Oтново за парнотоW124
Started by iohoho, 11 Jan 2008 - 21:29:42
15 replies to this topic
#1
Posted 11 January 2008 - 21:29
Проблема е следния - двигателя качва температурата на охл.т. до 80градуса нормално, но парното не духа достатъчно топло.
Четох кво ли не и стигам до извода, че трябва профилактика на клапаните на парното. Много добре Само Дизел е описал начина за почистване в една негова тема, ама аз да попитам все пак - ей тва ли трябва да почистя, а?
Или проблема е друг?
Четох кво ли не и стигам до извода, че трябва профилактика на клапаните на парното. Много добре Само Дизел е описал начина за почистване в една негова тема, ама аз да попитам все пак - ей тва ли трябва да почистя, а?
Или проблема е друг?
#2
Posted 11 January 2008 - 21:36
top , в S класа е качил много готини снимки на почистване на такъв тип вентили(клапани)Проблема е следния - двигателя качва температурата на охл.т. до 80градуса нормално, но парното не духа достатъчно топло.
Четох кво ли не и стигам до извода, че трябва профилактика на клапаните на парното. Много добре Само Дизел е описал начина за почистване в една негова тема, ама аз да попитам все пак - ей тва ли трябва да почистя, а?
Или проблема е друг?
BENZBOSS ,също показа мното готини материали ,по тази тема
Виж , потърси-невероятни са
Поздрави
Шофьорски стаж ... 28-29г.
За повече контакти - купете си разклонител
#4
Posted 11 January 2008 - 23:09
Да, това е клапана в твоя случай.
#5
Posted 11 January 2008 - 23:44
САМОЧЕ, проблемът надали е в клапанът (имаш само един, с климатроник си)
щом духа топло, надали клапанът ти е отворен наполовина. той има 2 положения: 1.напълно отворен и 2.напълно затворен
проблемът ти е в недостатъчен дебит: 3 възможни причини:
1. неработеща циркулационна помпа
2. лошо обезвъздушаване (особено ако си на газ)
3. частично запушен радиатор от котлен камък (колата случайно да е италянка?)
започни от първото, дай 12V на помпата и чуй дали работи
щом духа топло, надали клапанът ти е отворен наполовина. той има 2 положения: 1.напълно отворен и 2.напълно затворен
проблемът ти е в недостатъчен дебит: 3 възможни причини:
1. неработеща циркулационна помпа
2. лошо обезвъздушаване (особено ако си на газ)
3. частично запушен радиатор от котлен камък (колата случайно да е италянка?)
започни от първото, дай 12V на помпата и чуй дали работи
#6
Posted 12 January 2008 - 09:18
Благодаря, момчета, ще се вслушам и в съветите на Боян.
#7
Posted 12 January 2008 - 18:38
колегата frizera е помолен на лични съобщения да спазва добрия тон във форума. при неспазване на правилата за общуване във форума ще получи бан.
ненужните мнения са премахнати
ненужните мнения са премахнати
#8
Posted 14 January 2008 - 20:36
САМОЧЕ, проблемът надали е в клапанът (имаш само един, с климатроник си)
щом духа топло, надали клапанът ти е отворен наполовина. той има 2 положения: 1.напълно отворен и 2.напълно затворен
проблемът ти е в недостатъчен дебит: 3 възможни причини:
1. неработеща циркулационна помпа
2. лошо обезвъздушаване (особено ако си на газ)
3. частично запушен радиатор от котлен камък (колата случайно да е италянка?)
започни от първото, дай 12V на помпата и чуй дали работи
Да продължа с питанките.
Циркулационната помпа работи, но през цялото време след стартиране на двигателя ли трябва да работи, или само когато загрее охл.течност?
Клапите са почистени. Чакам утрешния ден с минусови температури да видим какво е станало...
И още едно конкретно питане - както се вижда от снимката долу, газарите са прихванали топла течност за изпарителя точно пред входа за парното - това дали не взима половината мощ за парното, не може ли от другаде да се захрани изпарителя? / преди малко бях притях и те казаха - кажи откъде и ще го направим /
#9
Posted 14 January 2008 - 22:41
Ще погледна и при мен как е монтиран изпарителя, макар че нямам проблеми с парното. Сравнявам с колата на жена ми - Саксо 2002, без газова.Да продължа с питанките.
Циркулационната помпа работи, но през цялото време след стартиране на двигателя ли трябва да работи, или само когато загрее охл.течност?
Клапите са почистени. Чакам утрешния ден с минусови температури да видим какво е станало...
И още едно конкретно питане - както се вижда от снимката долу, газарите са прихванали топла течност за изпарителя точно пред входа за парното - това дали не взима половината мощ за парното, не може ли от другаде да се захрани изпарителя? / преди малко бях притях и те казаха - кажи откъде и ще го направим /
Сега като се замисля обаче, поставени по този начин тръбите за изпарителя се явават като бай-пас и се губи част от ефекта от тази ел. помпа. Получава се малък кръг в малкия кръг .
#10
Posted 14 January 2008 - 23:57
аз за това те попитах дали имаш газова
помпата върти щом си пуснал климатроника на червено и температурата в купето е по-ниска от зададената на врътката
щом помпата работи, мисля че от изпарителя ти идват ядовете.(ако не се окаже позапушен радиатора) няма друг вариант да се направи пътя на маркучите. ако се премести изходящия маркуч на изпарителя, преди помпата, лятото изпарителя няма да работи добре, понеже помапата няма да върти.
помпата засмуква от радиаторчето и издухва към водната помпа. това е пътя
пробвай да откачиш или прегъни маркуч за вода на изпарителя и виж дали се появява парното.
принципно, 102 мотор с изпарител, много трудно се обезвъздушава!!!
водата минава от там откъдето и е по лесно. имах случй с една на газ, която я обезвъздушавахме как ли не и неиска. взех маркуча и надух от чешмата радиаторчето наобратно,откъм клапаните и издуха от другата страна ТИНЯ, явно толкова време е работела на газ без да се пуска парното и се бяха отложили боклуци, после пак трудно обезвъздушаване и се оправи всичко.
но това е частен случай, повечето италянки са запушени с варовик, който няма махане, надявам се при теб да е обезвъздушаване
помпата върти щом си пуснал климатроника на червено и температурата в купето е по-ниска от зададената на врътката
щом помпата работи, мисля че от изпарителя ти идват ядовете.(ако не се окаже позапушен радиатора) няма друг вариант да се направи пътя на маркучите. ако се премести изходящия маркуч на изпарителя, преди помпата, лятото изпарителя няма да работи добре, понеже помапата няма да върти.
помпата засмуква от радиаторчето и издухва към водната помпа. това е пътя
пробвай да откачиш или прегъни маркуч за вода на изпарителя и виж дали се появява парното.
принципно, 102 мотор с изпарител, много трудно се обезвъздушава!!!
водата минава от там откъдето и е по лесно. имах случй с една на газ, която я обезвъздушавахме как ли не и неиска. взех маркуча и надух от чешмата радиаторчето наобратно,откъм клапаните и издуха от другата страна ТИНЯ, явно толкова време е работела на газ без да се пуска парното и се бяха отложили боклуци, после пак трудно обезвъздушаване и се оправи всичко.
но това е частен случай, повечето италянки са запушени с варовик, който няма махане, надявам се при теб да е обезвъздушаване
#11
Posted 18 January 2008 - 01:07
ОК frizera вече е аут от компа ми. До скоро го делихме с един приятел на когото имах доверие , но както виждам диста се е "изакал", за което се извинявам!!!!!!!!! Сменил съм паролата на frizera и си създадох ново име и парола във форума. Смятам че мога да съм много полезен за много области защото съм......... Тайна! ще го оставя на по-заден план Още веднъж ви моля да ми простите тази грешка която допуснах от това че съм доверчив.!!!колегата frizera е помолен на лични съобщения да спазва добрия тон във форума. при неспазване на правилата за общуване във форума ще получи бан.
ненужните мнения са премахнати
#12
Posted 18 January 2008 - 14:46
Понеже lorinser го написал много точно и ясно, бих допьлнил само,ако радиаторчето не е запушено.Да намалиш сечението на маркучите за подгреване на изпарителя, защото понякога на водата и е по лесно да се превьрти през изпарителя.Водата тьрси най лесния пьт,може в твоя случай да е точно това.
#13
Posted 18 January 2008 - 15:23
Понеже lorinser го написал много точно и ясно, бих допьлнил само,ако радиаторчето не е запушено.Да намалиш сечението на маркучите за подгреване на изпарителя, защото понякога на водата и е по лесно да се превьрти през изпарителя.Водата тьрси най лесния пьт,може в твоя случай да е точно това.
прав си, но трябва да намали сечението само студената вода, демек на тази която се връща от изпарителя, може да стане с едно кранче и по този начем да изравни хидравлично водната инсталация, и така се постига еднакъв дебит в изпарителя и радиатора за отопление.
#14
Posted 19 January 2008 - 11:45
Здравей, мисля,че е без значение на кой от двата маркуча му се намалява сечението. Въпроса водата срещне съпротива. Това е затворен кръг.прав си, но трябва да намали сечението само студената вода, демек на тази която се връща от изпарителя, може да стане с едно кранче и по този начем да изравни хидравлично водната инсталация, и така се постига еднакъв дебит в изпарителя и радиатора за отопление.
#15
Posted 19 January 2008 - 15:02
Здравей, мисля,че е без значение на кой от двата маркуча му се намалява сечението. Въпроса водата срещне съпротива. Това е затворен кръг.
Я пак си помисли дали няма значение къде се намаля сечението, или вземи малко и прочети за флуидите и техните свойста в затворена система, хидравлично изравняване на такива системи и тем подобни неща.
Сега не ми се обеснява защото е много дълго.
1 user(s) are reading this topic
0 members, 1 guests, 0 anonymous users