Към съдържанието

  •  

Lambo_Rambo

Регистрация: 02 ное 2009
Офлайн Последно: 02 фев 2024 - 21:27:50
****-

#401282 Mercedes 190 с M119 V8 5.0

Публикувано от Lambo_Rambo на 02 декември 2017 - 15:05

Да ъпнем темата малко, днес минах преглед с колата, което означава, че е минала 1 година от както я подкарах пак. За 1 година съм минал около 1000км по километраж, иска ми се да кажа че не е имало проблеми с колата през това време но това няма да е точно така :D Първо да започнем с ремонтните дейности - 2 пъти пръсках карета на полуоските и скъсах 3 диска на съединителя. Първия от тях беше с пружини, същия с който си карах и преди 4-5 години като подкарах за първи път мотора, при него се пръснаха сепараторите на пружините, парченца от тях влязоха между маховика и керамиката и съединителя спря да отделя, диска се разнити и така нататък... Замених го с нов диск с по-дебела подложка (3мм, докато стария беше с 2х1мм) и твърда централна част от диск от бмв, на който му откъснах главината може би след само 100-150км. В последствие на същия диск заварихме по-здрава главина от диск от 123ка, доста по-масивна от тази на бмв-то, но пак диска се сряза в следващото най-слабо сечение. За съжаление това стана непосредствено преди състезанието на картинг пистата, което се проведе миналата седмица, по точно се случи като отивах към пистата да се запиша, и съответно го пропуснах. Още на следващия ден оправих колата, сложих централна част от 240мм диск на бмв, който е най-големия за малките шлици на бмв, ако и той се скъса ще трябва да се мисли нещо по-сериозно.

 

19225100_1553532521324591_8055882079758624059020_1710997845578057_90767796687237

24174421_1716938361650672_83021273311129

 

 

 

Имаше и едно профилактично вадене и разглобяване на двигателя за оглед, всичко си му беше наред, смених му биелните лагери тъй като са 50-60лв и беше подходящ момент да ги сменя, въпреки че бяха само на 400-500км и нямаха следи от износване по тях. Налях му ново синтетично масло 10-60 с което повдигачите вече не се обаждат, преди съм го карал само с 10-40 полусинтетика и определено повдигачите се разтракваха като вдигне двигателя повече от работна температура.

 

Горе долу това са ремонтите. Продължаваме с ъпгрейдите. Обухме колата с нови гуми 225/45/18 дот 2016 и отпред и отзад, вече имам работеща хидравлична ръчна спирачка с клапан за блокаж на задния кръг, на която обаче помпата явно идва голяма и е доста тегава, отпред сложих две стъклопластови корита, монтирани на заводските релси, с което паднаха едни 25кг тегло, спрямо заводските, и не на последно място най-осезаемия ъпгрейд - нов радиатор с размери на питата 612х488х42мм, води се за 300д но като размери на питата мисля че е същия като радиаторите предназначени за E500, за мой късмет влезе буквално на косъм между роговете на 190то без да се налага да режа нищо. Охлаждането осезаемо се подобри, не съм виждал колата да вдига повече от работна температура с този радиатор, а по булевардите като няма трафик пада до към 60 градуса тъй като карам без термостат. По-голям радиатор от този буквално няма на къде да влезе в 190 без да се режат роговете.

 

22339442_1670164182994757_41141531761012

 

Днес на прегледа претеглиха колата - 670кг на преден мост, 420кг на заден мост или около 1090 общо, след което минах през два пункта за вторични на единия претеглиха колата 1200кг с мен в нея, на другия 1180 пак с мен в нея ,така че за момента да кажем излиза че колата тежи около 1100кг до колкото може да се вярва на въпросните кантари, горе долу толкова очаквах и аз, тъй като при сглобяването претеглях всички части по отделно. Към момента колата си е с пълен интериор и екстериор, работещо парно, работеща аудиосистема и тн, всички кори и тапицерии в интериора и багажника си стоят, единственото липсващо е шибидаха, с който още не съм решил какво да правя и си карам колата без него, и също така всякакъв вид изолации са премахнати от колата като боядисвах купето. Това е с джанти 8.5J, и гуми 225/45/18, които тежат около 90кг общо 4те джанти с гумите на тях, ии около 10-15 литра в резервоара, както и задължителните аптечка триъгълник пожарогасител, и стоманено въже за теглене, без което не излизам да карам колата :D Баланса излиза около 60:40, но не мисля да си давам зор да местя тегло към задния мост, евентуално акумулатора и може би по-лек капак отпред, тъй като заводския е дразнещо тежък. Ако теглото ми стане много голям проблем бих сложил и по-леки джанти, сегашните ми са ненужно широки и съответно тежки. Това е в общи линии, ще продължавам да работя в посока правене на колата по надеждна и като цяло по-приятна за каране, не мисля да има генерални промени по колата. С ходовата част и окачването да отбележа че не съм имал никакви проблеми, от доста време карам само на койлоувърите отпред, без заводските пружини, и в комбинация с новите гуми недозавиването бих казал че изчезна поне при сегашното каране на колата. Също отново се върнах към заварката на диференциала тъй като ASD диференциала който бях сложил първоначално се оказа че не задържа достатъчно добре и издаваше доста неприятни звуци в завоите. Към момента е с предавателно число 3.23, но имам един 3.92 който обмислям да сложа, тъй като със сегашния в града почти никъде не мога да карам на 5та, а на повече от 2ра също и е трудно да пързаля. 

 

Това е за последната една година, нямах възможност да участвам в някакви състезания, само няколко локални дрифт-дейчета и няколко мерцедес сбирки. Не съм правил кой знае какви фотосесии и клипчета на колата, а и като гледам почти всички снимки в темата са изчезнали. Може би най-готиното клипче което са ми правили до сега е от варненската среща през лятото, която се получи много добре, ето за който не го е гледал :)


  • 2


#394907 Въпроси от 200 на 320

Публикувано от Lambo_Rambo на 17 юли 2017 - 20:55

Здравей, тъй като преди няколко месеца правих точно такъв суап от М111 на М104 на 124 купе, горе долу са ми пресни нещата. Трябват ти задължително стойки за мотора от 6 цилиндрова 124ка, двигателя комплект може да е от W124, W210, W202, R129, ако е от W140 трябва да сменяш картера и маслената помпа. В моя случай аз сложих двигателя със климатика, алтернатора, и хидравличната помпа от М111 мотора, пасват на 100% без никакво преправяне, само единия от маркучите за климатика трябва да се удължи. Задължително е да си вземеш воден радиатор и маркучи за 3.2 мотора. В конкретния случай колата си остана със заводската кутия от М111, но демферния маховик и съединителя бяха сменени с такива на 240мм. Хубаво е да се ползва кардан от купе със 6 цилиндров мотор, възможно е да се остави заводския но мисля че при последващо сваляне на кутията ще е почти невъзможно да се измъкне кардана. Стойката на кутията и пръчките с които се сменят скоростите също е хубаво да се вземат от 6 цилиндрова 124ка, но може и заводските да бъдат преправени. Естествено изпускателната система също трябва да бъде преправена. Стабилизиращата щанга трябва да се сменени защото удря в картера. По спомен това беше, като цяло доста лек и приятен суап, на мен ми отне около седмица, но колата беше с megasquirt и нова инсталация така че там не мога да ти помогна.


  • 3


#393802 Летен събор на МБКБ 2017

Публикувано от Lambo_Rambo на 24 юни 2017 - 19:42

супер беше сбирката, много хора и много лафче :) https://www.facebook...85201905215004/


  • 2


#386101 Въпрос за НИТРО NOS на SLK

Публикувано от Lambo_Rambo на 03 февруари 2017 - 18:32

Гледам приключи темата с нитрото, но само за протокола и аз да си кажа това което знам. Нитро системите са "сухи" или "мокри", демек такива които пръскат само нитро и допълнителното гориво трябва да се регулира от ЕКУ-то на колата, или такива които си пръскат и бензин и нитро и колата изобщо няма нужда да знае че и се случва нещо не-заводско. В америка нитро системите са норматив за лесно покачване на мощността на големите атмосферни мотори. В 500Е американския форум са луди по нитро системите и ако някой иска да покачва мощността на М119 мотор с турбо или компресор направо му пишат да сложи нитро и да не се занимава с глупости.

 

Сигурно си има своите тънкости ама като гледам че някакъв 15 годишен я монтира на пистата без динота минота и така нататък едва ли е ракетно инженерство... За тези които не знаят английски - човека на клипчето си обяснява че впръскват и бензин и нитро допълнително на колата и че ако бензина е в повече колата ще пуши и няма да върви, ако е малко ще се стопи нещо в двигателя, горе долу както е и при моторите с принудително пълнене... В случая това е "мокра" нитро система


  • 1


#383396 Mercedes 190 с M119 V8 5.0

Публикувано от Lambo_Rambo на 11 декември 2016 - 13:40

Мисля че дойде момента да ъпна темата. Преди няколко дни подкарах колата за пръв път от почти 3 години, когато се счупи двигателя, от тогава мина доста време и бяха хвърлени много труд и много средства по колата. Няма да ви занимавам с излишни глупости ще напиша накратко какъв е сегашния сетъп на колата и няколко ориентировъчни снимки. Да започнем с двигателя, направих му ревизия - взети лица на блока и главите, полиран колянов вал, нови биелни и основни лагери, всички водачи по веригите бяха сменени (общо 10 парчета), абсолютно всички гарнитури бяха сменени, както и нови семеринги. От двигателя премахнах хидравличната помпа, въздушната помпа (която се ползваше като паразитна ролка), ролката за виското заедно с корпуса и, обтегача, стойката на климатика, егр-а беше затапен цивилизовано, и съм поставил нов олекотен trigger wheel (че стария гонеше 1 кило..). Скоростите, маховика и керамичния диск са същите като преди, притискателя беше сменен със същия нов (от C250TD W202 на 240мм). Предна и задна част на кардана са от 190 2.6, естествено висящия лагер беше сменен с нов, диференциала е 3.27 със ASD блокаж. Предните и задните стабилизиращи щанги също са от 190 2.6. Задния мост беше изцяло изпясъкоструен, заедно с диференциала и полуоските, след което колегата Арсо Сайтов изработи полиуретанови тампони за целия мост. Задните спирачки са от W210 на 290мм, задните пружини са старите от W124 300TD, но идват меки и ще трябва да се мисли нещо по-сериозно, за амортисьорите се спрях на TA Technics за Е36. За предните носачи и двигателя също бяха направени полиуретанови тампони от Петьо Радичев, предните носачи също минаха пясъкосотруй и минимални модификации покрай новия сетъп на завиването. Окачването отпред е със старите пружини от W124 300TD, като към тях бяха добавени койлоувъри TA Technics за Е36. Естествено при монтажа на койлоувъри трябваше да бъдат изработени задължителните камбър плейтове. Спирачките отпред са нови от W220 S500, със дискове от W203 на 330мм, спирачния цилиндър и спирачното серво са от W210 E430 с бутала 25/19 по спомен. За завиването се спрях на чисто механична рейка подпомогната от EPAS система. Радиатора е от W124 300ТД с 4 електрически перки, но също се оказва недостатъчен. Горе долу това са новостите като е възможно и да пропускам нещо. Естествено както при всеки бюджетен проект имаше компромиси като за момента те са че цялата кола я пребоядисвах сам вкъщи и не е много представителна, интериора не е завършен, и определено колата има нужда да бъде обута с по-сериозни гуми, в момента е със 18" 8.5J ET35 джанти отпред и отзад, гумите са 225/40/18 отпред и отзад. Ето и малко снимки за да се добие представа какво е свършено по колата. Повече снимки можете да намерите във фейсбук албумите ми към които съм дал линкове в предишния ми пост.

 

14590135_1286697318008114_38065831411913

14524540_1286697321341447_31477006151968

14500499_1286697311341448_60405449024924

14615867_1286697408008105_73166102240972

14543794_1286697424674770_39138237037046

14468541_1286697434674769_21851906079545

14608931_1286697634674749_11354579817573

14463095_1286697648008081_29867548267655

14566313_1286697644674748_46649844160344

14481873_1286697734674739_87557715462076

14481827_1286697761341403_16820013332299

14700998_1300252683319244_60438637915042

14714874_1300253729985806_90579326830933

14707950_1300253719985807_14963568293766

14705752_1300254356652410_90929799284171

14717256_1300254413319071_55738129577348

15025355_1325718490772663_76567059185971

15250724_1348373901840455_74983846903562

15289333_1348373898507122_61699418764958

 

 

И стигаме до днес, преди няколко часа покарах колата на картинг пистата и впечатленията са че гумите ми са много зле и също така спирачките блокират доста лесно, което предполагам е следствие от първото. Окачването е доста добре, боди рол почти не се наблюдава, но задницата ще понесе още втвърдяване. Eто клипчето от карането, паднах се срещу "малко" по-подготвена кола и естествено ме спукаха от бой, но за мен най-важното е че успях да взема участие без инциденти или технически проблеми :)

 

 

За финал искам да благодаря на всички които са ми помагали за проекта, независимо дали е било безвъзмездно или не! Дори и 95% от труда по колата да е мой, за прости неща като пренасянето на купето и двигателя напред назад си трябва физическа помощ. Въпреки умишлените или неумишлени саботажи с много труд и търпение успях да съживя и подобря колата която почти 3 години стоя в насипно състояние. От тук ще се работи главно в посока подобряване на контрола и надеждността на колата, както и комфорта, който лично за мен има пряка връзка със контрола, тъй като няма как човек да управлява добре автомобил в който не се чувства добре. Това е за сега :)


  • 8


#380229 Mercedes 190 с M119 V8 5.0

Публикувано от Lambo_Rambo на 07 октомври 2016 - 14:31

Не, купих долница на 5 литров мотор от Петьо от която взех коляновия вал и си ревизирах 5 литровия мотор, 4.2-то седи вкъщи разсипано на части и чака да му се направи ревизия и на него. Сега съм се захванал да си правя купето и всичко останало, като подкарам колата ще ъпдейтна темата. На някой ако му е интересно да следи нещата в движение ето албумите от фейса:

 

За ревизията на мотора - https://www.facebook...35730311&type=3

 

За цялата кола - https://www.facebook...35730311&type=3


  • 4


#372722 VIN Декодер

Публикувано от Lambo_Rambo на 09 април 2016 - 22:45

Валка,  заповядай 

 

:beer


  • 1


#362211 Мнение за Ц43 АМГ

Публикувано от Lambo_Rambo на 26 април 2015 - 13:42

Просто ти следя "творчеството" (то си е трудно да не го следиш като пускаш нови теми за коли и проблеми на килограм) и съм останал с едни специфични впечатления от теб... Отивам да се *** някъде :)
  • 2


#362205 Мнение за Ц43 АМГ

Публикувано от Lambo_Rambo на 26 април 2015 - 09:31

Човек, всеки месец пускаш нови теми за различни коли, които си харесал... След като няколко години ни занимава с проблемите ти по 202-ката ти, пак така всеки месец нова тема с нов, предполагаем проблем, представям си какво ще се случи като се качиш на V8.... Без да се обиждаш, но като не можеш да се оправиш с 280, последното нещо което бих ти препоръчал е да се качваш на по-голям двигател. 

 

По темата - много пари за обикновена 202ка с двигател който се намира за под 1000лв вече... Вярно че има гъзарски пакет и не знам си какви още глупости, но за мен това значи само по-голяма сметка за ремонт като я блъснеш.


  • 1


#361542 Селски тунинг

Публикувано от Lambo_Rambo на 03 април 2015 - 22:50

О да тази отпред е баси повърнята :D Един път само съм я виждал, отне ми известно време да осъзная какво виждат очите ми :D


  • 2


#361403 Електронен фиш със снимка за превишение на скоростта

Публикувано от Lambo_Rambo на 31 март 2015 - 23:53

Аз много добре знам че там си е стоянка, все пак съм си варненец, и акции като има точно там седят по 3-4 патрулки и спират наред. Но шанса да е имало патрулка и да не съм я видял за мен си клони към нула, аз съм от хората които изтръпват доста силно като видят паркирана бяла кола или светлоотразителна жилетка, дори и да не съм в нарушение, както е приказката гузен негонен бяга. И много пъти съм псувал че някой ден ще получа инфаркт заради някой велосипедист със жилетка или някой готин пич който си е купил бяла кола и е решил да я паркира на пътя, още повече когато е опел астра или нещо приличащо на нея, да не говорим за колите на софарма които са си бели астри със син надпис отстрани, само дето буркани не са им сложили.. Пък и както казах вече 7 години съм шофьор не съм от най мирните, често пътувам и извънградско, до сега не се е случвало да ме снима камера, не знам дали е късмет или аз добре преценявам обстановката и стоянките и така нататък, и просто сега да мина със 100+ пред патрулка на място на което знам че има стоянка и да не съм я видял, шанса наистина е нулев.

 

Само 2 пъти са ме спирали за превишена скорост, и то като съм вече на днешния акъл разбирам колко неправомерно е било, но на тогавашния акъл съм им давал пари че да не ми пишат акт или фиш... Едното беше с 63 в града, което сега като разбирам тоя номер с намалянето с 3км/ч - директно пада, но аз им дадох 20ка тогава, другото беше с 80, но и там беше абсолютна хранилка, уж при ограничение 60, само дето се оказа че ограничение 60 няма и си е било чисто извънградско, и там дадох 20ка. Там беше още по-нагласено тъй като имаше 2 патрулки на 300-400м една от друга, и явно първата е била само за стряскане, и като я минеш да настъпиш и втората патрулка вече те хваща..


  • 1


#360627 Разход на В140 с500 и с600

Публикувано от Lambo_Rambo на 20 март 2015 - 11:04

Аз не съм карал 140ки, но пък и на двата двигателя 3.2 и 5.0 от 140 съм им правил кажи-речи пълен основен ремонт. При лагерите и сегментите разликата в цените не е толкова голяма, и двата имат предна и задна семеринга, от там нататък всичко е по 2 - 2 лица на блока, 2 глави за вземане на лице, М119 има 2 картера, съответно 2 гарнитури за картерите, 2 гарнитури за глави в сравнение с 1, 2 гарнитури за капаци на клапаните в сравнение с 1, водачите на веригата при М119 са 10 парчета заедно с този за маслената помпа, докато при М104 са общо 4, и двата имат кажи речи еднакви изпускателни гарнитури (афтърмаркет гарнитурите са едни тенекийки), но всмукателните на М119 са доста стабилни, докато при М104 има едни гумички.. И двата двигателя са гадни за ремонт, може би М119 е малко по-труден. Пълна смяна на масло е 8л за 3.2 и 10л за 5.0 (тва с промивка на картера, масления радиатор и корпуса на масления филтър). Като цяло бих казал че 5.0 е едни 30-40% по скъп за ремонтиране и за изхранване. За вървежа, не искам да ангажирам никого с мнението ми, но аз лично съм приятно изненадан от вървежа на 3.2 след ремонта, ще видим сега и 5.0 как ще е след ремонта.


  • 1


#360402 Съвместимости на двигатели, скорости и купета

Публикувано от Lambo_Rambo на 15 март 2015 - 20:01

Браво супер снимки. Ще стане много добре ако подкараш една такава кутия на М113-то. Дано да стане безпроблемно монтажа на м113-то, много се радвам на болт-он решения.


  • 1


#360378 Съвместимости на двигатели, скорости и купета

Публикувано от Lambo_Rambo на 14 март 2015 - 21:59

Дизеловите V6 са само един блок от 2005та насам - OM642. Всичките са 3 литра - 280, 320, 350цди


  • 1


#360241 Общи технически въпроси за знаещи и незнаещи

Публикувано от Lambo_Rambo на 12 март 2015 - 01:33

На М102/103/104/119 е 12х1.5 резбата, като болтовете на джантите, на М111 би трябвало да е същата.


  • 1