
EZL-KATНякой знае ли повече за запалването?
Started by Subsonic, 01 Jan 2008 - 14:15:28
3 replies to this topic
#1
Posted 01 January 2008 - 14:15
Колеги,
Някой може ли да сподели повече информация за EZL-KAT запалването.
Вчера попаднах на тази статия: http://www.jetav8r.c...nition/CDI.html ,
където се разглеждат разликите между индуктивното и капацитивното запалване и ми стана любопитно, към коя от двете категории спада EZL-a - на пръв поглед и двете използват бобини, но с различни функции.
Също така ме интересува дали към EZL-KAT запалването има сензор за детонации на двигателя И може ли да се авансира момента на запалване повече отколкото на позиция "S"?
Някой може ли да сподели повече информация за EZL-KAT запалването.
Вчера попаднах на тази статия: http://www.jetav8r.c...nition/CDI.html ,
където се разглеждат разликите между индуктивното и капацитивното запалване и ми стана любопитно, към коя от двете категории спада EZL-a - на пръв поглед и двете използват бобини, но с различни функции.
Също така ме интересува дали към EZL-KAT запалването има сензор за детонации на двигателя И може ли да се авансира момента на запалване повече отколкото на позиция "S"?
#2
Posted 01 January 2008 - 14:49
За много години!
Мани ги тези чукчета и контактни запалвания,...тва е в историята!
EZL е също остаряла за настоящето запал.система,...но поне се командва от ел.компоненти,..по зададена схема и програма,...но пък си има доста недостатъци!
И един от тях е че момента на запалването е зададен и може да се променя в малки граници!
Инженерите въобще не ги е боляло,че некой ще забие алтернативно гориво,..и че требе след 15 години тая система да функционира изправно!
А датчика за детонаций,може само да повлияе на аванса негативно,..т.е. намалява го през 3 гр-до общо 12гр!
Пази буталата,пич,...тва му е задачата на тая слушалка!
Мани ги тези чукчета и контактни запалвания,...тва е в историята!
EZL е също остаряла за настоящето запал.система,...но поне се командва от ел.компоненти,..по зададена схема и програма,...но пък си има доста недостатъци!
И един от тях е че момента на запалването е зададен и може да се променя в малки граници!
Инженерите въобще не ги е боляло,че некой ще забие алтернативно гориво,..и че требе след 15 години тая система да функционира изправно!
А датчика за детонаций,може само да повлияе на аванса негативно,..т.е. намалява го през 3 гр-до общо 12гр!
Пази буталата,пич,...тва му е задачата на тая слушалка!
#3
Posted 01 January 2008 - 18:06
За много години!
Мани ги тези чукчета и контактни запалвания,...тва е в историята!
EZL е също остаряла за настоящето запал.система,...но поне се командва от ел.компоненти,..по зададена схема и програма,...но пък си има доста недостатъци!
И един от тях е че момента на запалването е зададен и може да се променя в малки граници!
Инженерите въобще не ги е боляло,че некой ще забие алтернативно гориво,..и че требе след 15 години тая система да функционира изправно!
А датчика за детонаций,може само да повлияе на аванса негативно,..т.е. намалява го през 3 гр-до общо 12гр!
Пази буталата,пич,...тва му е задачата на тая слушалка!
За много години! Здраве и късмет през 2008.
Знам че темата за октан-коректора е дъвкана много, но имах някои долънителни въпроси. По разни иностранни форуми битува схващането, че ако октан коректора е на първа позиция, там където на каскадата няма резистор (безкрайно голямо съпротивление), това съответсва на максимлано изпреварване. По други пък това се оспорва с довода, че тогава компютъра отчита грешка и задава нормално изпреварване.
Ако първото е вярно - карането на 102 мотор със 100 октанов бензин има смисъл след корекция на запалването(ако има датчик за детонации). Ако ли пък не - 95 е достатъчно добър.
#4
Posted 01 January 2008 - 18:34
...детонацийте са следствие от изгаряне на нискооктаново гориво,...или такова с примеси или леки фракций...
там ще ти помогне датчика за детонаций,..компа ще намали леко аванса ,до изчезване на детонацийте,..и после ще въстанови нормалното време на искрата!
Със 100 октана/ако въобще е такъв/,...просто ще се избегне детонационното горене,...и може би ,малко ще се подобри работата на мотора и икономичноста,...но това е единствено поради факта че самото гориво създава повече енергия при изгарянето си!
А нормалния безоловен бензин от типа 95 октана си е стандартно гориво за мотори с нормална степен на сгъстяване/изключвам шлайф на главата с повече от 1мм/,..и би трябвало да се държи стабилно!
Зависи от качеството му!
там ще ти помогне датчика за детонаций,..компа ще намали леко аванса ,до изчезване на детонацийте,..и после ще въстанови нормалното време на искрата!
Със 100 октана/ако въобще е такъв/,...просто ще се избегне детонационното горене,...и може би ,малко ще се подобри работата на мотора и икономичноста,...но това е единствено поради факта че самото гориво създава повече енергия при изгарянето си!
А нормалния безоловен бензин от типа 95 октана си е стандартно гориво за мотори с нормална степен на сгъстяване/изключвам шлайф на главата с повече от 1мм/,..и би трябвало да се държи стабилно!
Зависи от качеството му!
1 user(s) are reading this topic
0 members, 1 guests, 0 anonymous users