Ще ви разкажа за сервиза на Венци на ул. Позитано 169 в София. Мисля че в този форум ми го препоръчаха.
В София няма много сервизи, които да могат да закачат 124-ката ми (купе 136 коня, пълен инжекцион, двигател 111) на компютърна диагностика. Венци беше единственият, когото бях открил (по форумите). Затова за проблеми с електрониката съм ходил и преди при него. Даже бях сменял бобина и една дюза, както и амортесьорите.
Точно преди една година заведох 124-та на тенекиджия, че имаше ръжда. Започнахме от 400 лв и в крайна сметка дадох 2000, макар да си взех колата светнала като коледна елха (лампичките на таблото), с неработещо автоматично заключване и кой знае още с какви проблеми. Онзи едва ли не ми каза, че си е била така и като съм я давал... но за него друг път.
Закарах Мерцедеса при Венци във връзка с лампичките. Разбрахме се да погледне защо колата не върви добре на ниска скорост, а също и автоматичното заключване, което тенекиджията беше повредил. Може би трябваше да се замисля още тогава, защото смяната на дюзата повече от година преди това беше за да се оправи същия проблем, а с новите амортесьори колата беше станала прекалено мека и не понасяше дори четири човека в нея. Нд на тези неща така и не бях обърнал голямо внимание, а и поради липса на майстори с техника за прочитане на компютъра пак отидох при него.
Мерцедесът ми го държаха в сервиза на Венци ПЕТ МЕСЕЦА. В началото се обаждах веднъж седмично, накрая стигнах до две обаждания на ден.
За лампичките Венци заяви, че е сменил целия сноп кабели в купето. Бил поръчал от някого да му го направи и след някакви неразбории каза че го е сменил. Лампичките се били оправили.
За това че не върви на ниска скорост причината били дюзите. Мисля, че това с дюзите се въртя около два месеца - търсене, поръчване, проба-грешка. Факт е че не поръчах нови дюзи, щото са 700лв. Накрая заяви, че ги е сменил. Имало само един проблем - колата пак не вървяла добре...
Тогава започна сагата с бензиновата помпа - той заяви, че проблемът бил в нея. Разбрахме се да сложи нова, поисках да ми смени масло, филтри и казах че трябва да мина преглед. Той заяви, че за 30 лв ще мине вместо мен. Съгласих се. Занесох му масло. Макар всичко да трябваше да стане лесно и бързо, то се проточи - минаха няколко седмици, стана месец. Била сложил новата помпа, но се счупила някаква пластмаса и той се опитвал да направи подобна по схема от някого от форумите. Така и не видях тая пластмаса, а като питах къде е ми каза, че била някъде отдолу - между помпата и кардана и не се виждала. Един ден заяви, че бил сменил пластмасата и аз отидох да видя какво е положението. Венци го нямаше, там беше само помощникът му. Питах го какво правят по колата и той ми каза, че току що са сменили бензинова помпа и масло. Нямало никакъв проблем с никаква пластмаса. Венци дойде, но не исках да го конфронтирам, за да не злепоставя помощника му. Каза, че ще ми се обади да дойда да си я взема веднага като мине преглед, едва ли не утре. Да, ама не. Мина нова седмица, после втора. Не помня - може и повече да са били. Вече му звънях по два пъти на ден. Имало някакви проблеи със задните спирачки, трябвало да се сменят гумичките... Един ден каза да идвам. Отидох. Лампичката за фаровете светеше - ако съм сменял задните фарове щяла да изгасне. На бас.... Поисках да я видя как върви и я покарах по уличките. Направи ми впечатление, че е загряла. Зачудих се кога е загряла, тя не загрява лесно и то през зимата. Не бях сигурен, че я е оправил, но и не ми прекъсваше по време на тоя 5 минутен тест. Тя обикновено прекъсва, когато няма кой да я види. При опит за паркиране се чу стържещ звук. Тогава дори не разбрах какво е. Венци заяви, че ми я е направил като часовник. Бил сменил и свещите, макар да не съм му поръчвал.
Платих и се прибрах в къщи. В следващите дни пътувах извън града. Ето равносметката: Задните спирачки издаваха ужасен звук и никак не работеха, АБС-ът беше спрял да работи също, контролната лампа за изгоряла крушка светеше, от бензиновата помпа капеше бензин, автоматичното заключване продължаваше да не работи. Най-лошото от всичко беше, че тя беше станала още по-нетърпима на ниска скорост - прекъсваше, давеше се, подскачаше.
Обадих му се да я погледне. Бил зает. Казах му че тече бензин и се нави да я докарам след няколко дена. Отидох. Смениха нещо по помпата и казаха, че готова. Поисках да погледне и другите неща и ми отговори, че не можело. Бил направил голям компромис да я погледне, защото капел бензин и било спешно. Да съм се обадил по-нататък.
Повече не стъпих там.
Намерих един майстор, който ми поправи контролната лампичка и автоматичното заключване. Друг майстор за 15 минути установи оправи прекъсванията на ниска скорост - оказа се, че вакумният маркуч от компютъра е стар и се разпада.
Забравих да напиша, че по време на ремонта при Венци, той ми изгуби ключовете с дистанционното. Каза че алармата ми била евтина италианска и че щял да ми сложи друга. Алармата ми беше на Леси, при това от скъпите. Имаше и доста датчици закачени на нея - микровълнов, шоков и ГСМ модул. Казах му, а той каза че не било така и че са ме били излъгали някъде. Накрая явно се увери, че съм прави и няколко седмици търси упътване за алармата преди да я оправи.
Равносметката от петте месеца, в които ми нямаше колата е че я намерих в по-лошо състояние, от колкото я дадох. Не бих казал, че бях похарчил много пари при Венци, но ми беше скъсал нервите и загубил времето. Не познавам по-нагъл и по-лъжлив човек от него. Бих добавил също и че е некадърен, макар да има някакъв опит.
Този човек заслужава да стане известен. Сервизчето му не издава касови бележки, не е обозначено, но при него ходели полицаи и други длъжностни лица. Подобни места са като ракови образувания. Те се крепят от силните на деня и тормозят всички останали.
Ето как изглежда сервиза и адреса му:
Горещо препоръчвам... да стоите далеч.