Към съдържанието

  •  

Снимка
- - - - -

пак за снега или има ли почва ESP на снягтема само за професионалисти


  • Please log in to reply
22 мнения по тази тема

#1 KPAHK

KPAHK

    Член на МБКБ

  • Членове на клуба
  • 3768 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:MLADOST CITY
  • Автомобил:
    MB E 200, 2016
    MB E 320 CDI, 2007
    Mazda3 BL, 2011
    Toyota Hilux DLX, 2007
    Punto MK1, 1998
ГАРАЖ Виж ГАРАЖА

Публикувано 03 януари 2008 - 15:55

След като днеска на 2 пъти закъсвам в снежеца(първият път бутаника, вторият с доста зор - сам) имам следното питане:

при боксуване в сняг при потегляне, ESP:
1. ON
2. OFF

:dontknow:

става дума само за потегляне, иначе при движение то си е ясно, даже много му се кефя (няма грам поднасяне, е чят пят си го изключвам за кеф ;) )

Притеснява ме най-вече когато е включено и боксува и много отчетливо се усеща блокирането на колелетата, а когато и двете са затънали не е ясно дали е на добре или не т.е. най-вече ме притеснява да не се пре*бе нещо и дали няма да е по-добре да го изключвам и да си жулкам все едно съм си с 190-ката (като че ли с нея имах по-малко ядове :huh: )

..... и те така. :cool:
  • 0

#2 Vladek

Vladek

    Майстор

  • Потребители на форума
  • 3744 Мнения:
  • Пол:Мъж

Публикувано 03 януари 2008 - 17:03

След като днеска на 2 пъти закъсвам в снежеца(първият път бутаника, вторият с доста зор - сам) имам следното питане:

при боксуване в сняг при потегляне, ESP:
1. ON
2. OFF

:dontknow:

става дума само за потегляне, иначе при движение то си е ясно, даже много му се кефя (няма грам поднасяне, е чят пят си го изключвам за кеф ;) )

Притеснява ме най-вече когато е включено и боксува и много отчетливо се усеща блокирането на колелетата, а когато и двете са затънали не е ясно дали е на добре или не т.е. най-вече ме притеснява да не се пре*бе нещо и дали няма да е по-добре да го изключвам и да си жулкам все едно съм си с 190-ката (като че ли с нея имах по-малко ядове :huh: )

..... и те така. :cool:

Дръж си го винаги вкл.
Зарежи "професорите"
Немецо е умен мъж и расъждава практично
Той е помислил и пробвал , много преди ние да го видим даже
Вярвам му(до сега не ме е излъгал)
140 я карам много по-лесно от 124 зимата(двете са автомат)
190-не може да стъпи на малкия пръс на 140 по стабилности и минаване в снъг и преспи
Питай Та4ката как се прибра от Виена онзи ден
Очарован от колата и поведението и по снежните пътища на Европата
Явно гумите не са подходящи
  • 0
Публикувано изображение
Шофьорски стаж ... 28-29г.
За повече контакти - купете си разклонител

#3 Само Дизел

Само Дизел

    Майстор

  • Потребители на форума
  • 929 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:Германия

Публикувано 03 януари 2008 - 17:06

ESP, в тесен смисъл, е съвсем друго нещо, при потегляне не играе, но на практика е омешано здраво с тракшън контрола и ABS-а, та вече не се знае кое какво е. На теб се включва сигурно ASR-а, респ. ETS-а. И двете помпат спирачките, така че, ако връткането в пряспите продължи дълго време, спирачките могат да прегреят, отделно, дето си се износват. Ама чак пък да го изключваш, не бих препоръчал. Малко или много си помага и без него е по-зле.
  • 0
Mercedes-Benz - защото животът е твърде кратък.
'91 S124 300 TD Turbodiesel OM603

#4 krasch

krasch

    Майстор

  • Потребители на форума
  • 1103 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:Горна Оряховица

Публикувано 03 януари 2008 - 17:19

ESP е система , която следи само за поднасяне на автомобила, не влия е при тръгване.При тръгване и прибоксуване влия е тракшън контрола и ASD диференциала, ако има колата има и ASR e oще по-добре, ESP не оказва влияние при тръгване.
  • 0

#5 Blond

Blond

    Член на МБКБ

  • Членове на клуба
  • 3955 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:София
  • Автомобил:
    C124 200E 1992
    S202 220CDI 11.1999
    W211 220CDI 04.2004
    C207 350CDI 06.2009
    W212 220CDI 11.2013
    W213 400d 07.2020

Публикувано 03 януари 2008 - 17:57

ESP, в тесен смисъл, е съвсем друго нещо, при потегляне не играе, но на практика е омешано здраво с тракшън контрола и ABS-а, та вече не се знае кое какво е. На теб се включва сигурно ASR-а, респ. ETS-а. И двете помпат спирачките, така че, ако връткането в пряспите продължи дълго време, спирачките могат да прегреят, отделно, дето си се износват. Ама чак пък да го изключваш, не бих препоръчал. Малко или много си помага и без него е по-зле.

И аз съм на това мнение - блокажа на диф-а играе роля при тръгване!
А за изключването на ESP - дори препоръчвам да Е ВКЛЮЧЕНО постоянно.
Имам да разказвам, ама на живо само.
:icon_welldone:
  • 0

#6 KPAHK

KPAHK

    Член на МБКБ

  • Членове на клуба
  • 3768 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:MLADOST CITY
  • Автомобил:
    MB E 200, 2016
    MB E 320 CDI, 2007
    Mazda3 BL, 2011
    Toyota Hilux DLX, 2007
    Punto MK1, 1998
ГАРАЖ Виж ГАРАЖА

Публикувано 03 януари 2008 - 18:20

а бе то ми е ясно какво е ESP, ама друго нямам(поне няма бутони за вкл/изкл). ASD със сигурност нямам евентуално може би има ASR, но е факт че и с вкл. ESP и с изкл. все си боксува и нема излизане
е вярно беше в пряспа и на лек наклон и най-накрая се приплъзна странично та излязях на по твърдо

Иначе гуметата са Мишелин Алпин А3 на 1 месец. :cool:
  • 0

#7 niknd

niknd

    Майстор

  • Потребители на форума
  • 1699 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:Стара Загора
  • Интереси:Интернет Мерцедес и всичко останало
  • Автомобил:
    S400 CDI / 2001г.

Публикувано 03 януари 2008 - 19:06

поне при мен като е включен освен че задържа колелото което
се върти и по този начин прехвърля усилието към това дето е
стъпило по-здраво но и ми отнема от газта и колелата боксуват по-малко
само че вчера в една преспа колата почти спира от тези системи
и ги изключих и със боксуване да двете колела малко по малко
излезнах а с ESP просто спира и не ще да боксува и не мърда
така че според мен при закъсване понякога да си изключи е по-добре
при движение задължително включено
  • 0

#8 Dezki

Dezki

    Майстор

  • Потребители на форума
  • 1517 Мнения:
  • Град:София

Публикувано 03 януари 2008 - 20:10

Извинявам се за спам-а, ама нещо тия ЕСП, АСР и нз си какво хичне са измислени като хората. Карал съм Коли с .... пише Тракшън Контрол - прай- каквото прай, всички задвижващи колела се въртят с еднаква скорост, или с някакви разумни разлики. И системата баца перфектно, на англииски автомобил. Намесиха се немците и усраха работата - сложиха ДСЦ- БМВ-вариянта на ЕСП - дето трябва да го изключваш като катериш сръмен и хлъзгав баир, но изключено ДСЦ не изключва ТК. ТК си баца постоянно.

Не знам как е на МБ, ама АСР (тракшъна) работи ли при изкл. ЕСП. Ако работи, то по-добре при ниски скорости - тръгване и катерене на крив баир с мъки, ЕСП да е изключен.

Абе за криви терени си е най-добре трансмисия с повече ръчки и рошави гуми.
  • 0
Lancia Kappa TDS / Land-Rover 88 Series 3 FFR

#9 cetkata

cetkata

    Напреднал

  • Потребители на форума
  • 617 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:с. Кохуево, Залетаевская Губерния
  • Автомобил:
    W202, 1996г.

Публикувано 03 януари 2008 - 21:22

Какво означава онова в заглавието на темата "......................само за професионалисти" ?
За професионални шофьори ли ......... или имате впредвид само опита, стажа и по няколко поколения марки Мерцедеси зад гърба ?
Тир или автобус някой карал ли е ? ....... на сняг и лед имам впредвид.
  • 0

#10 krasch

krasch

    Майстор

  • Потребители на форума
  • 1103 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:Горна Оряховица

Публикувано 03 януари 2008 - 22:26

Какво означава онова в заглавието на темата "......................само за професионалисти" ?
За професионални шофьори ли ......... или имате впредвид само опита, стажа и по няколко поколения марки Мерцедеси зад гърба ?
Тир или автобус някой карал ли е ? ....... на сняг и лед имам впредвид.



Аз съм карал ТИР и на лед и сняг и в балкана, по време на жесток снеговалеж и вериги съм слагал през лятото на ТИР-а.
  • 0

#11 glb

glb

    Прохождащ

  • Потребители на форума
  • 12 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:София

Публикувано 03 януари 2008 - 22:57

от собствен опит знам, че тръгне ли на зле само багер му е оправията
  • 0

#12 Lorinser

Lorinser

    Член на МБКБ

  • Замразено членство
  • 5339 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:Sofia
  • Автомобил:
    --Първият в БГ C124 CE500 M117-V8 Custom.
    --W126 260SE 1988

Публикувано 04 януари 2008 - 11:31

във ESP има и ASR (ЕТS) такаче ако е ON, имаш симулация на блокаж на диференцяла, чрез спирачките, и би трябвало да имаш по голям шанс да излезеш. но пробваш и с ON и с OFF, напред назад
  • 0

#13 Avantgarde

Avantgarde

    Напреднал

  • Потребители на форума
  • 454 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:Варна

Публикувано 04 януари 2008 - 12:45

От лични наблюдения, а и от прочетено по книгите, смело твърдя, че в сняг, ако имаш проблеми с изкачване на баир или потегляне е по-добре да е изключен, ако си е равно, утъпкан сняг и нямаш проблем с потегляне по добре си го остави включен за всеки случай, но ако не можеш да качиш някой баир OFF . ESP управлява подаването на газ до такава степен, че може напълно да игнорира командите ти с педала на газта, управлява спирачното усилие към всяко от колелата. При изключено ЕSP блокажа на колелата си остава включен . Давам пример преди около 3 седмици във Варна преваля малко сняг и аз като авантюрист се качих на Каменар (който не знае това е едно изкачване извън града където много духа и има мн сняг) Та там влязох в една малка уличка която е доста стръмна ии после не можах да я кача от пъвите 2-3 опита просто ESP-то ми спираше газта аз се засилвам на втора с нагласа за 3 обаче не върви а само забавя и накрая спира ! 3-ти опит ЕSP-off тръгване от втора засилих колкото можах не ставаше за трета щото имаше и страничен наклон ии работата беше с Дрифт обаче си я изкарах до горе до равното а баира беше 300-400 м. почти умря накрая, но се качих иначе не става ! Като цяло съм с добро впечатление за колата, но от 2 дни по ужасните пътища съм с Fiat Punto 1.9 JTD ( която седи в гаража почти цяла зима) чисто-ЛЕТНИ гуми Vredestein Hi-trac на 95% и нямам никакви ама никакви грижи баири, ледове, дълбок сняг, киша просто съм изумен ! Купувам и зимни гуми и газ.
  • 0
W211-Avantgarde

#14 KPAHK

KPAHK

    Член на МБКБ

  • Членове на клуба
  • 3768 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:MLADOST CITY
  • Автомобил:
    MB E 200, 2016
    MB E 320 CDI, 2007
    Mazda3 BL, 2011
    Toyota Hilux DLX, 2007
    Punto MK1, 1998
ГАРАЖ Виж ГАРАЖА

Публикувано 04 януари 2008 - 12:56

Много благодарско на всички "Професионалисти" (заигравка от една друга тема дето едни разбирачи си мерят .........)

и последно питане:

АКО
ESP наистина включва и ASR (щото лично на мен по ВИН нищо не излиза), при изключено ЕSP дали ASR остава да работи наистина :dontknow:
  • 0

#15 Само Дизел

Само Дизел

    Майстор

  • Потребители на форума
  • 929 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:Германия

Публикувано 04 януари 2008 - 13:50


АКО
ESP наистина включва и ASR (щото лично на мен по ВИН нищо не излиза), при изключено ЕSP дали ASR остава да работи наистина :dontknow:


Е, това е въпросът, който знае, да казва...
  • 0
Mercedes-Benz - защото животът е твърде кратък.
'91 S124 300 TD Turbodiesel OM603




1 потребител(и) четат тази тема

0 потребители, 1 гости, 0 анонимни