Към съдържанието

  •  

kdl

Регистрация: 18 окт 2009
Офлайн Последно: 31 авг 2023 - 13:48:01
*****

#211390 Какво става, ако се сменя маслото на 30000 км?

Публикувано от kdl на 29 септември 2010 - 11:56

Просветени колега, отвори очите на заблудените потребители и обоснови безкрайно ерудирания си коментар по темата!

И какви са тези масла и масла?
  • 1


#211170 Масло ?

Публикувано от kdl на 25 септември 2010 - 12:51

1. Koлегата още не е написал каква му е колата точно.
2. Набора на автомобила и пробегът нямат връзка с вискозитета на маслото, с което да се кара. Това са гаражни измишльотини.
3. Аутодата не е най-точната информационна система... даже си е доста неточна и съм срещал много глупости в нея.
4. Не е задължително масло 5W40 да струва много повече от нормално. Аз си купувам 6л. Castrol 5W40 за 66лв. Това че някой дава 130-150лв. за такова масло е въпрос на лична преценка и търговска надценка. Реално масло се сменя при повечето автомобили веднъж годишно. Дали ще дам някой лев отгоре и ще знам, че всичко е наред и нещата са както трябва да са, или ще сложа някакъв бъркоч вътре, щото Гошо от сервиза така ми е казал, си е мое решение. Гошо последното нещо, което е прочел в живота си вероятно е съботния брой на вестник Шок и Нов Фолк...
5. Въпросът на темата е какво е правилното масло, което се слага. Отговорът е в прикачения .pdf, който е издаден от Даймлер.

Това че ще върви със всякакво масло, е друга тема. И ти можеш 20 години да ядеш кренвирши и хляб, вероятно и нищо няма да ти стане, но не е правилно, нали?
А колегата, който е пуснал темата, нещо май не е наясно още каква кола кара, и докато не се включи и не каже какъв е моторът, само ще си приказваме.
  • 1


#210641 Съвети и мнения за новия ми автомобил

Публикувано от kdl на 12 септември 2010 - 11:30

В какъв свят живееш... какви претенции. Те продават части. Ти отиваш, те предлагат, стискате си ръцете и готово. Не можеш да оправиш нещата за тяхна сметка. Това не е примерно да купиш грешни спирачни дискове и като се усетиш, че не пасват, да ги прибереш в кутията и да отидеш да вземеш правилните... това е масло.

Не мисля, че нещо ще се случи с това масло, но аз бих го сменил. Въпрос на лична преценка.
По-късно ще си ъпдейтна мнението с картинка, на която се вижда, че този мотор се кара с масла с 229.3. Нямам време сега, следобеда ще го имаш.

Вариант 2: Да ти дам на ЛС телефона на мой приятел, който продава наливно масло за БМВ 5w40, докарано от Германия, от варел. Същото е по спецификации. Ще ти излезе доста евтино, ще си вземеш един нов филтър и така... Преди следващото обслужване, ще почетеш малко, ще питаш навреме и всичко ще е наред ;)
  • 1


#209944 Въпроси относно ел.стъкла CLK W208

Публикувано от kdl на 22 август 2010 - 20:01

Малко нова информация.
Официално това не е функция, която може да се препрограмира на колата.
Попадна ми DAS/Star диагноза, няма опция да се подкара това. Има много други за сметка на това.

1. Можете да се направи алармата да изписква при заключване на вратите.
2. Може да се смени силата на съпротивление при вдигане на стъклата. От намалена, до нормална. Идеята е да не затисне силно ръката при вдигане на прозореца. Аз го използвам с друга цел. Понякога стъклото се отказва при вдигане на средата, особено ако е мокро гуменото уплътнение.
3. На италианските коли (или поне на моята) има подгрев на огледалата, но не беше пуснат, явно е била за топъл климат, това може да се включи лесно.
4. Автодиагностиката на компресия, контрол на дросела, на горивната смес, на recirculation flap-а, изгарянето и дюзите е шедьовър.
  • 1


#209619 За или Против газов инжекцион?

Публикувано от kdl на 13 август 2010 - 12:16

Bardolini не знам... BSM ползват карантиите на Бардолини и си пишат техен софтуер, което е ОК.
Но като цяло самите Бардолини едва ли са нещо кой знае колко различни от другите.
В ГИ-то има 3 важни компонента: Инжекторите, Редуктора и софтуера. Има 2 яки производителя на газови инжектори: Bosch и Keyhin. Keyhin са при Prins ГИ-та, които са много скъпи и ги слагат на мноооого яки коли, но в БГ представителя им не ми хареса как работи, понеже беше супер арогантен тип.
Bosch се слагат при Ланди.

От там нататък, всичко е ширпотреба. Няма проблеми, вървят си колите и на Фобос, и на Бигас и на квото се сетиш там.
Рейката е евтина при ширпотребите и много скъпа при Ланди и Кейхин. Ако няма фабричен дефект, трудно се разваля инжектор, ако има фабричен дефект, той проличава в гаранционния период.

От там нататък, софтуера... Ланди имат много добър, особено новия. За другите знам че правят сходни неща, виждал съм няколко, но не мога да коментирам.
И остава... кой ще ти го монтира. Като цяло мога и сам да си монтирам инсталацията, но няма особен смисъл, по-добре да го направи някой, който си вади прехраната с това и да е професионалист.

Ако не ти се дават пари, слагай за 800-900лв. някаква и си в играта.
  • 2


#209216 "черен джиб е с предимство"

Публикувано от kdl на 02 август 2010 - 10:52

Буахахахаха... все бях виждал зелена дрифтърска S-класа дизел с провиснали нивомати.
Цигани с прическа Елвис и БМВ-та. Но това уби всичко детско в мен :kill_myself
  • 1


#208286 Покупка на MB CLK

Публикувано от kdl на 09 юли 2010 - 22:36

Съгласен за фейслифта.
Виж за разхода, където пише 200 Компресор, се има предвид 192к.с. версията.
Ускорения и всички други параметри са еднакви. 230К има 10Nm отгоре на моята.

Виж обаче при разхода разликите.
Илия, ако ти е на лесно книжката, постни една снимка от твоята, че ми е интересно. В моята книжка не пише за 163к.с. версията.

Публикувано изображение

Публикувано изображение
  • 1


#207508 Поддръжка на С класа

Публикувано от kdl на 22 юни 2010 - 17:29

E това вече е приказка :)
Оригиналните части на БМВ са много лесни за проверка като цени на bmwfans.info. После на сайта на ДаруКар има справка за цените с ДДС без отстъпка в БГ.
За афтърмаркетите вече е друга тема, там може и пълни боклуци да се купят за без пари, може и хубави за много пари.
Като цяло на Мерц-а частите са малко по-скъпи, но не фрапиращо. От скромния ми опит съм се уверил, че цената на частите няма значение. На повечето марки са съпоставими, важно е да доставя удоволствие и да е запазен автомобила. Дори на някои гадни коли като Рено,Пежо и темподобни ми е направило впечатление, че някои части са доста по-скъпи отколкото при БМВ и Мерц, а и се развалят често.
Форд Ескорт със сигурност е по-скъп за поддръжка от БМВ-то ми и горе долу колкото CLK-то. Това е от опит :)
  • 1


#207502 Поддръжка на С класа

Публикувано от kdl на 22 юни 2010 - 16:11

T.e. представи си сега следното:
Ще взема да отделя 1 час и напиша една тема за всичките простотии, които съм намерил в CLK-то като фабрични недомислици и проблеми при 10г. автомобил.
Утре ще я хване да я прочете някой от Ауди форума, който се е двоумял м/у ЦЛК и А4 турбо.
Ще я пейстне мъжката едно към едно.
---
=> следствие: Човек, който никога не се е докосвал до ЦЛК почва да убеждава 50 други човека, които имат интерес, едва ли не от първа ръка какъв боклук е CLK-то и колко е скъпо за поддръжка и фрашкано с детски болести.

А сега прочети надолу и ми напиши къде видя проблем при БМВ, който не важи и за Мерцедес?
---
Щото дизелите на Мерц не разтягат верига...
Или не им скърцат вратите (и на CLK-то скърцаха), като се смажат и почистят спират да скърцат!
Или ако се откачи датчика на температурата, щото някой гумаджия го е издялкал с гаечния ключ, няма проблеми?! (това за -40 градуса)
Таралежа на климатроника го има и при всичките Мерцедеси с климатроник... ааааа чакай... тука има основно 124ки и 190ки с обикновен климатик. На другите им казваме да "отидат на диагностика".
Музиката си губи настройките... Това е генерален проблем... на Мерца ми биеше грешка в D2B-то...
Нов съединител = проблем със скоростите - Може и при нас да има проблем ;) С менте съединител.
Филтър климатик, щото вашите Мерцедеси не миришат например?
След смяна на антифриза, топлото (парното) изчезна... Разбира се, след като е обезвъздушена от някой неандерталец с каменна секира.
Как се регулират фаровете и защо се клатят? Защото някой е пренавил винта на рефлектора и е счупил палеца вътре... Това определено е от най-серийните детски болести при БМВ...
Проблем със запалката - Не знам какво да правим... може би алармаджията пак е рязал мъжката кабели с изолирбанд... отново генерален проблем при БМВ
Днес като вероятна причина колата да се тресе на място, в Супер дизел на околовръстното ми обясниха:.. (а при нас няма ли проблеми с тези ключове... ооооооо забравих... 80+% от колите във нашия форум нямат електроника в ключа)
Как да си сменя виско съединителя сам? Има ли проблем тук?

---
И да, толкова съм почитател на БМВ, колкото и на Мерцедес (малко повече на БМВ да не си кривя душата), но ми е тъпо как се сеят митове и легенди по форумите от хора, които са "чували".
  • 1


#207497 Поддръжка на С класа

Публикувано от kdl на 22 юни 2010 - 15:30

Чисто статистически едва ли имаш представа, понеже тука има 20 форумни Цедки, с/у 1000 форумни Е39ки и още повече Е36ици и Е46ици.
И как за толкова години в БМВ форума не прочетох една тема за шлайфане на мотор и прегряване, а тука всеки път се говори, че само за това си пишат в БМВ форума.
Стига и с това окачване. Аз имам лек луфт в секторната, както 99% от колите в нашия форум, че и накуп с менте МБ форумите, същото важи и за рейките на БМВ-тата (само старите са със секторна -> Е32 и Е34). И нали не говори за 190, 124, 202, 208 и 210, а за нов Мерц... там окачването щото е чудно :)

А за W203 чувам само страхотни коментари :) Съчетано с откровено противния интериор... нямам думи просто :) И окачването им е страшно и по форумите пишат, че подпушва маслените отдушници в тиквата и я криви... абе 203-ката... гадна кола :)
Пък и дизелите на Мерцедес, ако не е CDI гори по 10 градско и хич не върви, CDI-те пък много страдали от дюзи... Така пише във форумите...

А ся ;) глей кво стана... ако четеш форумите, не трябва да си купуваш кола. И аз за Порше бях чел за някакъв проблем със съединителя на Бокстерите... ужас...
  • 1


#207486 Кора под капака

Публикувано от kdl на 22 юни 2010 - 12:42

Ако търсиш сериозно, кажи ми ако видиш кора от Компресор, че голям зор да намеря такава.
По твоя въпрос не мисля че си сериозен... виж какъв ти е мотора, виж на какви други коли се монтира, и ако се монтира, може да имаш шанс. Но ще ти е трудно да намериш втора употреба. И като им кажа на джамбазите, че давам 50лв. за кората се цупят... Знам колко струва нова! Не знам какво очакват да получат като пари за парче пластмаса :)
  • 0


#207481 Поддръжка на С класа

Публикувано от kdl на 22 юни 2010 - 10:10

Странно... от къде са се появили тези негативи за дизелите на БМВ... Един приятел също ми развиваше теории колко бил проблемен дизела на БМВ...
По мои наблюдения са си чудни колици и двете.
На мен ми харесва много интериора и возията на Е39-ката. И двете са с еднаква поддръжка... нито много скъпа, нито много евтина.
Качваш се, караш и преценяваш за себе си.
Като цяло Е46 е по-скъпа, няма екстри и е трудно да се намери в добро състояние. Аз бих си взел Е39 ако се двоумях м/у Ц класа 203 и някакво БМВ.
Примерно... 523 или 525 бензин със Газов Инжекцион :)
  • 0


#197543 Ремонт: почистване на дроселова клапа

Публикувано от kdl на 07 февруари 2010 - 02:11

Колеги, да събудим малко подфорума.
Илия и Трифон ми казаха, че веднъж като съм запалил колата, oт ауспуха е миришело на разлят бензин.
Купих колата със свещи в окаяно състояние (грешни за мотора).
Понеже се налагаше да карам извънградско веднага щом я взех, се обадих на един приятел от Косер, да ми донесе след работа 4 свещи Denso.
Верно, че бяха на някаква абсурдно ниска цена... 5-6лв./бройка, но и те са аналогични на фабричните свещи.

В последствие поръчах от чужбина свещи Bosch F7 KTCR, които са каталожните свещи за моята кола за фабрично вграждане.

Сложихме ги днес на колата с mitaka7 и разходът веднага спадна с литър, също изчезна и смрадта на бензин от ауспуха.
Т.е. свещите са си ОК, старите също изглеждаха, че са работили правилно, но те са едва на 6-7х.км. Определено сега работи по-добре. Даде ми разход около 11.5 за 80км. градско при всичкото въртене на гуми до 4та скорост, заради снега.

Обаче остана нещо, което ме дразни. На празен ход имам едно претрисване на мотора. Не мога да преценя от какво е.
Един приятел имаше (тогава 10 годишна) 124-ка Е500 и той също се опитваше да разбере от какво е...

Затова гледам по пътя на логиката да видя какво може да го причинява.
Това е снимката s part номерата на бобините, лулите и кабелите.

При мен всички изглеждат добре. Не ми харесва цветът на кабелите към 107 на картинката, но това е лесно да се оправи, въпреки че не ми се пипа точно там.
Прочетох и темата на Крум - Изгорели кабели..., но това не ми дава отговор на моя проблем.
Нямам записи на грешки в ЕКУ-то.
Нямам проблеми е с оборотите или поведението на колата. Държи се нормално, ускорява си отлично... само това претрепване... сякаш пропуска да удари искра понякога в цилиндъра и горивото се взриявава в изпускателните колектори... чува се едно "пук" от ауспуха отзад като претрепва мотора.

Какво мислите колеги?

Публикувано изображение
  • 1


#191012 Гуми

Публикувано от kdl на 11 декември 2009 - 21:37

Имам един въпрос.Един приятел кара clk с гуми 205/55/16,но иска да сложи зимни 205/60/16.Дали ще има някакъв проблем,защото е малко по-висока и тъй като не съм запознат с CLK-то,незнам.

Никакъв проблем, ето ти я с 205/55/16... виж още колко много място има до арките, а съм със фабричното спортно окачване.

Публикувано изображение
  • 1


#188382 Оправям потъмнели от времето фарове

Публикувано от kdl на 20 ноември 2009 - 20:29

Колега, глей ся да ти обясня една работа.
Има 2 варианта:
1. просто се полират.
2. полират се все едно се пастира колата, но с малко по-особени пасти ;)

1. вариант има един пич в студентски град, който оправя и пукнати автостъкла с полимерни лепила и човека е ходеща енциклопедия. Той ми полира преди време на БМВ-то стъклени!!! (да правилно прочете - стъклени, а не пластмасови) фарове и се получи доста успешно.
2. Има един пич Десо в Габрово, който съм го признал за бог на пастирането, човекът също е ходеща енциклопедия за пастирането, да не ти пускам снимки преди и след неговата намеса. Не можех да си позная колата.

Такаааа:
Ти първо в кой град си?
Как работиш?
Каква технология ползваш?
С цена за 80лв. за 2 фара мислиш ли че си конкуренция на вариант 1 или дори близо до вариант 2?
  • 1