Към съдържанието

  •  

kdl

Регистрация: 18 окт 2009
Офлайн Последно: 31 авг 2023 - 13:48:01
*****

#444534 Почистване на тапицерия на пода. Как?

Публикувано от kdl на 13 септември 2022 - 10:43

Аз го правя, да не остават препарати в тапицерията. Някои са много агресивни и могат да направят петна. Затова и минавам няколко пъти с вода.


  • 1


#444446 Въпрос, свързан с автоматично сваляне на прозорците

Публикувано от kdl на 10 септември 2022 - 18:25

Моята 208ица беше така. До Април 2000г. произведени, ако помня правилно, прозорците не падат. После почват да падат. Т.е. може да е дори фейслифтова, но да не падат прозорците.

Според мен е ужасно тегаво за ретрофит, също го мислих и се радвам, че не съм се занимавал с глупости smile.png


  • 1


#443563 CLK230 TURBO

Публикувано от kdl на 28 юли 2022 - 16:19

3 лаишки въпроса:

* имат ли разлика в теглото?

* каква е съществената разлика? Материала или формата на стъблото?

* на оригиналните, това централно оребряване не е ли много добра идея?


  • 1


#443365 Автоматик - PRND32 - W210 - хубав ли е?

Публикувано от kdl на 09 юли 2022 - 11:42

Питаш дали старите кутии, които на селектора не са PRND, а са PRND32 при W210 са ОК ли?

Дори не знаех, че в 210 се слага от толкова старите кутии...

 

Последната ти грижа е кутията. Това, ако не е живяло в средата на Италия, Испания или Франция, далеч от какъвто и да е водоем, само боята му го държи в цял вид. Разбирай изгнило!


  • 1


#443213 Тресрне във волана на магистрала

Публикувано от kdl на 22 юни 2022 - 10:04

Ако всичко ти е изрядно по окачването и си сигурен, а не просто вярваш, трябва да е някое каре.
Скъсах си нервите да намеря кое го причинява при Аудито ми, докато един познат случайно не го чу извън колата при маневриране.


  • 1


#443095 Проблем с часовника

Публикувано от kdl на 13 юни 2022 - 09:59

Почна от скоро да го прави или не знаеш, понеже наскоро е станала твоя.

Ако е второто, то има огромен шанс като са "превъртали" километрите, да са омазали връзката между модулите по някакъв начин.

При една Бе-класа се сблъсках с идентичен проблем. Километражът отказваше да приеме часа на навигацията, въпреки правилната зона (колата си беше европейска).

 

Накрая успяхме да я накараме да не търси синхронизация и часът се настройва вече ръчно на таблото.

Но... причината, както се досещаш, беше "обслужвана, на реални километри, пълна история, бла бла бла"


  • 1


#441002 Масло за двигател

Публикувано от kdl на 05 май 2022 - 11:05

Колеги благодаря на всички отзиви. Имаше една поговорка- "Не е срамно да не знаеш, срамно е да не питаш". Та и аз съм от незнаещите. Нямам намерение да си поръчам масло от чужбина с две думи да ми кажете " Купи си ...... марка от.....магазин или сайт с ...... вискозитет.


Изпратено от моят SM-G930F с помощта на Tapatalk

Koлегата не визираше твоя пост, виж кого е цитирал.

 

Колкото до твоето масло, отиди в Тех-ко и купи Репсол (те са вносител), със спецификация 229.51 или 229.31 (вискозитет 5-30 или 5-40). Не купувай 229.5 или 229.3, защото са за бензинова кола.

Това масло е безопасен залог, Тех-ко са представителя на Репсол за България. От много години, доста хора караме с Репсол (не само), и не сме имали проблеми.


  • 1


#441001 Масло за двигател

Публикувано от kdl на 05 май 2022 - 11:02

Ето ти Немски сайт със "скъпи" + 70% масла . 

 https://www.ato24.de...rsyn-5w-40.html

Ти продължавай да си разсъждаваш......

Чакай сега, тук показваш Фукс, което е обикновен хидрокрек без претенции, за бензинов двигател, с ниската 229.3 спецификация и на нормалната му цена.

Малко по-горе се споменава за "оригиналното брандирано" МБ масло, което се предполага да се дистрибутира от дилъра и представителите му само, със статут на оригинална част.

То не може да е оригинално на 5-6 Евро. Точно това имам предвид в дългия си пост.


  • 1


#440971 Масло за двигател

Публикувано от kdl на 04 май 2022 - 15:09

Съжалявам, не съм съгласен.

 

Масла на 10-12лв. литъра не са премиум масла, без значение от доставчика. Обикновени хидрокрекове. Не означава, че не вършат работа, някои евтини масла са си чудесни.
 

Брандирани масла като оригиналните на БМВ, Мерцедес и Ауди не съществуват на пазара на такава цена. Не говорим за качеството им, а за простият факт, че няма как да се дистрибутира на такива цени...

Да... във 50-100 литров варел можеш да го намериш на добра цена, но дребните разфасовки 1, 4 и 5л. не могат да са истински на тази цена.

Не ми вярваш? Ок... направи задълбочено проучване. Дори огромни доставчици като Intercars не падат до тази цена за брандираните като оригинални масла.

 

Малко по-сериозните масла, като наистина пълните синтетики струват около 20-25лв/литър с много малък марж. 

Това са масла като Редлайн, Амсойл и някои специфични серии на познати марки като Мотул, Шел и подобни.

 

Едно е да си купиш специфично масло за конкретна скоростна кутия или раздатка от дилъра по парт номер, понеже и представа си нямаме каква точно химия е вътре, друго е да купуваш ширпотребни масла от незнайни доставчици, само за да ти е кеф на душата, че слагаш "оригинално".

 

Сертификатите на сайта, не бих си позволил да ги коментирам. Водил съм комични разговори с "дистрибутори" и "бизнесмени", които нямаха и елементарна представа какви глупости плямпат, а аз дори не разбирам кой знае колко от материята, за да претендирам за задълбочени познания.

 

Та... ако ти е кеф, купувай си от там. Ако ти се рискува по-малко, купувай от доставчици като Тех-Ко и подобните. Ако ти се кара с премиум масла, направи си домашната и скачай на Amsoil, Redline, Millers и скъпите серии на Yacco, Shell, Motul. (ама това с домашната е сериозна необходимост).


  • 1


#440809 Проблем с W202 C180 - запушена охладителна система

Публикувано от kdl на 23 април 2022 - 12:37

Ех... не пишеше в хороскопа и за проблеми с двигателя ;)

Я направо оправете мотора или смени колата. Така ще се решат всички проблеми.


  • 1


#440797 Проблем с W202 C180 - запушена охладителна система

Публикувано от kdl на 22 април 2022 - 13:31

Проблемът ти е в две части: водна тапа и сбъркани горивни смеси (вероятно няма да се оправят сами и ще има нужда от настройки на газовата)

 

Нищо няма да стане с маркуча за жалост.

Имаш тапа по системата някъде. Или парното в купето ти е запушено, или радиатор, или нещо по пътя. Ама ако е парното, то не е основен, а страничен кръг и няма особено значение. Така че, то може да е просто допълнителен проблем. Имаш един дуовентил пред стъклото, при мотора. Откачат се маркучите от него и се уверяваш, че няма запушване там. Самият вентил също е станал на нищо с годините, но... абе не е там проблема. Работата си отива на основен кръг.

 

Направи си в главата или нарисувай на един лист нещо като карта на водните пътища на модела ти.

Със сигурност има из нета, но нямам как да го издиря лесно.

 

И почваш механично да откачаш съединенията, да се увериш дали няма някаква грижа по тях. Промиваш радиатора отделно и връзваш обратно.

После минаваш през изпарителя, вадиш го от колата и се уверяваш, че разклоненията към него не са запушени или самия той не е запушен. Можеш да използваш момента, така и така си се изцапал и пръснал колата, да свалиш всички радиатори и да ги измиеш с меглио и водоструйка. Определено са набити със страшно много боклуци. Ако ти се намира компресор за въздух, има едни яки накрайници, които мятат въздух с малко течност и са по-безопасни за алуминиевите охладители. 

 

Подготвяш се психически, че половината водни маркучи са станали на "дъвка" с годините, поради температурата и произволните течности в охладителната система (кои агресивни, кои по-малко), и ще се наложи да ги смениш с нови. После ще се сблъскаш с проблема, че много части се намират доста трудно с остаряването на модела и са станали скъпи, ако ги има изобщо. Хубавото е, че се продават афтърмаркет силиконови маркучи, ама... не съм търсил за 202ка. Може никой да не си прави труда да прави готови за вграждане и да трябва да минеш на универсални, с колена.

 

Сглобяваш и едва тогава пробваш с маркуча, и чистата вода.

Ако нищо не става, може да е запушване по водните магистрали в блока (малко вероятно, но адски кофти все пак). Тогава ти е ясно какво правиш... Мотора на двора, поне става топло вече и е по-лесно да се работи по коли.

 

Ако пак нищо не става, търсиш сервиз с машина за промиване на охладителна система. Прилича на машина за климатици, закача се някъде по основно трасе и блъска с налягане, пулсации и някакви химически агенти. Абе... вършат работа.

Видях с очите си как някакъв американски фосил се оправи. Цялата му охладителна система беше блокирана. Не се срещат често такива машини, понеже предполагат работа по кофти, стари и занемарени коли, а сервизите избягват такива клиенти доста често, но все пак някои си купуват.

 

Защо тази стъпка е едва сега?!

Може да отпуши тапата, но ако е някакво по-солидно тяло на широко, като го разбие ще отиде някъде, където няма да ти е лесно да го премахнеш вече и тогава моторът ще е на двора вече със сигурност. :)

 

Докато си оправиш циркулацията на охладителната система, е желателно да изолираш газовата. Едва след като си сигурен, че е ОК, пускаш охладител към изпарителя и вече се трият адаптации на бензин, оставя се колата да си ги нормализира и се почват настройки на газовата, което е реално втората част на проблема ти.

 

И те така... 


  • 1


#440656 Теч от уплътнението на компресора

Публикувано от kdl на 13 април 2022 - 09:31

Проблемът със Софето е, че много често времето е по-скъп ресурс от потенциалните неколкократни посещения в сервиз за отстраняване на дреболии.

2 коли вече около мен са със сменени компресори, и години наред са без грижи. Сигурно има и ментета, за щастие не съм попадал.


  • 1


#440641 Теч от уплътнението на компресора

Публикувано от kdl на 12 април 2022 - 13:18

Нов през Интеркарс например, има някакво масло, пуска му се на машината стандартната програма с масло и фреон, и си в играта.


  • 2


#440516 Съвети при покупка на W205

Публикувано от kdl на 04 април 2022 - 10:54

много екстри, ама много

малко километри (доказани)

никаква ръжда

нищо по-сериозно от към удари освен броните

всички ключове

по възможност да е европейски импорт, понеже американски и канадски отблъскват много сериозни бъдещи собственици


  • 1


#439830 Не иска да запали

Публикувано от kdl на 17 февруари 2022 - 15:59

Едно реле правеше проблем в бушониерата. Чувал съм, че често се среща при дизелите. Не знам кое е наизуст. Ще питам уикенда какво го правеше, ако не намериш до тогава.


  • 1