![Снимка](https://secure.gravatar.com/avatar/cf714780df96abedfe49441755ee0d8a?s=100&d=https%3A%2F%2Fstatic.mbclub.bg%2Fforums%2Fpublic%2Fstyle_images%2Fmaster%2Fprofile%2Fdefault_large.png)
Парното на 124.Нещо издиша.W124
Започната от cooler, 23 ное 2007 - 22:48:13
18 мнения по тази тема
#1
Публикувано 23 ноември 2007 - 22:48
Прави ми впечатление от месец - два, че нещо странно се получава. Колата няма климатик, 1991г. с най-простото управление на отпление; лява и дясна страна отпред,сила на вентилатора и на къде да духа. Та карам, загряла е и си подържа температура на въздушния поток. Спирам, гася,след 10 мин пак паля и потеглям. След около 10-20 сек почва да духа много горещо.След това се нормализира. Викам си сигурно е няк'ва екстравагантност на модела. Обаче от два-три дни положението е вече доста по-палаво...Като работи на ниски обороти духа студено, като го вкарам над 1500-1700 почва да духа горещо, после застава примерно на няк'ва температура, после пак студено, пак горещо. Пълен хаос. Как да постъпя?.
#2
Публикувано 24 ноември 2007 - 00:01
Аз имам същият поблем.Казаха ми че имало някаква помпа допълнителна която при по-ниски обороти върти водата.И като се прецака ефекта бил такъв.Не съм я гледал дали работи или не защото когато съм в колата тя е в движение и не ми пречи.
#3
Публикувано 24 ноември 2007 - 00:58
електрическата помпичка е дефектирала.на бензиновите се намира на десния рог под капака, на турбодизеловите -под казанчето за чистачките
друга малка вероятност е ел.блока управляващ парното
друга малка вероятност е ел.блока управляващ парното
#4
Публикувано 24 ноември 2007 - 00:59
Проблема е точно в циркулационната помпа аз го имам същия проблем на S класата, системата е същата. На 124 е по лесно да се смени тая помпичка защото си е отделна и не е в един корпус с двата винтила. Намира се от дясната страна на двигателя ако се седи срещу колата и от нея един маркуч отива към винтилите, може да се пробва като и се подаде директно ток.
#6
Публикувано 25 ноември 2007 - 07:08
Това не се чете.Пиши на български,бе чавек!pompata moje da e problema ama moje i da ne e kogato v kupeto kran4etata sa vklu4eni na toplo i ako si vidql 4e ima pompa za6toto nqkoi modeli nqmat daj na kontakt i na 7 do desetata sekunda trqbva da q 4ue6 da se vklu4va.A drugiqt variant e da napylni6 sistemata dao gore i da proveri6 dali ne izlizat mehuri ili demek da ne bi da si duhnal garnitura na glavata
#7
Публикувано 25 ноември 2007 - 15:13
Аз на моя 124 200ТЕ '91 имах същия проблем. И решението беше следното:
1. Пробвах помпичката - не беше тя проблема. Тя е само за ниски обороти и при високи изключва.
2. Смених термостата - вследствие на тези проблеми и той се развали(Отвори само големия кръг и колата заработи на 60 градуса постоянно)=25лв.
3. Премахнах магнитните игли за регулиране на температурата - Само временно за зимата (миналата 2006-2007)
Намират се веднага под предното стъкло в ляво (две цилиндърчета с мах диаметър 3см.) Така парното работи на само жега, но и това не помогна.
4. В крайна сметка се оказа, че имам съвсем малък теч от самия радиатор, откъдето губя вода => получава се въздушен мехур в системата, който сам по себеси се издига в най-високата точка на цялата инсталация (радиатора за парното)
Когато го форсираш достига вода до там, защото повишаваш циркулацията.
И най-накрая смених целия радиатор с нов (при свалането на стария само от скобите, държащи го отдолу, шурна вода все едно съм пуснал чешмта вкъщи, но когато колата е топла няма теч, а чак когато истине започва да тече. В началото губеше около 100мл/ден а цялата система е 12 литра. Трудно се остановява тъй като антифриза се изпарява)
Та искам да кажа проблема може да е в иглите за регулиране на темп. но е малко вероятно, по-вероятно е да е помичката, но най-вероятно губиш вода от системата.
Проверявай я всеки ден в преди да запалиш, и до няколко дена ще разбереш. Ако проблема е водата, смени радиатора, но ако се наложи доливай само ДЕСТИЛИРАНА вода, за да не прецакаш и нещо друго.
Ходих по хиляди "майстори" докато не дадох 220 лв. за нов радиатор и всичко се реши. Мерцедеса си има страшно парно дори и бензиновия.
Желая ти успех и дано не ти се налага да се ползваш от моя опит с "майсторите"
1. Пробвах помпичката - не беше тя проблема. Тя е само за ниски обороти и при високи изключва.
2. Смених термостата - вследствие на тези проблеми и той се развали(Отвори само големия кръг и колата заработи на 60 градуса постоянно)=25лв.
3. Премахнах магнитните игли за регулиране на температурата - Само временно за зимата (миналата 2006-2007)
Намират се веднага под предното стъкло в ляво (две цилиндърчета с мах диаметър 3см.) Така парното работи на само жега, но и това не помогна.
4. В крайна сметка се оказа, че имам съвсем малък теч от самия радиатор, откъдето губя вода => получава се въздушен мехур в системата, който сам по себеси се издига в най-високата точка на цялата инсталация (радиатора за парното)
Когато го форсираш достига вода до там, защото повишаваш циркулацията.
И най-накрая смених целия радиатор с нов (при свалането на стария само от скобите, държащи го отдолу, шурна вода все едно съм пуснал чешмта вкъщи, но когато колата е топла няма теч, а чак когато истине започва да тече. В началото губеше около 100мл/ден а цялата система е 12 литра. Трудно се остановява тъй като антифриза се изпарява)
Та искам да кажа проблема може да е в иглите за регулиране на темп. но е малко вероятно, по-вероятно е да е помичката, но най-вероятно губиш вода от системата.
Проверявай я всеки ден в преди да запалиш, и до няколко дена ще разбереш. Ако проблема е водата, смени радиатора, но ако се наложи доливай само ДЕСТИЛИРАНА вода, за да не прецакаш и нещо друго.
Ходих по хиляди "майстори" докато не дадох 220 лв. за нов радиатор и всичко се реши. Мерцедеса си има страшно парно дори и бензиновия.
Желая ти успех и дано не ти се налага да се ползваш от моя опит с "майсторите"
#8
Публикувано 26 ноември 2007 - 02:01
Аз на моя 124 200ТЕ '91 имах същия проблем. И решението беше следното:
1. Пробвах помпичката - не беше тя проблема. Тя е само за ниски обороти и при високи изключва.
2. Смених термостата - вследствие на тези проблеми и той се развали(Отвори само големия кръг и колата заработи на 60 градуса постоянно)=25лв.
3. Премахнах магнитните игли за регулиране на температурата - Само временно за зимата (миналата 2006-2007)
Намират се веднага под предното стъкло в ляво (две цилиндърчета с мах диаметър 3см.) Така парното работи на само жега, но и това не помогна.
4. В крайна сметка се оказа, че имам съвсем малък теч от самия радиатор, откъдето губя вода => получава се въздушен мехур в системата, който сам по себеси се издига в най-високата точка на цялата инсталация (радиатора за парното)
Когато го форсираш достига вода до там, защото повишаваш циркулацията.
И най-накрая смених целия радиатор с нов (при свалането на стария само от скобите, държащи го отдолу, шурна вода все едно съм пуснал чешмта вкъщи, но когато колата е топла няма теч, а чак когато истине започва да тече. В началото губеше около 100мл/ден а цялата система е 12 литра. Трудно се остановява тъй като антифриза се изпарява)
Та искам да кажа проблема може да е в иглите за регулиране на темп. но е малко вероятно, по-вероятно е да е помичката, но най-вероятно губиш вода от системата.
Проверявай я всеки ден в преди да запалиш, и до няколко дена ще разбереш. Ако проблема е водата, смени радиатора, но ако се наложи доливай само ДЕСТИЛИРАНА вода, за да не прецакаш и нещо друго.
Ходих по хиляди "майстори" докато не дадох 220 лв. за нов радиатор и всичко се реши. Мерцедеса си има страшно парно дори и бензиновия.
Желая ти успех и дано не ти се налага да се ползваш от моя опит с "майсторите"
Малко корекция.
1.Кога се включва помпичката не знам,но устройството й е такова че работеща или не водата свободно циркулира през нея. С блокирала работеща помпа парно в колата си има толкова колкото и без нея. Вероятно повече се усеща ако е повредена при климатроника защото там оборотите на вентилаторчето на парното се командват от електр.блок и таралежа и то реагира със закъснение.
2.Магнитните игли не регулират, а затварят или отварят притока на вода към радиаторчето на парното. BENZBOSS е дал доста подробен материал и макар да е за W140 разликата е малка, а принципа на изпълнението е един и същ. Преди въздуха да влезе във въздуховодите обдухва два температурни датчика от които зависят оборотите на вентилаторчето спрямо зададената температура при климатроника, при климатика оборотите се определят ръчно и вероятно електромагнитния вентил отваря/затваря импулсно притока на вода и така регулира зададената от врътките температура. Отварям скоба - електрониката не ми е силна страна и е вероятно до тук да има нещо което да не работи точно както съм го описал но принципа в общи линий е този. Ето снимка на помпата и клапана.
![Публикувано изображение](http://img148.imageshack.us/img148/4317/hpim7861rn9.th.jpg)
4.Въздушна възглавница се образува в главата и тогава мотора прегрява и издухва гарнитурата! Повечето автомобили имат вентили за обезвъздушаване на водната риза, но при Мерцедес такъв няма тоест системата се самообезвъздушава и ако спре да духа топло значи водата е малко. А водната инсталация на 2,0 е от 8,0 до 9,5 л. и зависи от модела на мотора и дали скоростите са ръчни или автоматични. Антифриза не се изпарява - има добавка за да смазва и тя е мазна мисля че е глицерин.Освен това колкото повече вода толкова по-малко антифриз или казано иначе - по-лесно ще замръзне! А дестилирана вода е по-добре от обикновена чешмяна.
cooler - доста писах вече затова накратко - вероятно ел.вентила ти е двоен, средното краче е минус а двете крайни са плюсове, взимаш ток от акумулатора с две жици и проверяваш дали цъкат,провери колко е нивото на водата в разширителното съдче и допълни ако трябва с антифриз. Ако там всичко е наред и пак няма топло както трябва откачи маркучите ОТ радиаторчето вдигни ги нагоре за да не загубиш много антифриз и напъхай в долната тръбичка един маркуч от чешмата за да промиеш радиаторчето ако е запушено. Пиши после какво е изтекло и има ли развитие. Успех без "хилядите майстори" !
![:)](http://static.mbclub.bg/forums/public/style_emoticons/default/smile.gif)
#9
Публикувано 27 ноември 2007 - 10:00
Ситуацията ми напомня много на тази описана от Cecodc. От както застудя ми прави впечатление че като вися по светофарите скоро след потегляне (5-10 мин.) от към решетката леко се издига пара. Малко, ама достатъчно да я видя. Като загрее мотора и всичко изчезва. Преди 3 дни ( точно след като пуснах тая тема ) поразгледах около радиатора и има някакъв теч, ама не мога точно да установя дали е от дебелия маркуч, който влиза отгоре/дясно или е някъде от радиатора надолу към кранчето за източване. К'вото и да е ще започна първо от там за да елиминирам възможностите една след друга. Благодарско на всички, бяхте много изчерпателни. Ще споделя как са се развили нещата в името на общото познание.
#10
Публикувано 28 ноември 2007 - 04:42
Саседниа форум има решение на проблема ти,че и снимки са покаѕани.
![:icon_coolgrin:](http://static.mbclub.bg/forums/public/style_emoticons/default/icon_coolgrin.gif)
.
#11
Публикувано 04 декември 2007 - 19:31
Прегледах доста голяма част от ремонтния архив, ама не видях тема със снимки. Нали за МБ форума говориш? Ако ги мернеш някъде, пусни един линк ако се сетиш. Ама аз така или иначе ще му хвана спатиите, мамка му!
![:icon_coolgrin:](http://static.mbclub.bg/forums/public/style_emoticons/default/icon_coolgrin.gif)
#13
Публикувано 05 декември 2007 - 05:25
Аз имах същия проблем.Взех я с газова уредба.Изпарителя е монтиран на десния калник.Изходящият маркуч е монтиран на маркуча,който идва от ел.крановете към помпата...По този начин върти повечето вода през изпарителя,а не през парното....Но...намерих решение...намерих втора ръка ел.помпа,за парно,на някои модели w124 ги има като екстра.Монтирах я преди изпарителя...Сега имам много силно парно дори на ниски обороти.
![:D](http://static.mbclub.bg/forums/public/style_emoticons/default/biggrin.gif)
#14
Публикувано 10 декември 2007 - 20:41
Разглобих клапана по указания начин и се оказа за мое учудване че осите и на двете клапи бяха се счупили. Доста странно, ама факт. Пречупени през средата по безнадежден начин. Това явно не им пречи да работят в някаква степен, но в никакъв начин пълноценно. Примирих се и от арабите лакоми си купих един работещ втора ръка и го инсталирах. Всичко за сега е ОК, а аз имам половинчат комплект за комбиниране с друг половинчат комплект ако някой е закъсал и му се експериментира.
#15
Публикувано 10 декември 2007 - 20:43
Май трябва да помолим Админ да премести това инфо при ремонтите.
![:D](http://static.mbclub.bg/forums/public/style_emoticons/default/biggrin.gif)
2 потребител(и) четат тази тема
0 потребители, 2 гости, 0 анонимни