Към съдържанието

  •  

gelevp

Регистрация: 14 дек 2010
Офлайн Последно: 05 сеп 2023 - 09:49:34
*****

#383520 Избор на W204

Публикувано от gelevp на 13 декември 2016 - 15:26

Д. Пеев и gelevp, струва ми се, че вече спамите темата. Създайте си нова, спорете и споделяйте снимки колкото искате на монтажническо-бояджийска тематика.

 

Извинявай ако така ти се е сторило колега, задай по-конкретни въпроси, кажи колко караш на година и ще ти се дадат и отговори. Дай ориентир поне какво очакваш като вървеж от колата... Трудно е ние да ти изберем бензин или дизел.

Спора наистина е излишен и ненужен, но ако искат, ще те излъжат и няма и да разбереш.

 

Дизели

- 200-220цди, 4-цилиндров дизел, има два мотора, om646 и om651, втория е новото поколение мотор, покрива по-високи Евро норми но е по-нов и умишлено направен да има по-чести и по-скъпи поддръжки. След 2009 ако е колата е почти сигурно че е новия мотор, недостатъци са единичен ангренаж който е отзад при скоростите, би-турбо и несполучливи пиезо-дюзи на делфи в първите години, повечето коли са вече ревизирани и би трябвало драмата с дюзите да е отживелица но при кола на много малко километри може пак да се сблъскаш. При 4-цилиндровите мотори има избор между автоматични и ръчни скорости.

- 250цди ако гледаш, там е само om561 мотора, същата кубатура, софтуерно завишени конски сили и нютонметри.

- 320/350цди, om642 код на мотора, V-образен 6-цилиндров, доста сполучлив двигател с много въртящ момент, тук ръчна скоростна кутия е голяма рядкост но пак има ако си твърдо решен. За разлика от другите малко по-скъпо обслужване, повече масло и малко по скъпи консумативи.

 

Бензин

- за малките мотори може някой колега да сподели мнение, нямам поглед върху тях.

- 280/300 и 350 бензин м272, много, много хубав V-образен 6-цилиндров мотор 231к.с.(280/300) и 272к.с. (350) първите мотори имаха проблеми с балансиращи валове, след 2005-2006 проблема е отстранен, ако не те притеснява разхода на гориво който може да видиш по каталози или да ти споделят колегите, дори не го мисли...

 

W204 плюсове и минуси

 

- преди фейслифт са малко пластмасови вътре.

- полу-кожения салон е изкуствена кожа (аз лично бих го отбягвал)

 

+ хубава визия

+ сравнително здрава предница и евтино се прави

+ няма опастност да ти откраднат огледала, лайсни и тн. ако колата спи навън.

+ запазва си стойността

+ стандартен и евтин размер гуми и в 16 и 17 цола

 

П.П. като стана дума за теми, разтърси се из форума, доста от нещата които могат да ти помогнат за избора вече са писани и споделяни.


  • 3


#383257 Смяна на огледало

Публикувано от gelevp на 07 декември 2016 - 13:13

Аз също наблюдавах нещо странно на тия огледала... Няколко пъти са ми ги удряли или закачали в нормално или прибрано положение, след това независимо дали с бутона или на ръка се опитвам да го върна където е другото все имаше някакви аномалии. Все едно си забравяше крайните позиции, ако така и така са ти го описали за смяна, нищо не губиш, разглоби го.


  • 1


#383200 Парктроници и огледала W220

Публикувано от gelevp на 06 декември 2016 - 10:59

А къде мога да отида да ми ги хванат с коларски болтове ?

 

Всеки бояджия ще се наеме да го направи срещу заплащане, аз лично бих те посъветвал да го направиш сам! Защото се дупчи броня и лайсните, както знаем майсторите много не им пука ще надупчат на бързо и после теб ще те дразни че са на криво или разстоянието не е еднакво... Липсата на симетрия на мен лично би ми скъсала нервите.


  • 1


#383160 Поставяне на Facelift Фарове на W220

Публикувано от gelevp на 05 декември 2016 - 13:36

Здравей, колега,

 

Съветвам те да не пускаш различни въпроси в една тема, по-добре си направи нова относно шибедаха.

Относно фаровете, мислиш да си купиш оригинални от фейслифтната ли?

Ако да, не мисля, че ще имаш особени проблеми.

 

Колега, недей да подвеждаш като не си запознат!

 

Shaki, eто една тема с безкрайно много ресурси, препратки и обяснения!

 

http://www.benzworld...tml#post3213037

 

Има вариант да се купят буксите и по схемите да си го направиш, освен това съм виждал да се продават и цели инсталации. Мисля че дори бях гледал в www.kabeldaviko.de.

 

Успех


  • 1


#383159 Парктроници и огледала W220

Публикувано от gelevp на 05 декември 2016 - 13:06

Леко да отклоня темата, вярно ли е че на w219 парктрониците не могат да се вадят без да се свали бронята и огледалата без да се чупят?

 

Няма какво да ти свалят на CLS-а колега, датчиците са в самата броня, огледалата се навиват отвътре навън.

 

По темата:

На моята w211 и аз бях с коларски болтове, за огледалата има и друго спасение, специални/нестандартни болтове или стругар да Ви изработи болт и инструмент за отвиване. Другото решение при 211-ката е фейслифтови огледала. Пробвал съм го, става! Разпробиват се три малки отвора във гнездото на огледалото на вратата и се завиват от вътрешната страна.Окабеляването работи без проблеми.


  • 1


#382666 Сменен SBC

Публикувано от gelevp на 23 ноември 2016 - 09:55

Не искам да внасям смут и паника, системата наистина е супер интелигентна и напредничава и много е изпреварила времето си! Обслужване обаче все пак има!!!

Дали ще е превантивно или когато се осветка избора е изцяло ваш. Налягането в модула се създава от електромотор, като всеки такъв той има живот, и износване най-малкото има четки които се износват... Педала не би трябвало да е прекалено твърд, особено като се има предвид че е електронен. Системата следи доста показатели и дори при скъсан спирачен маркуч може да те прибере или най-малкото да спре на 3 апарата като преразпределя спирачното усилие и то така че колата да не поднася.

 

За лошото спиране което е писал колегата това може да се дължи на много неща, едно от тях са самите апарати, виждал съм на много 211ки, дори на моята беше така, предните апарати за почти блокирали, задържат и скърцат но колата спира! Съвета ми би бил да се проверят от човек който разбира, ако се налага да се подменят или рециклират. В никакъв случай тук не може да пипа квартален майстор, дори за обезвъздушаването е нужна Стар Диагностика. Когато откаже SBC-то, то има достатъчно налягане за да спре колата, дори от висока скорост.

 

Аз лично си бях планирал да си поръчвам ново SBC от Германия но вместо това си харесах друга кола съответно продадох моята. За хората които се интересуват по онлайн магазините е от 690евро нагоре, в тукашни онлайн магазини почва от около 1500 лева. Може и сами да потърсите в гугъл под този номер:

 

0 986 483 002

 

Все пак преди покупка е хубаво да се свери дали частта е подходяща за вашата кола/мотор/скорости и оборудване.


  • 2


#382330 Катализатор

Публикувано от gelevp на 15 ноември 2016 - 09:35

Катализатор съм махал САМО когато беше запушен, даже се разпадаше на парчета... Щом не създава проблеми не го пипаш... Да не говорим че изкупната цена е ниска, нищо не печелиш и ако не разбираш този който ти ги маха така ще те налъже че ще ти сложи резонатори "за да нямаш проблеми"... Та накрая ще се окаже че имаш да му даваш пари затова че ти е прецакал колата и ти е сложил резонатор на ASPO дето след две години ще е изгнил до неузнаваемост.


  • 3


#382071 Нагар около дюзата C270 CDI

Публикувано от gelevp на 09 ноември 2016 - 11:09

Хубаво е да ти помага някой който има поне малко опит за да не направиш беля особено ако е доста запекла!

Никакво ръчкане и напъване без правилните инструменти за да не спукаш капака на клапаните (алуминиев е!)

Дифтунгите задължително бош или нещо с марка иначе по-добре дори не я сменяй.


  • 1


#380715 Мигач в огледалото

Публикувано от gelevp на 14 октомври 2016 - 23:07

Здрасти колега, понякога е въпрос на прищипани кабели.

Стъклото е само на щипки и се сваля лесно при фейса, но много внимавай с буксите за подгрева, натисни с пръст основата където се свързва към стъклото за да не ги дърпаш понеже са лепени с нещо като силикон и лесно се прецакват.

След като свалиш стъклото рамката по спомени е на 3 торкса но фейсовото огледало не се разглабя мн лесно затова не те съветвам да пипаш  нататък.

На оста на която се върти огледалото (прибиране) има една метална щипка хваната към пластмасата която ако я свалиш после може да не успееш да го сглобиш като хората... Затова само огледай кабелите за прищипване, корозия или някъде да не са оголени или пворедена изолация.

 

Успех!


  • 1


#379114 Regen/Light sensor w204

Публикувано от gelevp на 20 септември 2016 - 20:56

Здрасти колега, ако искаш може да сравним моя и твоя датчик, ще ги прочетем да видим каква е разликата и тъкмо ще се ориентираме ако решиш да го сменяш какво ще трябва да кодираме.

Имам отключен w204 в DAS, мога да правя някои кодировки по такава кола.


  • 1


#377832 W/S204 ужасна озвучителна система

Публикувано от gelevp на 29 август 2016 - 15:10

За хората които се решат да подменят говорителите си, максималното което могат да използват като компоненти е 70-90W говорители на 4ома, говоря за RMS а не пикови стойности, няма много ясно описание на параметрите в интернет или поне аз не успях да открия, но и това са компонентите които други са изпробвали и потвърдили да работят добре в дългосрочен план.

 

Следваща стъпка ще е подмяната на предните говорители, Даймлер на сила ни превръщат в "голфаджии" - не целя да обидя никого с това, просто с времето се е превърнало в нарицателно...

Казвам го понеже на нито един мой автомобил досега не съм подменял говорители (освен един дефектирал), звука в мерцедесите които съм имал и карал винаги е бил на ниво! Дори корейските автомобили които съм карал за служебни са звучали по-добре, както и нисък клас Ауди.


  • 2


#377831 W/S204 ужасна озвучителна система

Публикувано от gelevp на 29 август 2016 - 15:05

Както написах по-горе говорителя може да се извади цял само ако се разнити алуминиевата кора която затваря вътрешната част на вратата, аз лично не го препоръчвам освен ако не Ви се налага да сменяте механизма на стъклото... Друга причина да срежа стария говорител е желанието ми да ползвам пластмасата която извежда говорителя напред. Може да я премахнете но тогава има голям риск новия говорител да пречи на хода на стъклото та дори да го повредите или счупите ако го пренебрегнете.

През отвора на говорителя може да се бръкне и да се постави допълнителна шумоизолация на вратата, горещо го препоръчвам, но дори без нея вратата създава приличен обем (не дрънчи на ламарина) и говорителя свири добре за озвучаване в автомобил.

 

Аз лично изрязах стария говорител с прав шлайф/дремел, но ако не разполагате с такъв може да го прорежете с макетен нож и да отчупите парчета пластмаса която пречи с клещи, като много внимавате понеже е доста крехка и трошлива. При мен се наложи да отчупя и малко от горния полукръг защото говорителя влизаше под напрежение. Ако нямате подложка за под говорителя може използвате останалото от стария говорител по външния ръб, така ще избегнете евентуално дрънчене. Следва свързване на говорителите, аз лично използвах 20тина сантиметрови кабели които запоих (за да мога да запазя оригиналната букса), към говорителите може да ги запоите или свържете с кабелни обувки. Последна стъпка преди поставяне на кората е завиването на говорителите към пластмасовата подложка, използвайте къси и тънки рапиди с големи глави, препоръчително е да се навиват с винтовърт, внимавайте да не сцепите крехката пластмаса защото иначе ще си навлечете главоболия. 

 

Мой съвет е да не сглабяте корите на вратите докато не се уверите, че и двата говорителя свирят, системата е сравнително интелигентна затова ако при пробата системата тотално спре да издава звук проверете правилно ли са свързани плюс/минус, дали случайно някой кабел не се допира  някъде и да заземява и на последно място бушоните, има един отпред в ляво, един отзад в дясно и би трябвало да има един на самия плеър отзад но за да изгори той трябва да сте омазали нещо много сериозно....

 

Ето и още малко снимки, няколко от снимките са от интернет но имат за цел да дадат по-ясна представа...

Прикачени файлове

  • Прикачен файл  10.jpg   80,2K   18 Брой сваляния
  • Прикачен файл  8.jpg   88,2K   14 Брой сваляния
  • Прикачен файл  panel.jpg   91,83K   16 Брой сваляния
  • Прикачен файл  6.jpg   78,68K   14 Брой сваляния
  • Прикачен файл  5.jpg   276,97K   16 Брой сваляния
  • Прикачен файл  panel2.jpg   98,77K   18 Брой сваляния
  • Прикачен файл  panel1.jpg   103,92K   19 Брой сваляния

  • 2


#377830 W/S204 ужасна озвучителна система

Публикувано от gelevp на 29 август 2016 - 14:46

Подмяна на говорители в задни врати на W/S204.

 

Демонтиране на кора:

 

1.) Развиват се два болта под подлакътника на кората (торкс 25 или 30) - Червено

2.) С пластмасов инструмент леко се разкачат щипките една по една (не се виждат всичките на снимката, но ако се работи внимателно се разкачат с лекота и без щети) - Оранжево

3.) След като са разкачени щипките, цялата кора се дърпа напред, зелената стрелка оказва гуменото уплътнение което държи кората като на щипка в горния край - Зелено

4.) Кукичката на дръжката за врата се вади нагоре, като преди това се разкача жилото от вратата с издърпване назад - Лилаво

5.) Много интелигентно за разлика от старите модели, палчето за заключване е закачено на две малки щипки за кората което много улеснява демонтирането и монтиране на кората - Синьо

 

Монтажа е в обратен ред!

Прикачени файлове

  • Прикачен файл  14edited.jpg   407,59K   18 Брой сваляния

  • 2


#377829 W/S204 ужасна озвучителна система

Публикувано от gelevp на 29 август 2016 - 14:30

Ето едно сравнение на говорителите в задните врати, Премиум говорители (Harman/Kardon), заводски говорители, също така говорителите които поставих аз в сравнение със заводския говорител. Заводския говорител е срязан понеже това е единствения начин той да се извади без да се разнитва вратата, говорителите на задната врата са занитени отвън-навътре.

Прикачени файлове

  • Прикачен файл  7.jpg   122,45K   22 Брой сваляния
  • Прикачен файл  Harman1.JPG   43,97K   20 Брой сваляния
  • Прикачен файл  Harman.JPG   40,98K   19 Брой сваляния
  • Прикачен файл  stock1.jpg   138,59K   23 Брой сваляния
  • Прикачен файл  stock.jpg   125,56K   22 Брой сваляния

  • 2


#377828 W/S204 ужасна озвучителна система

Публикувано от gelevp на 29 август 2016 - 14:20

Здравейте колеги,

 

Бих искал да споделя моето разочарование и опит с озвучителната система при w204 (s204 понеже е комби).

 

Всичко започна когато с колегата "Praetorian" си сменихме колите по едно и също време с коли от едно поколение и не отне много време преди да стигнем до извода, че MB много сериозно са "спестили" от озвучаване при w212 и w204 особено при озвучаването без Harman/Kardon (за съжаление и там звука не отговаря на платеното, въпреки усилвателя, субуфъра, централния говорител и по-качествените "но не с много" говорители...).

 

Стандартното озвучаване във W204, което се поставя заводски според би могло да служи само и единствено при продажбата на служебни автомобили или таксита където се търси цена и трябва да има нещо за слушане на радио. Без да се обиждат колегите с такива возила но звученето без настройки за мен лично се равнява на това да слушаш музика от телефон в банята (плоско, неизразително, липсва бас, липсват високи а едните средни честоти които уж трябва да ги има се сливат и всичко е крайно неизразително...)

 

Може да съм разлигавен понеже W211 която притежавах преди това дори без Harman/Kardon звучеше повече от прилично с външен усилвател, по два говорителя на врата (отделно пищялка и мид-бас), централен говорител и субуфър (на задната кора под стъклото). Сравнено с компонентите във W204, усилвател вграден в плеъра, отделни мид-бас и пищялка в предни врати и коаксиални/двулентови говорители в задните врати.

 

За начало хората с обикновените говорители бих ги посъветвал да слушат музика на +3 на предни говорители, бас и високи са въпрос на вкус и музика но може би високи +5, ниски +2.

 

Сега да премина към съществото на темата, след като изчетох доста мнения и направи си сам теми по чуждите форуми най-вече "motor-talk.de и mbworld.org", реших да започна с подмяната на задните говорители във вратите. Слушах няколко варианта на Hertz, DLS, Ground Zero и други марки от среден клас нагоре без Sony, Kenwood, Pioneer, JBL и други марки които може да си купиш в Метро, кварталната бакалия или железария. На мнение съм, че ако ще се слага Сони или Някоя от комерсиалните марки то трябва да е от най-скъпите им серии и пак не мога да гарантирам дали ще има особено подобрение понеже тези марки от години пишат по кутии и описания гръмки неща от сорта на 2000W които дори пиково няма да постигнат. Спрях се на говорители на марката Audison APX165, RMS 70W, 4ома съпротивление, това е отново коаксиален/двулентов говорител, по принцип съм им голям противник но поставянето на отделна пищялка в задната врата е свързано с рязането на кората и понеже салона ми е малко по-специфичен цвят реших да не рискувам. Крайния резултат надмина очакванията ми, преди смяната слушах на предни говорители +3 за да не дразни звука, сега слушам на задни +6 защото когато усиля повече предните започват да кривят доста неприятно.


  • 2