

БИОДИЗЕЛ+/- на алтернативното гориво
Започната от Dezki, 04 май 2006 - 18:19:16
134 мнения по тази тема
#16
Публикувано 06 май 2006 - 21:21

#17
Публикувано 06 май 2006 - 21:28

#18
Публикувано 06 май 2006 - 21:35

#19
Публикувано 06 май 2006 - 21:39

#20
Публикувано 06 май 2006 - 23:43
Ебати плюса да влачиш помярите след колатаБаща ми караше Меро известно време с подобно гориво.Отзад миришеше на кебапчета
.Това може да се причисли към плюсовете.



#22
Гост_kishoГост_
Публикувано 08 май 2006 - 20:58
Днес минах покрай Супер дизел на Драгалемци. Бош не препоръчва това гориво за hdi и cdi. И още - много по-честа смяна на горивните филтри.
#23
Гост_A4oГост_
Публикувано 17 май 2006 - 16:19
Смяната на филтъра е след първите 1000 км, за които ще се прочистят шлаките по горивната система.Днес минах покрай Супер дизел на Драгалемци. Бош не препоръчва това гориво за hdi и cdi. И още - много по-честа смяна на горивните филтри.
Каква е цената на биодизела и някой знае ли какво е съотношението в блендата (30% или повече).
Безаварийно на всички

#24
Публикувано 17 май 2006 - 17:38
Искам да поправя една неточност, която изглежда съм допуснал в предишния си пост....Между другото, гледах интервю с шефа на камионите на Макдоналдс в Германия. Тези камиони се карат само с биодизел. Въпросният шеф каза, че в резултат, живота на горивната помпа се съкращава от 800 000 км на 400 000 км. Въпреки това им е по-изгодно да карат с биодизел. Това е много показателно. Изглежда обаче, че биодизелът има доста по-лоши смазващи свойства от нафтата (за разлика от това, което се твърди в линковете, които е намерил колегата sky). ....
Изглежда, че само двигателите с помпа-дюза имат проблеми с износването при експлоатацията с биодизел.
За останалите се твърди, че биодизелът няма отрицателно влияние върху износването на частите по горивната уредба в сравнение с минералната минерална нафта.
Mercedes-Benz - защото животът е твърде кратък.
'91 S124 300 TD Turbodiesel OM603
'91 S124 300 TD Turbodiesel OM603
#25
Публикувано 17 май 2006 - 17:41
Преди 2-3 седмици заредих с биодизел от Темпо и ходих до морето. Вървеше си нормално, но не мога да кажа дали е харчела повече или по малко. Следващата седмица ходих до Троян и Ловеч и отново заредих биодизел. Отново си вървеше отлично колата. Но след няколко дни забелязах че при паленето сутрин има едно замисляне и звука не е така чист както преди. Възможно е да е от боклуците които се отделяли както писаха колегите по-горе. Защото не съм сменял горивния филтър след като минах 1000-1500 км. с биодизела. Така или иначе спрях да зареждам с биодизел и сега отново си пали без забележки. Казаха ми че у нас никой не контролира производството на биодизел и затова няма гаранции изобщо какво ти сипват в резервоара. Затова мисля да изчакам още малко да се урегулират нещата пък тогава 
Иначе доколкото ми е известно биодизела е гориво което се произвежда от различни растителни и/или минерални масла, а отделно от това може да се кара с чисто растително масло, било то олио или рапично или нещо подобно. И в тази връзка си мисля даже дали да не опитам да си засадя няколко декара, които и така само пустеят с рапица и да опитам...
Във всеки случай ясно е че при тия скокове на петрола това е бъдещето.

Иначе доколкото ми е известно биодизела е гориво което се произвежда от различни растителни и/или минерални масла, а отделно от това може да се кара с чисто растително масло, било то олио или рапично или нещо подобно. И в тази връзка си мисля даже дали да не опитам да си засадя няколко декара, които и така само пустеят с рапица и да опитам...

#26
Публикувано 17 май 2006 - 18:30
Ако ти е мерак да пробваш с чисто олио, става и слънчогледово, няма проблеми. Ако го разреждаш 50:50 с нафта пък хич...Поне лятото

Mercedes-Benz - защото животът е твърде кратък.
'91 S124 300 TD Turbodiesel OM603
'91 S124 300 TD Turbodiesel OM603
#27
Гост_A4oГост_
Публикувано 18 май 2006 - 08:07
Не е съвсем вярно. За вървене, ще върви, но ... има доста особености и не си струва риска, поне за менАко ти е мерак да пробваш с чисто олио, става и слънчогледово, няма проблеми. Ако го разреждаш 50:50 с нафта пък хич...Поне лятото

#28
Публикувано 18 май 2006 - 18:14
Много обичам подобни коментари.Как си представяте,че в търговската мрежа може да се продава подобен продукт съвсем безконтролно,макарче всяко правило си има изключения. Темпо все пак е верига бензиностанции, а не сергия на Женски пазар. Оше повече добре знаете, че тече рекламна кампания. И така да започнем от името.Биодизел е за масовия потребител. Пълното наименование е "метилови естери на мастни киселини".Звучи стряскащо,но ако сравните лабораторните анализи ще видите,че не е толкова лошо, а по определени показатели превъзхожда минералния дизел.Така или иначе спрях да зареждам с биодизел и сега отново си пали без забележки. Казаха ми че у нас никой не контролира производството на биодизел и затова няма гаранции изобщо какво ти сипват в резервоара. Затова мисля да изчакам още малко да се урегулират нещата пък тогава
#29
Публикувано 19 май 2006 - 19:34
В нашата страна е възможно,контрола върху продуктите е много нисъкМного обичам подобни коментари.Как си представяте,че в търговската мрежа може да се продава подобен продукт съвсем безконтролно,макарче всяко правило си има изключения. Темпо все пак е верига бензиностанции, а не сергия на Женски пазар. Оше повече добре знаете, че тече рекламна кампания. И така да започнем от името.Биодизел е за масовия потребител. Пълното наименование е "метилови естери на мастни киселини".Звучи стряскащо,но ако сравните лабораторните анализи ще видите,че не е толкова лошо, а по определени показатели превъзхожда минералния дизел.Така или иначе спрях да зареждам с биодизел и сега отново си пали без забележки. Казаха ми че у нас никой не контролира производството на биодизел и затова няма гаранции изобщо какво ти сипват в резервоара. Затова мисля да изчакам още малко да се урегулират нещата пък тогава


#30
Гост_ТихомирГост_
Публикувано 04 юни 2006 - 18:12
Чета темата с интерес. От 6 месеца работя оператор на инсталация за биодизел в град Димово. В момента приключихме с пробите за доказване на капацитета ( 1000литра на час) и чакаме комисия за узаконяване. Мога да Ви уверя, че дизела който произведохме сега, а и на предишните 72 часови проби по ништо не е по-лош от минералния. Това не е мое мнение а лабораторен анализ от германска независима лаборатория. Този анализ ни засяга пряко защото не гониме само мошност на инсталацията, а и физико-химичен състав. Отклоненията са само в моно и диглицеридите но това като клиенти Вас не би ви притеснявало като клиенти. Касае намесата на оператора. Съвета ми е карайте си с биодизел но първо си сменете горивния филтър. Защо чакате да минете 1000км. преди това? Имайте предвид, че е жесток растворител и си пазете боята под резервоара.
0 потребител(и) четат тази тема
0 потребители, 0 гости, 0 анонимни