- Мерцедес-Бенц Клуб България
- → Разглежда профил на: Reputation: kdl
Профил информация
- Група: Замразено членство
- Мнения: 8412
- Разглеждан: 27881
- Титла: clockwork orange
- Възраст: Няма попълнена възраст
- Рожден ден: Няма попълнена дата
-
Пол
Мъж
-
Град
София
Други данни
-
Автомобил
Turbo Quattro
#438202 M271 проблемно студено палене, решено ?!
Публикувано от kdl на 03 ноември 2021 - 14:04
Абе човек, да нямаш драма с картерната вентилация?
Виж short I long term fuel trims
Виж short I long term fuel trims
#437803 Дискове и накладки за смяна?
Публикувано от kdl на 14 септември 2021 - 13:58
Ти шегуваш ли се? Това ще изкара поне 50х.км.
- 1
#437544 Почистване на бензинови дюзи с ултра звук най-добър сервиз?
Публикувано от kdl на 09 август 2021 - 12:12
По-лесно би било да пуснеш темата в съответния раздел.
Модел на колата, тип двигател, тип дюзи...
Ако не си с V8, (пък и ако си) според мен би било резонно да си купиш нови дюзи просто. Не са кой знае колко скъпи.
- 2
#437384 Намиране на микротеч.
Публикувано от kdl на 19 юли 2021 - 19:46
От изпарителя ти е. Но винаги ще пада малко нивото. Твоят мотор в студен, но при по-топлите двигатели за 10ина х.км. Може спокойно да спадне малко. Вдига темп, вдига налягане, газовете излизат през капачката и т.н.
- 2
#437377 Сравнение на масло за дизели
Публикувано от kdl на 19 юли 2021 - 11:20
oil club ru е много сериозна библия за маслата.
Напълно съгласен с руснаците, които твърдят че дори и много високият клас масла не държат над 9000км.
И е без особено значение дали градско или извънградско.
Eто я библията;
https://www.oil-club...-top-ojl-kluba/
Иначе руснаците имат някои феноменални продукти, но не са тези, които са масово разпространени тук
- 2
#437357 Прехвърляне на автомобил от фирма
Публикувано от kdl на 16 юли 2021 - 08:53
На фактура са новият внос, когато ти ще ѝ сложиш първите номера в България. Това е 100% така.
Фирмените пак минават през нотариус, ако не продължаваш лизинга, а става твоя собственост.
Ако продължаваш лизинга, преди се минаваше, сега не съм сигурен. Идеята е, че колата е собственост на лизингодателя. Но съм 99.8% сигурен, че пак се минава нотариус.
Иначе Фирма -> физическо лице:
Фактурата е документът за финансовата транзакция.
Но прехвърлянето на собствеността е идентичен процес като при придобиване от физическо лице.
- 1
#437250 Модификации по изпускателната система
Публикувано от kdl на 07 юли 2021 - 21:35
Сериозно добре звучи, психо!
И на мен ми липсва CLK-то с v6. Прекрасна кола.
И на мен ми липсва CLK-то с v6. Прекрасна кола.
- 1
#437135 Въпрос относно климатроник.
Публикувано от kdl на 25 юни 2021 - 10:28
Баси яката тема
Като работи компресорът в колите, определено успява да създаде въздушен поток през питата си, който е много под 9 градуса. Най-малкото всички са виждали някакви показания от типа на 3-4 градуса на термометър в духалката. При питата е по-студено, понеже все пак минава по-топъл въздух при нея и вдига малко температурата на въздушния поток, преди да стигне до духалката.
Дали е ОК, е спорно. Зависи от влажността на въздуха и това дали обледява питата.
Как се контролира температурата в колата:
С датчици за температура и влажност на питата, в купето, слънчевия датчик в средата на таблото и още колкото датчика са набили в колата (заден независим климатроник и т.н., датчици на температура на тавана при някои извратени коли и т.н.) Почне ли да се обледява питата си таблото, компресорът спира, изчаква да се вдигне температурата и след малко се включва пак.
Т.е. автоматичните климатици (тези на които регулираш градусите) в различните марки автомобили, работят сходно.
През матрица от комбинации на различни параметри пуска и спира компресора, както играе и с вентилите на парното към купето, да поддържа оптимална температура на климатичната пита и да поддържа оптимална температура на фреона в предния радиатор, съобразявайки се със зададените данни в купето.
Колкото по-смислено е направена системата, толкова по-малко мирише на мокро куче след употреба и толкова по-ефективно работи.
Някои коли си имат и последващо премахване на влагата от питата, след като е спряна колата. Бенцовете от скромния ми опит имат много сериозни алгоритми, но не им се получава.
Е90ката, Мини-то и А4ката от колите ми, са се справяли доста по-добре от Мерцедесите, с които съм се сблъсквал (202,203,208,209,170,171,168.169).
Другите VAG-ове, до които имам достъп (Голф и Ибиза) не толкова добре. Но Ибизата е с просто копче On/Off.
В този ред на мисли, колите с обикновен климатик: копче и врътка топло/студено без градуси... вие им регулирате температурата. Климатроникът прави същото, но много по-често прави прецизни настройки и гледа датчиците си. Като вие регулирате врътката на топло, го карате на усещане: топло ми е/студено ми е.
Зимата можете да си изсушите влагата в купето, като пуснете пак компресора, няма да умрете от студ нали? Парното ще компенсира. Аз лично не го правя, но имам приятели, които целогодишно си карат с включен компресор и им е все тая... Преживяват си няколко секунди смрад в купето след палене и животът върви.
Напълно съгласен съм за външната температура и настройката на климатика. Лятото никога не пускам 21 на дълъг път, при висока външна, щото като излезеш е кошмар. При 35-36 навън, карам на не по-малко от 25.
Статията за домашните климатици не е релевантна по темата, и казва общо-валидни истини.
Не е нужно да се дърлите
======================
По темата... това пиукане ми светва някаква лампичка, но нямам идея какво беше точно.
- 1
#437064 W202 C200 kompressor / turbo
Публикувано от kdl на 16 юни 2021 - 18:23
T.e. нямаш сериозен план, просто ги твориш някакви.
Според мен, ако колата все още прилича на кола (здраво купе, относително стокова), продай я и вземи нещо, което можеш да ъпгрейднеш.
Иначе ще влезе 5-цифрена сума и първо ще съсипеш нормална кола, второ никога няма да можеш да си ги възстановиш.
Така с трохи не се засилва мотор. Много хора са опитали, много малко са си признали какво е коствало да се размърда такава машина.
...то така се слага турбина от А45
А6 Ц5 е сериозна кола, но моторът е сложен и няма да ти е пак точно както си го представяш
1.8Т в първите S3 може да се засилва много, но не са под път и над път, както им е взета и душата.
Най-евтино и реалистично за идеята ти, е да си намериш някое атмосферен шестак БМВ Е46, от по-ранните и да го засилиш (ама пак няма да е евтино).
Ще става за фън, докато не се появи някой засилен дизел автомат, да ти обърне огледалата
- 1
#437054 Обувки с които карате, какви са, кое ви е удобно?
Публикувано от kdl на 16 юни 2021 - 13:52
Разликата между спортно шофиране и продължително шофиране е огромна.
Обувките за каране винаги са с овална предница и овална пета, възможно най-ниски и с тънка подметка.
Състезателните са над глезена, с цел елиминиране на натоварването и грешни движения.
Обувките за нормално каране са под глезена.
Най-правилно се кара с мокасини, както Стани казва. На мен ми е ОК да карам и бос, но знам, че е забранено.
Подметката трябва да е минимално назъбена и не трябва да има "език" от подметката нагоре пред пръстите, като някои от снимките в темата.
Sparco, Momo, OMP са масово известните, имат си и такива серии, но като цяло има и други марки
Christophe Fenwick, Negroni, Piloti, които поне са направени от качествени материали, а не вмирисващо балатумче. Цената им, на пръв поглед висока, е напълно съпоставима с китайските найлони в шарени кутийки.
Има разлика дали ще се качиш в спортна кола, която да караш на писта както трябва, и...
Домашния седан, с който да отидеш да пазара за салата, превъртайки два пъти гуми на светофара.
Не се филмирайте толкова много, ако е за гъдел на душата и поводи за подарък, яко.
Ако се вживявате на пилоти, има не малко картинг писти из БГ, по-добре да отидем да покараме малко.
- 2
#437039 Обувки с които карате, какви са, кое ви е удобно?
Публикувано от kdl на 15 юни 2021 - 22:47
Пак да попитам, сериозен въпрос ли е или се бъзикаш?
Каква кола караш?
На какъв път?
Ръчка или автомат?
Каква кола караш?
На какъв път?
Ръчка или автомат?
- 1
#437038 ABS се включва, калпави гуми или аз я яря много спирачката?
Публикувано от kdl на 15 юни 2021 - 22:45
Сериозни ли са ти въпросите или се бъзикаш?
- 1
#436978 Кога Мерцедес, отписват колите Ни?
Публикувано от kdl на 11 юни 2021 - 09:01
Не го разбра правилно, колега.
Цената при дилъра и моргата няма значение.
Поддръжката на такава част в наличност коства огромни логистични и производствени разходи. Да настроиш производствени линии за малко детайлче, за да ти направят примерно 20хиляди детайла е скъпото. После минават вътрешен качествен контрол, после минават сертифициране, вътрешна логистика и какво ли още не, за да се озоват в ERP системите им, с парт номер, наличности и още логистика, в дистрибуционните центрове.
Всяка поръчка на една бройка или 5, или 10 някъде, е допълнителен вътрешен разход, защото трябва да преместят наличности за тяхна сметка от примерно Европа, до Азия или САЩ, или обратно (зависи къде се произвежда).
И така една част със себестойност няколко цента става на цена 80лв. с ДДС и малка търговска надценка (не им е огромна, противно на очакванията). А моргата е в сивата икономика и може да си продава на колкото си иска.
Затова, стигат си необходимия период за поддръжка на части и гасят производството.
Какво се случва после?
Поддставчиците могат да продължат да си ги правят, ако има пазар и/или искат при някакви определени условия. Така се срещат части с оригинално качество (Lemfoerder, ATE и т.н.), които също малко по малко изчезват, докато не се отсеят интересните модели, които се харесват от ентусиастите.
И така... 124ки, ЦЛК-та и други по-харесвани коли имат части, някои като R-класата няма да имат скоро.
Преди имаха малко модели и беше лесно на производителя. Сега бълват на килограм и грам не им е за вторичния пазар.
И както написаха по-горе колегите.
Ще си караме не повече от 15-20 год. коли и ще се надяваме елементите по тях да се монтират и в следващи модели.
VAG групата се справя най-добре тук и при тях няма да има проблеми скоро. Старите модели на Ауди живеят нов живот като механични компоненти при Шкода 5 год. по-късно и техническите изменения при някои мотори са нищожни. Някои двигатели им се произвеждат над 10г и до ден днешен с малки модификации. Това в никакъв случай не се отнася до БМВ и Мерц, които хвърлят мотор и правят нов, до голяма степен различен през има няма 5г. Едно време не беше до такава степен засегнато, но вече става все осезаемо при колите след 2010.
- 4
#436974 Кога Мерцедес, отписват колите Ни?
Публикувано от kdl на 10 юни 2021 - 21:52
Тцъ, 15 години след края на производство на модела. Явно добре смятат границата между сложността на пускане на нов модел и цифрата да поддържат производство, склад и логистика на резервни части.
От 1995 е началото на тази "препоръка", обновявана е през 2015 последно.
Въпросът е кой пазар е с най-стриктните мерки, но предполагам ЕС. Калифорния не ги вълнува това.
https://www.google.c...kD2Pim5GlJYcZQm
- 1
#436895 Двигател c280
Публикувано от kdl на 07 юни 2021 - 23:31
Нямаш никаква представа с какво се захващаш, съдейки по написаното.
Оборудван звучи интересно... особено с липсващи елементи по инсталацията. Кой знае какво още му липсва.
Все ще намериш някакъв комп, но не мисля че това е начина. Колко да струва... колкото цената, която му искат тези, които го имат. Ама какво ще го правиш, като не е от колата.
Много е сложно! Трябва да намериш комп от М104 за 202ка, а не е като да са много масови тези коли. После ще се окаже, че половината окачване е различно, генерацията също, охладителната система и тя, и ще се вкараш в забавление.
- 1
- Мерцедес-Бенц Клуб България
- → Разглежда профил на: Reputation: kdl
- Privacy Policy