Към съдържанието

  •  

kdl

Регистрация: 18 окт 2009
Офлайн Последно: 31 авг 2023 - 13:48:01
*****

#438202 M271 проблемно студено палене, решено ?!

Публикувано от kdl на 03 ноември 2021 - 14:04

Абе човек, да нямаш драма с картерната вентилация?
Виж short I long term fuel trims
  • 1


#437803 Дискове и накладки за смяна?

Публикувано от kdl на 14 септември 2021 - 13:58

Ти шегуваш ли се? Това ще изкара поне 50х.км.


  • 1


#437544 Почистване на бензинови дюзи с ултра звук най-добър сервиз?

Публикувано от kdl на 09 август 2021 - 12:12

По-лесно би било да пуснеш темата в съответния раздел.

Модел на колата, тип двигател, тип дюзи...

 

Ако не си с V8, (пък и ако си) според мен би било резонно да си купиш нови дюзи просто. Не са кой знае колко скъпи.


  • 2


#437384 Намиране на микротеч.

Публикувано от kdl на 19 юли 2021 - 19:46

От изпарителя ти е. Но винаги ще пада малко нивото. Твоят мотор в студен, но при по-топлите двигатели за 10ина х.км. Може спокойно да спадне малко. Вдига темп, вдига налягане, газовете излизат през капачката и т.н.
  • 2


#437377 Сравнение на масло за дизели

Публикувано от kdl на 19 юли 2021 - 11:20

oil club ru е много сериозна библия за маслата.

Напълно съгласен с руснаците, които твърдят че дори и много високият клас масла не държат над 9000км.

И е без особено значение дали градско или извънградско.

 

Eто я библията;

https://www.oil-club...-top-ojl-kluba/

 

Иначе руснаците имат някои феноменални продукти, но не са тези, които са масово разпространени тук ;)


  • 2


#437357 Прехвърляне на автомобил от фирма

Публикувано от kdl на 16 юли 2021 - 08:53

На фактура са новият внос, когато ти ще ѝ сложиш първите номера в България. Това е 100% така.

 

Фирмените пак минават през нотариус, ако не продължаваш лизинга, а става твоя собственост.

Ако продължаваш лизинга, преди се минаваше, сега не съм сигурен. Идеята е, че колата е собственост на лизингодателя. Но съм 99.8% сигурен, че пак се минава нотариус.

 

Иначе Фирма -> физическо лице:

Фактурата е документът за финансовата транзакция. 

Но прехвърлянето на собствеността е идентичен процес като при придобиване от физическо лице. 


  • 1


#437250 Модификации по изпускателната система

Публикувано от kdl на 07 юли 2021 - 21:35

Сериозно добре звучи, психо! :)
И на мен ми липсва CLK-то с v6. Прекрасна кола.
  • 1


#437135 Въпрос относно климатроник.

Публикувано от kdl на 25 юни 2021 - 10:28

Баси яката тема :)
 
Като работи компресорът в колите, определено успява да създаде въздушен поток през питата си, който е много под 9 градуса. Най-малкото всички са виждали някакви показания от типа на 3-4 градуса на термометър в духалката. При питата е по-студено, понеже все пак минава по-топъл въздух при нея и вдига малко температурата на въздушния поток, преди да стигне до духалката.
Дали е ОК, е спорно. Зависи от влажността на въздуха и това дали обледява питата.
 
Как се контролира температурата в колата:
С датчици за температура и влажност на питата, в купето, слънчевия датчик в средата на таблото и още колкото датчика са набили в колата (заден независим климатроник и т.н., датчици на температура на тавана при някои извратени коли и т.н.) Почне ли да се обледява питата си таблото, компресорът спира, изчаква да се вдигне температурата и след малко се включва пак.
 
Т.е. автоматичните климатици (тези на които регулираш градусите) в различните марки автомобили, работят сходно.
През матрица от комбинации на различни параметри пуска и спира компресора, както играе и с вентилите на парното към купето, да поддържа оптимална температура на климатичната пита и да поддържа оптимална температура на фреона в предния радиатор, съобразявайки се със зададените данни в купето.
 
Колкото по-смислено е направена системата, толкова по-малко мирише на мокро куче след употреба и толкова по-ефективно работи.
 
Някои коли си имат и последващо премахване на влагата от питата, след като е спряна колата. Бенцовете от скромния ми опит имат много сериозни алгоритми, но не им се получава.
Е90ката, Мини-то и А4ката от колите ми, са се справяли доста по-добре от Мерцедесите, с които съм се сблъсквал (202,203,208,209,170,171,168.169).
Другите VAG-ове, до които имам достъп (Голф и Ибиза) не толкова добре. Но Ибизата е с просто копче On/Off.
 
В този ред на мисли, колите с обикновен климатик: копче и врътка топло/студено без градуси... вие им регулирате температурата. Климатроникът прави същото, но много по-често прави прецизни настройки и гледа датчиците си. Като вие регулирате врътката на топло, го карате на усещане: топло ми е/студено ми е.
 
Зимата можете да си изсушите влагата в купето, като пуснете пак компресора, няма да умрете от студ нали? Парното ще компенсира. Аз лично не го правя, но имам приятели, които целогодишно си карат с включен компресор и им е все тая... Преживяват си няколко секунди смрад в купето след палене и животът върви.
 
Напълно съгласен съм за външната температура и настройката на климатика. Лятото никога не пускам 21 на дълъг път, при висока външна, щото като излезеш е кошмар. При 35-36 навън, карам на не по-малко от 25.
 
Статията за домашните климатици не е релевантна по темата, и казва общо-валидни истини.
 
Не е нужно да се дърлите :)
======================
 
По темата... това пиукане ми светва някаква лампичка, но нямам идея какво беше точно.

  • 1


#437064 W202 C200 kompressor / turbo

Публикувано от kdl на 16 юни 2021 - 18:23

T.e. нямаш сериозен план, просто ги твориш някакви. :)

Според мен, ако колата все още прилича на кола (здраво купе, относително стокова), продай я и вземи нещо, което можеш да ъпгрейднеш.

Иначе ще влезе 5-цифрена сума и първо ще съсипеш нормална кола, второ никога няма да можеш да си ги възстановиш.

 

Така с трохи не се засилва мотор. Много хора са опитали, много малко са си признали какво е коствало да се размърда такава машина.

...то така се слага турбина от А45 :) 

 

А6 Ц5 е сериозна кола, но моторът е сложен и няма да ти е пак точно както си го представяш :)

1.8Т в първите S3 може да се засилва много, но не са под път и над път, както им е взета и душата.

 

Най-евтино и реалистично за идеята ти, е да си намериш някое атмосферен шестак БМВ Е46, от по-ранните и да го засилиш (ама пак няма да е евтино).

Ще става за фън, докато не се появи някой засилен дизел автомат, да ти обърне огледалата :)


  • 1


#437054 Обувки с които карате, какви са, кое ви е удобно?

Публикувано от kdl на 16 юни 2021 - 13:52

Разликата между спортно шофиране и продължително шофиране е огромна.
 
Обувките за каране винаги са с овална предница и овална пета, възможно най-ниски и с тънка подметка.
 
Състезателните са над глезена, с цел елиминиране на натоварването и грешни движения.
Обувките за нормално каране са под глезена.
 
Най-правилно се кара с мокасини, както Стани казва. На мен ми е ОК да карам и бос, но знам, че е забранено.
 
Подметката трябва да е минимално назъбена и не трябва да има "език" от подметката нагоре пред пръстите, като някои от снимките в темата.
 
Sparco, Momo, OMP са масово известните, имат си и такива серии, но като цяло има и други марки :)
 
Christophe Fenwick, Negroni, Piloti, които поне са направени от качествени материали, а не вмирисващо балатумче. Цената им, на пръв поглед висока, е напълно съпоставима с китайските найлони в шарени кутийки.
 
Има разлика дали ще се качиш в спортна кола, която да караш на писта както трябва, и...
Домашния седан, с който да отидеш да пазара за салата, превъртайки два пъти гуми на светофара.
 
Не се филмирайте толкова много, ако е за гъдел на душата и поводи за подарък, яко.
Ако се вживявате на пилоти, има не малко картинг писти из БГ, по-добре да отидем да покараме малко.

  • 2


#437039 Обувки с които карате, какви са, кое ви е удобно?

Публикувано от kdl на 15 юни 2021 - 22:47

Пак да попитам, сериозен въпрос ли е или се бъзикаш?
Каква кола караш?
На какъв път?
Ръчка или автомат?
  • 1


#437038 ABS се включва, калпави гуми или аз я яря много спирачката?

Публикувано от kdl на 15 юни 2021 - 22:45

Сериозни ли са ти въпросите или се бъзикаш?
  • 1


#436978 Кога Мерцедес, отписват колите Ни?

Публикувано от kdl на 11 юни 2021 - 09:01

Не го разбра правилно, колега.
 
Цената при дилъра и моргата няма значение.
Поддръжката на такава част в наличност коства огромни логистични и производствени разходи. Да настроиш производствени линии за малко детайлче, за да ти направят примерно 20хиляди детайла е скъпото. После минават вътрешен качествен контрол, после минават сертифициране, вътрешна логистика и какво ли още не, за да се озоват в ERP системите им, с парт номер, наличности и още логистика, в дистрибуционните центрове. 
Всяка поръчка на една бройка или 5, или 10 някъде, е допълнителен вътрешен разход, защото трябва да преместят наличности за тяхна сметка от примерно Европа, до Азия или САЩ, или обратно (зависи къде се произвежда).
 
И така една част със себестойност няколко цента става на цена 80лв. с ДДС и малка търговска надценка (не им е огромна, противно на очакванията). А моргата е в сивата икономика и може да си продава на колкото си иска.
 
Затова, стигат си необходимия период за поддръжка на части и гасят производството.
 
Какво се случва после?
Поддставчиците могат да продължат да си ги правят, ако има пазар и/или искат при някакви определени условия. Така се срещат части с оригинално качество (Lemfoerder, ATE и т.н.), които също малко по малко изчезват, докато не се отсеят интересните модели, които се харесват от ентусиастите.
 
И така... 124ки, ЦЛК-та и други по-харесвани коли имат части, някои като R-класата няма да имат скоро. 
Преди имаха малко модели и беше лесно на производителя. Сега бълват на килограм и грам не им е за вторичния пазар.
 
И както написаха по-горе колегите.
Ще си караме не повече от 15-20 год. коли и ще се надяваме елементите по тях да се монтират и в следващи модели.
 
VAG групата се справя най-добре тук и при тях няма да има проблеми скоро. Старите модели на Ауди живеят нов живот като механични компоненти при Шкода 5 год. по-късно и техническите изменения при някои мотори са нищожни. Някои двигатели им се произвеждат над 10г и до ден днешен с малки модификации. Това в никакъв случай не се отнася до БМВ и Мерц, които хвърлят мотор и правят нов, до голяма степен различен през има няма 5г. Едно време не беше до такава степен засегнато, но вече става все осезаемо при колите след 2010.

  • 4


#436974 Кога Мерцедес, отписват колите Ни?

Публикувано от kdl на 10 юни 2021 - 21:52

Тцъ, 15 години след края на производство на модела. Явно добре смятат границата между сложността на пускане на нов модел и цифрата да поддържат производство, склад и логистика на резервни части.

От 1995 е началото на тази "препоръка", обновявана е през 2015 последно.

Въпросът е кой пазар е с най-стриктните мерки, но предполагам ЕС. Калифорния не ги вълнува това.

https://www.google.c...kD2Pim5GlJYcZQm


  • 1


#436895 Двигател c280

Публикувано от kdl на 07 юни 2021 - 23:31

Нямаш никаква представа с какво се захващаш, съдейки по написаното.

Оборудван звучи интересно... особено с липсващи елементи по инсталацията. Кой знае какво още му липсва.

Все ще намериш някакъв комп, но не мисля че това е начина. Колко да струва... колкото цената, която му искат тези, които го имат. Ама какво ще го правиш, като не е от колата.

Много е сложно! Трябва да намериш комп от М104 за 202ка, а не е като да са много масови тези коли. После ще се окаже, че половината окачване е различно, генерацията също, охладителната система и тя, и ще се вкараш в забавление.


  • 1