Инжекцион 190Е КЕ Jetronicпроблемации отново...
Започната от MC BOBBY, 11 яну 2008 - 16:57:52
21 мнения по тази тема
#1
Публикувано 11 януари 2008 - 16:57
Здравейте и за много години на всички, честит нов УС и към проблема.
Гръмнах на гас, как стана? С леко коткане на 2-ра, при по-високи обороти всьо нормално. Пали и върви на газ, но продължава да пуца и забелязах нещо зад инжекциона откъм купето, кабел които не е свързан и всъщност изглежда от доста време не е бил. Сега карам на бензин но ми лапа много (ама много). Имах паразитен кабел, вмених всичките, утре ще взема и свещи за газ, но друго ме притеснява. Клапата (дросела) отгоре тряба да е равен (хоризонтално) нали? Той сега е на една страна като няма отвори през които да влиза свободно въздух или газ и уплътнява нормално. Какъв е този кабел отсрани и от него ли са станали поразийте? По-рано вървеше, палеше и всичко нормално на газ и на бензин. Сега немога да го изхраня и на газ ако взема да го карам на по-висока предавка веднага пуца. Не са се вадили вакууми и няма поражения по корпуса, незнам дросела така ли требе да е? Какво мога да направя, като последователност? Не съм пипал и настройвал нищо, само сменям кабели. Препоръчаха ми майстор на газ даже двама и после на газанализатор.
Гръмнах на гас, как стана? С леко коткане на 2-ра, при по-високи обороти всьо нормално. Пали и върви на газ, но продължава да пуца и забелязах нещо зад инжекциона откъм купето, кабел които не е свързан и всъщност изглежда от доста време не е бил. Сега карам на бензин но ми лапа много (ама много). Имах паразитен кабел, вмених всичките, утре ще взема и свещи за газ, но друго ме притеснява. Клапата (дросела) отгоре тряба да е равен (хоризонтално) нали? Той сега е на една страна като няма отвори през които да влиза свободно въздух или газ и уплътнява нормално. Какъв е този кабел отсрани и от него ли са станали поразийте? По-рано вървеше, палеше и всичко нормално на газ и на бензин. Сега немога да го изхраня и на газ ако взема да го карам на по-висока предавка веднага пуца. Не са се вадили вакууми и няма поражения по корпуса, незнам дросела така ли требе да е? Какво мога да направя, като последователност? Не съм пипал и настройвал нищо, само сменям кабели. Препоръчаха ми майстор на газ даже двама и после на газанализатор.
#2
Публикувано 11 януари 2008 - 17:15
Това не е клапата на дросела - това е клапата на дебитомера, дросела се намира по-надолу. Колко точно е ъгъла на отклонение на клапата от хоризонатлано положение? Не съм спец, ама мисля че е нормално да е леко наклонена, все пак тя е закачена на странично рамо, пък ако уплътнява добре както казваш не е оттам проблема.
Онзи винт ти е за въздух, оттам ти се коригират оборотите - късметлия си че имаш такова нещо, при мен ги командва компютъра.
Висящия кабел - моето предположение е че това е термодвойката за обогатяване на смета при студен мотор.
А за гърменето - само веднъж ми се е случвалои беше заради кофти центровка на запалването. Обаче съм чувал че може да се дължи на бедна смес, замърсен въздушен филтър, или недобре затварящи се всмукателни клапани.
Нека да се включат и по-знаещите.
И да си закачиш маркуча за картерните газови на мястото, че нещо не го виждам на снимката. Ако си го махнал сега, ако не - заради липсата му се случва всичко това.
Онзи винт ти е за въздух, оттам ти се коригират оборотите - късметлия си че имаш такова нещо, при мен ги командва компютъра.
Висящия кабел - моето предположение е че това е термодвойката за обогатяване на смета при студен мотор.
А за гърменето - само веднъж ми се е случвалои беше заради кофти центровка на запалването. Обаче съм чувал че може да се дължи на бедна смес, замърсен въздушен филтър, или недобре затварящи се всмукателни клапани.
Нека да се включат и по-знаещите.
И да си закачиш маркуча за картерните газови на мястото, че нещо не го виждам на снимката. Ако си го махнал сега, ако не - заради липсата му се случва всичко това.
#3
Публикувано 11 януари 2008 - 17:31
Това не е клапата на дросела - това е клапата на дебитомера, дросела се намира по-надолу. Колко точно е ъгъла на отклонение на клапата от хоризонатлано положение? Не съм спец, ама мисля че е нормално да е леко наклонена, все пак тя е закачена на странично рамо, пък ако уплътнява добре както казваш не е оттам проблема.
Онзи винт ти е за въздух, оттам ти се коригират оборотите - късметлия си че имаш такова нещо, при мен ги командва компютъра.
Висящия кабел - моето предположение е че това е термодвойката за обогатяване на смета при студен мотор.
А за гърменето - само веднъж ми се е случвалои беше заради кофти центровка на запалването. Обаче съм чувал че може да се дължи на бедна смес, замърсен въздушен филтър, или недобре затварящи се всмукателни клапани.
Нека да се включат и по-знаещите.
И да си закачиш маркуча за картерните газови на мястото, че нещо не го виждам на снимката. Ако си го махнал сега, ако не - заради липсата му се случва всичко това.
Ъгъла немога да го преценя, но малко по-малък от този на схемата. Но по-рано ми се струва че беша хоризонтално. Mаркуча се вижда на 1-ва снимка вляво само съм го метнал настрани да не ми пречи. Е значи този кабел не е голяма беля? А винта когато се върти се увеличават оборотите, което предолагам че е добре щом е за въздух. Ами горивото от къде да намаля-бенза, винаги пали от 1/2 оборот и бяга като Ф1 гори повече от 20 и нямам пари да се обръсна. Утре с колегата krash ще ходим при едни майстори да видим кво ще става.
#4
Публикувано 11 януари 2008 - 17:40
А единият от кабелите за свещите защо е с различен цвят? Нали знаеш че кабелите трябва да са със съпротивление 1ком. Да не би да е от него.Ъгъла немога да го преценя, но малко по-малък от този на схемата. Но по-рано ми се струва че беша хоризонтално. Mаркуча се вижда на 1-ва снимка вляво само съм го метнал настрани да не ми пречи. Е значи този кабел не е голяма беля? А винта когато се върти се увеличават оборотите, което предолагам че е добре щом е за въздух. Ами горивото от къде да намаля-бенза, винаги пали от 1/2 оборот и бяга като Ф1 гори повече от 20 и нямам пари да се обръсна. Утре с колегата krash ще ходим при едни майстори да видим кво ще става.
Променял ли си нещо по колата преди да почнат проблемите?
Бензина се регулира като бръкнеш с шестограм 3мм в дупката на тенджерата на филтъра, по часовника обогатяваш, обратно обедбяваш, ама не бързай да го ръчкаш оттам. Имаш един диагностичен конектор кръгъл с 9 пина на шофьорския калник. Връзваш се на 1 и 3-ти пин и гледаш д аполучиш 7V на празен ход при нормално загрял мотор.
А Регулатора за налягане (цилиндъра с тръбичките) отпред на инжекциона вързан ли е с вакумче към маркуча за картерните газове?
#5
Публикувано 11 януари 2008 - 17:54
Сега като се загледам на снимката - и конектора за принудителен празен ход е откачен - онова ключе на лостчето на жилото на газта липсва/вж. снимката/.
#6
Публикувано 11 януари 2008 - 20:17
Сега като се загледам на снимката - и конектора за принудителен празен ход е откачен - онова ключе на лостчето на жилото на газта липсва/вж. снимката/.
И вакума го закачам (малко е напукан) и копченцето също си е наред, точно него ремонтирах, че ми заяждаше педала заради него и смених кабелите. Един майсторяга ми показа че прехвърля искра от чисто нов кабел (на металния накрайник преди свещта) Видях и тези кабели за обогатяването на студеното палене. Та ако не е 7В когато се закача на затоплен двигател, коригирам сместта докато стане.
#7
Публикувано 11 януари 2008 - 21:51
И вакума го закачам (малко е напукан) и копченцето също си е наред, точно него ремонтирах, че ми заяждаше педала заради него и смених кабелите. Един майсторяга ми показа че прехвърля искра от чисто нов кабел (на металния накрайник преди свещта) Видях и тези кабели за обогатяването на студеното палене. Та ако не е 7В когато се закача на затоплен двигател, коригирам сместта докато стане.
Гледай да е в рамките на 7V между пин 3 и пин 1. Обаче това е второстепенен проблем.
Премери си всички кабели колко килоома са - от лулата до гумената капачка - трябва да са горе долу в едни граници. Ама 1ком ли беше, 10 кома ли беше, 20 ли беше не си спомням. Ако има брутална разлика между тях може да ти прескача искра от дистрибуторната капачка.
А педала не ти заяжда от копчето, по-скоро от лостчетата и ролките - и при мен не се връщаше докрай всеки път като отпусна педала. Капни масълце на ролките.
#8
Публикувано 11 януари 2008 - 22:54
А единият от кабелите за свещите защо е с различен цвят? Нали знаеш че кабелите трябва да са със съпротивление 1ком. Да не би да е от него.
Променял ли си нещо по колата преди да почнат проблемите?
Бензина се регулира като бръкнеш с шестограм 3мм в дупката на тенджерата на филтъра, по часовника обогатяваш, обратно обедбяваш, ама не бързай да го ръчкаш оттам. Имаш един диагностичен конектор кръгъл с 9 пина на шофьорския калник. Връзваш се на 1 и 3-ти пин и гледаш д аполучиш 7V на празен ход при нормално загрял мотор.
А Регулатора за налягане (цилиндъра с тръбичките) отпред на инжекциона вързан ли е с вакумче към маркуча за картерните газове?
Извинете че се намесвам в разговора ....но горивната смес при Ке -Джетроник се регулира като се следи тока / а не напрежението / на електрохидравличният регулатор /ако не разполагате с газанализатор / които при едни модификации е 0+- 3-4 мА / по новите / и 10 +- 3-4 мА при старите на празен ход .. това което описваш пин 1 и 3 ..7 V е базовото напрежение на потенциометъра което си е винаги толкова при едните модификации и около 5 V при другите / по новите / там се следи напрежението на другият пин 2 които трябва да бъде около 0.5V на празен ход.....но ако не си наясно със системата по добре отиди на майстор...защото при този гърмел твърде вероятно е да са повредени пластините на потенциометъра и клапата на дебитомера ...тя също се регулира така че да бъде в една равнина със вътрешният ръб на дифузьора / така наречената тръба на Вентури/
#9
Публикувано 12 януари 2008 - 00:09
сместа ще ти обеднява ако отнякъде смуче въздух след дебитомера! а ти имаш напукани маркучи. смени ги! ако сега нямаш излишни пари, провери дали смуче въздух, като го пръснеш с WD40 в цепките или навсякъде откъдето се съмняваш да смуче. става и с бензин, но внимавай да не си подпалиш ръцете с тези искри.
ако има засмукване, двигателя ще намали обороти и може даже да загасне, от преобогатяване
ако има засмукване, двигателя ще намали обороти и може даже да загасне, от преобогатяване
#10
Публикувано 12 януари 2008 - 00:47
Не говорим за потенциометъра въобще - говорим за duty cycle, измерен посредством цифров волтметър на 9 пиновия конектор на шофьорския калник. Той е функция на настройката на хидравличния актуатор и настройката на сместа от шестограм 3мм.Извинете че се намесвам в разговора ....но горивната смес при Ке -Джетроник се регулира като се следи тока / а не напрежението / на електрохидравличният регулатор /ако не разполагате с газанализатор / които при едни модификации е 0+- 3-4 мА / по новите / и 10 +- 3-4 мА при старите на празен ход .. това което описваш пин 1 и 3 ..7 V е базовото напрежение на потенциометъра което си е винаги толкова при едните модификации и около 5 V при другите / по новите / там се следи напрежението на другият пин 2 които трябва да бъде около 0.5V на празен ход.....но ако не си наясно със системата по добре отиди на майстор...защото при този гърмел твърде вероятно е да са повредени пластините на потенциометъра и клапата на дебитомера ...тя също се регулира така че да бъде в една равнина със вътрешният ръб на дифузьора / така наречената тръба на Вентури/
Потенциометъра трябва да дава 500-600 ома при старите и 0.7V при по-новите модели.
Токът за който ти говориш се мери последователно на електрохидравличния актуатор, и тези стойности които даваш са за празен ход при загрял двигател, при студен са в рамките на 25 мА за няколко семунди и после намаляват до 11-15 мА, а като загрее мотора до 1-5мА. В режим на принудителен празен ход токът стига до 40мА. Хидравличния актуатор се регулира не от големия шестограм за сместа, а от един съвсем малък шестограм, който се намира на вътрешната стена на актуатора, тази която гледа към инжекциона, и е скрит под винт с плоска глава. Въртенето на винта променя налягането в долната камера на инжекциона. Само че при него това не е пипано, и едва ли е там проблема.
При MC Bobby проблема е на газ, не на бензин. Той се оплака че на бензин не гърми, върви добре но харчи много, и това за настройката на сместа от щестограма беше просто страничен съвет.
Според мен има нещо гнило с кабелите.
#11
Публикувано 12 януари 2008 - 10:12
да всичко което казваш е вярно ....но повярваи ми най честото нещо което става при гърмел е че клапата на дебитомера се огъва и следователно се променя въздушният поток през дифузьора т.е променя се отношението на въздух / бензин в горивната смес и второто което се преебава са пластините на потенциометъра ...и спорад мен трябва първо да си оправиш колата на бензин да е супер и след тово при газаджиите ....но за кабелите съм напълно съгласен, центровки и въобще цялата електрика.....успех....знаеш ли има едни дебела книга, мисля че са някакво издателство в Г.Оряховица , продаваха се по бензиностанциите, розова е на цвят с дебели корици " Инжекционни системи" маи се казваше вътре има описани доста инж. и съм ситурен че неговат на 190 я имаше там....а също по руските саитове има доста описаниян на КЕ джетроник.Не говорим за потенциометъра въобще - говорим за duty cycle, измерен посредством цифров волтметър на 9 пиновия конектор на шофьорския калник. Той е функция на настройката на хидравличния актуатор и настройката на сместа от шестограм 3мм.
Потенциометъра трябва да дава 500-600 ома при старите и 0.7V при по-новите модели.
Токът за който ти говориш се мери последователно на електрохидравличния актуатор, и тези стойности които даваш са за празен ход при загрял двигател, при студен са в рамките на 25 мА за няколко семунди и после намаляват до 11-15 мА, а като загрее мотора до 1-5мА. В режим на принудителен празен ход токът стига до 40мА. Хидравличния актуатор се регулира не от големия шестограм за сместа, а от един съвсем малък шестограм, който се намира на вътрешната стена на актуатора, тази която гледа към инжекциона, и е скрит под винт с плоска глава. Въртенето на винта променя налягането в долната камера на инжекциона. Само че при него това не е пипано, и едва ли е там проблема.
При MC Bobby проблема е на газ, не на бензин. Той се оплака че на бензин не гърми, върви добре но харчи много, и това за настройката на сместа от щестограма беше просто страничен съвет.
Според мен има нещо гнило с кабелите.
#12
Публикувано 12 януари 2008 - 13:14
Аз се позовавам на руско ръководство за ремонт на w124 . КЕ-Джетроника си е Ке-Джетроник. Само дето неговия е по-ранна версия.да всичко което казваш е вярно ....но повярваи ми най честото нещо което става при гърмел е че клапата на дебитомера се огъва и следователно се променя въздушният поток през дифузьора т.е променя се отношението на въздух / бензин в горивната смес и второто което се преебава са пластините на потенциометъра ...и спорад мен трябва първо да си оправиш колата на бензин да е супер и след тово при газаджиите ....но за кабелите съм напълно съгласен, центровки и въобще цялата електрика.....успех....знаеш ли има едни дебела книга, мисля че са някакво издателство в Г.Оряховица , продаваха се по бензиностанциите, розова е на цвят с дебели корици " Инжекционни системи" маи се казваше вътре има описани доста инж. и съм ситурен че неговат на 190 я имаше там....а също по руските саитове има доста описаниян на КЕ джетроник.
Сега почвам да се замислям за онзи кабел дето той показа че не е вързан към нищо. Ако това наистина е за термо-двойката, която като загрее прекъсва масата към петата дюза, е възможно самия кабел да окъсява по металните елементи на двигателя и да му включва петата дюза когато си иска.
Прав си клапата на дебитомера, но ако смучеше повече въздух отколкото трябва това щеше да се отрази и на работата на бензин, а той казва че на бензин е като F1, обаче гори много (богата смес?).
Не знам - може да се окаже нещо, за което досега още не сме сетили .
#13
Публикувано 12 януари 2008 - 15:46
При един познат ...само че не беше мерцедес , а пасат..правеше същите работи гърмеше когато си искаше ...та нещата се оправиха чак когато свалиха глават и припастнаха клапаните отново ....дано не е от това....но ако не е нещо от електриката е кофти.....Аз се позовавам на руско ръководство за ремонт на w124 . КЕ-Джетроника си е Ке-Джетроник. Само дето неговия е по-ранна версия.
Сега почвам да се замислям за онзи кабел дето той показа че не е вързан към нищо. Ако това наистина е за термо-двойката, която като загрее прекъсва масата към петата дюза, е възможно самия кабел да окъсява по металните елементи на двигателя и да му включва петата дюза когато си иска.
Прав си клапата на дебитомера, но ако смучеше повече въздух отколкото трябва това щеше да се отрази и на работата на бензин, а той казва че на бензин е като F1, обаче гори много (богата смес?).
Не знам - може да се окаже нещо, за което досега още не сме сетили .
#14
Публикувано 12 януари 2008 - 18:19
Такива гърмежи,най-често са признак на бедна смес т.е смуче въздух или ако пропусне такт и са нагнети гориво повторно,в случая смяната на кабел може,да е причината за второто.Възможно е и някоя свещ да не е подала искра.
Изкривената клапа на дебитомера изобщо не е нормално!!!
Лошото е,че не подлежи на ремонт,защото и държача е крив.
Оправя се само след подмяна,за съжаление.
Съжелявам за ченогледството,но инжекциона ти е R.I.P†
Лично мнение (може и да не съм прав)
Успех.
Изкривената клапа на дебитомера изобщо не е нормално!!!
Лошото е,че не подлежи на ремонт,защото и държача е крив.
Оправя се само след подмяна,за съжаление.
Съжелявам за ченогледството,но инжекциона ти е R.I.P†
Лично мнение (може и да не съм прав)
Успех.
#15
Публикувано 12 януари 2008 - 18:42
Надявам се МC Bobby да хвърли повече светлина върху нашите догадки - каза че днес ще ходи на майстор.
Пък ако му беше крива клапата - мисля че щеше да го усеща предимно на бензин, а не обратното. Газта дебитомера я не бърка
Пък ако му беше крива клапата - мисля че щеше да го усеща предимно на бензин, а не обратното. Газта дебитомера я не бърка
0 потребител(и) четат тази тема
0 потребители, 0 гости, 0 анонимни