Към съдържанието

  •  

Снимка

боядисванеинструменти


  • Please log in to reply
25 мнения по тази тема

#1 hektor

hektor

    Майстор

  • Потребители на форума
  • 1751 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:Гера/София
  • Автомобил:
    Alfa Romeo 147 1.6 ts

Публикувано 01 май 2006 - 21:18

Привет колеги! Реших сам да се справя с разните драскотинки от камъчета на предния капак и други такива. Късмет, че продават оригинални бои за почти всички модели коли във флакони. Та преди да започна мацнята трябва да изшлайфам повредените повърхности. Та какво ми трябва? Някаква много финна шкурка или..................?


мерси
  • 0
Sky каза:Ела да сръбнеш от извора!

" Ау ми врътнеш един Биг Бен ма! Ни моа, боли ме главата!"

#2 Stefan

Stefan

    Напреднал

  • Потребители на форума
  • 309 Мнения:

Публикувано 02 май 2006 - 06:40

Сигурен ли си, че искаш? Да не ти излезне после двойно, хем главоболия, хем пари :) Принципно е трудно, трябва ти финна шкурка да свалиш всичко и е добре като ще пръскаш капака да го пръскаш целия.. а не само парчетата щото не се знае първо колко ще улучиш боята, а после как ще го направиш, внимавай къде ще пръскаш, не трябва да има косми, прах и каквото и да е там което може да ти лепне после върху колата, за после си купуваш една паста и полираш целия капак, а и металиковата боя е малко по трудна, тя се пръскаше първо отдолу по гъста да може да захване после се разреждаше да има блясък отгоре, ама моя съвет е намери някой майстор, разберете се с него какво искаш и нека той да я захване, аз искам да се науча да пръскам, живот и здраве ще видим дали ще стигна до там, че аман от ламаринкаджий вече..
  • 0
W140 S320 93' and W124 T-model 250TD 88'
Mercedes S-class W140 Owners and Fans Forums
Mercedes W124

#3 Fitibaldi

Fitibaldi

    Чирак

  • Потребители на форума
  • 248 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:София
  • Интереси:Мерцедес, спорт, +#$%*****
  • Автомобил:
    Mercedes-Benz W124 Е300Т Diesel 1995

Публикувано 02 май 2006 - 08:53

по принцип както каза Stefan това ене проста работа. ако беше някъде по пода или съвсем малки точици няма проблем да ги минеш с четчица, ама по капака...
100% ще има петна след това, защото твоята боя я е пекло слънцето и се е променила, а новата си е нова. разбира се след това с полиране може и да се заличат разликите, но не гарантирам.
иначе вземаш някоя по-едра шкурка - 150-200 (ако имаш по-проблемни части) и след това минаваш с някоя фина водна шкурка за да се заглади повърхността. след това боядисваш. металика не се боядисва лесно. металика се състои от боя и върху нея лак. другата е по-лесна.
ако имаш вдлъбнатини - минаваш с шкурка, след това слагаш кит, изглаждаш и чак след това минаваш с водна шкурка и накрая боядисваш.

поне така прави баща ми, който е автотенекеджия и бояджия, ама е на 300 км от тук :(
  • 0
Публикувано изображение

#4 hektor

hektor

    Майстор

  • Потребители на форума
  • 1751 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:Гера/София
  • Автомобил:
    Alfa Romeo 147 1.6 ts

Публикувано 02 май 2006 - 09:13

Относно боята не се притеснявам защото тя е готова. В смисъл има флакони точно с моят номер на боята. Знам, че е трудно и не си правя никакви илюзии че ще стане перфектно. За предния капак точно така съм замислил да го пръсна целия. Това което ми дава надежда, че мога да се справя е това, че вчера пръснах пластмасата на огледалото и заспа без разлика без петна без нищо, естествено не си правя илюзиите, че ще е същото. Трябва ли да изшлайфам изцяло капака до метал или само проблемните места? И точно какви шкурки ми трябват? Мерси и ще постна снимки да видите каква кочина съм сътворил хихихи!!!
  • 0
Sky каза:Ела да сръбнеш от извора!

" Ау ми врътнеш един Биг Бен ма! Ни моа, боли ме главата!"

#5 Само Дизел

Само Дизел

    Майстор

  • Потребители на форума
  • 929 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:Германия

Публикувано 02 май 2006 - 11:31

Не съм специалист по боядисването, щото то си е тънка работа, но принципно в твоят случай можеш да подходиш по следния начин.
Сваляш старателно старата боя със шкурка. Ако няма ръжда, не е нужно да е да оголваш метала, но поне до грунда. Ако има подбивания, драскотини, запълваш ги с кит (има едни на полиестерна основа, със втрърдител). Накрая минаваш всичко с по-едра и после с фина шкурка и вода. Ако има ръжда, работата е друга, но не вярвам да имаш.
След това пръскаш с някакъв спрей за грундиране, може и да повториш, но не прекалявай със слоевете. Ако са останали неравности, спрея няма да ги оправи - ще трябва да почваш от начало - китване, шкурене и тнт.
Накрая, ако имаш идеално гладка повърхност, започваш с нанасянето на боята, внимателно, първо на една страна, после на 90°, на тънки слоеве, за да не се стича.
Всичко това е най-добре да го правиш на свален капак, щото иначе става свинщина, колкото и да пазиш. А и капака можеш да си го вземеш и да си работиш удобно някъде на закрито.
Ами това е в общи линии. Най-важното при тази работа е търпението. Не прибързвай, изчаквай всичко да изсъхне, колкото е казал производителя, много старателно със шкурката и така.
  • 0
Mercedes-Benz - защото животът е твърде кратък.
'91 S124 300 TD Turbodiesel OM603

#6 sky

sky

    Майстор

  • Потребители на форума
  • 2135 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:София;Казанлък
  • Автомобил:
    190E 2.3

Публикувано 02 май 2006 - 19:53

Трудно е ,не знам дали със спрея ще се спрвиш с целия капак :huh:
  • 0
Публикувано изображение

#7 drago

drago

    Чирак

  • Потребители на форума
  • 118 Мнения:
  • Град:Варна

Публикувано 03 май 2006 - 06:14

....
поне така прави баща ми, който е автотенекеджия и бояджия, ама е на 300 км от тук :(

Къде по точно? Че ми трябва някой сигурен човек за една лека работа.
  • 0
MB W210 E230
Posted Image

#8 Fitibaldi

Fitibaldi

    Чирак

  • Потребители на форума
  • 248 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:София
  • Интереси:Мерцедес, спорт, +#$%*****
  • Автомобил:
    Mercedes-Benz W124 Е300Т Diesel 1995

Публикувано 03 май 2006 - 10:06

град Попово - до Търговище. там живее и работи.
  • 0
Публикувано изображение

#9 Само Дизел

Само Дизел

    Майстор

  • Потребители на форума
  • 929 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:Германия

Публикувано 03 май 2006 - 10:29

Трудно е ,не знам дали със спрея ще се спрвиш с целия капак :huh:

За нормален капак на Мерцедес, да, но в случая става дума за А-класа :P
  • 0
Mercedes-Benz - защото животът е твърде кратък.
'91 S124 300 TD Turbodiesel OM603

#10 вики

вики

    Напреднал

  • Потребители на форума
  • 332 Мнения:
  • Град:РУСЕ

Публикувано 03 май 2006 - 11:18

Абе тая кола няма ли каско? :blink:
  • 0
Е 250 DIESEL 20v 113hp 1994
Публикувано изображение

#11 Само Дизел

Само Дизел

    Майстор

  • Потребители на форума
  • 929 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:Германия

Публикувано 03 май 2006 - 16:20

Абе веднъж да влезнем в Европата и ще спрете да питате за Каско, ама има още малко време...
  • 0
Mercedes-Benz - защото животът е твърде кратък.
'91 S124 300 TD Turbodiesel OM603

#12 drago

drago

    Чирак

  • Потребители на форума
  • 118 Мнения:
  • Град:Варна

Публикувано 03 май 2006 - 16:22

Абе веднъж да влезнем в Европата и ще спрете да питате за Каско, ама има още малко време...

Защо така ?!
  • 0
MB W210 E230
Posted Image

#13 Само Дизел

Само Дизел

    Майстор

  • Потребители на форума
  • 929 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:Германия

Публикувано 03 май 2006 - 18:34

Ами системата е такава, дълго е за обяснение, но ми помнете думата...
Резултатът от тази система е, че ако не става въпрос за наистина скъпи щети - от няколко хиляди евро нагоре, хората предпочитат да си извадят парите от джоба и да се оправят сами, без застраховател.
  • 0
Mercedes-Benz - защото животът е твърде кратък.
'91 S124 300 TD Turbodiesel OM603

#14 schnauzer

schnauzer

    Прохождащ

  • Потребители на форума
  • 44 Мнения:

Публикувано 03 май 2006 - 22:23

ако са само малки точици защо не ги ретушираш с фина четчица? (пръскаш от спрея в някаква капачка, гребваш с четчицата и мац-мац :) ) добре е да потренираш малко преди това някъде другаде - пипкаво е и си иска чалъм колко да гребнеш, под какъв ъгъл да мацнеш и т. н.

ако пък са по-сериозни дефектите и си е за боя, някой читав майстор не кожодер не вярвам да ти вземе повече от сто - сто и нещо с материалите.

миналата есен с един приятел се мъчихме в/у един фолксваген с избили ръждици - наистина е голяма играчка. особено е важно да вземеш хубав лак - ако ти пробутат някой по-смотан (както в нашия случай) почват едни ужаси - колкото и леко да пръскаш се разтича и прецаква целия труд по шкурене, китване, грундиране, боядисване...
  • 0

#15 KoZmo

KoZmo

    Напреднал

  • Потребители на форума
  • 366 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:Шопландия
  • Интереси:Mercedes-Benz |Y|
  • Автомобил:
    2001' MB W210 - E 220 CDI

Публикувано 04 май 2006 - 19:25

Приятел аз работих в такъв гараж доскоро и вършех "мръсната" работа. Демек китосване, търкане, полиране, пръскане на "шприц" и т.н. и мога да ти кажа, че ако ще си оправяш капака трябва да имаш опит в тая област, иначе резултатът може да не ти хареса особено. И един съвет - ако все пак решиш да си правиш експеримент, недей да боядисваш само драскотините, а си пръсни самия капак изцяло. Преди да почнеш ако драскотините не са наръбили самата ламарина а само са прецакали боята, можеш да минеш с водна 600 като по този начин матираш повърхността. После чистиш хубаво с кореселин и пръскаш, но ако ще ползваш боя тип "Спрей" по-добре се откажи, защото тези спрейове първо, че гадно покриват, второ ако отгоре не се пръсне слой лак да запечата боята, то за отрицателно време ще се прецака. Спрея не може да се сравни и със най-скапания бояджийски пистолет. И като търкаш със водната си поливай с лявата ръка поне със някакво шише с пробита капачка докато търкаш, а недей да топиш шкурката в леген защото така тя ще се задръсти много бързо и не става хубаво. Ако искаш и имаш приятел който има пистолет му дай някой лев но ще знаеш, че ще стане добре. И ако решиш го накарай да ти пръсне шприц и го изтъркай и после гледай и ако всичко е вред да пръска и това е! Изобщо ги заеби тия флакони, щото ще стане на петна и е зле, + това караш Мерцедес а не Голф...
  • 0




0 потребител(и) четат тази тема

0 потребители, 0 гости, 0 анонимни