми да не го пипам щом няма проблем)
Хидравлика на волана - 1 литър MB 345.0
Антифриз - 8,5 литра - MB 325.0, интервал 250 000 км
Спирачна течност - при смяна 1 литър MB 331.0 - интервал - 2 години. Когато ми я сменяха успяха да ми сменят само 150-200 мл.
- При паркиране на баир - силно препоръчително е задействането на "ръчната" спирачка.
- Хубаво е и лятото на няколко пъти да се пуска парното за малко, както и климатика през зимата.
- Следете и състоянието на пистовият ремък, обтегача му и ролките покрай него.
Някай да знае нещо за профилактика на стъкленият шибидах?
- 2
#268599 Проблем - колата не върви, кик дауна не работи
Публикувано от VIPER на 15 февруари 2012 - 17:09
Най-точно може да се определи проблема с диагностика. Ако си я спестиш като нищо може да стане да смениш скъпи части, които са здрави.
- 1
#258564 Излиза пара от предната решетка
Публикувано от VIPER на 15 декември 2011 - 23:44
Точно от там е! Има една планка която крие двата маркучите, които вкарват нафта в помпата. Свалихме я и се оказа, че скобите въобще не ги държаха. Решението - нови скоби - засега всичко е наред. Можеби скоро и ще се нацепят маркучите, така че съм подготвен за смяна в близко бъдеще.
П.П. Утре ще ида на мивка, за да изчистят изцапаното, че се е омазал целият блок отпред. Може да кача снимка след това, за да се вижда къде е, ако на някой му изкочи този проблем.
П.П. Утре ще ида на мивка, за да изчистят изцапаното, че се е омазал целият блок отпред. Може да кача снимка след това, за да се вижда къде е, ако на някой му изкочи този проблем.
- 1
#226523 Прибиране на огледало
Публикувано от VIPER на 04 април 2011 - 20:23
- Мерцедес-Бенц Клуб България
- → Разглежда профил на: Reputation: VIPER
- Privacy Policy