Пада ми акумулатора
Започната от freerider, 06 яну 2008 - 15:19:45
29 мнения по тази тема
#1
Публикувано 06 януари 2008 - 15:19
Mercedes ML 270 2002 година. Преди два месеца в една студена сутрин (-1 или -2 C) акумулатора беше паднал така че не можа въобще да завърти двигателя – централното работеше. Проверих да няма нещо забравено пуснато – нямаше. Заредих акумулатора и колата запали без проблем. При запален двигател волтажа е 14,5 14,7 V. Тъй като акумулатора бе оригиналния – купих нов – Varta най-добрия модел. При покупката пак замериха и казаха че всичко е наред. Преди 20 дни пак на минусови (но не много ниски -2) температури не запали – завъртя два пъти и до там. Проверих отново всичко но без резултат. Като го заредих всичко бе наред. Премерих и последователно консумацията която при спряна кола е между (10-50 mA) което ме кара да мисля че няма оттечка. Сега карам с единия а междувременно зареждам другия ако първия падне – което вече се случва за пети път – много гадно . Единственото наблюдение е че ниските температури правят проблем, но кой знае...
Ще съм благодарен ако ме посъветвате какво друго мога да проверя или къде да отида, че повечето сервизи имам чувството че ще проверят същото което и аз вече съм направил.
Ще съм благодарен ако ме посъветвате какво друго мога да проверя или къде да отида, че повечето сервизи имам чувството че ще проверят същото което и аз вече съм направил.
#2
Публикувано 06 януари 2008 - 15:22
Имам няколко въпроса.
Къде ти нощува колата?
Колко често е караш?
Къде ти нощува колата?
Колко често е караш?
#3
Публикувано 06 януари 2008 - 15:27
При читав акумулатор и нормално зареждане не би трябвало да имаш проблеми!Важно е доколко точно е измерена утечката(mA),и напрежението на зареждане-ако уреда не е прецизен тези стойности не могат да се хванат,и картинката не е ясна!Играе ли ти напрежението при вкл.двигател-нощно време на фарове се забелязва,ако ти светват по-силно,или по-слабо...?Някакви индикации по таблото да се появяват...?
#4
Публикувано 06 януари 2008 - 15:31
Имам няколко въпроса.
Къде ти нощува колата?
Колко често е караш?
При читав акумулатор това няма НИКАКВО значение!Освен,ако не се пали веднъж месечно! Мойта я карам всеки ден,като я паля на-10 някъде,тръгвам,пускам парно,фарове,подгрев на задно стъкло,минавам 3 км.,колата още не е загряла изобщо и я спирам,и така...!Проблеми-никакви!И е с некъв си акумулатор с който я купих...!А,ти зимата караш ли,че даваш акъл...?
#5
Публикувано 06 януари 2008 - 15:35
При читав акумулатор това няма НИКАКВО значение!Освен,ако не се пали веднъж месечно! Мойта я карам всеки ден,като я паля на-10 някъде,тръгвам,пускам парно,фарове,подгрев на задно стъкло,минавам 3 км.,колата още не е загряла изобщо и я спирам,и така...!Проблеми-никакви!И е с некъв си акумулатор с който я купих...!А,ти зимата караш ли,че даваш акъл...?
Имам коли за зимата, който се карат всеки ден и минатат доста повече от 3км. , не се притеснявай
#6
Публикувано 06 януари 2008 - 15:40
Имам коли за зимата, който се карат всеки ден и минатат доста повече от 3км. , не се притеснявай
То и аз минавам понякога и 1000км. на ден,ако е за въпрос,но това не го броим-важното е,че и в най-кофтия режим на каране зимата никога не съм имал проблеми с акумулатора!и от мноооого богат опит съм разбрал,че един акумулатор трябва ли да го зареждаш,значи е пътник вече!Или зареждането му не е в ред,но си има индикация за това!
И не се притеснявам никак караш ли изобщо,или не зимата!
#7
Публикувано 06 януари 2008 - 15:54
Не съм много съгласен с това, че един акумулатор почнеш ли да го зареждаш зимата е пънтик, ама айде ще се уповем на твоя богат опит
#8
Публикувано 06 януари 2008 - 16:18
Колата нощува навън – (в София)
Карана е повечето пъти предния ден.
Няма индикации по таблото.
Измерването е направено с обикновен мултицет:
При покой на зареден акумулатор:
12,5 V
При подгряване на свещите пада на 11,6 V
При паленето до 10 V
После след 1-2 секунди се качва на 14,5-14,7
Натоварих го с всички фарове, чистачки, подгряване, вентилатор и т.н. и продължава да е към 14,4-14,5 V.
Измерването на mA е малко по пипкаво и не мога да съм сигурен, но е факт че колата не бе карана повече от седмица и в не минусови температури запали. Не може да се каже че има постоянна утечка.
Карана е повечето пъти предния ден.
Няма индикации по таблото.
Измерването е направено с обикновен мултицет:
При покой на зареден акумулатор:
12,5 V
При подгряване на свещите пада на 11,6 V
При паленето до 10 V
После след 1-2 секунди се качва на 14,5-14,7
Натоварих го с всички фарове, чистачки, подгряване, вентилатор и т.н. и продължава да е към 14,4-14,5 V.
Измерването на mA е малко по пипкаво и не мога да съм сигурен, но е факт че колата не бе карана повече от седмица и в не минусови температури запали. Не може да се каже че има постоянна утечка.
#9
Публикувано 06 януари 2008 - 16:42
Провери си какви стойности показва мултицета, като консумация на ток, при спряло положение, изключен двигател и активирана аларма.
Има няколко варианта, да ти дава утечка някъде (лятото имах същия проблем) който ми идваше от алармата, другия момент е да не може да смогва да ти го зарежда. За какво говоря, зимата караме на фарове, пускаме подгрявания на стъкла, огледела, парно, да не говорим ако имаш малко по-силна аудио система, и леко да ти е разхлабен ремъка на динамото, няма да ти зарежда както трябва акумулатора.
Истина е, че студа си оказва влияние на акумулаторите в това спор няма особено в твоя случай както колата нощува вън.
Ето и аз "Кочинката" е карам всеки ден, макар и да не е мерцедес, нощува вън, акумулатора ми е точно на 1г и има още гаранция, на всеки 3м ходя да го замерват и там попълват в книжката профилактиките който правят. Точно преди студовете бях там, мериха, струваха, натоварваха го и казаха че е супер, но практиката показва друго. Ето вече седмица е сковало и забелязвам че всяка сутрин върти по-различно, докато вчера сутринта врътна два пъти и беше дотам. Днес след зарядка завъртя без проблем.
Има няколко варианта, да ти дава утечка някъде (лятото имах същия проблем) който ми идваше от алармата, другия момент е да не може да смогва да ти го зарежда. За какво говоря, зимата караме на фарове, пускаме подгрявания на стъкла, огледела, парно, да не говорим ако имаш малко по-силна аудио система, и леко да ти е разхлабен ремъка на динамото, няма да ти зарежда както трябва акумулатора.
Истина е, че студа си оказва влияние на акумулаторите в това спор няма особено в твоя случай както колата нощува вън.
Ето и аз "Кочинката" е карам всеки ден, макар и да не е мерцедес, нощува вън, акумулатора ми е точно на 1г и има още гаранция, на всеки 3м ходя да го замерват и там попълват в книжката профилактиките който правят. Точно преди студовете бях там, мериха, струваха, натоварваха го и казаха че е супер, но практиката показва друго. Ето вече седмица е сковало и забелязвам че всяка сутрин върти по-различно, докато вчера сутринта врътна два пъти и беше дотам. Днес след зарядка завъртя без проблем.
#10
Публикувано 06 януари 2008 - 16:56
Аз измервах в покой и ми показа 10-50 mA, вече не ми остава какво да премеря повече – все си мисля че не е от акумулаторите защото и стария и новия като са заредени палят перфектно – дори на -8 C. Имате ли идея къде мога да отида на проверка, но някъде където няма само да ми замерят 14,5 V и да кажат че всичко е наред.
10x
10x
#11
Публикувано 06 януари 2008 - 17:14
Аз измервах в покой и ми показа 10-50 mA, вече не ми остава какво да премеря повече – все си мисля че не е от акумулаторите защото и стария и новия като са заредени палят перфектно – дори на -8 C. Имате ли идея къде мога да отида на проверка, но някъде където няма само да ми замерят 14,5 V и да кажат че всичко е наред.
10x
От къде си все пак?
#12
Публикувано 06 януари 2008 - 17:16
От София
#13
Публикувано 06 януари 2008 - 18:34
Значи варианти много-И за всички е по добре да отидеш на майстор-бил съм два пъти при един акумулаторджия-човека беше честен и не се опита да ми набута акумулатори който продава-установи се при мен че алтернатора е по малък от обикновенния-а именно 60 вата-а трябва да е 90 вата-и така при по голяма консумациуя в колата-не зарежда а черпи от акумулатора-може и при теб да е проблема-тоя човек е като караш по бул България-преди представителството на Порше-ще го видиш вдясно-но трябва да влезеш в квартала-
Успех
Успех
#14
Публикувано 06 януари 2008 - 18:41
Провери ли електролитаКолата нощува навън – (в София)
Карана е повечето пъти предния ден.
Няма индикации по таблото.
Измерването е направено с обикновен мултицет:
При покой на зареден акумулатор:
12,5 V
При подгряване на свещите пада на 11,6 V
При паленето до 10 V
После след 1-2 секунди се качва на 14,5-14,7
Натоварих го с всички фарове, чистачки, подгряване, вентилатор и т.н. и продължава да е към 14,4-14,5 V.
Измерването на mA е малко по пипкаво и не мога да съм сигурен, но е факт че колата не бе карана повече от седмица и в не минусови температури запали. Не може да се каже че има постоянна утечка.
Това 14,5-14,7 не ми харесва
Над 14,3-14,4 , акумолатора започва да "кипи" (естествено загуба на водица)
Премери гъстотата на електролита
Ако всичко е наред по колата -просто Вартата на Надин и нов
Поздрави
Шофьорски стаж ... 28-29г.
За повече контакти - купете си разклонител
#15
Публикувано 06 януари 2008 - 18:41
Бягай там и пиши после.
Малко ОФФ - на Машината / не ги сравнявам,а просто идея / не и се затваря пльтно жабката,кати друсне у дупка и се случваше да ми се включи лампичката вьтре която почти не се забелязва.Лошото е,че и на загасен мотор пак си свети,а ми е резервна кола и колкото и малка да е крушката ако го пропусна тва и няма палене след седмица.Да си го знаете де,от идеи глава не боли.
Малко ОФФ - на Машината / не ги сравнявам,а просто идея / не и се затваря пльтно жабката,кати друсне у дупка и се случваше да ми се включи лампичката вьтре която почти не се забелязва.Лошото е,че и на загасен мотор пак си свети,а ми е резервна кола и колкото и малка да е крушката ако го пропусна тва и няма палене след седмица.Да си го знаете де,от идеи глава не боли.
.
1 потребител(и) четат тази тема
0 потребители, 1 гости, 0 анонимни