Мнение за масло
Започната от IPSOS, 10 дек 2007 - 17:01:02
10 мнения по тази тема
#1
Публикувано 10 декември 2007 - 17:01
Здравейте,
Да ви попитам с какво масло е препоръчително да се кара Е220CDI 2001 година на 160 000км?
Какво масло е подходящо и за джоба и за колата?..
Знаете ли къде мога да намеря ръководство за ремонт, понеже на скоро взех колата и имам някои неща, които не работят.
Мерси
Да ви попитам с какво масло е препоръчително да се кара Е220CDI 2001 година на 160 000км?
Какво масло е подходящо и за джоба и за колата?..
Знаете ли къде мога да намеря ръководство за ремонт, понеже на скоро взех колата и имам някои неща, които не работят.
Мерси
#3
Публикувано 11 декември 2007 - 19:28
За този модел Мерцедес препоръчват Mobil1 0W-40 пълна синтетика. (34 лв литъра, но пък се сменя през 10-20 хиляди км - аз предпочитам през 10). Инвестицията в добро масло ще ти спести бъдещи проблеми с двигателя.
w210 - 2001 E 200 CDI
#4
Публикувано 11 декември 2007 - 20:42
Като отидеш на канал за смяна на масло там имат големи табла с марки на коли и какво масло се препоръчва от производителя, записваш си го на едно самозалепващо лисче и го лепиш в жабката да не си забравяш, същата информация можеш даа изчерпиш от нета, по тоя вапрос нямаш грижи, а за ръководство за ремонт това си е проблем, пиши какво не ти работи ако можем ще дадем съвет.Здравейте,
Да ви попитам с какво масло е препоръчително да се кара Е220CDI 2001 година на 160 000км?
Какво масло е подходящо и за джоба и за колата?..
Знаете ли къде мога да намеря ръководство за ремонт, понеже на скоро взех колата и имам някои неща, които не работят.
#5
Публикувано 13 декември 2007 - 11:06
Здрасти,
Еми питах в балкан стар и там ме посъветваха да карам с касртрол 5W-30 или оригиналното МБ 5W-30. Аз бях решил да си купя мобил 5W-40, на супер цена е и ми се вижда добро. Сега вече не знам какво да правя. Искам също да си попитам как се нулира компутъра след смяната?
Мерси
Еми питах в балкан стар и там ме посъветваха да карам с касртрол 5W-30 или оригиналното МБ 5W-30. Аз бях решил да си купя мобил 5W-40, на супер цена е и ми се вижда добро. Сега вече не знам какво да правя. Искам също да си попитам как се нулира компутъра след смяната?
Мерси
#6
Публикувано 13 декември 2007 - 13:45
Здравейте и от мен. За съвет... предлага ми един близък които имаше бензиностанция... Масло Мобил 15-40, Белгийско- в туби по 4л, черните туби помните ги.... Ма е изостанало на 3-4 години. На много добра цена 22лв. И Шел 5-40, от пет литра с намалена цена 50 от 80лв. Аз карам и колата е карана с 10-40. Не знам, да взема да имам за по-топлото време минералното или синтетиката или идвете......???? Само ме интересума за турбото -2,5 ТД , по гъстото да не ебава нещо... щото някъде бях чел..
#7
Публикувано 13 декември 2007 - 16:18
ХАХА бягай далече от Масло Мобил 15-40 то е минерално
за 200/220ЦДИ като нов се препоръчва 5W-30 MB229.31
Нали наистина не мислищ че ти е на 160к км. колата
Моята е 230к+ по километраж 200ЦДИ и
на мен също ми предстои смяна и смятам да заложа на 5W-40 или 0W-60
за 200/220ЦДИ като нов се препоръчва 5W-30 MB229.31
Нали наистина не мислищ че ти е на 160к км. колата
Моята е 230к+ по километраж 200ЦДИ и
на мен също ми предстои смяна и смятам да заложа на 5W-40 или 0W-60
#8
Публикувано 13 декември 2007 - 18:10
Здравейте,
Да ви попитам с какво масло е препоръчително да се кара Е220CDI 2001 година на 160 000км?
Какво масло е подходящо и за джоба и за колата?..
Знаете ли къде мога да намеря ръководство за ремонт, понеже на скоро взех колата и имам някои неща, които не работят.
Мерси
Темата с маслата е дъвкана и предъвквана. Но ми направи впечатление, че някои неща изобщо не са споменавани. Има един справочник тук някъде, на Кастрол е. Там може да се види за всеки модел какво масло се препоръчва. Но! Обърнете внимание, че освен километрите, маслото се сменява на часове и на срокове. Какво ми направи впечатление? За моето Вито V 230 се препоръчва 5W40. С него може да се кара 22 500 км. Но само една година. Колко навъртате за година, вие си знаете. В същото време същото масло за Боксер е за 24 месеца. Но! Има условие за съдържанието на сяра в нафтата, ако е дизел. Премиум ( зимно време Алпин) на OMV от лятото е със съдържание на сяра 10 ppm - това вече е Евро 5, което влиза задължително в сила у нас от септември 2009 година. Ако карате с нафта над 0,5 сяра, срокът за смяна на маслото според заводското ми ръководство се намалява наполовина - 11250 км. Виждате, че не е толкова просто. Мога още да пиша, но не искам да досаждам. Масло 5W40 e всесезонно масло, почва май от -25 C и поддържа постоянен вискозитет до 40 C. Значи имате облекчен старт и ранно мазане, ама това май е в рамките на теорията. За нас, при меките зими, предполагам може да се кара и с 10W, но да бъде 40, а не 30, защото все пак последното лято бе доста горещо. Но все пак финансовите възможности си казват думата - едното е 26 лева литър, другото 17.
Както съм установил от дългогодишен опит, важно е редовно да сменявате маслото и да нямате тежък крак. Следете лятото температурата, не прегрявайте мотора, зимата лек подгрев от една минута и леко тръгване...
#9
Публикувано 14 декември 2007 - 16:52
Колега, официално от фирмата "Mobil" зa МБ препоръчват сл. масла: Mobil 1 0 W 40,
Mobil 1 5 W 40 Raily Formula
Mobil Synt. S 5 W 40 и
Mobil Super S 10 W 40.
Личният ми опит /водач съм на МПС от 1970 г./ показва, че за кола, която е на повече от 150 - 200 000 км е по-подходчщо да се слага по-гъсто масло. Освен МБ 124/260 Е имам, и карам вече, над 12 г. SAAB 9000 - нa 200 000 km е. От 5 години му слагам само масло Mobil 15 W 40, като го купувам от "MЕТРО". Дори по-миналата година забравих да го смена, т. е. го карах 2 години и никъкви проблеми. Изводът оставям за Вас. Успех и безаварийно каране.
Mobil 1 5 W 40 Raily Formula
Mobil Synt. S 5 W 40 и
Mobil Super S 10 W 40.
Личният ми опит /водач съм на МПС от 1970 г./ показва, че за кола, която е на повече от 150 - 200 000 км е по-подходчщо да се слага по-гъсто масло. Освен МБ 124/260 Е имам, и карам вече, над 12 г. SAAB 9000 - нa 200 000 km е. От 5 години му слагам само масло Mobil 15 W 40, като го купувам от "MЕТРО". Дори по-миналата година забравих да го смена, т. е. го карах 2 години и никъкви проблеми. Изводът оставям за Вас. Успех и безаварийно каране.
#10
Публикувано 14 декември 2007 - 17:09
и за маслото от МЕТРО има писано доста (от мен) - в Мерцедеса не бих го налял, въпреки че карам фиатката с него
#11
Публикувано 14 декември 2007 - 18:19
и за маслото от МЕТРО има писано доста (от мен) - в Мерцедеса не бих го налял, въпреки че карам фиатката с него
Ей, Кранк, да не излезе после че фиатката е по-здрава от Бенца, че въри с какво и сипеш
Lancia Kappa TDS / Land-Rover 88 Series 3 FFR
1 потребител(и) четат тази тема
0 потребители, 1 гости, 0 анонимни