Към съдържанието

  •  

Снимка

Пада ми акумулатора


  • Please log in to reply
29 мнения по тази тема

#1 freerider

freerider

    Прохождащ

  • Потребители на форума
  • 10 Мнения:

Публикувано 06 януари 2008 - 15:19

Mercedes ML 270 2002 година. Преди два месеца в една студена сутрин (-1 или -2 C) акумулатора беше паднал така че не можа въобще да завърти двигателя – централното работеше. Проверих да няма нещо забравено пуснато – нямаше. Заредих акумулатора и колата запали без проблем. При запален двигател волтажа е 14,5 14,7 V. Тъй като акумулатора бе оригиналния – купих нов – Varta най-добрия модел. При покупката пак замериха и казаха че всичко е наред. Преди 20 дни пак на минусови (но не много ниски -2) температури не запали – завъртя два пъти и до там. Проверих отново всичко но без резултат. Като го заредих всичко бе наред. Премерих и последователно консумацията която при спряна кола е между (10-50 mA) което ме кара да мисля че няма оттечка. Сега карам с единия а междувременно зареждам другия ако първия падне – което вече се случва за пети път – много гадно . Единственото наблюдение е че ниските температури правят проблем, но кой знае...
Ще съм благодарен ако ме посъветвате какво друго мога да проверя или къде да отида, че повечето сервизи имам чувството че ще проверят същото което и аз вече съм направил.
  • 0

#2 grosmaster

grosmaster

    Фен на Клуба

  • Потребители на форума
  • 5223 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:Пловдив
  • Автомобил:
    BMW

Публикувано 06 януари 2008 - 15:22

Имам няколко въпроса.
Къде ти нощува колата?
Колко често е караш?
  • 0

logo-600-1002.png


#3 mbenz

mbenz

    Майстор

  • Потребители на форума
  • 2892 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:София
  • Автомобил:
    МВ 124/Е 250D 20V'94г.

Публикувано 06 януари 2008 - 15:27

При читав акумулатор и нормално зареждане не би трябвало да имаш проблеми!Важно е доколко точно е измерена утечката(mA),и напрежението на зареждане-ако уреда не е прецизен тези стойности не могат да се хванат,и картинката не е ясна!Играе ли ти напрежението при вкл.двигател-нощно време на фарове се забелязва,ако ти светват по-силно,или по-слабо...?Някакви индикации по таблото да се появяват...?
  • 0
Публикувано изображение Публикувано изображение Публикувано изображение

#4 mbenz

mbenz

    Майстор

  • Потребители на форума
  • 2892 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:София
  • Автомобил:
    МВ 124/Е 250D 20V'94г.

Публикувано 06 януари 2008 - 15:31

Имам няколко въпроса.
Къде ти нощува колата?
Колко често е караш?


При читав акумулатор това няма НИКАКВО значение!Освен,ако не се пали веднъж месечно! ;) Мойта я карам всеки ден,като я паля на-10 някъде,тръгвам,пускам парно,фарове,подгрев на задно стъкло,минавам 3 км.,колата още не е загряла изобщо и я спирам,и така...!Проблеми-никакви!И е с некъв си акумулатор с който я купих...!А,ти зимата караш ли,че даваш акъл...? :0_yahoo:
  • 0
Публикувано изображение Публикувано изображение Публикувано изображение

#5 grosmaster

grosmaster

    Фен на Клуба

  • Потребители на форума
  • 5223 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:Пловдив
  • Автомобил:
    BMW

Публикувано 06 януари 2008 - 15:35

При читав акумулатор това няма НИКАКВО значение!Освен,ако не се пали веднъж месечно! ;) Мойта я карам всеки ден,като я паля на-10 някъде,тръгвам,пускам парно,фарове,подгрев на задно стъкло,минавам 3 км.,колата още не е загряла изобщо и я спирам,и така...!Проблеми-никакви!И е с некъв си акумулатор с който я купих...!А,ти зимата караш ли,че даваш акъл...? :0_yahoo:


Имам коли за зимата, който се карат всеки ден и минатат доста повече от 3км. , не се притеснявай ;)
  • 0

logo-600-1002.png


#6 mbenz

mbenz

    Майстор

  • Потребители на форума
  • 2892 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:София
  • Автомобил:
    МВ 124/Е 250D 20V'94г.

Публикувано 06 януари 2008 - 15:40

Имам коли за зимата, който се карат всеки ден и минатат доста повече от 3км. , не се притеснявай ;)


То и аз минавам понякога и 1000км. на ден,ако е за въпрос,но това не го броим-важното е,че и в най-кофтия режим на каране зимата никога не съм имал проблеми с акумулатора!и от мноооого богат опит съм разбрал,че един акумулатор трябва ли да го зареждаш,значи е пътник вече!Или зареждането му не е в ред,но си има индикация за това!
И не се притеснявам никак караш ли изобщо,или не зимата! ;)
  • 0
Публикувано изображение Публикувано изображение Публикувано изображение

#7 grosmaster

grosmaster

    Фен на Клуба

  • Потребители на форума
  • 5223 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:Пловдив
  • Автомобил:
    BMW

Публикувано 06 януари 2008 - 15:54

Не съм много съгласен с това, че един акумулатор почнеш ли да го зареждаш зимата е пънтик, ама айде ще се уповем на твоя богат опит ;)
  • 0

logo-600-1002.png


#8 freerider

freerider

    Прохождащ

  • Потребители на форума
  • 10 Мнения:

Публикувано 06 януари 2008 - 16:18

Колата нощува навън – (в София)
Карана е повечето пъти предния ден.
Няма индикации по таблото.
Измерването е направено с обикновен мултицет:
При покой на зареден акумулатор:
12,5 V
При подгряване на свещите пада на 11,6 V
При паленето до 10 V
После след 1-2 секунди се качва на 14,5-14,7
Натоварих го с всички фарове, чистачки, подгряване, вентилатор и т.н. и продължава да е към 14,4-14,5 V.

Измерването на mA е малко по пипкаво и не мога да съм сигурен, но е факт че колата не бе карана повече от седмица и в не минусови температури запали. Не може да се каже че има постоянна утечка.
  • 0

#9 grosmaster

grosmaster

    Фен на Клуба

  • Потребители на форума
  • 5223 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:Пловдив
  • Автомобил:
    BMW

Публикувано 06 януари 2008 - 16:42

Провери си какви стойности показва мултицета, като консумация на ток, при спряло положение, изключен двигател и активирана аларма.
Има няколко варианта, да ти дава утечка някъде (лятото имах същия проблем) който ми идваше от алармата, другия момент е да не може да смогва да ти го зарежда. За какво говоря, зимата караме на фарове, пускаме подгрявания на стъкла, огледела, парно, да не говорим ако имаш малко по-силна аудио система, и леко да ти е разхлабен ремъка на динамото, няма да ти зарежда както трябва акумулатора.
Истина е, че студа си оказва влияние на акумулаторите в това спор няма особено в твоя случай както колата нощува вън.
Ето и аз "Кочинката" е карам всеки ден, макар и да не е мерцедес, нощува вън, акумулатора ми е точно на 1г и има още гаранция, на всеки 3м ходя да го замерват и там попълват в книжката профилактиките който правят. Точно преди студовете бях там, мериха, струваха, натоварваха го и казаха че е супер, но практиката показва друго. Ето вече седмица е сковало и забелязвам че всяка сутрин върти по-различно, докато вчера сутринта врътна два пъти и беше дотам. Днес след зарядка завъртя без проблем.
  • 0

logo-600-1002.png


#10 freerider

freerider

    Прохождащ

  • Потребители на форума
  • 10 Мнения:

Публикувано 06 януари 2008 - 16:56

Аз измервах в покой и ми показа 10-50 mA, вече не ми остава какво да премеря повече – все си мисля че не е от акумулаторите защото и стария и новия като са заредени палят перфектно – дори на -8 C. Имате ли идея къде мога да отида на проверка, но някъде където няма само да ми замерят 14,5 V и да кажат че всичко е наред.
10x
  • 0

#11 grosmaster

grosmaster

    Фен на Клуба

  • Потребители на форума
  • 5223 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:Пловдив
  • Автомобил:
    BMW

Публикувано 06 януари 2008 - 17:14

Аз измервах в покой и ми показа 10-50 mA, вече не ми остава какво да премеря повече – все си мисля че не е от акумулаторите защото и стария и новия като са заредени палят перфектно – дори на -8 C. Имате ли идея къде мога да отида на проверка, но някъде където няма само да ми замерят 14,5 V и да кажат че всичко е наред.
10x


От къде си все пак?
  • 0

logo-600-1002.png


#12 freerider

freerider

    Прохождащ

  • Потребители на форума
  • 10 Мнения:

Публикувано 06 януари 2008 - 17:16

От София
  • 0

#13 SAMURAIJACK

SAMURAIJACK

    Член на МБКБ

  • Замразено членство
  • 3037 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:Стара Загора
  • Интереси:Живота, Вселената и Всичко останало
  • Автомобил:
    C 140 CL 500 (weekend car)
    В историята:
    W124 260 E
    W124 E 300
    W126 S 500
    C140 CL500(US)

Публикувано 06 януари 2008 - 18:34

Значи варианти много-И за всички е по добре да отидеш на майстор-бил съм два пъти при един акумулаторджия-човека беше честен и не се опита да ми набута акумулатори който продава-установи се при мен че алтернатора е по малък от обикновенния-а именно 60 вата-а трябва да е 90 вата-и така при по голяма консумациуя в колата-не зарежда а черпи от акумулатора-може и при теб да е проблема-тоя човек е като караш по бул България-преди представителството на Порше-ще го видиш вдясно-но трябва да влезеш в квартала-
Успех
  • 0
MERCEDESBENZCLCoupe C140  1902 4 (1)

#14 Vladek

Vladek

    Майстор

  • Потребители на форума
  • 3744 Мнения:
  • Пол:Мъж

Публикувано 06 януари 2008 - 18:41

Колата нощува навън – (в София)
Карана е повечето пъти предния ден.
Няма индикации по таблото.
Измерването е направено с обикновен мултицет:
При покой на зареден акумулатор:
12,5 V
При подгряване на свещите пада на 11,6 V
При паленето до 10 V
После след 1-2 секунди се качва на 14,5-14,7
Натоварих го с всички фарове, чистачки, подгряване, вентилатор и т.н. и продължава да е към 14,4-14,5 V.

Измерването на mA е малко по пипкаво и не мога да съм сигурен, но е факт че колата не бе карана повече от седмица и в не минусови температури запали. Не може да се каже че има постоянна утечка.

Провери ли електролита
Това 14,5-14,7 не ми харесва
Над 14,3-14,4 , акумолатора започва да "кипи" (естествено загуба на водица)
Премери гъстотата на електролита
Ако всичко е наред по колата -просто Вартата на Надин и нов
Поздрави
:4036:
  • 0
Публикувано изображение
Шофьорски стаж ... 28-29г.
За повече контакти - купете си разклонител

#15 BENZBOSS

BENZBOSS

    Майстор

  • Потребители на форума
  • 6668 Мнения:
  • Пол:не е посочено

Публикувано 06 януари 2008 - 18:41

Бягай там и пиши после.




:offtopic1:
Малко ОФФ - на Машината / не ги сравнявам,а просто идея / не и се затваря пльтно жабката,кати друсне у дупка и се случваше да ми се включи лампичката вьтре която почти не се забелязва.Лошото е,че и на загасен мотор пак си свети,а ми е резервна кола и колкото и малка да е крушката ако го пропусна тва и няма палене след седмица.Да си го знаете де,от идеи глава не боли.
  • 0
.




1 потребител(и) четат тази тема

0 потребители, 1 гости, 0 анонимни