С 220 cdi (W203.008) - ЧИП Тунинг за мотор ОМ646 (110kW)
Започната от TimeKiller, 02 яну 2008 - 17:23:45
14 мнения по тази тема
#1
Публикувано 02 януари 2008 - 17:23
Колеги я си кажете мнението ако някой има опит по въпроса:
Един приятел (запален автомобилист) ме навива да си сложа чип на цедката - според него новата W204 С 220 cdi дето излезе тая година била със абсолютно същия двигател като моя (OM 646.963) обаче вадела 170 к.с. (моята е 150) само поради софтуерните настройки, демек ако я чипосам нищо нямало да се повреди и щяла да върви много повече. Аз лично виждам следните аргументи "против":
1) За момента колата си върви перфектно (да чукна на дърво) въпреки многото километри (280 000км) и като изключим една изгоряла крушка на преден десен габарит други проблеми с нея не съм имал. Та хич не ми се иска да нарушавам правилото "ако не е счупена - НЕ Я поправяй" и да я дам в ръцете на някой майстор да я съсипе;
2) Дори и това което твърди моя човек да е вярно (че двигателите на моята и новата С220 са еднакви) - допускам че скоростната кутия, диференциала и т.н. при новата цедка са изчислени и конструирани за по-големи натоварвания - т.е. ако "повдигнеш" мотора с 20 к.с. има реален риск да прецакаш нещо друго;
3) В България знам за 2 фирми дето слагат чипове - Проспийд и Дигитал Тунинг. За проспийд нямам впечатления, но съм виждал 2 бр. прецакани двигатели чипосани в Дигитал Тунинг (въпреки че като ти слагат чипа ти дават и едно хвърчащо листче на което пише 5 години гаранция, която после логично се оказва че е за чипа а не за двигателя/колата);
Все пак, признавам че ме гъделичка мисълта (малко) да я чипосам поради което и поставям въпроса тук на обсъждане и да чуя и други мнения (За и Против) по този въпрос.
Един приятел (запален автомобилист) ме навива да си сложа чип на цедката - според него новата W204 С 220 cdi дето излезе тая година била със абсолютно същия двигател като моя (OM 646.963) обаче вадела 170 к.с. (моята е 150) само поради софтуерните настройки, демек ако я чипосам нищо нямало да се повреди и щяла да върви много повече. Аз лично виждам следните аргументи "против":
1) За момента колата си върви перфектно (да чукна на дърво) въпреки многото километри (280 000км) и като изключим една изгоряла крушка на преден десен габарит други проблеми с нея не съм имал. Та хич не ми се иска да нарушавам правилото "ако не е счупена - НЕ Я поправяй" и да я дам в ръцете на някой майстор да я съсипе;
2) Дори и това което твърди моя човек да е вярно (че двигателите на моята и новата С220 са еднакви) - допускам че скоростната кутия, диференциала и т.н. при новата цедка са изчислени и конструирани за по-големи натоварвания - т.е. ако "повдигнеш" мотора с 20 к.с. има реален риск да прецакаш нещо друго;
3) В България знам за 2 фирми дето слагат чипове - Проспийд и Дигитал Тунинг. За проспийд нямам впечатления, но съм виждал 2 бр. прецакани двигатели чипосани в Дигитал Тунинг (въпреки че като ти слагат чипа ти дават и едно хвърчащо листче на което пише 5 години гаранция, която после логично се оказва че е за чипа а не за двигателя/колата);
Все пак, признавам че ме гъделичка мисълта (малко) да я чипосам поради което и поставям въпроса тук на обсъждане и да чуя и други мнения (За и Против) по този въпрос.
#2
Публикувано 02 януари 2008 - 18:08
Колега, недей да си прайш експерименти с колицата. То поне да имаше за какво - 20 коня... Като ти върви - карай си я с кеф.
Ако ти е толкова да тунинговаш, купи си нещо по-старо и действай.
Ако я подсилиш с 20 кончета, май няма да е проблем за дифа и скоростната. Поне на мойта 190-122кс ако й сменя на редови шестак (2,6л) - няма проблеми (цитирам един от специалистите тук).
Ако ти е толкова да тунинговаш, купи си нещо по-старо и действай.
Ако я подсилиш с 20 кончета, май няма да е проблем за дифа и скоростната. Поне на мойта 190-122кс ако й сменя на редови шестак (2,6л) - няма проблеми (цитирам един от специалистите тук).
Old Mercs don't die, they just get faster!
"Опит се трупа собственоръчно, собственокрачно и най-вече собственогъзно..."
190E 2.0i WDB2010241F806491
#3
Публикувано 02 януари 2008 - 19:43
Според мен сьщо няма да имаш проблеми с двигателя и кутията ма и не виждам за какво целия тоя зор.Както каза колегата за 20 коня.................и с тях и без тях,купи една стара,разчекни я и си я направи как ти си знаеш,това да си тормозя колата която карам всеки ден....................е па неа да стане
.
#4
Публикувано 29 януари 2008 - 05:01
Колега и аз съм на същото положение,чудя се дали да чипосам или не.
моята е 143 коня и ми казаха че ще стане на 170,няма да има никакъв проблем за мотора дори щяла да гори по малко
и на мен ми дават гаранция че нищо нямя да и стане
но не ми казват дали сменят чип или променят софтуера,доколкото имам странична информация май променят софтуера
а иначе в сервиза ме убеждават че ако отида някъде другаде може да ми сложат фалшив и евтин чип и да се прецака мотора
а при тях гарантират че ще оригинален което малко ме съмнява.
кажи ми ако имаш някоя допълнителна информация
на мен ми искат около 900лв,а на теб?
моята е 143 коня и ми казаха че ще стане на 170,няма да има никакъв проблем за мотора дори щяла да гори по малко
и на мен ми дават гаранция че нищо нямя да и стане
но не ми казват дали сменят чип или променят софтуера,доколкото имам странична информация май променят софтуера
а иначе в сервиза ме убеждават че ако отида някъде другаде може да ми сложат фалшив и евтин чип и да се прецака мотора
а при тях гарантират че ще оригинален което малко ме съмнява.
кажи ми ако имаш някоя допълнителна информация
на мен ми искат около 900лв,а на теб?
#5
Публикувано 29 януари 2008 - 10:44
Колеги я си кажете мнението ако някой има опит по въпроса:
Един приятел (запален автомобилист) ме навива да си сложа чип на цедката - според него новата W204 С 220 cdi дето излезе тая година била със абсолютно същия двигател като моя (OM 646.963) обаче вадела 170 к.с. (моята е 150) само поради софтуерните настройки, демек ако я чипосам нищо нямало да се повреди и щяла да върви много повече. Аз лично виждам следните аргументи "против":
1) За момента колата си върви перфектно (да чукна на дърво) въпреки многото километри (280 000км) и като изключим една изгоряла крушка на преден десен габарит други проблеми с нея не съм имал. Та хич не ми се иска да нарушавам правилото "ако не е счупена - НЕ Я поправяй" и да я дам в ръцете на някой майстор да я съсипе;
2) Дори и това което твърди моя човек да е вярно (че двигателите на моята и новата С220 са еднакви) - допускам че скоростната кутия, диференциала и т.н. при новата цедка са изчислени и конструирани за по-големи натоварвания - т.е. ако "повдигнеш" мотора с 20 к.с. има реален риск да прецакаш нещо друго;
3) В България знам за 2 фирми дето слагат чипове - Проспийд и Дигитал Тунинг. За проспийд нямам впечатления, но съм виждал 2 бр. прецакани двигатели чипосани в Дигитал Тунинг (въпреки че като ти слагат чипа ти дават и едно хвърчащо листче на което пише 5 години гаранция, която после логично се оказва че е за чипа а не за двигателя/колата);
Все пак, признавам че ме гъделичка мисълта (малко) да я чипосам поради което и поставям въпроса тук на обсъждане и да чуя и други мнения (За и Против) по този въпрос.
#6
Публикувано 29 януари 2008 - 10:50
Сложих на С-250ТД чип и за сега си нямам провлем и да кажа че има голяма разлика важен е вартящиа момент не толкова конете
#7
Публикувано 29 януари 2008 - 12:17
Ми аз се отказах колега, реших че в крайна сметка колата си върви перфектно и до момента не ми е давала никакви проблеми със нищо. Та въпреки че ме блазни мисълта да я чипосам нямам никакво доверие на нашите "майстори" че ще го направят без да развалят нещо и от там да се почне едно ходене по сервизи...
#8
Публикувано 29 януари 2008 - 14:48
Не бих го направил, поне така , на първо четене. Не и без да познавам в детайли кой, какво къде и как ще пипа. Ужасно много дървета съм гризал с "майстори", дори препоръчани, просто винаги съм карал по-нови коли и се оказва че той разбира, ама точно тия май на моята се учи... Или все така ги целя, не знам. Дотам стигнах, че като взех предишната кола - Опел Астра Г на 1 година от Германия, за общо чудене на всички покрай мен я закарах в оторизирания сервиз за да ми сложат аларма, а не в "Тояга" или някой друг наблизо. Е, платих си 400 лв вместо 200 но получих аларма вързана на ифрареда на оригиналния ключ, а не с отделно дистанционно да ми се мота и най-важното - монтаж от хора, дето цял ден само на такива Опели слагат аларми, те тогава ги продаваха същите в София ауто. Но 4 години не съм имал проблеми с утечки, прекъснати вериги и прочие глупости, каквито ми се случваха от други гаражни "специалисти" монтирали иначе перфектна - Сикура - алармма в един гараж...
Може и да се втелявам - Ето на Тойотата на жена ми алармата дава фира, а е монтирана от дилъра, но гледам да огранича максимално достъпа на сръчните БГ ръчички до гумите на колата, хеле пък до електрониката. Просто прекалено много хора са го ударили през просото с тия стар коли навсякъде и не им дреме, че няма да се върнещ при тях - работа бол и баламурници много.
Та, не бих сложил чип. Моята също е 143 кончета, ЦДИ и ми стигат че и ми остават. Но всеки си знае, аз все пак слизам от 86 коня и ми е самолет, виж ако си свикнал на 140-150 коня, друга работа. ... То си е до човек.
Но не мисля, че си струва риска.
Може и да се втелявам - Ето на Тойотата на жена ми алармата дава фира, а е монтирана от дилъра, но гледам да огранича максимално достъпа на сръчните БГ ръчички до гумите на колата, хеле пък до електрониката. Просто прекалено много хора са го ударили през просото с тия стар коли навсякъде и не им дреме, че няма да се върнещ при тях - работа бол и баламурници много.
Та, не бих сложил чип. Моята също е 143 кончета, ЦДИ и ми стигат че и ми остават. Но всеки си знае, аз все пак слизам от 86 коня и ми е самолет, виж ако си свикнал на 140-150 коня, друга работа. ... То си е до човек.
Но не мисля, че си струва риска.
#9
Публикувано 29 януари 2008 - 18:04
Колега куписи чип който е с ЕВРО БУКСА и сам си го постави за 5мин. работа както си ЦДИ нямаш никав проблем само зависи какъв е чипа
#10
Публикувано 29 януари 2008 - 22:45
Абе щом от завода са преценили,че трябва да е 143к.с значи стигат.Те по принцип тия Ц-ки дават проблеми в електрониката и софтуера та недей я пипа да не си отвориш поголяма беля.
#11
Публикувано 30 януари 2008 - 21:41
Погледни тук тази статия, обаче ми се струва че цифрата ще е жестока при тоя вариянт.
http://www.ipo.bg/De...=...6&open=four
http://www.ipo.bg/De...=...6&open=four
#12
Публикувано 30 януари 2008 - 21:43
Мдам, и аз много съм патил от майстори - имах един 10 годишен Ситроен дето за последната 1 година ми е излязал поне 2 пъти по скъп от цедката именно от некадърници по сервизите. М/у другото - дори и смяна/баланс на гуми трябва да внимава човек къде сменя че и там е пълно с некадърници...гледам да огранича максимално достъпа на сръчните БГ ръчички до гумите на колата, хеле пък до електрониката. Просто прекалено много хора са го ударили през просото с тия стар коли навсякъде и не им дреме, че няма да се върнещ при тях - работа бол и баламурници много.
#13
Публикувано 31 януари 2008 - 13:29
Благодаря за информацията.май ще се откажа да слагам как вото и да е.Погледни тук тази статия, обаче ми се струва че цифрата ще е жестока при тоя вариянт.
http://www.ipo.bg/De...=...6&open=four
Иначе съм свикнал с кончетата и с удоволствие бих впрегнал още някое но иначе от опит знам че нещо което работи не се пипа.
Така че най вероятно няма да пипам мотора.
Аз съм отскоро тук и ще ми е приярно в скоро време да се срещна и запозная с вас.
#14
Публикувано 31 януари 2008 - 13:47
а кой ти каза че двигателя ти е: (OM 646.963)
аз знам за тия:
C200CDI 611.962//с 05/00
C220CDI 611.962//с 05/00
C270CDI 612.962//с 05/00
C30CDI AMG 612.990//с 02/03
аз знам за тия:
C200CDI 611.962//с 05/00
C220CDI 611.962//с 05/00
C270CDI 612.962//с 05/00
C30CDI AMG 612.990//с 02/03
#15
Публикувано 31 януари 2008 - 17:18
а кой ти каза че двигателя ти е: (OM 646.963)
Като я купих я закарах на пълна диагностика и понеже си взех разпечатките от компютъра - после като ги заразглеждах подробно видях че там си пише VIN-а, точния модел на двигателя и на купето (W203.008) ...
1 потребител(и) четат тази тема
0 потребители, 1 гости, 0 анонимни