Пневмоокачване на Вито.
Започната от san bernar, 15 яну 2008 - 20:16:53
19 мнения по тази тема
#1
Публикувано 15 януари 2008 - 20:16
Може ли някой да ми помогне с техническо описание на Вито, включващо и заден мост с пневмоокачване, компресора и комплектуващите елементи. Изтеглих пълно описание, но е на немски и ми е трудно да го разбирам. Трябва ми на английски или на руски.
Снощи се прибрах и всичко беше нормално. Тази сутрин след като запалих ми светна червената лампа на таблото, индикираща повреда в окачването. Всичко отдолу беше само лед. Подсуших компресора с една печка, системата сработи един два пъти и после пак отказа.
Снощи се прибрах и всичко беше нормално. Тази сутрин след като запалих ми светна червената лампа на таблото, индикираща повреда в окачването. Всичко отдолу беше само лед. Подсуших компресора с една печка, системата сработи един два пъти и после пак отказа.
#2
Публикувано 16 януари 2008 - 13:50
Колега аз имах същия проблем докато не ми смениха един от клапаните който се беше скапал. Можеби и при теб е същото положение. На мен ремонта ми излезе 400 лв. и то при положение че го намерих втора употреба с триста зора. Желая ти успех!
#3
Публикувано 17 януари 2008 - 19:35
Колега аз имах същия проблем докато не ми смениха един от клапаните който се беше скапал. Можеби и при теб е същото положение. На мен ремонта ми излезе 400 лв. и то при положение че го намерих втора употреба с триста зора. Желая ти успех!
Колега, моля те опиши какви бяха признаците. При мен възглавниците си стоят напомпани. Дават ми съвет да ида на диагностика, но аз не съм от София. Ами ако е паднал на тампоните, как ще го закарам дотам? Сега ровя из нета и чета каквото намеря на руски и английски. Ти на диагностика ходи ли? Как откри, или как достигна до извода, че е повреден клапан? Тук във форума безкрайно се обсъждат термостати и масла, а моят проблем е доста сложен и няма кой да ме посъветва нещо.
#4
Публикувано 17 януари 2008 - 20:51
требе ти добра диагностика,...другото си е само бъбрене...!
При тази система на окачване на засдния мост,..нема еднакви симптоми,...факт е!
Само сигурна диагностика ще ти покаже състоянието на системата,...повредите,..и пътя за отстраняване на дефектите!
Не се ебавайте с проби и побългаряване,...частите са безбожно скъпи,...колкото полвин Vito!
Успех!
При тази система на окачване на засдния мост,..нема еднакви симптоми,...факт е!
Само сигурна диагностика ще ти покаже състоянието на системата,...повредите,..и пътя за отстраняване на дефектите!
Не се ебавайте с проби и побългаряване,...частите са безбожно скъпи,...колкото полвин Vito!
Успех!
#5
Публикувано 17 януари 2008 - 21:14
требе ти добра диагностика,...другото си е само бъбрене...!
При тази система на окачване на засдния мост,..нема еднакви симптоми,...факт е!
Само сигурна диагностика ще ти покаже състоянието на системата,...повредите,..и пътя за отстраняване на дефектите!
Не се ебавайте с проби и побългаряване,...частите са безбожно скъпи,...колкото полвин Vito!
Успех!
Не искам да оспорвам твоя авторитет. Но в този коментар на Wilmar http://www.benzworld...nsion-phew.html , който явно живее в държава с избор на сервизи и бърз достъп до части се вижда, че май накрая и той достига до извод за самопомощ, след като е подменил доста части при явно желаещи да му помогнат механици.
ENR problems and the story continues.
My car was hooked up to the Mercedes computer in this garage and a lot of faults were revealed. However, none of them pinpointed the exact problem. So what happened was that the mechanic got out the Mercedes V-class bibles (3 huge handbooks) and started his own ritual of procedures eleminating issues by trial and error.
Накратко за тези, които все пак проявяват някакъв интерес. След като са закачили колата към компа, са излезли куп грешки. Обаче нито една от тях не се е отнасяла към съответния проблем. Тогава механикът измъкнал трите дебели като библии книги за V-класата и започнал на принципа проба-грешка.
Та този Вилмар не се е оправил така лесно. Просто ми трябва ръководството, но не на немски. В краен случай през уикенда ще си преведа с триста зора интересуващото ме. Явно често няма друг начин. Обикаляш, питаш и накрая сам се оправяш. Никой не иска да си тропа главата. Защо да не смениш едни накладки и без зор да си вземеш парите?
#6
Публикувано 18 януари 2008 - 00:29
Братле ще ти дам прост съвет от мен : не се занимавай със скъпи ремонти, ами си купи 2 задни пружини от където искаш и решаваш проблема кардинално.Този трик съм го пробвал практически. Работата се свежда до това че колата става с обикновенно задно окачване. Ако искаш да е както трябва първо првери работи ли компресора и колко ток консумира,здрава ли е инсталацията на сензорите за ниво на задния мост(ляв носач десен носач) , към клапаните и компресора.Ако се спреш на вариант 2 по-добре иди в сервиз на МБ за да не стават груби грешки. Нека не забравяме ,че тази система се следи от електронен блок за управление. Успех.Не искам да оспорвам твоя авторитет. Но в този коментар на Wilmar http://www.benzworld...nsion-phew.html , който явно живее в държава с избор на сервизи и бърз достъп до части се вижда, че май накрая и той достига до извод за самопомощ, след като е подменил доста части при явно желаещи да му помогнат механици.
ENR problems and the story continues.
My car was hooked up to the Mercedes computer in this garage and a lot of faults were revealed. However, none of them pinpointed the exact problem. So what happened was that the mechanic got out the Mercedes V-class bibles (3 huge handbooks) and started his own ritual of procedures eleminating issues by trial and error.
Накратко за тези, които все пак проявяват някакъв интерес. След като са закачили колата към компа, са излезли куп грешки. Обаче нито една от тях не се е отнасяла към сответния проблем. Тогава механикът измъкнал трите дебели като библии книги за V-класата и започнал на принципа проба-грешка.
Та този Вилмар не се е оправил така лесно. Просто ми трябва ръководството, но не на немски. В краен случай през уикенда ще си преведа с триста зора интересуващото ме. Явно често няма друг начин. Обикаляш, питаш и накрая сам се оправяш. Никой не иска да си тропа главата. Защо да не смениш едни накладки и без зор да си вземеш парите?
#7
Публикувано 21 януари 2008 - 00:38
Виж сега колега, след един месец ходене по мъките от сервиз в сервиз, от диагностика на диагностика, закачаха го на какви ли не компютри и така и не можаха да кажат какво точно е, най-накрая се намери един най-обикновен жичкаджиая който се завря отдолу откачи куплонгите на клапаните и помпата провери ги с един най-обикновен мултицед и установи, че единия клапан просто се е скапал и не работи. Маистора незнам от каде успя да намери такъв клапан на старо смени го и сега да не чуе дчвол всичко е наред.
#8
Публикувано 21 януари 2008 - 20:17
Виж сега колега, след един месец ходене по мъките от сервиз в сервиз, от диагностика на диагностика, закачаха го на какви ли не компютри и така и не можаха да кажат какво точно е, най-накрая се намери един най-обикновен жичкаджиая който се завря отдолу откачи куплонгите на клапаните и помпата провери ги с един най-обикновен мултицед и установи, че единия клапан просто се е скапал и не работи. Маистора незнам от каде успя да намери такъв клапан на старо смени го и сега да не чуе дчвол всичко е наред.
Приятелю, много съм ти благодарен за написаното, защото си мислех че точно така си процедирал. Като четох тези дни случки от цял свят, достигнах до извода, че майката му е внимателната проверка на елементите, доколкото е възможно, без да се ходи на диагностика. Защото всички ходили на диагностика са си допоправяли после колите сами. Това, което направих тези няколко дни е : изтеглих ръководството за ремонт на Вито на немски, преведох го с автоматичен преводач на английски, преведох си и книжките, дошли с колата и наблюдавах много внимателно какво работи и как. При мен колата не пада на тампоните, а произволно работи или не, държи нивото, ту включва, ту не и т.н. Утре отивам при познат елтехник със сервиз и канал (амбициозен и желаещ да ми помогне човек) и почваме наред. И ще видя дали ще се наложи да търся диагностика. Яд ме е, защото съм поправял колите на много хора, правил съм какво ли не, а сега ръцете ми са отрязани от някаква скапана електроника. Но мисля, че ще се справим с приятелят ми.
#9
Публикувано 21 януари 2008 - 20:34
Проверете клапаните дали са здрави,...компресора дали върти,....тръбичките дали не са спукани,...бушона под седалката,-20 амперовия/бел/....
след като установиш дефектиралия компонент,...отстраняваш повредата,...и требе задължително да идеш на диагностика с hht,..stardiagnose,...
Другите диагн,уреди не могат да ти параметрират и калибрират системата ,...и не маловажния момент е че за да рестартираш компа,..требе да се изтрият кодовете запаметени отпреди,...иначе не тръгва!
Успех!
след като установиш дефектиралия компонент,...отстраняваш повредата,...и требе задължително да идеш на диагностика с hht,..stardiagnose,...
Другите диагн,уреди не могат да ти параметрират и калибрират системата ,...и не маловажния момент е че за да рестартираш компа,..требе да се изтрият кодовете запаметени отпреди,...иначе не тръгва!
Успех!
#10
Публикувано 23 януари 2008 - 18:27
Проверете клапаните дали са здрави,...компресора дали върти,....тръбичките дали не са спукани,...бушона под седалката,-20 амперовия/бел/....
след като установиш дефектиралия компонент,...отстраняваш повредата,...и требе задължително да идеш на диагностика с hht,..stardiagnose,...
Другите диагн,уреди не могат да ти параметрират и калибрират системата ,...и не маловажния момент е че за да рестартираш компа,..требе да се изтрият кодовете запаметени отпреди,...иначе не тръгва!
Успех!
Вчера цял ден се мотахме около буса. Проверихме всичко, до което се добрахме,. Свалихме и тапицерията вляво и свалихме и командната кутия. Беше влажна отвън, отворихме я и я почистихме( имаше малко окиси), проверихме за лоши спойки. Компресорът работеше, изпускателният клапан действаше. Изкарах я навън - всичко беше о.к. Докато потеглих. И пак същото.
Бушоните ( и двата) са здрави. Майсторът ми обяснява, че само колите след 2003 година се рекалибрират и т.н. Моето 1996-7 г. Вито трябвало само да тръгне, след като се смени повредения елемент. Кой знае?
Днес намерих диагностик. Програмата му се казва " autoboss". За двигателя нямаше проблем, но отказа да влезе в модула на окачването. Излязоха съобщения " двигателят не е с включен контакт" и " няма маса ". Дрън дрън.
Сега го карам и възглавниците държат все още. Компресорът не съм го чувал от вчера. Когато карам, непрекъснато свети червената лампа и угасва няколко минути след като угася мотора. Все едно, че системата е деактивирана.
Утре майсторите ( ако се сетят) ще звънят в Балканстар. Не знаят, дали има някакъв модул за проверка на окачването и ако има, къде е той. Абе така ще я караме. Ако някой знае нещо, моля да помогне с акъл.
#11
Публикувано 23 януари 2008 - 18:37
контролния модул е само един и вие сте го намерили,...друг нема...!
Има друга особеност,...ако сте сигурни че всички компоненти са изправни,....на запален мотор натискаш бутона за ниворегулирането /отдясно на средния панел/,..и го задържаш натиснат за 15 секунди!
Лампата на таблото требе да премигне и да угасне,...последвано от включване на компресора!
Ако не угасне лампата,...търси стардиагноза,...никви други чикиджийско тестери и диагност.компютри!
успех!
Има друга особеност,...ако сте сигурни че всички компоненти са изправни,....на запален мотор натискаш бутона за ниворегулирането /отдясно на средния панел/,..и го задържаш натиснат за 15 секунди!
Лампата на таблото требе да премигне и да угасне,...последвано от включване на компресора!
Ако не угасне лампата,...търси стардиагноза,...никви други чикиджийско тестери и диагност.компютри!
успех!
#12
Публикувано 23 януари 2008 - 18:44
контролния модул е само един и вие сте го намерили,...друг нема...!
Има друга особеност,...ако сте сигурни че всички компоненти са изправни,....на запален мотор натискаш бутона за ниворегулирането /отдясно на средния панел/,..и го задържаш натиснат за 15 секунди!
Лампата на таблото требе да премигне и да угасне,...последвано от включване на компресора!
Ако не угасне лампата,...търси стардиагноза,...никви други чикиджийско тестери и диагност.компютри!
успех!
Ако до няколко дни майсторите не се справят, ще си запиша час в Балкан Стар.
Благодаря.
#13
Публикувано 31 януари 2008 - 18:43
Днес, 31.01. 2008 г. оправихме повредата в пневмоокачването на Витото. Всичко струваше 60 лева. Оказа се, че има прекъсната намотка на едната бобина на двойния клапан (QRV). Един човечец разчовърка всичко това за 10 лева!!!!! Но тъй като научих доста и не съм свидлив, тези дни ще напиша ДИСЕРТАЦИЯ по темата (хахахаха, чувството ми за хумор се възвърна), за да не се мъчат и други колеги. Ама наистина, много ще напиша!
#14
Публикувано 02 февруари 2008 - 14:50
Както обещах, сядам да напиша някои неща, с които се надявам да помогна на колеги изпаднали в беда като мен. Това, което ще напиша, е плод на двуседмично блъскане на главата, четене в нета, преводи, консултации и ровене по колата. Ползвах много от един сайт - http://www.benzworld.org - в неговата англоезична версия( има и немска такава, всъщност тя е оригинала). При руснаците не намерих почти нищо.
Изтеглих и една инструкция за ремонт на Вито от едно ФТП публикувано тук, във форума. Има някои данни и схеми в нея, ако някой има нужда от нещо, да пита.
Става дума за пневмоокачването на Вито. Явно то създава доста проблеми, информацията у нас е малко, даже може да се каже че никаква я няма. Когато някой колега има проблем, той е активен във форума докато получи съвет как да го реши, а после често не обяснява как се е оправил.
Та на въпроса. Окачването е доста просто и се ремонтира сравнително лесно, стига да знаеш някои неща. Диагностиката може да се направи с компютър, ако има съответната програма. За съжаление, май само Балкан Стар могат да направят това. При мен и при много други колеги усилията за влизане в контр. модул на окачването се увенчаха с неуспех. И се наложи да се използват класически методи.
Системата за въздушното окачване ( луфт федерунг, еър съспеншън) е следната:
Един компресор, към който има няколко клапана, помпа въздух, който е провеждан от шлаухи до въздушни възглавници. Кога да почне и кога да свърши му казва компютърен модул, който е наричан още контролна кутия, а аз за кратко ще наричам комп. Той е отделен, има друг за диагностика на двигателя. Този е само за командване и контрол на окачването Намира се при автомобилите с ляв волан вътре в купето, под последния ляв прозорец, като е необходимо да се свали тапицерията, за да се достигне до него. Свързан е с окачването с куп кабели, обединени в два снопа. Повреда на компа се случва извънредно рядко, едно на хиляда. Специално на моя модел Вито V 230 1996 г. грешка не беше натрупана и нямаше нужда да се чисти. Компът е защитен с предпазител от 7,5 до 10 А, а компресорът в зависимост от мощността - с предпазител от 25 до 30 А. Предпазителите се намират един до друг под шофьорската седалка. Компресорът е отвън в шасито под водача. На него има един изпускателен клапан, който изпуска въздух от системата, когато му се каже и сдвоен клапан, който пропуска въздух към или от лявата или дясната възглавница.
При повреда светва червена лампа на таблото. Диагностиката отнема около 30 минути с мотането. Необходимо е да се знае, че по всички елементи на окачването напрежението е 12 волта.Компресорът е свързан със захранването със куплунг. Откачва се куплунга и директно от акумулатор се подават 12V с кабели. Ако забръмчи, значи работи и минаваме нататък. Откачваме куплунга на изпускателния клапан и подаваме 12V и там. Трябва да прави "щрак-щрак".При това и купето забележимо спада стъпаловидно. Ако и той работи, откачваме двойния клапан и подаваме дo двете двойки кабели поотделно напрежение 12V. И там трябва да щрака. При мен се оказа повреда на един от тези клапани. Мерено тяхното съпротивление трябва да е 26 ома +-5%.На изпускателния клапан пак там - 29 ома. При мен едната бобина беше прекъсната. Извадихме и двете бобини с куплунзите, за да не разкачваме и шлаухите провеждащи въздух и да си отваряме още работа. Занесох ги при един човек, който отвори кутийката с бобината и откри, че се е прекъснала на 10 навивка. Често срещана повреда, според колеги от други държави. Спойка, заливка със смола и отгоре силикон и дори не я пренавихме. Монтирахме всичко, натиснах бутона на таблото и ...музика за ушите, компресорът вдигна веднага колата и клапаните защракаха.
Не винаги всичко става толкова лесно. Възможно е например компресорът да работи, а колата да не се вдига. Това говори, че компресорът е износен, а може и да има пропуск на въздух някъде. Ако пропускът е голям, се чува свистене, а при по-малък шлаухите се обливат с разтворено във вода веро и мехурите веднага показват. Между другото, при мен веднъж напомпани, възглавниците държаха 4 дни. Може да има повреда и при височинните сензори. Ако трябва да се подмени сензор, мисля че после е необходимо калибриране. То става с две разглобяеми втулки, но това не го разучих добре, тъй като не ми беше нужно.
Прави впечатление, че хората по целия континент се оплакват от извънредно високите цени на частите на Мерцедес ( продават ги, като че ли са позлатени, Мерцедес им крадял портмонетата и т. н. ). В Германия намерих сайтове, откъдето всички купуват на по-ниска от половината цена.
Разходи по ремонта:
Диагностика - 20 лева? Така и не разбрах защо ми ги взеха, тъй като не успяха да влязат в контр. модул.
Елтехник - 20 лева.
Ремонт на бобината - 10 лева.
За гориво обикаляне по сервизите - 10 лева( хахаха).
Общо - 60 лева.
Един колега от Ирландия май ревеше, че му взели 50 лири за 1 час диагностика( не с компютър, а просто обикаляне около колата, па и нищо не открили. Друг го успокои, че при тях вземали 80 лири на час). Истината е, че фирмите крият каквито и да е данни, които могат да ни помогнат при ремонта.
Това написах, ако се сетя още нещо - ще допълня. Ако някой иска да знае нещо и мога да му помогна, да се обади. Ако мястото на написаното не е тук, местете го ли го трийте.
Изтеглих и една инструкция за ремонт на Вито от едно ФТП публикувано тук, във форума. Има някои данни и схеми в нея, ако някой има нужда от нещо, да пита.
Става дума за пневмоокачването на Вито. Явно то създава доста проблеми, информацията у нас е малко, даже може да се каже че никаква я няма. Когато някой колега има проблем, той е активен във форума докато получи съвет как да го реши, а после често не обяснява как се е оправил.
Та на въпроса. Окачването е доста просто и се ремонтира сравнително лесно, стига да знаеш някои неща. Диагностиката може да се направи с компютър, ако има съответната програма. За съжаление, май само Балкан Стар могат да направят това. При мен и при много други колеги усилията за влизане в контр. модул на окачването се увенчаха с неуспех. И се наложи да се използват класически методи.
Системата за въздушното окачване ( луфт федерунг, еър съспеншън) е следната:
Един компресор, към който има няколко клапана, помпа въздух, който е провеждан от шлаухи до въздушни възглавници. Кога да почне и кога да свърши му казва компютърен модул, който е наричан още контролна кутия, а аз за кратко ще наричам комп. Той е отделен, има друг за диагностика на двигателя. Този е само за командване и контрол на окачването Намира се при автомобилите с ляв волан вътре в купето, под последния ляв прозорец, като е необходимо да се свали тапицерията, за да се достигне до него. Свързан е с окачването с куп кабели, обединени в два снопа. Повреда на компа се случва извънредно рядко, едно на хиляда. Специално на моя модел Вито V 230 1996 г. грешка не беше натрупана и нямаше нужда да се чисти. Компът е защитен с предпазител от 7,5 до 10 А, а компресорът в зависимост от мощността - с предпазител от 25 до 30 А. Предпазителите се намират един до друг под шофьорската седалка. Компресорът е отвън в шасито под водача. На него има един изпускателен клапан, който изпуска въздух от системата, когато му се каже и сдвоен клапан, който пропуска въздух към или от лявата или дясната възглавница.
При повреда светва червена лампа на таблото. Диагностиката отнема около 30 минути с мотането. Необходимо е да се знае, че по всички елементи на окачването напрежението е 12 волта.Компресорът е свързан със захранването със куплунг. Откачва се куплунга и директно от акумулатор се подават 12V с кабели. Ако забръмчи, значи работи и минаваме нататък. Откачваме куплунга на изпускателния клапан и подаваме 12V и там. Трябва да прави "щрак-щрак".При това и купето забележимо спада стъпаловидно. Ако и той работи, откачваме двойния клапан и подаваме дo двете двойки кабели поотделно напрежение 12V. И там трябва да щрака. При мен се оказа повреда на един от тези клапани. Мерено тяхното съпротивление трябва да е 26 ома +-5%.На изпускателния клапан пак там - 29 ома. При мен едната бобина беше прекъсната. Извадихме и двете бобини с куплунзите, за да не разкачваме и шлаухите провеждащи въздух и да си отваряме още работа. Занесох ги при един човек, който отвори кутийката с бобината и откри, че се е прекъснала на 10 навивка. Често срещана повреда, според колеги от други държави. Спойка, заливка със смола и отгоре силикон и дори не я пренавихме. Монтирахме всичко, натиснах бутона на таблото и ...музика за ушите, компресорът вдигна веднага колата и клапаните защракаха.
Не винаги всичко става толкова лесно. Възможно е например компресорът да работи, а колата да не се вдига. Това говори, че компресорът е износен, а може и да има пропуск на въздух някъде. Ако пропускът е голям, се чува свистене, а при по-малък шлаухите се обливат с разтворено във вода веро и мехурите веднага показват. Между другото, при мен веднъж напомпани, възглавниците държаха 4 дни. Може да има повреда и при височинните сензори. Ако трябва да се подмени сензор, мисля че после е необходимо калибриране. То става с две разглобяеми втулки, но това не го разучих добре, тъй като не ми беше нужно.
Прави впечатление, че хората по целия континент се оплакват от извънредно високите цени на частите на Мерцедес ( продават ги, като че ли са позлатени, Мерцедес им крадял портмонетата и т. н. ). В Германия намерих сайтове, откъдето всички купуват на по-ниска от половината цена.
Разходи по ремонта:
Диагностика - 20 лева? Така и не разбрах защо ми ги взеха, тъй като не успяха да влязат в контр. модул.
Елтехник - 20 лева.
Ремонт на бобината - 10 лева.
За гориво обикаляне по сервизите - 10 лева( хахаха).
Общо - 60 лева.
Един колега от Ирландия май ревеше, че му взели 50 лири за 1 час диагностика( не с компютър, а просто обикаляне около колата, па и нищо не открили. Друг го успокои, че при тях вземали 80 лири на час). Истината е, че фирмите крият каквито и да е данни, които могат да ни помогнат при ремонта.
Това написах, ако се сетя още нещо - ще допълня. Ако някой иска да знае нещо и мога да му помогна, да се обади. Ако мястото на написаното не е тук, местете го ли го трийте.
#15
Публикувано 03 февруари 2008 - 03:05
Както обещах, сядам да напиша някои неща, с които се надявам да помогна на колеги изпаднали в беда като мен. Това, което ще напиша, е плод на двуседмично блъскане на главата, четене в нета, преводи, консултации и ровене по колата. Ползвах много от един сайт - http://www.benzworld.org - в неговата англоезична версия( има и немска такава, всъщност тя е оригинала). При руснаците не намерих почти нищо.
Изтеглих и една инструкция за ремонт на Вито от едно ФТП публикувано тук, във форума. Има някои данни и схеми в нея, ако някой има нужда от нещо, да пита.
Става дума за пневмоокачването на Вито. Явно то създава доста проблеми, информацията у нас е малко, даже може да се каже че никаква я няма. Когато някой колега има проблем, той е активен във форума докато получи съвет как да го реши, а после често не обяснява как се е оправил.
Та на въпроса. Окачването е доста просто и се ремонтира сравнително лесно, стига да знаеш някои неща. Диагностиката може да се направи с компютър, ако има съответната програма. За съжаление, май само Балкан Стар могат да направят това. При мен и при много други колеги усилията за влизане в контр. модул на окачването се увенчаха с неуспех. И се наложи да се използват класически методи.
Системата за въздушното окачване ( луфт федерунг, еър съспеншън) е следната:
Един компресор, към който има няколко клапана, помпа въздух, който е провеждан от шлаухи до въздушни възглавници. Кога да почне и кога да свърши му казва компютърен модул, който е наричан още контролна кутия, а аз за кратко ще наричам комп. Той е отделен, има друг за диагностика на двигателя. Този е само за командване и контрол на окачването Намира се при автомобилите с ляв волан вътре в купето, под последния ляв прозорец, като е необходимо да се свали тапицерията, за да се достигне до него. Свързан е с окачването с куп кабели, обединени в два снопа. Повреда на компа се случва извънредно рядко, едно на хиляда. Специално на моя модел Вито V 230 1996 г. грешка не беше натрупана и нямаше нужда да се чисти. Компът е защитен с предпазител от 7,5 до 10 А, а компресорът в зависимост от мощността - с предпазител от 25 до 30 А. Предпазителите се намират един до друг под шофьорската седалка. Компресорът е отвън в шасито под водача. На него има един изпускателен клапан, който изпуска въздух от системата, когато му се каже и сдвоен клапан, който пропуска въздух към или от лявата или дясната възглавница.
При повреда светва червена лампа на таблото. Диагностиката отнема около 30 минути с мотането. Необходимо е да се знае, че по всички елементи на окачването напрежението е 12 волта.Компресорът е свързан със захранването със куплунг. Откачва се куплунга и директно от акумулатор се подават 12V с кабели. Ако забръмчи, значи работи и минаваме нататък. Откачваме куплунга на изпускателния клапан и подаваме 12V и там. Трябва да прави "щрак-щрак".При това и купето забележимо спада стъпаловидно. Ако и той работи, откачваме двойния клапан и подаваме дo двете двойки кабели поотделно напрежение 12V. И там трябва да щрака. При мен се оказа повреда на един от тези клапани. Мерено тяхното съпротивление трябва да е 26 ома +-5%.На изпускателния клапан пак там - 29 ома. При мен едната бобина беше прекъсната. Извадихме и двете бобини с куплунзите, за да не разкачваме и шлаухите провеждащи въздух и да си отваряме още работа. Занесох ги при един човек, който отвори кутийката с бобината и откри, че се е прекъснала на 10 навивка. Често срещана повреда, според колеги от други държави. Спойка, заливка със смола и отгоре силикон и дори не я пренавихме. Монтирахме всичко, натиснах бутона на таблото и ...музика за ушите, компресорът вдигна веднага колата и клапаните защракаха.
Не винаги всичко става толкова лесно. Възможно е например компресорът да работи, а колата да не се вдига. Това говори, че компресорът е износен, а може и да има пропуск на въздух някъде. Ако пропускът е голям, се чува свистене, а при по-малък шлаухите се обливат с разтворено във вода веро и мехурите веднага показват. Между другото, при мен веднъж напомпани, възглавниците държаха 4 дни. Може да има повреда и при височинните сензори. Ако трябва да се подмени сензор, мисля че после е необходимо калибриране. То става с две разглобяеми втулки, но това не го разучих добре, тъй като не ми беше нужно.
Прави впечатление, че хората по целия континент се оплакват от извънредно високите цени на частите на Мерцедес ( продават ги, като че ли са позлатени, Мерцедес и крадял портмонетата и т. н. ). В Германия намерих сайтове, откъдето всички купуват на по-ниска от половината цена.
Разходи по ремонта:
Диагностика - 20 лева? Така и не разбрах защо ми ги взеха, тъй като не успяха да влязат в контр. модул.
Елтехник - 20 лева.
Ремонт на бобината - 10 лева.
За гориво обикаляне по сервизите - 10 лева( хахаха).
Общо - 60 лева.
Един колега от Ирландия май ревеше, че му взели 50 лири за 1 час диагностика( не с компютър, а просто обикаляне около колата, па и нищо не открили. Друг го успокои, че при тях вземали 80 лири на час). Истината е, че фирмите крият каквито и да е данни, които могат да ни помогнат при ремонта.
Това написах, ако се сетя още нещо - ще допълня. Ако някой иска да знае нещо и мога да му помогна, да се обади. Ако мястото на написаното не е тук, местете го ли го трийте.
има си начин за тестване на системата и без тестер - препатил съм защото в някои модели с EOBD буксата има грешка и тестера не я открива системата. при теб явно не е така, но както и да е. много тънко си минал повярвай ми иначе компресор нов струва 1640 кинта. но установих че компресор от S класа става перфектно и новия е на цена около 900 лева. Вдига колата доста по-бързо и трябват само леки преработки на тръбички. но за диагностиката беше думата. най най честия проблм е в клапаните (3 броя) отдолу около компресора. та не разбирам де си ходил но определено не си улучил подходящото място
1 потребител(и) четат тази тема
0 потребители, 1 гости, 0 анонимни