пак за снега или има ли почва ESP на снягтема само за професионалисти
Започната от KPAHK, 03 яну 2008 - 15:55:14
22 мнения по тази тема
#1
Публикувано 03 януари 2008 - 15:55
След като днеска на 2 пъти закъсвам в снежеца(първият път бутаника, вторият с доста зор - сам) имам следното питане:
при боксуване в сняг при потегляне, ESP:
1. ON
2. OFF
става дума само за потегляне, иначе при движение то си е ясно, даже много му се кефя (няма грам поднасяне, е чят пят си го изключвам за кеф )
Притеснява ме най-вече когато е включено и боксува и много отчетливо се усеща блокирането на колелетата, а когато и двете са затънали не е ясно дали е на добре или не т.е. най-вече ме притеснява да не се пре*бе нещо и дали няма да е по-добре да го изключвам и да си жулкам все едно съм си с 190-ката (като че ли с нея имах по-малко ядове )
..... и те така.
при боксуване в сняг при потегляне, ESP:
1. ON
2. OFF
става дума само за потегляне, иначе при движение то си е ясно, даже много му се кефя (няма грам поднасяне, е чят пят си го изключвам за кеф )
Притеснява ме най-вече когато е включено и боксува и много отчетливо се усеща блокирането на колелетата, а когато и двете са затънали не е ясно дали е на добре или не т.е. най-вече ме притеснява да не се пре*бе нещо и дали няма да е по-добре да го изключвам и да си жулкам все едно съм си с 190-ката (като че ли с нея имах по-малко ядове )
..... и те така.
#2
Публикувано 03 януари 2008 - 17:03
Дръж си го винаги вкл.След като днеска на 2 пъти закъсвам в снежеца(първият път бутаника, вторият с доста зор - сам) имам следното питане:
при боксуване в сняг при потегляне, ESP:
1. ON
2. OFF
става дума само за потегляне, иначе при движение то си е ясно, даже много му се кефя (няма грам поднасяне, е чят пят си го изключвам за кеф )
Притеснява ме най-вече когато е включено и боксува и много отчетливо се усеща блокирането на колелетата, а когато и двете са затънали не е ясно дали е на добре или не т.е. най-вече ме притеснява да не се пре*бе нещо и дали няма да е по-добре да го изключвам и да си жулкам все едно съм си с 190-ката (като че ли с нея имах по-малко ядове )
..... и те така.
Зарежи "професорите"
Немецо е умен мъж и расъждава практично
Той е помислил и пробвал , много преди ние да го видим даже
Вярвам му(до сега не ме е излъгал)
140 я карам много по-лесно от 124 зимата(двете са автомат)
190-не може да стъпи на малкия пръс на 140 по стабилности и минаване в снъг и преспи
Питай Та4ката как се прибра от Виена онзи ден
Очарован от колата и поведението и по снежните пътища на Европата
Явно гумите не са подходящи
Шофьорски стаж ... 28-29г.
За повече контакти - купете си разклонител
#3
Публикувано 03 януари 2008 - 17:06
ESP, в тесен смисъл, е съвсем друго нещо, при потегляне не играе, но на практика е омешано здраво с тракшън контрола и ABS-а, та вече не се знае кое какво е. На теб се включва сигурно ASR-а, респ. ETS-а. И двете помпат спирачките, така че, ако връткането в пряспите продължи дълго време, спирачките могат да прегреят, отделно, дето си се износват. Ама чак пък да го изключваш, не бих препоръчал. Малко или много си помага и без него е по-зле.
Mercedes-Benz - защото животът е твърде кратък.
'91 S124 300 TD Turbodiesel OM603
'91 S124 300 TD Turbodiesel OM603
#4
Публикувано 03 януари 2008 - 17:19
ESP е система , която следи само за поднасяне на автомобила, не влия е при тръгване.При тръгване и прибоксуване влия е тракшън контрола и ASD диференциала, ако има колата има и ASR e oще по-добре, ESP не оказва влияние при тръгване.
#5
Публикувано 03 януари 2008 - 17:57
И аз съм на това мнение - блокажа на диф-а играе роля при тръгване!ESP, в тесен смисъл, е съвсем друго нещо, при потегляне не играе, но на практика е омешано здраво с тракшън контрола и ABS-а, та вече не се знае кое какво е. На теб се включва сигурно ASR-а, респ. ETS-а. И двете помпат спирачките, така че, ако връткането в пряспите продължи дълго време, спирачките могат да прегреят, отделно, дето си се износват. Ама чак пък да го изключваш, не бих препоръчал. Малко или много си помага и без него е по-зле.
А за изключването на ESP - дори препоръчвам да Е ВКЛЮЧЕНО постоянно.
Имам да разказвам, ама на живо само.
#6
Публикувано 03 януари 2008 - 18:20
а бе то ми е ясно какво е ESP, ама друго нямам(поне няма бутони за вкл/изкл). ASD със сигурност нямам евентуално може би има ASR, но е факт че и с вкл. ESP и с изкл. все си боксува и нема излизане
е вярно беше в пряспа и на лек наклон и най-накрая се приплъзна странично та излязях на по твърдо
Иначе гуметата са Мишелин Алпин А3 на 1 месец.
е вярно беше в пряспа и на лек наклон и най-накрая се приплъзна странично та излязях на по твърдо
Иначе гуметата са Мишелин Алпин А3 на 1 месец.
#7
Публикувано 03 януари 2008 - 19:06
поне при мен като е включен освен че задържа колелото което
се върти и по този начин прехвърля усилието към това дето е
стъпило по-здраво но и ми отнема от газта и колелата боксуват по-малко
само че вчера в една преспа колата почти спира от тези системи
и ги изключих и със боксуване да двете колела малко по малко
излезнах а с ESP просто спира и не ще да боксува и не мърда
така че според мен при закъсване понякога да си изключи е по-добре
при движение задължително включено
се върти и по този начин прехвърля усилието към това дето е
стъпило по-здраво но и ми отнема от газта и колелата боксуват по-малко
само че вчера в една преспа колата почти спира от тези системи
и ги изключих и със боксуване да двете колела малко по малко
излезнах а с ESP просто спира и не ще да боксува и не мърда
така че според мен при закъсване понякога да си изключи е по-добре
при движение задължително включено
#8
Публикувано 03 януари 2008 - 20:10
Извинявам се за спам-а, ама нещо тия ЕСП, АСР и нз си какво хичне са измислени като хората. Карал съм Коли с .... пише Тракшън Контрол - прай- каквото прай, всички задвижващи колела се въртят с еднаква скорост, или с някакви разумни разлики. И системата баца перфектно, на англииски автомобил. Намесиха се немците и усраха работата - сложиха ДСЦ- БМВ-вариянта на ЕСП - дето трябва да го изключваш като катериш сръмен и хлъзгав баир, но изключено ДСЦ не изключва ТК. ТК си баца постоянно.
Не знам как е на МБ, ама АСР (тракшъна) работи ли при изкл. ЕСП. Ако работи, то по-добре при ниски скорости - тръгване и катерене на крив баир с мъки, ЕСП да е изключен.
Абе за криви терени си е най-добре трансмисия с повече ръчки и рошави гуми.
Не знам как е на МБ, ама АСР (тракшъна) работи ли при изкл. ЕСП. Ако работи, то по-добре при ниски скорости - тръгване и катерене на крив баир с мъки, ЕСП да е изключен.
Абе за криви терени си е най-добре трансмисия с повече ръчки и рошави гуми.
Lancia Kappa TDS / Land-Rover 88 Series 3 FFR
#9
Публикувано 03 януари 2008 - 21:22
Какво означава онова в заглавието на темата "......................само за професионалисти" ?
За професионални шофьори ли ......... или имате впредвид само опита, стажа и по няколко поколения марки Мерцедеси зад гърба ?
Тир или автобус някой карал ли е ? ....... на сняг и лед имам впредвид.
За професионални шофьори ли ......... или имате впредвид само опита, стажа и по няколко поколения марки Мерцедеси зад гърба ?
Тир или автобус някой карал ли е ? ....... на сняг и лед имам впредвид.
#10
Публикувано 03 януари 2008 - 22:26
Какво означава онова в заглавието на темата "......................само за професионалисти" ?
За професионални шофьори ли ......... или имате впредвид само опита, стажа и по няколко поколения марки Мерцедеси зад гърба ?
Тир или автобус някой карал ли е ? ....... на сняг и лед имам впредвид.
Аз съм карал ТИР и на лед и сняг и в балкана, по време на жесток снеговалеж и вериги съм слагал през лятото на ТИР-а.
#11
Публикувано 03 януари 2008 - 22:57
от собствен опит знам, че тръгне ли на зле само багер му е оправията
#12
Публикувано 04 януари 2008 - 11:31
във ESP има и ASR (ЕТS) такаче ако е ON, имаш симулация на блокаж на диференцяла, чрез спирачките, и би трябвало да имаш по голям шанс да излезеш. но пробваш и с ON и с OFF, напред назад
#13
Публикувано 04 януари 2008 - 12:45
От лични наблюдения, а и от прочетено по книгите, смело твърдя, че в сняг, ако имаш проблеми с изкачване на баир или потегляне е по-добре да е изключен, ако си е равно, утъпкан сняг и нямаш проблем с потегляне по добре си го остави включен за всеки случай, но ако не можеш да качиш някой баир OFF . ESP управлява подаването на газ до такава степен, че може напълно да игнорира командите ти с педала на газта, управлява спирачното усилие към всяко от колелата. При изключено ЕSP блокажа на колелата си остава включен . Давам пример преди около 3 седмици във Варна преваля малко сняг и аз като авантюрист се качих на Каменар (който не знае това е едно изкачване извън града където много духа и има мн сняг) Та там влязох в една малка уличка която е доста стръмна ии после не можах да я кача от пъвите 2-3 опита просто ESP-то ми спираше газта аз се засилвам на втора с нагласа за 3 обаче не върви а само забавя и накрая спира ! 3-ти опит ЕSP-off тръгване от втора засилих колкото можах не ставаше за трета щото имаше и страничен наклон ии работата беше с Дрифт обаче си я изкарах до горе до равното а баира беше 300-400 м. почти умря накрая, но се качих иначе не става ! Като цяло съм с добро впечатление за колата, но от 2 дни по ужасните пътища съм с Fiat Punto 1.9 JTD ( която седи в гаража почти цяла зима) чисто-ЛЕТНИ гуми Vredestein Hi-trac на 95% и нямам никакви ама никакви грижи баири, ледове, дълбок сняг, киша просто съм изумен ! Купувам и зимни гуми и газ.
W211-Avantgarde
#14
Публикувано 04 януари 2008 - 12:56
Много благодарско на всички "Професионалисти" (заигравка от една друга тема дето едни разбирачи си мерят .........)
и последно питане:
АКО ESP наистина включва и ASR (щото лично на мен по ВИН нищо не излиза), при изключено ЕSP дали ASR остава да работи наистина
и последно питане:
АКО ESP наистина включва и ASR (щото лично на мен по ВИН нищо не излиза), при изключено ЕSP дали ASR остава да работи наистина
#15
Публикувано 04 януари 2008 - 13:50
АКО ESP наистина включва и ASR (щото лично на мен по ВИН нищо не излиза), при изключено ЕSP дали ASR остава да работи наистина
Е, това е въпросът, който знае, да казва...
Mercedes-Benz - защото животът е твърде кратък.
'91 S124 300 TD Turbodiesel OM603
'91 S124 300 TD Turbodiesel OM603
1 потребител(и) четат тази тема
0 потребители, 1 гости, 0 анонимни