Към съдържанието

  •  

Снимка

демонтаж моторче на парно MB190D


  • Please log in to reply
14 мнения по тази тема

#1 Rado555

Rado555

    Прохождащ

  • Потребители на форума
  • 21 Мнения:

Публикувано 14 декември 2007 - 21:51

Колеги,моля помагайте-след като много пъти спираше(и после тръгваше) накрая моторчето на парното окончателно замлъкна.няма го ТОПЛОТООО(ама не оня-Валъо от Топлофикацията...за него не ми е мъка)а бе,който не е духал на заскрежен прозорец отвън(и отвътре) той не знае що е :-(((
Та с помощта на търсачката изчетох де що има по въпроса-линк(руски) с картинки относно ремонта на самото моторче ме успокои,че нещата в Мерца,освен изпипани са и прости като техническо решение и заменяемост на детайли,например като втулките от жигула.Ноо...докато стигна до ремонта на моторчето,първо трепе да го сваля и тук ми се струва че ще видя зор.Поне от това което видях до момента.Свалих само чистачката и кората под нея и попадам на един капак(под него трябва да е моторчето с перките).Същият капак е озорил доста колеги при сваляне и бих се радвал да споделите с мен ядовете които сте брали при демонтажа му-някои даже са стигнали до сваляне на арматурното табло.Капака изглежда така:
http://www.mbclub.bg...d...pic=974&hl=
Извинявам се на Стефан,че ползвам неговото фото,но в момента нямам възможност да снимам.Забравих да кажа също че Бенца има клима,която според мен е допълнително монтирана.Утре сутринта се захващам на бистра глава да ровичкам,така че с удоволствие ще ползвам всички идеи и/или фото които постнете тук
  • 0

#2 LYNX

LYNX

    Майстор

  • Потребители на форума
  • 2380 Мнения:
  • Пол:Мъж

Публикувано 14 декември 2007 - 22:12

Чини ми се че на тези с допълнително слаганите климатици,..това вентилаторче се сваля доста по- трудно от стандартно вградените,...май се вади навътре!

Успех!
  • 0

#3 Lorinser

Lorinser

    Член на МБКБ

  • Замразено членство
  • 5339 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:Sofia
  • Автомобил:
    --Първият в БГ C124 CE500 M117-V8 Custom.
    --W126 260SE 1988

Публикувано 14 декември 2007 - 22:36

Не само ти се чини LINX , ами си е и така!!
вече се мъчих на 124ка с DIAWIA да сваля този капак от отгоре, НО нестааа

колега, ако е същото като на тези снимки---лошо, кутията се сваля от вътре...:(

ако си с оригиналната кутия, на този черен пластмасов капак има метални скоби, като ги откачиш и не си спомня дали нямаше 2-3 рапидки, и капака пада...
  • 0

#4 Rado555

Rado555

    Прохождащ

  • Потребители на форума
  • 21 Мнения:

Публикувано 14 декември 2007 - 23:05

Не само ти се чини LINX , ами си е и така!!
вече се мъчих на 124ка с DIAWIA да сваля този капак от отгоре, НО нестааа

колега, ако е същото като на тези снимки---лошо, кутията се сваля от вътре...:(

ако си с оригиналната кутия, на този черен пластмасов капак има метални скоби, като ги откачиш и не си спомня дали нямаше 2-3 рапидки, и капака пада...

направо ме отчаяхте Lorinser и LINX....ама при мен май нещата стават се по трудния начин-свикнал съм вече :kill_myself: Нищо..ще поспим,па ще видим утре с моя френд каква ще я накъдрим.Аз съм с две леви,обаче на него му сече пипето..шапка му свалям.Любим лаф му е:"няма начин,да няма начин и я почва..." На него разчитам и на Вас ,разбира се ако се закучи раотата да помогнете със съвети и идеи,че по скоро у дома ще карам без парно,отколкото в Мерца.Лека на всички съфорумци
  • 0

#5 Lusco

Lusco

    Напреднал

  • Потребители на форума
  • 583 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:София
  • Автомобил:
    W124 2.5D комби автоматик

Публикувано 15 декември 2007 - 01:17

Не само ти се чини LINX , ами си е и така!!
вече се мъчих на 124ка с DIAWIA да сваля този капак от отгоре, НО нестааа

колега, ако е същото като на тези снимки---лошо, кутията се сваля от вътре...:(

ако си с оригиналната кутия, на този черен пластмасов капак има метални скоби, като ги откачиш и не си спомня дали нямаше 2-3 рапидки, и капака пада...


Много трески за дялане имат жабарите, д... т...... м....И аз съм го ял това дърво, но не е толкова страшно, поне за мен де щото съм си свикнал -сума италианки са ми минали през ръцете. И сега едно 2,5тд съм отворил, че е кипнал чайника. Та тази твойта кутия ако е като на 124 не се и опитвай откъм мотора да си извадиш вентилаторчето - аз загубих 2 дни в опит да си икономисам ваденето на таблото. Капака който затваря вентилаторчето го държат 12 рапидки - отгоре и отдолу по 4 и отляво и отдясно по 2. Клапата за входящия въздух е монтирана на дълга от единия до другия край на кутията ос. Ако имаш климатик ще се наложи да го изпразниш. Работата е пипкава и ти трябва топъл гараж, доста свободно време и много спокойствие. На мен ми отне 3 дни да го направя сам. Успех! ;)
  • 0

#6 ivooo

ivooo

    Напреднал

  • Потребители на форума
  • 436 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:София
  • Автомобил:
    W124 / '91 /продадена
    W201 / '87 / 2.0 / 601.911
    W124 / '93 / 602.962

Публикувано 19 декември 2007 - 01:51

Rado555, пиши какво става, че и аз съм го яхнал същия :censored: (капак).
Диавиа, монтирана допълнително в Германия. Не съм отварял нищо още, но не се знае по кое време ще се наложи спешно, след като спре парното(мойто не скърца а се разтраква, изпада в резонанс и се разбръмчава бясно).
Като гледам и Lusco и Lorinser и LYNX казват, че вентилаторът се вади откъм купето - свинщина, тва да не е Daewoo???
Сега сериозно.
Вярвам Ви безрезервно и знам че това е правилният начин на работа, но ми изглежда доста трудоемък.
Обмислям друг, макар и малко по-грубичък вариант.
Не мога да се примиря с мисълта, че ще свалям таблото(не лично аз) за една шитня, която ще ми ремонтират на Козлодуй за 50-тина лева и тя ще работи още поне 5-10 години(примерно).
Някъде по линкове от Veni бях гледал как един съветски пич лепеше(реставрираше) подобна кутия(черен капак) след смяна(ремонт) на втулките на тоя вентилатор, беше му се понапукала(меко казано).
И сега седя и се чудя има ли начин с поялник в ръка, да демонтирам тоя черен капак(откъм двигателя) и като се оправя с моторчето на парното,
да го лепя обратно на мястото му.
Малко ме съмнява така "лесно" да си спестя сваляне на табло+пълнене на климатик, но все пак да попитам сблъскалите се с проблема преди мен - какво ще ме посъветвате?
Да не се окаже, че няма да мога да измъкна вентилатора, защото ще е тясно или пък има още някой елемент заврян там, за чието съществуване не подозирам и само си мисля за трепанация, а тя ще е без резултат, понеже тъпия елемент трябва да се свали отвътре и чак тогава да се демонтира прословутото вентилаторче.
Сори, че влизам по средата на прожекцията, но се надявам цитираните по-горе Колеги да ме спрат навреме или да ме насърчат с ценни съвети.

...а веднага след като си отиде гинеколога, след 6-7 часово неуспешно бъркане през ауспуха, с цел демонтаж на моторчето на парното, обещавам да запиша час в сервиз за сваляне на таблото :kill_myself:
Успех на всички!
  • 0
брабус написа: "абе само аз ли спуквам тьрсачката?"

#7 Rado555

Rado555

    Прохождащ

  • Потребители на форума
  • 21 Мнения:

Публикувано 19 декември 2007 - 08:35

Мдаа....сезон (за ремонт) на парнотоо :) При мен нещата са на финалната права и се надявам днес(след като сглобя таблото на парното) да имам топло на 6.Оказа се,че въпросната кутия(в отсека м/у мотора и предното стъкло) при мен не е монолитна,както ми се стори в самото начало а се състои от две части,като външната (към двигателния отсек) е хваната с четири рапидки към основната част.Излезе с родилни мъки наистина(и доста поначупена от по-ранно некадърно сваляне)но излезе и ми спести свалянето на арматурното табло.Под този външен капак(няма филтър) се намира втори(който покрива моторчето с двете турбинки).вади се без проблем.Следва самия мотор.Оказа се че моя е в идеално(за годините си) състояние,проблема бил в хлабава връзка в един от захранващите кабели.Запоих го и след това си играх два часа с поялника да възстановя счупения капак-стана като нов(добре че счупените парчета бяха вътре).Толкова за моторчето.И понеже съм се заял с парното,го почвам отвътре-проблема ми тук е(преди да откаже вентилатора) че духа топло само от моята(лява духалка).За централната знам че духа само хладно,но така ми духа и вдясно,а в краката изобщо не духа. Та свалих централната конзола където са врътките на парното(озорих се само с демонтажа на СД плеъра-оказа се "закотвен" против кражба в таблото).Имах съмнения че нещо е откачено в дясната врътка(топло-студено)-въртеше се подозрително леко и не се чуваше характерния шум от отваряне и затваряне на някаква клапа.Така и се оказа-видях система от лостчета,които врътките на таблото командваха и съответно затваряха или подаваха топъл/студен въздух към духалките в купето.Дясната бе клеясала(вероятно предишния собственик я карал предимно сам и е пускал парно само вляво) и съответно при напън да се развърти се е откачила.Закачих откачените лостчета,напръсках ги с тефлонов спрей и ги раздвижих и.....вече имах парно(и то какво) от всички духалки,вкл и долу в краката.Днес ще сглобявам таблото на парното и после ще попътувам малко да го изпробвам.
  • 0

#8 ivooo

ivooo

    Напреднал

  • Потребители на форума
  • 436 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:София
  • Автомобил:
    W124 / '91 /продадена
    W201 / '87 / 2.0 / 601.911
    W124 / '93 / 602.962

Публикувано 19 декември 2007 - 08:46

Разминал си се, честито парно, направо ми идва сега да слеза да гледам не съм ли и аз късметлия.
В тоя студ нищо не ми се пипа, ще чакам обстоятелствата да ме притиснат.
Сега като ти е минало през ръцете, смяташ ли че може да успея с поялника в ръка или нямам шанс, ако капака е цял?
  • 0
брабус написа: "абе само аз ли спуквам тьрсачката?"

#9 bibitkata

bibitkata

    Напреднал

  • Потребители на форума
  • 339 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:Бургас
  • Автомобил:
    W 124 - 250 D - 1986

    W 245 - B180CDi - 2007

Публикувано 19 декември 2007 - 08:58

Моя климатик е Diavia допълнително монтиран, аз го монтирах колата ми е 124, доколкото си спомням мотора на вентилатора се вади след като се свали въпросната кора а тя се сваля след като се извади целия модул на парното.
Сваля се таблото, откача се гредата дето е под него и подсилва структурата, откача се тръбите за водата, тръбите за климатика, тоците на вентилатора , и тогава се отлепя модула от щита на двигателния отсек и се вади.
Аз лично в момента ако съм изправен пред нуждата да ремонтирам вентилатора просто ще срежа въпросната кора и после ще търся начин да я сглобя, иначе другото си е гърбия.
кофти работа но няма как иначе се получава развиване на кофти гайка на терсене место.
  • 0
.... Опита е фенер който свети на гърба ни - Конфуций ....

#10 Lusco

Lusco

    Напреднал

  • Потребители на форума
  • 583 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:София
  • Автомобил:
    W124 2.5D комби автоматик

Публикувано 19 декември 2007 - 12:20

Късно заживях с идеята да се снима това което се прави по любимата трилъча марка. Това с капака който покрива вентилаторчето съм го отработил /побългарил/ и съжалявам че не направих снимки. С две думи - разрязах го на две части така че да може да се вади без да се сваля таблото. След 2-3 месеца извадих извадих моторчето което заместваше оригиналното - то беше отремонтирано - и си го монтирах без проблем. Но все таки без вадене на таблото нямаше начин да го преработя.
  • 0

#11 BENZBOSS

BENZBOSS

    Майстор

  • Потребители на форума
  • 6668 Мнения:
  • Пол:не е посочено

Публикувано 19 декември 2007 - 20:55

Снимките са полезно нещо,фактури и пазя ма ще я продам с поне 3000 снимки,да гледа да се звери кво е правено по колата. :icon_coolgrin:
  • 0
.

#12 Lusco

Lusco

    Напреднал

  • Потребители на форума
  • 583 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:София
  • Автомобил:
    W124 2.5D комби автоматик

Публикувано 20 декември 2007 - 11:27

Снимките са полезно нещо,фактури и пазя ма ще я продам с поне 3000 снимки,да гледа да се звери кво е правено по колата. :icon_coolgrin:


:icon_coolgrin: Тъй де , което вече съм взел го пазя и аз, но снимки не мога да правя с омаслените ръце и сега обмислям някаква вероятност.
  • 0

#13 Vladek

Vladek

    Майстор

  • Потребители на форума
  • 3744 Мнения:
  • Пол:Мъж

Публикувано 20 декември 2007 - 12:59

Снимките са полезно нещо,фактури и пазя ма ще я продам с поне 3000 снимки,да гледа да се звери кво е правено по колата. :icon_coolgrin:

Сто тридесет и пет процента подкрепям становището но BENZBOSS :flagMB new:
:4036:
  • 0
Публикувано изображение
Шофьорски стаж ... 28-29г.
За повече контакти - купете си разклонител

#14 BENZBOSS

BENZBOSS

    Майстор

  • Потребители на форума
  • 6668 Мнения:
  • Пол:не е посочено

Публикувано 20 декември 2007 - 20:08

:icon_coolgrin: Тъй де , което вече съм взел го пазя и аз, но снимки не мога да правя с омаслените ръце и сега обмислям някаква вероятност.



Земи си едно евтино фото и снимай смело,по моите снимки ми виждаш рьцете колко са красиви и не ми дреме.Не е задалжително да е перфектна снимката,важното е да показва,че и там сьм се навирал. :icon_coolgrin:

http://www.waterproo...mera-cases.html

Па ако много ти е мерак за фотото си земи един от тия пликове,може и под вода да снимаш с него.
  • 0
.

#15 Lusco

Lusco

    Напреднал

  • Потребители на форума
  • 583 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:София
  • Автомобил:
    W124 2.5D комби автоматик

Публикувано 22 декември 2007 - 15:13

Моя климатик е Diavia допълнително монтиран, аз го монтирах колата ми е 124, доколкото си спомням мотора на вентилатора се вади след като се свали въпросната кора а тя се сваля след като се извади целия модул на парното.
Сваля се таблото, откача се гредата дето е под него и подсилва структурата, откача се тръбите за водата, тръбите за климатика, тоците на вентилатора , и тогава се отлепя модула от щита на двигателния отсек и се вади.
Аз лично в момента ако съм изправен пред нуждата да ремонтирам вентилатора просто ще срежа въпросната кора и после ще търся начин да я сглобя, иначе другото си е гърбия.
кофти работа но няма как иначе се получава развиване на кофти гайка на терсене место.


Ако кутията на моторчето и радиаторчетата е като при мен трябвало е да го преработиш когато си го монтирал. Няма място в отсека откъм мотора за инструменти и за работа. Ако не се извади цялата предпазна кора / ако се среже на две / мисля че няма да могат да се развият долните две рапидки на моторчето - заврени са г... на мечката. На моятя кутия рапидките на капака са 12 - от тях 8 с родилни мъки могат да излязат но долните 4 и гинеколог да си няма как да ги развиеш. Сори ама жабарите са за е.... Успех! И весели празници на всички! :)
  • 0




1 потребител(и) четат тази тема

0 потребители, 1 гости, 0 анонимни