БИОДИЗЕЛ+/- на алтернативното гориво
Започната от Dezki, 04 май 2006 - 18:19:16
134 мнения по тази тема
#91
Публикувано 12 ноември 2007 - 10:52
Неможе да се печели от всичко. Много ще станат парите.
#92
Публикувано 12 ноември 2007 - 10:56
Може може, току виж си станал основен спонсор на Клубните мероприятия и почетен член на МБКБългария.Неможе да се печели от всичко. Много ще станат парите.
#93
Публикувано 21 ноември 2007 - 11:31
ми кажете тогава от каде да си купя такава мобилна инсталация да си правя и ас биодизел,някои знае ли линк на някои фирми.
#94
Публикувано 21 ноември 2007 - 12:42
ми кажете тогава от каде да си купя такава мобилна инсталация да си правя и ас биодизел,някои знае ли линк на някои фирми.
http://www.biodieseltechnologies.com/ Има много такива фирми. Аз работя на такава.
#95
Публикувано 22 ноември 2007 - 15:21
ми някои бъгарска няма лиhttp://www.biodieseltechnologies.com/ Има много такива фирми. Аз работя на такава.
#96
Публикувано 22 ноември 2007 - 15:35
Има но незнам какво предлагат. Дали не са самоделки? Нямам представа но мисля, че ако е за сериозна работа по-добре нещо немско.
#97
Публикувано 22 ноември 2007 - 15:47
на мен ми трябва малка мах3тона на месец за това не си засложяба някоя скъпа да копувамИма но незнам какво предлагат. Дали не са самоделки? Нямам представа но мисля, че ако е за сериозна работа по-добре нещо немско.
#98
Публикувано 28 ноември 2007 - 01:16
Колеги, някой наясно ли е дали не може да се прави биодизел от отработено моторно масло?
Все някой се надявам да прави биодизел и да сподели
Все някой се надявам да прави биодизел и да сподели
#100
Публикувано 29 ноември 2007 - 09:12
Колеги, някой наясно ли е дали не може да се прави биодизел от отработено моторно масло?
Все някой се надявам да прави биодизел и да сподели
Биодизел само от олио. Моторното масло е от нефтопродукти.
#101
Публикувано 14 декември 2007 - 17:42
Здравейте колеги ,
Никой нищо не казва за така наречената оксидация на БД и как се оправят големите бензиностанции с този проблем?
Никой нищо не казва за така наречената оксидация на БД и как се оправят големите бензиностанции с този проблем?
#102
Публикувано 16 декември 2007 - 14:33
Здравейте колеги ,
Никой нищо не казва за така наречената оксидация на БД и как се оправят големите бензиностанции с този проблем?
Ако е като нашата фирма би трябвало да слага присадки антиоксидант преди да го дава на бензиностанциите. За другите незнам.
#103
Публикувано 12 февруари 2008 - 19:08
Добре, но сега цената на биодизела е станала около 2 лева на литър (при крайния потребител - на бензиностанциите) което е почти като нафтата.
Затова е по-добре да се кара на чисто олио вместо то да се прави на биодизел :
- по-евтино ще е
- по-добре е за двигателя
- няма нужда на транспорт на олиото до рафинериите за биодизел и обратно
- няма да има отпадъчни продукти като при рафинирането
Всеки може да кара на чисто олио дизеловия си двигател като сложи подгряващо устройство за олиото.
Сасолио ЕООД в Варна произвеждат такива устройства за дизелови двигатели. Тези устройства подгряват олиото до 80 градуса и то така става течно като нафтата - изгаря безпроблемно в цилидрите и не затруднява ГНП-то.
Устройството се състой от топлообменник (антифриза нагрява олиото), електрически нагревател, клапани, филтър, електрическа горивна помпа, резервоар и командна кутийка.
Устройство за двигатели до 1,7 литра обем струва 690 лева с ДДС, а за двигатели с обем над 1,7 литра струва 840 лева с ДДС.
Затова е по-добре да се кара на чисто олио вместо то да се прави на биодизел :
- по-евтино ще е
- по-добре е за двигателя
- няма нужда на транспорт на олиото до рафинериите за биодизел и обратно
- няма да има отпадъчни продукти като при рафинирането
Всеки може да кара на чисто олио дизеловия си двигател като сложи подгряващо устройство за олиото.
Сасолио ЕООД в Варна произвеждат такива устройства за дизелови двигатели. Тези устройства подгряват олиото до 80 градуса и то така става течно като нафтата - изгаря безпроблемно в цилидрите и не затруднява ГНП-то.
Устройството се състой от топлообменник (антифриза нагрява олиото), електрически нагревател, клапани, филтър, електрическа горивна помпа, резервоар и командна кутийка.
Устройство за двигатели до 1,7 литра обем струва 690 лева с ДДС, а за двигатели с обем над 1,7 литра струва 840 лева с ДДС.
#104
Публикувано 12 февруари 2008 - 19:21
След много питане, търсене и мислене, най-накрая си монтирах устройство за олио с което карам вече на 100% олио. На всички скептици и разбирачи дето казваха че нямало да стане и т.н. им пращам много здраве.
Устройството си го купих за 690 лева от Сасолио ЕООД - фирмата която ги произвежда в Варна. Те правели основно за износ и затова не са известни в БГ. Ето им телефона 0889113771 - човекът се казва Николай и е много точен.
Та за 690 лева получих следното:
- резервоар 25 литра за олиото
- топлообменник с 30 пластини
- нагревател 600 вата
- ел. помпа (американска) за олиото
- алуминиев филтър с 4 входа + щуцери
- 4 клапана
- електрическа кутия за превключване олио/нафта
- реле 50 А
- предпазители
- всички кабели с изолация и обувки
- макручи за олио, нафта и антифриз
- изолации за маркучите
- 2 шепи скоби
- закрепване на резервоара
- метални планки за разните елементи
- винтчета, шайби, миши опашки и т.н.
- схеми за монтаж
Хванахме се с баджанака и за един ден го монтирахме на Рено Рапид 1.6 атмосферен дизел:
Резервоара за олио, закрепен :
Тук идва олиото от резервоара :
Топлообменника и пробитите дъпки за антифриза и олиото:
От планките направихме гнездо за топлообменника
Общ поглед върху монтажа:
ляво-долу - топлообменник
ляво-център - клапан на връщането от ГНП олио - влиза пак в филтъра за олио
дясно-център - нагревател + реле за него
дясно горе - клапан за вход олио в ГНП
горе център - клапан за вход нафта в ГНП
от дясно на въздушния колектор - клапан за връщане на нафта в резервоар
По-близък план върху нагревателя:
вижда се релето му, нагревателя, клапана за олио за влизане в ГНП и даже горе вдясно се вижда клапана за нафта.
КАК РАБОТИ ВСИЧКО ТОВА :
Олиото трябва да се подгрее до 70-80 градуса за да гори добре. Цялото устройство има тази цел. Топлообменникът загрява олиото с антифриз. После олиото се догрява от нагревателя който е с подгревни свещи. Той си има термодатчик който изключва на 85 градуса. Ел. помпата подкачва олио от резервоара и така облекчава ГНП-то. Клапаните служат за да се превключва от нафта на олио и обратно.
КАК СЕ ПОЛЗВА :
Значи паля си и тръгвам на смес олио/нафта 20%/80% от основния резервоар. Когато двигателя загрее, включвам подгрева на олиото. Когато ми изгасне лампичката за подгрев значи олиото е станало поне 60 градуса и вече превключвам на 100% олио от резервоара за олио. Така си карам цял ден. Когато ще гася за нощуване, превключвам пак на смес нафта/олио 2 минути преди да стигна до нас. Така ГНП-то се изчиства от олиото и е готово пак да запали на студено сутринта.
Това е. Днес карахме Варна-Балчик и обратно на олио. Колата просто лети. Имам чувството че даже работи по-добре на олио отколкото на нафта. Харчи ми колкото на нафта, толкова и на олио. Цената пък направо смешна - олиото ми е по 30 ст/литър и значи идва по 2,10 лева на 100 км. Абе голяма радост.
Устройството си го купих за 690 лева от Сасолио ЕООД - фирмата която ги произвежда в Варна. Те правели основно за износ и затова не са известни в БГ. Ето им телефона 0889113771 - човекът се казва Николай и е много точен.
Та за 690 лева получих следното:
- резервоар 25 литра за олиото
- топлообменник с 30 пластини
- нагревател 600 вата
- ел. помпа (американска) за олиото
- алуминиев филтър с 4 входа + щуцери
- 4 клапана
- електрическа кутия за превключване олио/нафта
- реле 50 А
- предпазители
- всички кабели с изолация и обувки
- макручи за олио, нафта и антифриз
- изолации за маркучите
- 2 шепи скоби
- закрепване на резервоара
- метални планки за разните елементи
- винтчета, шайби, миши опашки и т.н.
- схеми за монтаж
Хванахме се с баджанака и за един ден го монтирахме на Рено Рапид 1.6 атмосферен дизел:
Резервоара за олио, закрепен :
Тук идва олиото от резервоара :
Топлообменника и пробитите дъпки за антифриза и олиото:
От планките направихме гнездо за топлообменника
Общ поглед върху монтажа:
ляво-долу - топлообменник
ляво-център - клапан на връщането от ГНП олио - влиза пак в филтъра за олио
дясно-център - нагревател + реле за него
дясно горе - клапан за вход олио в ГНП
горе център - клапан за вход нафта в ГНП
от дясно на въздушния колектор - клапан за връщане на нафта в резервоар
По-близък план върху нагревателя:
вижда се релето му, нагревателя, клапана за олио за влизане в ГНП и даже горе вдясно се вижда клапана за нафта.
КАК РАБОТИ ВСИЧКО ТОВА :
Олиото трябва да се подгрее до 70-80 градуса за да гори добре. Цялото устройство има тази цел. Топлообменникът загрява олиото с антифриз. После олиото се догрява от нагревателя който е с подгревни свещи. Той си има термодатчик който изключва на 85 градуса. Ел. помпата подкачва олио от резервоара и така облекчава ГНП-то. Клапаните служат за да се превключва от нафта на олио и обратно.
КАК СЕ ПОЛЗВА :
Значи паля си и тръгвам на смес олио/нафта 20%/80% от основния резервоар. Когато двигателя загрее, включвам подгрева на олиото. Когато ми изгасне лампичката за подгрев значи олиото е станало поне 60 градуса и вече превключвам на 100% олио от резервоара за олио. Така си карам цял ден. Когато ще гася за нощуване, превключвам пак на смес нафта/олио 2 минути преди да стигна до нас. Така ГНП-то се изчиства от олиото и е готово пак да запали на студено сутринта.
Това е. Днес карахме Варна-Балчик и обратно на олио. Колата просто лети. Имам чувството че даже работи по-добре на олио отколкото на нафта. Харчи ми колкото на нафта, толкова и на олио. Цената пък направо смешна - олиото ми е по 30 ст/литър и значи идва по 2,10 лева на 100 км. Абе голяма радост.
#105
Публикувано 12 февруари 2008 - 19:38
Оригинално дизеловия мотор е мислен да вьрви с олио ма ти тва го знаеш.Темата КЕФИ,снимките и те,ЕВАЛА.
.
2 потребител(и) четат тази тема
0 потребители, 2 гости, 0 анонимни