Малко помощ за 4 maticW124 300E
Започната от I_Vladimirov, 28 дек 2007 - 21:34:39
17 мнения по тази тема
#1
Публикувано 28 декември 2007 - 21:34
Здравейте колеги съжалявам че първия ми пост във форума е за проблем, но все пак ще се радвам ако помогнете с малко акъл.
Карам една 124 МБ 300Е 4-matic 90г и за момента ме радва тотално като много надеждна кола, но ето че и аз се сблъсках с тъп пролем.
От преди известно време почна да свети лампата на форматика постоянно като преди това почна да свети триъгълника в завой след рестарт на компютъра
процедурата се повтаря присветва триъгълника в завой два дена и после пак форматика. Направих си следния експеримент като рестартирам компютъра и седнат
двама души от зад сигналната лампа не свети в завой. Карах колата в балкан стар, но не можаха да ми кажат конкретно какво не е нарeд казаха само форматика изключва.
Карам една 124 МБ 300Е 4-matic 90г и за момента ме радва тотално като много надеждна кола, но ето че и аз се сблъсках с тъп пролем.
От преди известно време почна да свети лампата на форматика постоянно като преди това почна да свети триъгълника в завой след рестарт на компютъра
процедурата се повтаря присветва триъгълника в завой два дена и после пак форматика. Направих си следния експеримент като рестартирам компютъра и седнат
двама души от зад сигналната лампа не свети в завой. Карах колата в балкан стар, но не можаха да ми кажат конкретно какво не е нарeд казаха само форматика изключва.
#2
Публикувано 28 декември 2007 - 22:42
датчик, стоп машинка, ASD клапан или ASD реле.
ползвай търсачката за проблеми с АSD. има описана точна процедура как да разбереш грешката която ти дава 4-матика. само не съм сигурен дали номера на грешките за ASD, отговаря на номерата за 4-матик.
напиши послв каква грешка дава и ще мислим по натам.
масло имаш в казанчето нали??
ползвай търсачката за проблеми с АSD. има описана точна процедура как да разбереш грешката която ти дава 4-матика. само не съм сигурен дали номера на грешките за ASD, отговаря на номерата за 4-матик.
напиши послв каква грешка дава и ще мислим по натам.
масло имаш в казанчето нали??
#3
Публикувано 28 декември 2007 - 23:14
Единствената грешка която се записва в компютъра е соленоид валве само, че по форматика има към 20 клапана .датчик, стоп машинка, ASD клапан или ASD реле.
ползвай търсачката за проблеми с АSD. има описана точна процедура как да разбереш грешката която ти дава 4-матика. само не съм сигурен дали номера на грешките за ASD, отговаря на номерата за 4-матик.
напиши послв каква грешка дава и ще мислим по натам.
масло имаш в казанчето нали??
#4
Публикувано 28 декември 2007 - 23:37
Колега карам тая кола от 4 години и гумите ми са чисто нови с чистонови джанти комплект и редовно следя за налягането кажи речи всяка седмица като минавам през бензиностанция.Колега виж си гумите дали са еднакви и дали са с еднаква шарка,може да провериш и налягането.
#5
Публикувано 28 декември 2007 - 23:53
Единствената грешка която се записва в компютъра е соленоид валве само, че по форматика има към 20 клапана .
[/quote]
еми явно от него е проблема. няма сигнал от него, птовери го.
не съм пипал 4-матик, но на ASD е само един, за блок на дифа. ти трябва да имаш още един за раздатката. провери ги 2-та.
[/quote]
еми явно от него е проблема. няма сигнал от него, птовери го.
не съм пипал 4-матик, но на ASD е само един, за блок на дифа. ти трябва да имаш още един за раздатката. провери ги 2-та.
#6
Публикувано 28 декември 2007 - 23:58
Как може да се провери дали този клапан работи и дали проблема е в него или в датчика.Единствената грешка която се записва в компютъра е соленоид валве само, че по форматика има към 20 клапана .
еми явно от него е проблема. няма сигнал от него, птовери го.
не съм пипал 4-матик, но на ASD е само един, за блок на дифа. ти трябва да имаш още един за раздатката. провери ги 2-та.
#7
Публикувано 03 януари 2008 - 15:26
Вчера и днеска като падна снега имах възможност да го тествам по обстойно ето и резултата.Единствената грешка която се записва в компютъра е соленоид валве само, че по форматика има към 20 клапана .
еми явно от него е проблема. няма сигнал от него, птовери го.
не съм пипал 4-матик, но на ASD е само един, за блок на дифа. ти трябва да имаш още един за раздатката. провери ги 2-та.
Бокажа на диференциала работи и като блокира колелата свети триъгълника без да ми свети в завой на дългите скорости изключвам да е клапана на дифа като повреда .
Като превключа на късите скорости кутията почва да свети лампата в завой без да има пробуксуване което ме навежда на мисълта за проблем по напред от диференциала.
#8
Публикувано 03 януари 2008 - 17:49
Ааа, ще станеш майстор на 4Матика ти, ама лошо няма, тъкмо после ще даваш акъл тука
По принцип схемата не е чак толкова сложна и е най-добре сам да научиш кое как е, за да не те правят на маймун майсторите.
Значи, схемата на 4матика сигурно ти е ясна, но я давам пак за удобство:
Принципът на работа е следния:
Режими:
Само задно предаване: Съединител (Kupplung) 1 е отворен, съединител 2 е затворен.
4х4: Съединител 1 е затворен, съединител 2 е отворен.
4х4 с блокаж на средния диференциал: Съединител 1 е затворен, съединител 2 е затворен
4х4 с блокаж на средния и задния диференциал: Съединител 1 е затворен, съединител 2 е затворен, блокажа на задния диф. е включен.
В системата влизат още ABS-датчиците, машинката (ключа) за стоп-светлините и датчик за положението на волана.
Целия цирк се контролира, чрез един сложен комбиниран клапан. Намира се горе-долу пред задната дясна гума, обикновено е покрит с капак, който се вижда, като погледнеш колата отдолу. Ще познаеш клапана по хидравличната сфера и многото тръбички.
Аз лично не съм се занимавал с 4матик, но имам инфо за това-онова, ако решиш да се хващаш, обаждай се.
Хайде пък и Неволята ще ти помага
По принцип схемата не е чак толкова сложна и е най-добре сам да научиш кое как е, за да не те правят на маймун майсторите.
Значи, схемата на 4матика сигурно ти е ясна, но я давам пак за удобство:
Принципът на работа е следния:
Режими:
Само задно предаване: Съединител (Kupplung) 1 е отворен, съединител 2 е затворен.
4х4: Съединител 1 е затворен, съединител 2 е отворен.
4х4 с блокаж на средния диференциал: Съединител 1 е затворен, съединител 2 е затворен
4х4 с блокаж на средния и задния диференциал: Съединител 1 е затворен, съединител 2 е затворен, блокажа на задния диф. е включен.
В системата влизат още ABS-датчиците, машинката (ключа) за стоп-светлините и датчик за положението на волана.
Целия цирк се контролира, чрез един сложен комбиниран клапан. Намира се горе-долу пред задната дясна гума, обикновено е покрит с капак, който се вижда, като погледнеш колата отдолу. Ще познаеш клапана по хидравличната сфера и многото тръбички.
Аз лично не съм се занимавал с 4матик, но имам инфо за това-онова, ако решиш да се хващаш, обаждай се.
Хайде пък и Неволята ще ти помага
Mercedes-Benz - защото животът е твърде кратък.
'91 S124 300 TD Turbodiesel OM603
'91 S124 300 TD Turbodiesel OM603
#9
Публикувано 04 януари 2008 - 13:05
Ако е тоя клапан нов е 4к в балкан стар с поръчка.Ааа, ще станеш майстор на 4Матика ти, ама лошо няма, тъкмо после ще даваш акъл тука
По принцип схемата не е чак толкова сложна и е най-добре сам да научиш кое как е, за да не те правят на маймун майсторите.
Значи, схемата на 4матика сигурно ти е ясна, но я давам пак за удобство:
Принципът на работа е следния:
Режими:
Само задно предаване: Съединител (Kupplung) 1 е отворен, съединител 2 е затворен.
4х4: Съединител 1 е затворен, съединител 2 е отворен.
4х4 с блокаж на средния диференциал: Съединител 1 е затворен, съединител 2 е затворен
4х4 с блокаж на средния и задния диференциал: Съединител 1 е затворен, съединител 2 е затворен, блокажа на задния диф. е включен.
В системата влизат още ABS-датчиците, машинката (ключа) за стоп-светлините и датчик за положението на волана.
Целия цирк се контролира, чрез един сложен комбиниран клапан. Намира се горе-долу пред задната дясна гума, обикновено е покрит с капак, който се вижда, като погледнеш колата отдолу. Ще познаеш клапана по хидравличната сфера и многото тръбички.
Аз лично не съм се занимавал с 4матик, но имам инфо за това-онова, ако решиш да се хващаш, обаждай се.
Хайде пък и Неволята ще ти помага
Освен това ми прави впечатление че когато е много судено форматика не прави проблем.
#10
Публикувано 04 януари 2008 - 13:34
Ако е тоя клапан нов е 4к в балкан стар с поръчка.
Освен това ми прави впечатление че когато е много судено форматика не прави проблем.
Дано не опреш до клапана, че наистина е скъп, но има и морги и т.н.
Абе една идея само. Я погледни, при работещ двигател, отвори капака и гледай дебелите гумени маркучи, дето излизат от хидравличната помпа (комбинираната, за сервото, нивовамт, блокажи) и виж дали няма периодични пулсации в някой от тях. Честотата е от един до няколко пъти в минута. Ако имаш пулсации, значи не може да поддържа налягане в системата и тогава най-вероятно е отишла хидравличната сфера. Ако е това, лесно.
Mercedes-Benz - защото животът е твърде кратък.
'91 S124 300 TD Turbodiesel OM603
'91 S124 300 TD Turbodiesel OM603
#11
Публикувано 04 януари 2008 - 14:07
По хидравликата всичко е наред интересува ме куплунг едно хидравличен ли е не се ли води той също клапан.Дано не опреш до клапана, че наистина е скъп, но има и морги и т.н.
Абе една идея само. Я погледни, при работещ двигател, отвори капака и гледай дебелите гумени маркучи, дето излизат от хидравличната помпа (комбинираната, за сервото, нивовамт, блокажи) и виж дали няма периодични пулсации в някой от тях. Честотата е от един до няколко пъти в минута. Ако имаш пулсации, значи не може да поддържа налягане в системата и тогава най-вероятно е отишла хидравличната сфера. Ако е това, лесно.
#12
Публикувано 04 януари 2008 - 15:46
По хидравликата всичко е наред интересува ме куплунг едно хидравличен ли е не се ли води той също клапан.
Съединителите и двата са в раздатъчната кутия. Единият зацепва предното, другият блокира централният диференциал. И двата съединителя са ламелни, контролират се хидравлично.
Абе каза, че си с чисто нови гуми. Със старите гуми имаше ли го същия проблем или се появи след смяната на гумите?
Mercedes-Benz - защото животът е твърде кратък.
'91 S124 300 TD Turbodiesel OM603
'91 S124 300 TD Turbodiesel OM603
#13
Публикувано 04 януари 2008 - 16:09
Имах го и със старите проблема не е от вчера просто се бях отказал след лафа в балкан стар за 4к за един клапан.Съединителите и двата са в раздатъчната кутия. Единият зацепва предното, другият блокира централният диференциал. И двата съединителя са ламелни, контролират се хидравлично.
Абе каза, че си с чисто нови гуми. Със старите гуми имаше ли го същия проблем или се появи след смяната на гумите?
Най тъпото е че проблема не се проявява на студено и снежно време или като седнат от зад двама човека.
#14
Публикувано 04 януари 2008 - 16:56
А от къде си толкова сигурен, че с хидравликата всичко е наред?
Има процедура за обезвъздушаване на системата. Бих ти препоръчал да го направиш, не е кой знае колко сложно, в читав сервиз за автоматици трябва да могат да го направят. Там могат да ти премерят и наляганията по хидравликата, ако знаят как де.
Има процедура за обезвъздушаване на системата. Бих ти препоръчал да го направиш, не е кой знае колко сложно, в читав сервиз за автоматици трябва да могат да го направят. Там могат да ти премерят и наляганията по хидравликата, ако знаят как де.
Mercedes-Benz - защото животът е твърде кратък.
'91 S124 300 TD Turbodiesel OM603
'91 S124 300 TD Turbodiesel OM603
#15
Публикувано 04 януари 2008 - 17:01
Де го тоя читав сервиз за автоматици в софия в Балкан стар се ходи само ако знаеш какво ти е на колата ако не знаеш по добре да не ходиш там.А от къде си толкова сигурен, че с хидравликата всичко е наред?
Има процедура за обезвъздушаване на системата. Бих ти препоръчал да го направиш, не е кой знае колко сложно, в читав сервиз за автоматици трябва да могат да го направят. Там могат да ти премерят и наляганията по хидравликата, ако знаят как де.
1 потребител(и) четат тази тема
0 потребители, 1 гости, 0 анонимни