Към съдържанието

  •  

dkmi123

Регистрация: 21 мар 2022
Офлайн Последно: Днес, 20:12
-----

Моите теми

W203 - P200B-004, P0101

25 октомври 2023 - 14:30

Боря се с на баща ми C класата (W203 2000 година 163 коня компресор):

 

P200B-004 B2/5 (Hot film mass air flow sensor), Plausibility error Mass air flow sensor / Throttle valve [P0101]

 
Въпросната грешка е често срещана (доста изчетох), и е направено следното:
 
1. Сменен дебитомер с нов Pierburg (въпеки, че преди година взех чисто нов VDO, баща ми реши да послуша "майстор", който каза "от дебитомера е").....
2. Secondary air injection системата е изцяло подновена - абсолютно всички части по нея са сменени с нови от Силвърстар; Всичко по нея беше тотален леш.
3. Сменен е филтъра (водят го damper) който седи над компресора;
4. Сменена система за картерна вентилация (под всмук. колектор)
5. Сменена ламбда сонда (пред катализатора), тя си беше проблемна
6. Измити колектор, тръби, интеркулер (имаше МНОГО масло в тях, заради другите проблеми с картерната вентилация);
7. Сменен датчик за налягане (и той даваше каквито си иска данни);
8. Сменено малсо на компресора
9. Сменен магнит на ваноса, като няма масло по ел. инсталацията - всичко е проверено и измерено /познат проблем при тези коли е да омасли всичко по кабелите/
10. Нов компютър (ECU) /обвиних него.... явно без причина/
11. Сменени всички букси (дебитомер, датчик за разпределителен вал, дросел) с нови.
12. Измити, изчистени и проверени дросели /щях да взимам нови, но.... тия са луди да искат 1300 лева за един дросел/.
 
И след всичко това - продължава да си записва същата грешка.
Последното нещо, което излиза в xentry като насока е - "Check timing", това ще го свърша утре като пристигнат гарнитърите за капака на клапаните.
 
Друго, което ми прави впечатление:
 
Висока температура на въздуха във всмукателния колектор.
При околна температура 23 градуса - температурата, която се отчита от датчика /в дебитомера/ е 53 - 57 градуса. Това на "idle", т.е. като запалиш колата и поседи малко да работи на място.
В момента не виждам причина за това, освен скапан интеркулер? /уж измих всичкото масло от него.../
/проверено е с "независим" термометър - показанията съвпадат с тези от Xentry/
 
Тъй като по WIS дават следното:
 
At partial load the air mass must not deviate by more than 30 % from the comparative value.
The comparative value is calculated from the throttle valve angle, engine speed, intake air temperature, barometric pressure and intake manifold absolute pressure.

 

а въпросната грешка я записва само при загрята кола.... мисля, че проблемът идва от температурата на въздуха?
 
Т.е. в момента, в който загрее до дадена степен /все още не съм проверил при каква температура се случва/ - и записва грешката.
В същото време - колата си работи перфектно, не мени обороти, не губи мощност и двигателя не трепва.
Обаче - пали чека.... за сега съм го спрял, но искам да изчистя проблема, и да си пусна чека.
 
Въпрос:
Каква е нормалната тмепература на въздуга във всмукателния колектор?
Чета някакви неща, че не трябвало разиката да е повече от 20 градуса с тази на околната тмепература, но нямам идея така ли е?