Към съдържанието

  •  

Снимка
- - - - -

Блокаж на диференциала?


  • Please log in to reply
22 мнения по тази тема

#1 Darkrage

Darkrage

    Чирак

  • Потребители на форума
  • 74 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:София, гоуемото село

Публикувано 16 декември 2007 - 20:50

Хмм, има ли някой инфо какъв е процентът на блокиране на пурите с блокаж и отразено ли е по някакъв начин наличието на блокаж във VIN-a?
  • 0
Публикувано изображениеПубликувано изображение

BRABUS 500SE - Мечо!

#2 top

top

    Майстор

  • Потребители на форума
  • 2098 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:София
  • Автомобил:
    Mercedes SL350 2010 316hp
ГАРАЖ Виж ГАРАЖА

Публикувано 16 декември 2007 - 20:57

Хмм, има ли някой инфо какъв е процентът на блокиране на пурите с блокаж и отразено ли е по някакъв начин наличието на блокаж във VIN-a?


Като въведеш рамата в EPC и погледнеш дата картата пише, ето пример с ена моя рама от mbclub.ru пише ето това: "471 - Противобуксовочная система (ASR)"
  • 0

#3 Darkrage

Darkrage

    Чирак

  • Потребители на форума
  • 74 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:София, гоуемото село

Публикувано 16 декември 2007 - 21:17

Хмм :) Тук не виждам да пише нещо подобно, обаче на автоматът има 2->В

Онзи ден ми се наложи да го ползвам, но само едната гума се въртеше, сякаш няма блокаж. Вариантите са два - нямам, или имам, но LSD с определен процент на блокиране и свободната гума се е въртяла, защото е имала прекалено малко сцепление...
  • 0
Публикувано изображениеПубликувано изображение

BRABUS 500SE - Мечо!

#4 top

top

    Майстор

  • Потребители на форума
  • 2098 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:София
  • Автомобил:
    Mercedes SL350 2010 316hp
ГАРАЖ Виж ГАРАЖА

Публикувано 16 декември 2007 - 22:11

Ако имаш блокаж най малкото ще имаш оранжев триъгълник при километража и като вече не смогва да "блокира" ще присветка, а това 2В и аз го имам на моята пура (500SE) и като чукна лоста на В става само това че колата върви на първа и е нещо като моторна спирачка иначе си въртят по отделно двете колела.
  • 0

#5 300_TE_4MATIC

300_TE_4MATIC

    Чирак

  • Потребители на форума
  • 90 Мнения:

Публикувано 16 декември 2007 - 22:19

Бааш се е моторна спирачка и е предвидено за спускане, мисля че го има само на големите мотори, четох го някъде май.... :icon_coolgrin: А за блокажа, наистина требе оранжев триъгълник да има в средата на километража и светка не като не смогне да блокира, а при основание за блокиране светва докато колата се опитва да стабилизира положението (демек да си изравни скоростите на гумите) :beer:
  • 0

#6 grosmaster

grosmaster

    Фен на Клуба

  • Потребители на форума
  • 5223 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:Пловдив
  • Автомобил:
    BMW

Публикувано 16 декември 2007 - 22:39

Те т'ва 2B и аз го имах, но така и не съм го ръчкал още да го пробвам и се чудех за какво е.
Даже преди питах тук във форума ама на камък ударих ;)
E сега поне знам за какво е :0_yahoo:
  • 0

logo-600-1002.png


#7 Darkrage

Darkrage

    Чирак

  • Потребители на форума
  • 74 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:София, гоуемото село

Публикувано 16 декември 2007 - 23:31

Чакайте малко сега, едното е ASR, а другото е LSD. Първото е автоматична система против приплъзване и заедно с ESP и EDS държи колата под контрол. LSD (limited slip differential) e постоянна величина - както на дрифтаджийските лади им заваряват диференциала :) Та LSD има 30%, 40- до 70 и дори пълен "блокаж" (100%).

Моторната спирачка няма общо с блокажа, просто като бунеш лоста на 2 и колата повече от втора не включва, и когато моторът е достатъчно мощен, че тежестта на колата да не може да принуди купето да се ускорява по нанадолнище - имаме "моторна спирачка".

Та едно е 2, друго е като бутнеш 2->В, но съдейки по това, че гумата ми се въртеше, явно блокажът не е 100% ами някоя от по-ниско зададените проценти.
  • 0
Публикувано изображениеПубликувано изображение

BRABUS 500SE - Мечо!

#8 grosmaster

grosmaster

    Фен на Клуба

  • Потребители на форума
  • 5223 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:Пловдив
  • Автомобил:
    BMW

Публикувано 16 декември 2007 - 23:33

Чакайте малко сега, едното е ASR, а другото е LSD. Първото е автоматична система против приплъзване и заедно с ESP и EDS държи колата под контрол. LSD (limited slip differential) e постоянна величина - както на дрифтаджийските лади им заваряват диференциала :) Та LSD има 30%, 40- до 70 и дори пълен "блокаж" (100%).

Моторната спирачка няма общо с блокажа, просто като бунеш лоста на 2 и колата повече от втора не включва, и когато моторът е достатъчно мощен, че тежестта на колата да не може да принуди купето да се ускорява по нанадолнище - имаме "моторна спирачка".

Та едно е 2, друго е като бутнеш 2->В, но съдейки по това, че гумата ми се въртеше, явно блокажът не е 100% ами някоя от по-ниско зададените проценти.


И в крайна сметка какво е 2B? :blink:
  • 0

logo-600-1002.png


#9 Darkrage

Darkrage

    Чирак

  • Потребители на форума
  • 74 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:София, гоуемото село

Публикувано 17 декември 2007 - 00:51

Сегааа :kill_myself::) Всъщност 2В се оказва съвсем друго нещо, а именно - принудително включване на 1ва скорост. Сега като се замисля, кривата, по която ходи лостът B-2-3-D е точно такава, че да ми е удобен драг рейсът :)

В търсене на истината попаднах на нещо много интересно: FGSSwitch

Сега само ако някой български мозък е направил нещо подобно, цена няма да има :drift1:
  • 0
Публикувано изображениеПубликувано изображение

BRABUS 500SE - Мечо!

#10 300_TE_4MATIC

300_TE_4MATIC

    Чирак

  • Потребители на форума
  • 90 Мнения:

Публикувано 18 декември 2007 - 23:19

Значи, 2В си е баш моторна спирачка, а диференцял с ограничено плъзгане мисля няма на цедесите, първата по ранна система е ASD -автоматична блокировка на диференцяла - хидравлична е и блокира 100%, при ASR ситемата е по-умна и следи ъгловата скорост на гумите и прилага спирачно усилие на това дето се опитва да избързва....но и двете са далеч от ESP, което е електронна програма за стабилност, която следи ъгловата скорост на 4-те колела, както и ускорението на автомобила по две оси (демек разбира колата дали спира, ускорява, в завой или направо и т.н.) и прилага спирачно усилие на някоя от гумите, така че да вкара колата в пътя, по принцип е и още по сложно но в общи линии е тва :)
  • 0

#11 top

top

    Майстор

  • Потребители на форума
  • 2098 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:София
  • Автомобил:
    Mercedes SL350 2010 316hp
ГАРАЖ Виж ГАРАЖА

Публикувано 19 декември 2007 - 00:50

Значи, 2В си е баш моторна спирачка, а диференцял с ограничено плъзгане мисля няма на цедесите, първата по ранна система е ASD -автоматична блокировка на диференцяла - хидравлична е и блокира 100%, при ASR ситемата е по-умна и следи ъгловата скорост на гумите и прилага спирачно усилие на това дето се опитва да избързва....но и двете са далеч от ESP, което е електронна програма за стабилност, която следи ъгловата скорост на 4-те колела, както и ускорението на автомобила по две оси (демек разбира колата дали спира, ускорява, в завой или направо и т.н.) и прилага спирачно усилие на някоя от гумите, така че да вкара колата в пътя, по принцип е и още по сложно но в общи линии е тва :)


А каква е разликата между ASR и ETS, защото и ETS прави същото пак спира колелата отзад ако се опитат да се въртят по бързо от предните ?
  • 0

#12 Darkrage

Darkrage

    Чирак

  • Потребители на форума
  • 74 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:София, гоуемото село

Публикувано 19 декември 2007 - 10:33

За обичайните днес високи въртящи моменти на двигателите, регулирането на приплъзване на задвижването предлага повече комфорт и сигурност, особено върху пътища с различно сцепление или хлъзгави такива. Регулирането на приплъзването дава възможност, без буксуващи колела или странични отклонения, хармонично протичане на потеглянето и ускоряването в целия скоростен обхват.
Регулирането на приплъзването на задвижването функционира само заедно с електронен газ-педал (Е-Gas) и използва сензорите за оборотите на колелата на антиблокиращата система (АВS). Повишат ли се изведнъж оборотите на задвижващо колело (приплъзване), системата се намесва в управлението на двигателя, намалява мощността му и препятства този ефект.
Регулирането на приплъзването осигурява следене на пътя и стабилност на движението във времето на ускоряването за целия обхват на скоростта и подкрепя по този начин активната сигурност. Допълнително се намалява износването на гумите. Задействането на регулирането на приплъзването се показва от мигаща контролна лампа, намираща се в комбиниран инструмент. Регулирането на приплъзването включва електронния диференциал (EDS) и е съставна част на електронната стабилизираща програма (ESP). Деактивирането на регулирането на приплъзването е възможно чрез ESP-ключа.



Enhanced Traction System (ETS)

The Enhanced Traction System (ETS) is designed to limit wheel slip during acceleration. This objective is accomplished by cutting fuel to selected cylinders, retarding spark and upshifting the transmission. The EBCM monitors wheel speed slip through the ABS wheel speed sensors and determines the desired torque reduction needed to minimize wheel spin. The torque reduction the EBCM requests may result in a combination of fuel cutoff, spark retard, and upshifting the transmission, depending on the torque reduction required. This request is sent from the EBCM through the serial data link to the Powertrain Control Module (PCM). The PCM then calculates and employs fuel cutoff and spark retard values to achieve the requested engine torque. If the EBCM determines that the engine torque reduction is not sufficient to minimize wheel spin, it will request a transmission upshift.




Европа vs Америка е отговорът :)
  • 0
Публикувано изображениеПубликувано изображение

BRABUS 500SE - Мечо!

#13 Тоцата

Тоцата

    Напреднал

  • Потребители на форума
  • 543 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:от село съм :)
  • Автомобил:
    FORD EXPLORER

Публикувано 19 декември 2007 - 10:47

А каква е разликата между ASR и ETS, защото и ETS прави същото пак спира колелата отзад ако се опитат да се въртят по бързо от предните ?


Добре, и аз имам ETS ама още не мога да разбера точно какво прави. В упътването имаше нещо за от 40 до 80 км/ч?
  • 0

#14 top

top

    Майстор

  • Потребители на форума
  • 2098 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:София
  • Автомобил:
    Mercedes SL350 2010 316hp
ГАРАЖ Виж ГАРАЖА

Публикувано 19 декември 2007 - 11:53

Добре, и аз имам ETS ама още не мога да разбера точно какво прави. В упътването имаше нещо за от 40 до 80 км/ч?


Това което прави е че ако тръгнеш нормално без много газ би трябвало колата да тръгне в права линия примерно на сняг, пробвай то се усеща и чува един звук подобен на ABS-а и ако прекалиш с газта вече почва да мига и триъгълника и пак задържа но по малко. Само незнам до колко км/ч е ефективна тая система.
  • 0

#15 grosmaster

grosmaster

    Фен на Клуба

  • Потребители на форума
  • 5223 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:Пловдив
  • Автомобил:
    BMW

Публикувано 22 декември 2007 - 14:42

Някой ще ми обясни ли каква е тази жълта лапма на която пише antilock? :blink:
  • 0

logo-600-1002.png





1 потребител(и) четат тази тема

0 потребители, 1 гости, 0 анонимни