Към съдържанието

  •  

Bokouser

Регистрация: 22 сеп 2015
Офлайн Последно: 12 апр 2024 - 20:28:21
-----

#431799 Кой е най надеждния акумулатор и ще навреди ли ако си купя agm вместо олово к...

Публикувано от Bokouser на 24 август 2020 - 09:19

Да започнем от там - AGM акумулаторите също са оловно-киселинни, но технологията е по-различна - електролитната течност е напоена в  тънка мрежа от стъклени микровлъкна. Действително имат доста предимства като устойчивост на вибрации, почти никаква загуба (изпаряване) на електролитна течност, саморазреждат се много по-бавно, по-дълъг живот и тн.

Имат един основен недостатък - цената.

Относно живота на всички видове акумулатори - зависи от начина на експлоатация. Например купето на жена ми е със стандартен акумулатор (не AGM), който е оригинален, на него има щампа 07.2005 (кара 16-та година) и жена ми още си кара колата с него. На моята кола, която е с AGM смених акумулатора на 9 год. но тук експлоатацията е различна.

Относно марките: Като оставим настрана батериите за оригинално вграждане (защото никой не може да ме убеди, че качеството не е различно от която и да е афтърмаркет батерия) аз бих сложил MOLL или Varta. С MOLL съм постигал също подобни рекорди. Друг е въпроса, че във времето (ако щеш дори различни партиди) качеството на всички автърмаркет акумулатори варира.

Извода е един - истината е оригинален акумулатор (независимо от производителя), но цената много боли. Там общо взето качеството е постоянно.


  • 2


#430871 W212 2009г ретрофит AMG външен пакет

Публикувано от Bokouser на 15 юли 2020 - 10:54

Ако някой се заеме със същото, малко полезни пояснения:

1. Не са нужни други подкалници, нито друга кора, макар, че Драголов ми разправяше друго. Кората си пасва идеално, подкалниците също, само трябва да внимавате за наличието на едни детайли долу в двете страни на предната броня, там се хващат подкалниците. Аз не знаех и късно забелязах, че единият го нямаше. Но и да ги няма струват нови ОЕМ 22лв с отстъпка. Задните подкалници също пасват идеално на бронята.

2. Праговете се закрепват по същия начин.

3. Има лека драма при накрайниците на ауспусите. Махат се старите накрайници (с болт отдолу и почукване и въртене) и самите ауспуси трябва да се скъсят и леко да се огънат така, че да паснат точно в новите накрайници, които са импортирани в бронята. Играчка си е.

Ако някой има друг въпрос, ще помогна.

Прикачен файл  IMG_3867.jpg   226,78K   7 Брой сваляния

Прикачен файл  IMG_3868.jpg   197,21K   7 Брой сваляния

Прикачен файл  IMG_3876.jpg   124,23K   7 Брой сваляния

Прикачен файл  IMG_3881.jpg   108,86K   8 Брой сваляния


  • 1


#429886 Километри масло

Публикувано от Bokouser на 04 юни 2020 - 16:17

daimler1

"Бедния бай германец или италиянец и е взел най-сладкото на тая кола,юркал я е 5;7+години,сменял и е маслото когато се сети(25-30000км).
Бай Тошо я купува "чисто нова,неупотребявана" и започва да го сменя на 8-10000км.,като по този начин си мисли че..." 

 

Не е точно така. Бедния германец наистина сменя маслото на 25 000км, но условията при които кара и поддържа колата са различни, а именно качество на масло, качество на гориво и тн. За пример ти давам този сайт, където гледаме точно колата на автора на темата и там твърдят, че маслото на 211.022 и 211.023 се сменя на 25 000км, но не и в Русия (сайта е руски) и дават като основна причина нафтата там, окислява бързо маслото:

http://mymb-info.ru/...ids/typ/211.htm

 

3) в случае использования масел из листов допуска 229.31 и 229.51 межсервисный интервал необходимо сократить до 10000 км: топливо в России зачастую отличается превышающим норму содержанием серы, что ведет к быстрому окислению масел с низким TBN (эти масла плохо противостоят окислению);
4) межсервисный интервал для дизелей ОМ642 и ОМ651, эксплуатируемых в России - только 10000 км (без разницы - с сажевым фильтром DPF или без оного, на маслах LowSAPS или "обычных" маслах);

 

Не казвам сляпо да се вярва на всичко написано, но в този сайт съм намирал много полезни неща и до сега не съм бил подведен, пък и всеки като чете може да разсъждава къде има логика и къде не.

Да вземем нафтата в БГ, например в българското дилърство на някаква марка ти казват: Няма проблеми, сменяй го на 25000, тук си е Европа, нафтата е 6. Не знам, ако предвиждам да покарам повечко колата бих се замислил, пък всеки си знае.


  • 1


#429825 Километри масло

Публикувано от Bokouser на 03 юни 2020 - 12:45

Аз също го сменявам на 10 000 км. Като гледам сервизната история в Германия през цялото време е сменявано на 25 000 км, но това да не те подвежда, факторите са няколко: качеството на маслото, качеството на горивото (и да ти се струва нелогично - има значение), атмосферни условия, начин на ползване на автомобила.

Сменявай го на 10 000 да ти е мирна главата


  • 1


#428784 Кит резервна гума (патерица) за W212

Публикувано от Bokouser на 22 април 2020 - 14:45

Така е, но предполагам, че който кара автомобил с AdBlue знае, че при него това място е заето. Подразбира се.


  • 1


#428781 Кит резервна гума (патерица) за W212

Публикувано от Bokouser на 22 април 2020 - 12:14

Не намерих да погледна близо до мен W212 с патерица, нито пък някой написа в темата какво точно да търся, но така или иначе намерих и си накупих почти всичко. Може би ще е полезно за някой като мен, който реши да си оборудва колата с оригинална патерица и държи всичко да стане с оригинално оборудване.

Маха се кората от дъното на багажника, маха се и пластмасовата касета с инструменти, която се намира в вляво. Нови части:

1. Самата патерица:  гума 155/70 R17, джанта 4.00B x 17 ET39, с номер 2124000002

2. Пластмасов болт който се монтира на дъното на багажника - A1248980765

3. Пластмасова шайба-дистанционер, слага се под джантата - A2128981014

4. Нещо като тава, която стои в патерицата и се навива на болта - A2048980007

5. Касета с инструменти, която стои в тавата - A2128980914

6. Плитка кора която стои над патерицата, под основната кора - A2126900141

 

Прикачен файл  a1248980765.jpg   248,68K   9 Брой сваляния Прикачен файл  10673122_da81b956-d57e-4ac7-8c8b-8c92037afc63.jpg   107,97K   9 Брой сваляния Прикачен файл  maxresdefault.jpg   92,05K   9 Брой свалянияПрикачен файл  e2f5498047a9aa2bdd8febb65308.jpg   146,89K   9 Брой свалянияПрикачен файл  s-l640.jpg   17,4K   9 Брой сваляния

 


  • 1


#405716 CLK W209 избор на двигател

Публикувано от Bokouser на 08 март 2018 - 12:00

лллно като чуя да се говори за премиум марка заедно с думите евтино,безпроблемно и икономично ми се вдига кръвното.Една Дачия например отговаря напълно на тези критерии.

Да знаеш, не си много прав. Защо е нужно нещо да е проблемно и скъпо? Много правилно си пита човека, защото при всяка марка си има куцо родени мотори, които ти късат нервите с проблеми и допълнителни разходи и обратното - сполучливи такива, които рядко ще те оставят на път.
А относно "предмиум марка" задължително със скъпа поддръжка би отивало на марки като Lamborghini, Ferrari, Rolls Royce, Bentley, Bugatti и т.н. но не и Mercedes.
Например един Пасат се поддържа по-тежко от W211. Предишната ми кола беше A6 (което си е луксозен Пасат) и поддръжката беше определено по-скъпа от тази на W211.
  • 1


#405676 Какви гуми за зимата?

Публикувано от Bokouser на 07 март 2018 - 16:45

Аз от летния Nexen N8000 245/45/17 (монтирани на W211) изобщо не съм доволен. Още като ги сложих усетих супер неприятно люлеене в завоите - страшно меки страници. Покарах така един ден, викам си - да не би аз да си въобразявам нещо и за да съм сигурен отидох и обратно си монтирах за сравнение зимния комплект гуми - Continental 830 май бяха.
Разликата имаше голяма, колата изобщо не се клатеше с Континентала, повече едва ли ще взема Nexen.
  • 2


#403163 Маслен сепаратор W203 220 CDI

Публикувано от Bokouser на 17 януари 2018 - 08:24

Ами правилно ти е казал, при поддръжката на тия коли (както и на много други) всичко под 20 лв влиза в графа - стотинки.


Sent from my iPhone using Tapatalk
  • 1


#403058 Няма да се кара 8-9 месеца

Публикувано от Bokouser на 15 януари 2018 - 11:19

Добро е за цената си. Максимално зарежда с 3.5А което е малко за по-големи акумулатори от 74Ah. Не, че не ги зарежда но отнема много време. Иначе аз също съм си купил едно. Като цяло по-добре би било да го подържаш акумулатора извън колата. Аз не бих го зареждал на самата кола.

Доста се чудех, кое е по-добре при нашите коли (по-скоро кое крие по-малък риск), да го свалям като го зареждам или да го зареждам на място без да го разкачам. Като размислих, логично не би трябвало да има проблем да го зареждам на място без да го разкачам с читаво зарядно и на практика няма, вече само така го зареждам.
  • 1


#402213 Чужбински истории

Публикувано от Bokouser на 20 декември 2017 - 17:37

Не се сдържам да ти кажа - ограничи излизанията в чужбина, явно там те дебнат само беди!
Приеми го с усмивка [emoji3]


Sent from my iPhone using Tapatalk
  • 1


#402080 Интересен въпрос свързан с фаровете

Публикувано от Bokouser на 18 декември 2017 - 21:18

Хах, кажи, че се майтапиш.
На самия ключ са нарисувани стандартните знаци за предни и задни светлини за мъгла.
П.С. Също и като дръпнеш лостчето към теб някак се увеличава осветеността нали? [emoji106]

Sent from my iPhone using Tapatalk
  • 1


#401948 Опит за кражба

Публикувано от Bokouser на 16 декември 2017 - 00:05

Не се осланяйте на тази кълка, че мерцедес се краде рядко. В последната една година има бум на кражбите на мерцедес. Хванаха им цаката да ги вземат през гълтача и в момента ЦЛС, 221, 204 и 164 се крадат много яко из цяла София. На един познат преди 3 месеца му вдигнаха ЦЛК-то пак в същия район.

Афектиран си от случката, но е така както ти казвам - заема много по-малък дял от другите няколко марки, което не значи, че изобщо не се краде.

Слушал съм доста такива истории, но от други източници, на които вярвам повече знам, че това е вече минало или поне в София. Може и да греша. Ти нещо по-конкретно може ли да споделиш по въпроса?

Е, далеч съм от мисълта да ти променям убежденията, че живееш в нещо като Швейцария например, просто се опитах да ти дам съвет. Помоли например твоите хора на които вярваш да ти намерят статистика коя застрахователна компания колко кражби на премиум марки инкасира годишно и си създай свои представи за положението.
То е ясно, че не е като едно време, но да го кажем така - както във всеки бизнес, така и в този някои са справят по-добре от други.
  • 1


#401709 Шум при студено време, подозирам хидравликата.

Публикувано от Bokouser на 11 декември 2017 - 22:28

Това, че едно масло не е одобрено от Мерцедес, защото не са си платили за това одобрение, не го прави лошо. Също така има много масла, които нямат одобрение от МБ и са по-добри от доста други, които имат такова.

Какъв е начина да определиш кое масло е подходящо или пък по-добро от друго? Ако го правиш по гореописания първи вариант - евала, признах те, но ако не можеш (което е по-вероятно) - значи просто само предполагаш. Не е ли по-лесно и най-вече по-сигурно просто да ползваш оригинален продукт, а ако ти се дават по-малко пари - има и други марки одобрени масла.
Не ми отговори на горния въпрос - Каква е причината да купувам течност без одобрение при наличност на няколко такива със?
  • 1


#401524 CL 500 C 140 1997 European version

Публикувано от Bokouser на 08 декември 2017 - 16:11

На въпросите ти:
-Не е проблем да сложиш фланци само отзад и по принцип е добре после да минеш един реглаж мостове.
-По-добре е да се завиват на главината и на тях да се завива джантата. За целта има някакъв минимум на дебелината на фланците.
-Аз бих търсил фабрично произведени фланци, дори и втора употреба. Не мога да ти кажа точно от каква сплав се правят, но е с преобладаващ алуминий. Имай предвид, че някои имат набити втулки за завиване на болтовете на джантата, но ако нямат, материала е такъв, че да издържа многократно завиване и развиване.
-Ако все пак решиш да се довериш на някой стругар да ти направи фланци, внимавай да имат борд където да се позиционира централния отвор на джантата, че иначе ще падат пломби. Ако решиш да слагаш проходни фланци (с дълги болтове) заради въпросния борд пак имаш някакъв технологичен минимум на дебелината, защото при прекалено тънък фланец, заради изрязания материал там където фланеца ляга на твоята главина, борда за централния отвор увисва:

Прикачени файлове

  • Прикачен файл  kugAJQG.jpg   81,91K   33 Брой сваляния

  • 1