Лидерите на групировката върнали колите "доброволно" и се обявили за добросъвестни купувачи
Служителите на РДВР-Благоевград разкриха канал за крадени луксозни автомобили от Испания, които в продължение на 2 години са вкарвани в България и препродавани с фалшифицирани документи и пренабити номера на двигателите и рамите. Заловените автомобили са предимно БМВ, Ауди и Мерцедес.
Луксозните возила са били използвани предимно от лидерите на силова групировка СИК - подсъдимите братя Маргини, убития Милчо Бонев - Бай Миле и Венцислав Стефанов. С една от колите с марка “Ауди” изпълнителният директор на ПФК “Славия” – Венцислав Стефанов и покойният Бай Миле дори са пътували до съседна Гърция. Собствениците на колите са ги предали доброволно на служителите на реда, като живите лидери на СИК са заявили, че не знаели, че автомобилите им са крадени. За внасянето на луксозните коли на българска територия са използвани “мулета” от различни градове на страната, на чието име първоначално са били регистрирани автомобилите в съответните полицейски служби, предимно в Лом, Перник и София, като това е ставало по време на смените на определени служители на КАТ. Общият брой на установените луксозни коли, внесени по тази схема е 23. Към момента няма задържани лица, но са образувани следствени дела за всеки конкретен случай. Част от задържаните луксозни автомобили са на отговорно пазене в Митница - Благоевград.
"Ползвателите на автомобилите трудно могат да бъдат привлечени под отговорност, защото всъщност те се представяли за добросъвестни купувачи, които в случая са ощетени", коментираха разследващите.
На съвместна пресконференция полковник Кирил Георгиев, директор на местното РДВР, и началникът на митница Благоевград Иван Илчев съобщиха, че държавният бюджет е ощетен с над 400 000 лева от невнесени акцизи и вземания при мошеническа схема, осъществявана през Граничните контролно-пропускателни пунктове Кулата и Златарево. Предварителното следствие е установило, че крадените автомобили са преминавали с фалшифицирани документи и драстично снижени показатели за кубатура и мощност през едни и същи митнически групи от двете КПП-та. За канала са помогнали и трима нотариуси от София, за единия от които, Кирил Георгиев сподели, че са заведени много дела във връзка с измами. Митничарите, служителите на КАТ и нотариусите, които са били замесени в схемата все още са на работа, посочи Кирил Георгиев. Той изрази надежда, че на база събраните документи, всички замесени в схемата ще получат справедливото си наказание.
--------------------------------------------------------------------------------
Колите на българската мафия
Жоро Крайслера няма "Крайслер". Има автоработилница във Враждебна. Той е "последната инстанция" за колите на бизнесмените и мутрите. Един от малкото хора в страната, които могат да ремонтират дори и най-скъпите поръчкови модели. Крайслера е легенда. Подхожда към занаята си с майсторството на виртуоз. Автосервизът му е оборудван по последната дума на техниката от Германия, Австрия и Америка. Но не с това се е прославил. Известен е като един от малкото експерти, които могат да направят повредения скъп автомобил неузнаваем * така, че никой да не разбере за смъртта на предишния собственик в него. Заличава дупките от куршум в тапицерията, следите от стара, засъхнала кръв по стъклото, поправя дори повреденото автоматично управление.
За първи път Жоро Крайслера се прочува, когато ремонтира до съвършенство колата на Стефан Мирославов * Крушата, застрелян на 4 септември 1993 г. Мерцедесът, в който той е убит, е поръчков и се счита за уникат. Кабриото престоява година и половина в двора на Националната следствена служба. Когато братът на Крушата * Живко Мирославов, прибира колата, тя е неузнаваема * с дупки от куршумите в резервоара, потрошено предно стъкло, повредена техника на управлението. С ремонта се наема Крайслера. По-късно автомобилът се кара от сина на Крушата, но след като момчето е убито в Америка, злощастното возило е продадено на захарен търговец от Пловдив.
Да проследиш историята на колите, които са карали богатите бизнесмени приживе, или пък тези, в които са убити, е равносилно на това да напишеш нова история за тях. Част от етикета на тези среди е: "Колата е визитна картичка. Трябва да е скъпа, представителна и по възможност * поръчков модел". Именно тези коли са и лобното им място. От убийството на Крушата досега са извършени над 40 разстрела на знакови и не толкова известни мъже в държавата. Повечето от тях са били в колите си. Какво се случва със скъпите играчки, надживели собствениците си?
Филип Найденов *- Фатик
Мерцедес S 600
След убийството на Фатик Мерцедесът му е потрошен. Нов се продава за около 360 хиляди лева.
Той е човекът, който доставя поръчковите модели автомобили. Приживе има участие в автокъщите "Капитолия" и "Софавто". На 19 август 2003 г. е убит, докато прекосява бул. "България" с бронирания си мерцедес. Седи на задната седалка. Стъклото на автомобила е разбито, още при първия оглед полицаите намират над 20 гилзи. Пораженията са в ходовата част на автомобила, издраскана е бронята, след касапницата тапицерията е пропита с кръв. Нелепо съвпадение е, че друг представител на подземния свят * Васил Илиев, е убит в кола, купена лично от Филип Найденов. Автомобилът, в който години по-късно е застрелян Фатик, престоява 14 месеца в Националната следствена служба.
Мерцедесът, в който умира един от най-богатите българи, е поръчков. Подобен модел в момента се продава на цена от 366 хиляди лева само след предварителна заявка от шест месеца. Втора употреба струва около 250 000. Има всички екстри * бордови компютър, фарове с функция за следене завоя на пътя. Воланът е електрически, от кожа и махагон, мултифункционален с памет на движенията. Задните седалки са масажни, а предните * мултиконтурни. Има датчик за фарове и мъгла.
Освен интерес към колите, синът на Стоил Славов - Георги има слабост към манекенки като Снежина Вълкова.
Колата, в която е убит Фатик, сега се кара от сина на Стоил Славов *- Георги. Купена е за около 140 хиляди лева. Със същия модел се е придвижвал приживе Васил Горчев -* Кьоравия, застрелян на 20 януари 2005 г. Сега е собственост на съпругата му Таня.
Константин Димитров *- Самоковеца и автопарк за 600 хиляди евро
Прословутият джип на Константин Димитров-Самоковеца сега е каран от сина на Стоил Славов *- Георги.
Той не намира смъртта си в автомобил. Веднъж е обстрелван с гранатомет, но оцелява. След ремонта колата е купена от малкоизвестния наркопласьор Николай Иванов, с прякор Булята.
Докато Константин Димитров е жив, не слиза от поръчковия си брониран мерцедес G500 т. нар. кубче (със същия се движеше и бившият главен секретар на МВР, кметът на София Бойко Борисов). Сега и тази кола на Самоковеца се кара от сина на Стоил Славов -Георги. Експертната оценка на автомобила е 129 хиляди лева. Автопаркът на покойния наркобос е наистина внушителен. Включва мерцедес S500 (колата е купена за 1000 лв. от автокъща "Капитолия", но е застрахована за 150 хиляди лева година по-късно). Друг автомобил, собственост на семейство Димитрови, е също с марка мерцедес *CL230. Колекцията включва още джип "Исузо" Трапер (75 хил. евро), мотор ямаха и "Опел" Калибра.
Ако някой бъде застрелян в автомобила си, колата се вдига от местопроизшествието и се закарва в Националната или столична следствена служба за изземване на доказателствен материал. Там престоява обикновено около 1-2 години. След това се предава отново на близките. Нито един от тях не е пожелал да запази подобно "тежко" наследство. Колите се ремонтират от фирмите, в които са застраховани. И след това се пускат отново на пазара. Едно от местата, където се излагат, е автокъща "Капитолия". След смъртта на Георги Илиев из подземните среди се пусна слухът, че там се продава поръчковият му мерцедес (моделът е същият като този, в който е застрелян Филип Найденов *- Фатик).
Братята Пехливанови *- сантименталност
Едно от хобитата на покойния Поли Пантев е било да събира хубави и много скъпи коли. Подобно на Самоковеца, автопаркът му е наброявал над 12 коли, всичките доставени с поръчка в България. Любимата кола на Поли Пантев е брониран джип мерцедес с множество подобрения в нея. Американска фирма се е погрижила да изработи по поръчка и охранителната част * стъклата са същите, които използват и военните от спецчастите, а покритието на бронята гарантира непробиваемост, дори и при нападение с по-мощно оръжие. Поли Пантев е в същия автомобил, докато е обстрелван с гранатомет, и оцелява. Година по-късно * през 2001 г. е застрелян на остров Аруба. Близките му задържат само част от автопарка, но мерцедеса преминава в ръцете на един от братята Пехливанови * Георги. Пред свои близки той споделя: "Можеше нищо да не взема, но трябваше да имам тази кола. Имам чувството, че така Поли е с мен". Извън тази сантименталност, всичко това си има и друго обяснение * в средите на ъндърграунда се счита за знаков фактът кой ще вземе любимия автомобил на покойника. Това донякъде показва и, че той ще е новият наследник в системата.
След като се сдобива с ценния трофей, Георги Пехливанов наистина не пропуска да се похвали с придобивката си и кара само нея, въпреки че и той притежава колекция от класови коли. Соченият за наследник на Поли Пантев така и не успява да се порадва на джипа. Той е в същата кола, когато след седем месеца килъри се опитват да го убият с гранатомет, докато се придвижва към къпалнята "Мария Луиза". След този случай Георги Пехливанов става суеверен и отказва да се качи повече на злощастния мерцедес.
Новата генерация - * BMW * Х5 и Порше "Кайен"
По ирония на съдбата фолкпевицата Глория използва за един от последните си клипове "Крепост" точно моделите автомобили, в които са извършени последните две убийства на известни мъже в държавата * BMW-Х5 и Порше "Кайен".
Сребристото BMW на Емил Кюлев все още е в двора на националната следствена служба
Фолкдивата няма дарбата на пророк, но пее в припева си: "В самота обречена, със сърце разсечено, моята душа волна да убиеш не, не можеш!" За разлика от останалите, последните жертви не са знакови фигури от подземния свят. В джипа BMW е бил банкерът Емил Кюлев (застрелян на 26 октомври 2005 г.), а в поршето * Иван Тодоров * Доктора (22 февруари 2006 г.).
Джипът, с който се е движел банкерът Емил Кюлев, е сравнително нов модел, произведен 2004 г., а цената му втора употреба може да достигне и 100 хиляди лева.
Поршето "Кайен" (продажна цена 180 хиляди лева), в който е застрелян Иван Тодоров * Доктора, също е в лошо техническо състояние. Поражения има по предното стъкло, по седалките, скоростната кутия, куршуми са извадени дори от резервоара. Колата, собственост на съпругата на Доктора *Вилиана, е в столичната следствена служба. Засега и за двата автомобила няма купувач.
Мерцедес S600, какъвто е имал и Георги Илиев, в момента се продава в автокъща "Капитолия" за 199 900 евро.
Колите на българската мафияПредпочитани са моделите Мерцедес
Започната от C6666HB, 06 яну 2008 - 10:50:11
3 мнения по тази тема
#1
Публикувано 06 януари 2008 - 10:50
CL600-AMG 6.0L 604 hp (450 kW) V12 / In God We Trust...
"B's" Beer, Benz and Babes
"B's" Beer, Benz and Babes
#2
Публикувано 06 януари 2008 - 10:56
Автокражбите у нас е тема, която е добре позната и на полицията, а и на повечето хора у нас вече близо от петнадесет години. Оказва се, че въпреки усилията на полицията да ни убеди, че българската автомафия вече е мит и част от миналото, бандите от хора, препитаващи се с кражби на коли, продължават да съществуват. И коли продължават да изчезват както в България, така и в държави от Западна Европа като Италия или Испания например. В тези две държави и законите са направени така, че направо улесняват действията на родните автоджамбази. В Испания полицията няма право да те спира, ако не нарушаваш правилата за движение по пътищата. Така че ако си изряден шофьор и колата ти е крадена, на практика никой няма да те спре.
Точно това използват родните банди, които в момента – примерно в Испания, продължават да са над 20. Начело на такива отряди за кражби на коли са хора като Кольо Бързия, Богдан Рибарски или известния врачански автокрадец Венцислав Василев–Венко. Според информация на Дарик, в периода 2003–2005 година тези имена не веднъж са влизали в испанския арест, но след това са се отървавали само с условни присъди и големи глоби. Всъщност според законите на Иберийския полуостров противозаконното отнемане на автомобил не се определя като тежко криминално престъпление и наказанието за това често е само условна присъда. В продължение на вече близо 12 – 13 години родните банди са се превърнали в истински господари в Испания, а проблемите по между си решават с кървави конфликти. Най-ниските етажи на подобни банди продължават да се намират тук в България, въпреки че МВР твърди обратното. Това са хора, които са отскоро в бизнеса с крадени автомобили и не са заслужили доверието на босовете си.
Десетки са операциите на испанската полиция в Мадрид и други големи градове на Иберийския полуостров, които не успяват да вкарат за постоянно в ареста българските автокрадци. В повечето случаи автоджамбазите излизат сухи от подобни ситуации благодарение на съдии, които не им налагат сериозни наказания. Един от най-големите босове на подобни престъпни групи е Богдан Рибарски, познат с прякора Тупи от Перник. Според запознати, Рибарски е на около петдесетина години и говори свободно 4 езика – испански, английски, италиански и френски. Преди около половин година Рибарски заедно с цялата си банда попада в ареста в Мадрид. Арестуван е, след като само за ден хората му задигат 15 автомобила, сред които два джипа на футболисти от местния тим на „Атлетико” /Мадрид/. След кражбата в Мадрид избухва скандал, а полицията взема спешни мерки и Рибаски заедно с бандата си е арестуван.
Тактиката на бандата на Богдан Рибарски е следната – набелязва се луксозна лимузина и за задната и броня се връзва кутийка от безалкохолно. Когато собственикът тръгне да проверява какво трака – докато отвързва металната кутийка – крадците влизат в колата и изчезват. Често се инсценират леки катастрофи или пред колите се хвърлят боклуци или улични кофи. След кражбите луксозните модели коли се крият около седмица на различни подземни паркинги в Мадрид и околностите на града. После в работилници в близкия град Хетафе старите номера на рамата на двигателя и купето се трият с лазер и се набиват нови. Специалисти твърдят, че по този начин, дори и с проверка с инфрачервени лампи, не може да се открие разликата. Запознати разказват, че важно място в бандата на Богдан Рибарски има и жена му Елеонора – която подготвяла фалшивите документи с помощта на познати адвокати и нотариуси в Мадрид.
Първата операция срещу тази българска престъпна група е още през 2003 година. Тя носи кодовото название „Адриатик” и при нея са задържани повече от 20 българи. Сред тях е и дясната ръка на Богдан Рибарски – врачанският автокрадец Венцислав Василев – Венко, както и други членове на бандата – Ради-Дългия и бившият футболист от Варна Георги Павлов – Гъзара, както и десетина автомонтьори от сервиз в Хетафе, които са извършвали подмяната на номерата на колите. След акцията става ясно, че зад бандата на Богдан Рибарски стои мощна международна организация за трафик на леки коли – возилата пристигат в България и се крият в автокъщи във Враца, Перник, Стара Загора и Велико Търново. След като мине около месец колите поемат с новите си документи в посока бившите съветски републики или страните от Близкия изток. Там се продават на цена около 2/3 от реалната им стойност. Парите се внасят в България без да се декларират и се предават по веригата, докато достигнат човека, който е най-високо във веригата на престъпната организация.
След като успява да се измъкне за пореден път от испанските власти, Рибарски се укрива за известно време в Истанбул и Солун, след което отново поема към Испания. Арестуван е още на летището във Валенсия, след което е осъден условно за кражби на автомобили и е пуснат с четири години изпитателен срок. Вместо да се откаже от бизнеса си с крадени коли Тупи отива на юг в Марбея и организира нова група за кражби на коли. Този път дясната му ръка е друг известен врачанин – Кристиян Митев – Косера. След като открадват скъпо „Порше” – собственост на испански депутат, хората от бандата на Богдан Рибарски пак попадат в ареста. Тогава властите в Мадрид намират в тайници на престъпната група автомобили за над 300 хиляди евро. В апартамент в испанската столица пък са открити оръжие, фалшиви банкноти, евро и долари и малко кокаин. И това не стига на испанските съдии, за да осъдят Рибарски на затвор. След няколко месечна съдебна сага той пак е на свобода.
Докато продължават опитите на испанската полиция да вкара бандата на перничанина в затвора, той си купува луксозна къща в скъпото мадридско предградие Виа Алба и сформира нова банда за кражби на автомобили. И този път Тупи налита на кола на грешен човек – хората му открадват луксозния мерцедес на френския нападател на „Атлетик” /Билбао/ Гюлен Люпетели. И отново след инцидента става скандал и започват да се обсъждат действията на българската организирана престъпност в Испания и бездействието на полицията на Иберийския полуостров. На всичкото отгоре след скандала при разследване на българската полиция колата се оказва, че е в България на платен паркинг в Несебър. Следва нова операция срещу бандата на Рибарски – този път заедно с него са задържани няколко от най-добрите му хора - Георги Живков – Фогата от Бургас, Павел Донев – Пачата и известният несебърски автокрадец – Иво Ряпата. Последният е издирван от властите в Испания за няколко опита за убийство при кражби на автомобил.
Две трети от заловените автокрадци са с паспорти на косовари – твърдят запознати. Според полицаи от ГДБОП масова практика сред българските мафиоти в Испания е да се подвизават с чужди паспорти. Най-често използваните лични документи са на литовци, поляци или чехи. Така българските банди се укриват от закона и макар да имат по няколко присъди за кражби на коли, побоища и трафик на дрога винаги излизат сухи от ситуацията. Последният арест на Богдан Рибарски и хората му датира от 13 декември 2006 година. Бандата е задържана тогава, след като пак попада на неправилен автомобил. В Мадрид са откраднати 4 джипа, собственост на неправителствена организация, работеща с полицията. За момента няма точни данни от Иберийския полуостров дали Рибаски и хората му са на свобода или са останали в ареста. Преди около 5 месеца испанските информационни агенции пуснаха новината, че е бил задържан 31-годишният Венцислав Василев – Венко. Това е същият този Венко, за който ви разказахме, че дълго време е бил дясната ръка на Тупи.
Друг от хората в Мадрид, занимаващи се с кражби на коли, варненецът Константин Рогов – Рогача също е добър познайник на полицията. Той е арестуван около 30 пъти в последните 7 години. Рогача е син на известен хирург от Варна. За пръв път влиза в полезрението на полицията през 1994 година, когато полицията в Шумен го спипва, когато се опитва да отвори паркирано „Ауди” с лап топ. Криминалисти твърдят, че Рогача е майстор на отварянето на скъпите автомобили, които са кодирани и със сложни защитни системи. Рогов успява да блокира кодовете посредством компютърна програма, изработена от двама сърби. Говори се, че дори след един от арестите на Рогача в Испания към него интерес проявяват и американските служби, които му предлагат да им съдейства. Той отказва. Сред съдиите и прокурорите във Варна се говори, че бившият шеф на Окръжната следствена служба Румен Радев е бил отстранен заради слаба работа по разследване срещу Рогача и бандата му.
Това са все известни на властите у нас и в Испания български автокрадци като Марио Александров, Валентин Янков - Вальо Дебелия, Даниел Димитров - Дидо Бордюра, Атанас Атанасов - Изаурата, Атанас Косев – Гъската и още десетина човека все с подобни прякори. Повечето от тях се подвизават в Испания с фалшиви самоличности и са хора, чиито координати не могат да бъдат открити нито от българската, нито от испанската полиция. На няколко пъти бандата на Рогача е разбивана. Последният път беше преди около 5 години. При тази операция с кодовото название „Пътник” се измъкнаха двама души Евгений Барбов и Ивайло Паунов – Джованито. Единият от тях и в момента се намира във Варна и общо взето бездейства като твърди, че вече е оставил зад гърба си кражбите на коли, а дирите на Джованита се губят някъде около Централна Америка. Ивайло Паунов изчезна от Варна, след като беше разстрелян показно в компанията на мис България Михаела Мирчева и по чудо оживя.
Всъщност като цяло повечето от добрите автокрадци в момента са в неизвестност. Последната акция на полицията, при която бяха задържани автокрадци у нас беше във Варна. В ареста тогава попаднаха двама души със звучните прякори Дупето и Таралежа. След операцията полицаите заявиха, че това са последните двама автокрадци от старата генерация, които действат по добре познатия ни начин – отваряне на коли с устройство тип меча лапа или разкодиране с лап топ. Така и не стана ясно какво е мястото на тези двама души в йерархията на подземния свят и за кого работят. А иначе опитът им да отключат скъпо БМВ, струващо около 100 хиляди евро, е доста дързък. Твърде вероятно е Дупето и Таралежа да са най-малката брънка от сложна организация, простираща се основно извън границите на България. И на своя глава да са се опитали, както казват те самите, да изгърбят някоя и друга кола, за да изкарат малко пари.
Така въпреки уверенията на полицията, че автокрадци у нас вече няма – техните банди продължават да съществуват. За това говорят и десетките информации на агенциите от Испания, които съобщават за стотици случаи на кражби на коли по луксозните курорти. Според запознати бизнесът с крадени коли няма да заглъхне докато има пазар за тях – в Близкия изток или бившите съветски републики
източник.
Точно това използват родните банди, които в момента – примерно в Испания, продължават да са над 20. Начело на такива отряди за кражби на коли са хора като Кольо Бързия, Богдан Рибарски или известния врачански автокрадец Венцислав Василев–Венко. Според информация на Дарик, в периода 2003–2005 година тези имена не веднъж са влизали в испанския арест, но след това са се отървавали само с условни присъди и големи глоби. Всъщност според законите на Иберийския полуостров противозаконното отнемане на автомобил не се определя като тежко криминално престъпление и наказанието за това често е само условна присъда. В продължение на вече близо 12 – 13 години родните банди са се превърнали в истински господари в Испания, а проблемите по между си решават с кървави конфликти. Най-ниските етажи на подобни банди продължават да се намират тук в България, въпреки че МВР твърди обратното. Това са хора, които са отскоро в бизнеса с крадени автомобили и не са заслужили доверието на босовете си.
Десетки са операциите на испанската полиция в Мадрид и други големи градове на Иберийския полуостров, които не успяват да вкарат за постоянно в ареста българските автокрадци. В повечето случаи автоджамбазите излизат сухи от подобни ситуации благодарение на съдии, които не им налагат сериозни наказания. Един от най-големите босове на подобни престъпни групи е Богдан Рибарски, познат с прякора Тупи от Перник. Според запознати, Рибарски е на около петдесетина години и говори свободно 4 езика – испански, английски, италиански и френски. Преди около половин година Рибарски заедно с цялата си банда попада в ареста в Мадрид. Арестуван е, след като само за ден хората му задигат 15 автомобила, сред които два джипа на футболисти от местния тим на „Атлетико” /Мадрид/. След кражбата в Мадрид избухва скандал, а полицията взема спешни мерки и Рибаски заедно с бандата си е арестуван.
Тактиката на бандата на Богдан Рибарски е следната – набелязва се луксозна лимузина и за задната и броня се връзва кутийка от безалкохолно. Когато собственикът тръгне да проверява какво трака – докато отвързва металната кутийка – крадците влизат в колата и изчезват. Често се инсценират леки катастрофи или пред колите се хвърлят боклуци или улични кофи. След кражбите луксозните модели коли се крият около седмица на различни подземни паркинги в Мадрид и околностите на града. После в работилници в близкия град Хетафе старите номера на рамата на двигателя и купето се трият с лазер и се набиват нови. Специалисти твърдят, че по този начин, дори и с проверка с инфрачервени лампи, не може да се открие разликата. Запознати разказват, че важно място в бандата на Богдан Рибарски има и жена му Елеонора – която подготвяла фалшивите документи с помощта на познати адвокати и нотариуси в Мадрид.
Първата операция срещу тази българска престъпна група е още през 2003 година. Тя носи кодовото название „Адриатик” и при нея са задържани повече от 20 българи. Сред тях е и дясната ръка на Богдан Рибарски – врачанският автокрадец Венцислав Василев – Венко, както и други членове на бандата – Ради-Дългия и бившият футболист от Варна Георги Павлов – Гъзара, както и десетина автомонтьори от сервиз в Хетафе, които са извършвали подмяната на номерата на колите. След акцията става ясно, че зад бандата на Богдан Рибарски стои мощна международна организация за трафик на леки коли – возилата пристигат в България и се крият в автокъщи във Враца, Перник, Стара Загора и Велико Търново. След като мине около месец колите поемат с новите си документи в посока бившите съветски републики или страните от Близкия изток. Там се продават на цена около 2/3 от реалната им стойност. Парите се внасят в България без да се декларират и се предават по веригата, докато достигнат човека, който е най-високо във веригата на престъпната организация.
След като успява да се измъкне за пореден път от испанските власти, Рибарски се укрива за известно време в Истанбул и Солун, след което отново поема към Испания. Арестуван е още на летището във Валенсия, след което е осъден условно за кражби на автомобили и е пуснат с четири години изпитателен срок. Вместо да се откаже от бизнеса си с крадени коли Тупи отива на юг в Марбея и организира нова група за кражби на коли. Този път дясната му ръка е друг известен врачанин – Кристиян Митев – Косера. След като открадват скъпо „Порше” – собственост на испански депутат, хората от бандата на Богдан Рибарски пак попадат в ареста. Тогава властите в Мадрид намират в тайници на престъпната група автомобили за над 300 хиляди евро. В апартамент в испанската столица пък са открити оръжие, фалшиви банкноти, евро и долари и малко кокаин. И това не стига на испанските съдии, за да осъдят Рибарски на затвор. След няколко месечна съдебна сага той пак е на свобода.
Докато продължават опитите на испанската полиция да вкара бандата на перничанина в затвора, той си купува луксозна къща в скъпото мадридско предградие Виа Алба и сформира нова банда за кражби на автомобили. И този път Тупи налита на кола на грешен човек – хората му открадват луксозния мерцедес на френския нападател на „Атлетик” /Билбао/ Гюлен Люпетели. И отново след инцидента става скандал и започват да се обсъждат действията на българската организирана престъпност в Испания и бездействието на полицията на Иберийския полуостров. На всичкото отгоре след скандала при разследване на българската полиция колата се оказва, че е в България на платен паркинг в Несебър. Следва нова операция срещу бандата на Рибарски – този път заедно с него са задържани няколко от най-добрите му хора - Георги Живков – Фогата от Бургас, Павел Донев – Пачата и известният несебърски автокрадец – Иво Ряпата. Последният е издирван от властите в Испания за няколко опита за убийство при кражби на автомобил.
Две трети от заловените автокрадци са с паспорти на косовари – твърдят запознати. Според полицаи от ГДБОП масова практика сред българските мафиоти в Испания е да се подвизават с чужди паспорти. Най-често използваните лични документи са на литовци, поляци или чехи. Така българските банди се укриват от закона и макар да имат по няколко присъди за кражби на коли, побоища и трафик на дрога винаги излизат сухи от ситуацията. Последният арест на Богдан Рибарски и хората му датира от 13 декември 2006 година. Бандата е задържана тогава, след като пак попада на неправилен автомобил. В Мадрид са откраднати 4 джипа, собственост на неправителствена организация, работеща с полицията. За момента няма точни данни от Иберийския полуостров дали Рибаски и хората му са на свобода или са останали в ареста. Преди около 5 месеца испанските информационни агенции пуснаха новината, че е бил задържан 31-годишният Венцислав Василев – Венко. Това е същият този Венко, за който ви разказахме, че дълго време е бил дясната ръка на Тупи.
Друг от хората в Мадрид, занимаващи се с кражби на коли, варненецът Константин Рогов – Рогача също е добър познайник на полицията. Той е арестуван около 30 пъти в последните 7 години. Рогача е син на известен хирург от Варна. За пръв път влиза в полезрението на полицията през 1994 година, когато полицията в Шумен го спипва, когато се опитва да отвори паркирано „Ауди” с лап топ. Криминалисти твърдят, че Рогача е майстор на отварянето на скъпите автомобили, които са кодирани и със сложни защитни системи. Рогов успява да блокира кодовете посредством компютърна програма, изработена от двама сърби. Говори се, че дори след един от арестите на Рогача в Испания към него интерес проявяват и американските служби, които му предлагат да им съдейства. Той отказва. Сред съдиите и прокурорите във Варна се говори, че бившият шеф на Окръжната следствена служба Румен Радев е бил отстранен заради слаба работа по разследване срещу Рогача и бандата му.
Това са все известни на властите у нас и в Испания български автокрадци като Марио Александров, Валентин Янков - Вальо Дебелия, Даниел Димитров - Дидо Бордюра, Атанас Атанасов - Изаурата, Атанас Косев – Гъската и още десетина човека все с подобни прякори. Повечето от тях се подвизават в Испания с фалшиви самоличности и са хора, чиито координати не могат да бъдат открити нито от българската, нито от испанската полиция. На няколко пъти бандата на Рогача е разбивана. Последният път беше преди около 5 години. При тази операция с кодовото название „Пътник” се измъкнаха двама души Евгений Барбов и Ивайло Паунов – Джованито. Единият от тях и в момента се намира във Варна и общо взето бездейства като твърди, че вече е оставил зад гърба си кражбите на коли, а дирите на Джованита се губят някъде около Централна Америка. Ивайло Паунов изчезна от Варна, след като беше разстрелян показно в компанията на мис България Михаела Мирчева и по чудо оживя.
Всъщност като цяло повечето от добрите автокрадци в момента са в неизвестност. Последната акция на полицията, при която бяха задържани автокрадци у нас беше във Варна. В ареста тогава попаднаха двама души със звучните прякори Дупето и Таралежа. След операцията полицаите заявиха, че това са последните двама автокрадци от старата генерация, които действат по добре познатия ни начин – отваряне на коли с устройство тип меча лапа или разкодиране с лап топ. Така и не стана ясно какво е мястото на тези двама души в йерархията на подземния свят и за кого работят. А иначе опитът им да отключат скъпо БМВ, струващо около 100 хиляди евро, е доста дързък. Твърде вероятно е Дупето и Таралежа да са най-малката брънка от сложна организация, простираща се основно извън границите на България. И на своя глава да са се опитали, както казват те самите, да изгърбят някоя и друга кола, за да изкарат малко пари.
Така въпреки уверенията на полицията, че автокрадци у нас вече няма – техните банди продължават да съществуват. За това говорят и десетките информации на агенциите от Испания, които съобщават за стотици случаи на кражби на коли по луксозните курорти. Според запознати бизнесът с крадени коли няма да заглъхне докато има пазар за тях – в Близкия изток или бившите съветски републики
източник.
CL600-AMG 6.0L 604 hp (450 kW) V12 / In God We Trust...
"B's" Beer, Benz and Babes
"B's" Beer, Benz and Babes
#3
Публикувано 06 януари 2008 - 11:57
Колеги от много години чета по пресата и слушам за различните мафиоти и ми прави впечатление тяхните абсурдни и смешни прякори. Мухата, Цацата, и други такива имена дето направо да си................................. Кой ги измисля? Пресата или те самите?
Sky каза:Ела да сръбнеш от извора!
" Ау ми врътнеш един Биг Бен ма! Ни моа, боли ме главата!"
" Ау ми врътнеш един Биг Бен ма! Ни моа, боли ме главата!"
#4
Публикувано 06 януари 2008 - 13:19
Колекцията включва още джип "Исузо" Трапер (75 хил. евро),
Какви са тези глупости?
Lancia Kappa TDS / Land-Rover 88 Series 3 FFR
1 потребител(и) четат тази тема
0 потребители, 1 гости, 0 анонимни