![Снимка](https://secure.gravatar.com/avatar/0353b4e83dbf18fa6abd8d5a294c7d99?s=100&d=https%3A%2F%2Fstatic.mbclub.bg%2Fforums%2Fpublic%2Fstyle_images%2Fmaster%2Fprofile%2Fdefault_large.png)
демонтаж моторче на парно MB190D
Започната от Rado555, 14 дек 2007 - 21:51:40
14 мнения по тази тема
#1
Публикувано 14 декември 2007 - 21:51
Колеги,моля помагайте-след като много пъти спираше(и после тръгваше) накрая моторчето на парното окончателно замлъкна.няма го ТОПЛОТООО(ама не оня-Валъо от Топлофикацията...за него не ми е мъка)а бе,който не е духал на заскрежен прозорец отвън(и отвътре) той не знае що е :-(((
Та с помощта на търсачката изчетох де що има по въпроса-линк(руски) с картинки относно ремонта на самото моторче ме успокои,че нещата в Мерца,освен изпипани са и прости като техническо решение и заменяемост на детайли,например като втулките от жигула.Ноо...докато стигна до ремонта на моторчето,първо трепе да го сваля и тук ми се струва че ще видя зор.Поне от това което видях до момента.Свалих само чистачката и кората под нея и попадам на един капак(под него трябва да е моторчето с перките).Същият капак е озорил доста колеги при сваляне и бих се радвал да споделите с мен ядовете които сте брали при демонтажа му-някои даже са стигнали до сваляне на арматурното табло.Капака изглежда така:
http://www.mbclub.bg...d...pic=974&hl=
Извинявам се на Стефан,че ползвам неговото фото,но в момента нямам възможност да снимам.Забравих да кажа също че Бенца има клима,която според мен е допълнително монтирана.Утре сутринта се захващам на бистра глава да ровичкам,така че с удоволствие ще ползвам всички идеи и/или фото които постнете тук
Та с помощта на търсачката изчетох де що има по въпроса-линк(руски) с картинки относно ремонта на самото моторче ме успокои,че нещата в Мерца,освен изпипани са и прости като техническо решение и заменяемост на детайли,например като втулките от жигула.Ноо...докато стигна до ремонта на моторчето,първо трепе да го сваля и тук ми се струва че ще видя зор.Поне от това което видях до момента.Свалих само чистачката и кората под нея и попадам на един капак(под него трябва да е моторчето с перките).Същият капак е озорил доста колеги при сваляне и бих се радвал да споделите с мен ядовете които сте брали при демонтажа му-някои даже са стигнали до сваляне на арматурното табло.Капака изглежда така:
http://www.mbclub.bg...d...pic=974&hl=
Извинявам се на Стефан,че ползвам неговото фото,но в момента нямам възможност да снимам.Забравих да кажа също че Бенца има клима,която според мен е допълнително монтирана.Утре сутринта се захващам на бистра глава да ровичкам,така че с удоволствие ще ползвам всички идеи и/или фото които постнете тук
#2
Публикувано 14 декември 2007 - 22:12
Чини ми се че на тези с допълнително слаганите климатици,..това вентилаторче се сваля доста по- трудно от стандартно вградените,...май се вади навътре!
Успех!
Успех!
#3
Публикувано 14 декември 2007 - 22:36
Не само ти се чини LINX , ами си е и така!!
вече се мъчих на 124ка с DIAWIA да сваля този капак от отгоре, НО нестааа
колега, ако е същото като на тези снимки---лошо, кутията се сваля от вътре...![:(](http://static.mbclub.bg/forums/public/style_emoticons/default/sad.gif)
ако си с оригиналната кутия, на този черен пластмасов капак има метални скоби, като ги откачиш и не си спомня дали нямаше 2-3 рапидки, и капака пада...
вече се мъчих на 124ка с DIAWIA да сваля този капак от отгоре, НО нестааа
колега, ако е същото като на тези снимки---лошо, кутията се сваля от вътре...
![:(](http://static.mbclub.bg/forums/public/style_emoticons/default/sad.gif)
ако си с оригиналната кутия, на този черен пластмасов капак има метални скоби, като ги откачиш и не си спомня дали нямаше 2-3 рапидки, и капака пада...
#4
Публикувано 14 декември 2007 - 23:05
направо ме отчаяхте Lorinser и LINX....ама при мен май нещата стават се по трудния начин-свикнал съм вечеНе само ти се чини LINX , ами си е и така!!
вече се мъчих на 124ка с DIAWIA да сваля този капак от отгоре, НО нестааа
колега, ако е същото като на тези снимки---лошо, кутията се сваля от вътре...
ако си с оригиналната кутия, на този черен пластмасов капак има метални скоби, като ги откачиш и не си спомня дали нямаше 2-3 рапидки, и капака пада...
![:kill_myself:](http://static.mbclub.bg/forums/public/style_emoticons/default/kill_myself.gif)
#5
Публикувано 15 декември 2007 - 01:17
Не само ти се чини LINX , ами си е и така!!
вече се мъчих на 124ка с DIAWIA да сваля този капак от отгоре, НО нестааа
колега, ако е същото като на тези снимки---лошо, кутията се сваля от вътре...
ако си с оригиналната кутия, на този черен пластмасов капак има метални скоби, като ги откачиш и не си спомня дали нямаше 2-3 рапидки, и капака пада...
Много трески за дялане имат жабарите, д... т...... м....И аз съм го ял това дърво, но не е толкова страшно, поне за мен де щото съм си свикнал -сума италианки са ми минали през ръцете. И сега едно 2,5тд съм отворил, че е кипнал чайника. Та тази твойта кутия ако е като на 124 не се и опитвай откъм мотора да си извадиш вентилаторчето - аз загубих 2 дни в опит да си икономисам ваденето на таблото. Капака който затваря вентилаторчето го държат 12 рапидки - отгоре и отдолу по 4 и отляво и отдясно по 2. Клапата за входящия въздух е монтирана на дълга от единия до другия край на кутията ос. Ако имаш климатик ще се наложи да го изпразниш. Работата е пипкава и ти трябва топъл гараж, доста свободно време и много спокойствие. На мен ми отне 3 дни да го направя сам. Успех!
![;)](http://static.mbclub.bg/forums/public/style_emoticons/default/wink.gif)
#6
Публикувано 19 декември 2007 - 01:51
Rado555, пиши какво става, че и аз съм го яхнал същия
(капак).
Диавиа, монтирана допълнително в Германия. Не съм отварял нищо още, но не се знае по кое време ще се наложи спешно, след като спре парното(мойто не скърца а се разтраква, изпада в резонанс и се разбръмчава бясно).
Като гледам и Lusco и Lorinser и LYNX казват, че вентилаторът се вади откъм купето - свинщина, тва да не е Daewoo???
Сега сериозно.
Вярвам Ви безрезервно и знам че това е правилният начин на работа, но ми изглежда доста трудоемък.
Обмислям друг, макар и малко по-грубичък вариант.
Не мога да се примиря с мисълта, че ще свалям таблото(не лично аз) за една шитня, която ще ми ремонтират на Козлодуй за 50-тина лева и тя ще работи още поне 5-10 години(примерно).
Някъде по линкове от Veni бях гледал как един съветски пич лепеше(реставрираше) подобна кутия(черен капак) след смяна(ремонт) на втулките на тоя вентилатор, беше му се понапукала(меко казано).
И сега седя и се чудя има ли начин с поялник в ръка, да демонтирам тоя черен капак(откъм двигателя) и като се оправя с моторчето на парното,
да го лепя обратно на мястото му.
Малко ме съмнява така "лесно" да си спестя сваляне на табло+пълнене на климатик, но все пак да попитам сблъскалите се с проблема преди мен - какво ще ме посъветвате?
Да не се окаже, че няма да мога да измъкна вентилатора, защото ще е тясно или пък има още някой елемент заврян там, за чието съществуване не подозирам и само си мисля за трепанация, а тя ще е без резултат, понеже тъпия елемент трябва да се свали отвътре и чак тогава да се демонтира прословутото вентилаторче.
Сори, че влизам по средата на прожекцията, но се надявам цитираните по-горе Колеги да ме спрат навреме или да ме насърчат с ценни съвети.
...а веднага след като си отиде гинеколога, след 6-7 часово неуспешно бъркане през ауспуха, с цел демонтаж на моторчето на парното, обещавам да запиша час в сервиз за сваляне на таблото
Успех на всички!
![:censored:](http://static.mbclub.bg/forums/public/style_emoticons/default/censored.gif)
Диавиа, монтирана допълнително в Германия. Не съм отварял нищо още, но не се знае по кое време ще се наложи спешно, след като спре парното(мойто не скърца а се разтраква, изпада в резонанс и се разбръмчава бясно).
Като гледам и Lusco и Lorinser и LYNX казват, че вентилаторът се вади откъм купето - свинщина, тва да не е Daewoo???
Сега сериозно.
Вярвам Ви безрезервно и знам че това е правилният начин на работа, но ми изглежда доста трудоемък.
Обмислям друг, макар и малко по-грубичък вариант.
Не мога да се примиря с мисълта, че ще свалям таблото(не лично аз) за една шитня, която ще ми ремонтират на Козлодуй за 50-тина лева и тя ще работи още поне 5-10 години(примерно).
Някъде по линкове от Veni бях гледал как един съветски пич лепеше(реставрираше) подобна кутия(черен капак) след смяна(ремонт) на втулките на тоя вентилатор, беше му се понапукала(меко казано).
И сега седя и се чудя има ли начин с поялник в ръка, да демонтирам тоя черен капак(откъм двигателя) и като се оправя с моторчето на парното,
да го лепя обратно на мястото му.
Малко ме съмнява така "лесно" да си спестя сваляне на табло+пълнене на климатик, но все пак да попитам сблъскалите се с проблема преди мен - какво ще ме посъветвате?
Да не се окаже, че няма да мога да измъкна вентилатора, защото ще е тясно или пък има още някой елемент заврян там, за чието съществуване не подозирам и само си мисля за трепанация, а тя ще е без резултат, понеже тъпия елемент трябва да се свали отвътре и чак тогава да се демонтира прословутото вентилаторче.
Сори, че влизам по средата на прожекцията, но се надявам цитираните по-горе Колеги да ме спрат навреме или да ме насърчат с ценни съвети.
...а веднага след като си отиде гинеколога, след 6-7 часово неуспешно бъркане през ауспуха, с цел демонтаж на моторчето на парното, обещавам да запиша час в сервиз за сваляне на таблото
![:kill_myself:](http://static.mbclub.bg/forums/public/style_emoticons/default/kill_myself.gif)
Успех на всички!
брабус написа: "абе само аз ли спуквам тьрсачката?"
#7
Публикувано 19 декември 2007 - 08:35
Мдаа....сезон (за ремонт) на парнотоо
При мен нещата са на финалната права и се надявам днес(след като сглобя таблото на парното) да имам топло на 6.Оказа се,че въпросната кутия(в отсека м/у мотора и предното стъкло) при мен не е монолитна,както ми се стори в самото начало а се състои от две части,като външната (към двигателния отсек) е хваната с четири рапидки към основната част.Излезе с родилни мъки наистина(и доста поначупена от по-ранно некадърно сваляне)но излезе и ми спести свалянето на арматурното табло.Под този външен капак(няма филтър) се намира втори(който покрива моторчето с двете турбинки).вади се без проблем.Следва самия мотор.Оказа се че моя е в идеално(за годините си) състояние,проблема бил в хлабава връзка в един от захранващите кабели.Запоих го и след това си играх два часа с поялника да възстановя счупения капак-стана като нов(добре че счупените парчета бяха вътре).Толкова за моторчето.И понеже съм се заял с парното,го почвам отвътре-проблема ми тук е(преди да откаже вентилатора) че духа топло само от моята(лява духалка).За централната знам че духа само хладно,но така ми духа и вдясно,а в краката изобщо не духа. Та свалих централната конзола където са врътките на парното(озорих се само с демонтажа на СД плеъра-оказа се "закотвен" против кражба в таблото).Имах съмнения че нещо е откачено в дясната врътка(топло-студено)-въртеше се подозрително леко и не се чуваше характерния шум от отваряне и затваряне на някаква клапа.Така и се оказа-видях система от лостчета,които врътките на таблото командваха и съответно затваряха или подаваха топъл/студен въздух към духалките в купето.Дясната бе клеясала(вероятно предишния собственик я карал предимно сам и е пускал парно само вляво) и съответно при напън да се развърти се е откачила.Закачих откачените лостчета,напръсках ги с тефлонов спрей и ги раздвижих и.....вече имах парно(и то какво) от всички духалки,вкл и долу в краката.Днес ще сглобявам таблото на парното и после ще попътувам малко да го изпробвам.
![:)](http://static.mbclub.bg/forums/public/style_emoticons/default/smile.gif)
#8
Публикувано 19 декември 2007 - 08:46
Разминал си се, честито парно, направо ми идва сега да слеза да гледам не съм ли и аз късметлия.
В тоя студ нищо не ми се пипа, ще чакам обстоятелствата да ме притиснат.
Сега като ти е минало през ръцете, смяташ ли че може да успея с поялника в ръка или нямам шанс, ако капака е цял?
В тоя студ нищо не ми се пипа, ще чакам обстоятелствата да ме притиснат.
Сега като ти е минало през ръцете, смяташ ли че може да успея с поялника в ръка или нямам шанс, ако капака е цял?
брабус написа: "абе само аз ли спуквам тьрсачката?"
#9
Публикувано 19 декември 2007 - 08:58
Моя климатик е Diavia допълнително монтиран, аз го монтирах колата ми е 124, доколкото си спомням мотора на вентилатора се вади след като се свали въпросната кора а тя се сваля след като се извади целия модул на парното.
Сваля се таблото, откача се гредата дето е под него и подсилва структурата, откача се тръбите за водата, тръбите за климатика, тоците на вентилатора , и тогава се отлепя модула от щита на двигателния отсек и се вади.
Аз лично в момента ако съм изправен пред нуждата да ремонтирам вентилатора просто ще срежа въпросната кора и после ще търся начин да я сглобя, иначе другото си е гърбия.
кофти работа но няма как иначе се получава развиване на кофти гайка на терсене место.
Сваля се таблото, откача се гредата дето е под него и подсилва структурата, откача се тръбите за водата, тръбите за климатика, тоците на вентилатора , и тогава се отлепя модула от щита на двигателния отсек и се вади.
Аз лично в момента ако съм изправен пред нуждата да ремонтирам вентилатора просто ще срежа въпросната кора и после ще търся начин да я сглобя, иначе другото си е гърбия.
кофти работа но няма как иначе се получава развиване на кофти гайка на терсене место.
.... Опита е фенер който свети на гърба ни - Конфуций ....
#10
Публикувано 19 декември 2007 - 12:20
Късно заживях с идеята да се снима това което се прави по любимата трилъча марка. Това с капака който покрива вентилаторчето съм го отработил /побългарил/ и съжалявам че не направих снимки. С две думи - разрязах го на две части така че да може да се вади без да се сваля таблото. След 2-3 месеца извадих извадих моторчето което заместваше оригиналното - то беше отремонтирано - и си го монтирах без проблем. Но все таки без вадене на таблото нямаше начин да го преработя.
#11
Публикувано 19 декември 2007 - 20:55
Снимките са полезно нещо,фактури и пазя ма ще я продам с поне 3000 снимки,да гледа да се звери кво е правено по колата.
![:icon_coolgrin:](http://static.mbclub.bg/forums/public/style_emoticons/default/icon_coolgrin.gif)
.
#12
Публикувано 20 декември 2007 - 11:27
Снимките са полезно нещо,фактури и пазя ма ще я продам с поне 3000 снимки,да гледа да се звери кво е правено по колата.
![:icon_coolgrin:](http://static.mbclub.bg/forums/public/style_emoticons/default/icon_coolgrin.gif)
#13
Публикувано 20 декември 2007 - 12:59
Сто тридесет и пет процента подкрепям становището но BENZBOSSСнимките са полезно нещо,фактури и пазя ма ще я продам с поне 3000 снимки,да гледа да се звери кво е правено по колата.
![:4036:](http://static.mbclub.bg/forums/public/style_emoticons/default/4036.png)
![Публикувано изображение](http://media.snimka.bg/0975/008205158.jpg)
Шофьорски стаж ... 28-29г.
За повече контакти - купете си разклонител
#14
Публикувано 20 декември 2007 - 20:08
Тъй де , което вече съм взел го пазя и аз, но снимки не мога да правя с омаслените ръце и сега обмислям някаква вероятност.
Земи си едно евтино фото и снимай смело,по моите снимки ми виждаш рьцете колко са красиви и не ми дреме.Не е задалжително да е перфектна снимката,важното е да показва,че и там сьм се навирал.
![:icon_coolgrin:](http://static.mbclub.bg/forums/public/style_emoticons/default/icon_coolgrin.gif)
http://www.waterproo...mera-cases.html
Па ако много ти е мерак за фотото си земи един от тия пликове,може и под вода да снимаш с него.
.
#15
Публикувано 22 декември 2007 - 15:13
Моя климатик е Diavia допълнително монтиран, аз го монтирах колата ми е 124, доколкото си спомням мотора на вентилатора се вади след като се свали въпросната кора а тя се сваля след като се извади целия модул на парното.
Сваля се таблото, откача се гредата дето е под него и подсилва структурата, откача се тръбите за водата, тръбите за климатика, тоците на вентилатора , и тогава се отлепя модула от щита на двигателния отсек и се вади.
Аз лично в момента ако съм изправен пред нуждата да ремонтирам вентилатора просто ще срежа въпросната кора и после ще търся начин да я сглобя, иначе другото си е гърбия.
кофти работа но няма как иначе се получава развиване на кофти гайка на терсене место.
Ако кутията на моторчето и радиаторчетата е като при мен трябвало е да го преработиш когато си го монтирал. Няма място в отсека откъм мотора за инструменти и за работа. Ако не се извади цялата предпазна кора / ако се среже на две / мисля че няма да могат да се развият долните две рапидки на моторчето - заврени са г... на мечката. На моятя кутия рапидките на капака са 12 - от тях 8 с родилни мъки могат да излязат но долните 4 и гинеколог да си няма как да ги развиеш. Сори ама жабарите са за е.... Успех! И весели празници на всички!
![:)](http://static.mbclub.bg/forums/public/style_emoticons/default/smile.gif)
1 потребител(и) четат тази тема
0 потребители, 1 гости, 0 анонимни