![Photo](https://secure.gravatar.com/avatar/0353b4e83dbf18fa6abd8d5a294c7d99?s=100&d=https%3A%2F%2Fstatic.mbclub.bg%2Fforums%2Fpublic%2Fstyle_images%2Fmaster%2Fprofile%2Fdefault_large.png)
По една банална тема-ПАРНОто не работи
Started by Rado555, 21 Nov 2007 - 23:26:42
7 replies to this topic
#1
Posted 21 November 2007 - 23:26
Толкова много е изписано по темата,че във всяко едно от мненията намирам по нещо и за себе си.Накратко-спря ми вентилатора завчера и сам се убедих колко кофти се шофира при запотени стъкла.Затова помогнаха може би и обилните дъждове от последните дни(ако влагата е достигнала електрониката....доколкото я има в MB 190 D),но и моторчето си даваше признаци че се "задъхва"- духаше силно само на 4-та степен.Утре,смятам да последвам съвета на Lorinser,който дава на друг колега с подобен проблем:
цитат:
"Nov 19 2007, 11:51 PM
Коментар #7
Член на МБКлуб България
Икона на група
Група: Club members
Коментари: 1385
Регистриран: 11-March 06
Град: Sofia
Потребител N: 247
ако чуваш перката да БУЧИ, според степените и не духа качествено силно в купето:
сваляш вентилатора и почистваш задръстената пита на радиатора от набилата се свинщина(прах) пробваш вентилатора как върти, без да сглобяваш пластмасите върху него, ако е ок и има инерция, се радваш.
ако на ръка се върти трудно---за смяна на втулки си.
провери му четките"
Интересното в случая е това,че тази вечер вентилатора ми забръмча отново и парното е на 6....обаче докога.Въпроса ми е-има ли някакъв резистор или друг елемент който да подава ток към моторчето и евентуално да ми прави проблем ?
цитат:
"Nov 19 2007, 11:51 PM
Коментар #7
Член на МБКлуб България
Икона на група
Група: Club members
Коментари: 1385
Регистриран: 11-March 06
Град: Sofia
Потребител N: 247
ако чуваш перката да БУЧИ, според степените и не духа качествено силно в купето:
сваляш вентилатора и почистваш задръстената пита на радиатора от набилата се свинщина(прах) пробваш вентилатора как върти, без да сглобяваш пластмасите върху него, ако е ок и има инерция, се радваш.
ако на ръка се върти трудно---за смяна на втулки си.
провери му четките"
Интересното в случая е това,че тази вечер вентилатора ми забръмча отново и парното е на 6....обаче докога.Въпроса ми е-има ли някакъв резистор или друг елемент който да подава ток към моторчето и евентуално да ми прави проблем ?
#2
Posted 21 November 2007 - 23:28
А така,....и резистор има!
#3
Posted 21 November 2007 - 23:50
Признавам си невежеството в тази област(електрониката),но все нещо трябва да командва този плъзгач за оборотите на вентилатора,налиА така,....и резистор има!
![:icon14:](http://static.mbclub.bg/forums/public/style_emoticons/default/icon14.gif)
P.S.И друго-при завъртане на дясната врътка(за духалките) в червения сектор,от дясната страна на таблото ми духа хладен въздух (както от централната конзола,но за нея знам че е нормално да духа така)
#4
Posted 21 November 2007 - 23:58
виж вентилите за парното/крановете/,....а резистора требе да стои от лево на сервопарата!
Успех!
Успех!
#5
Posted 22 November 2007 - 05:33
Ааа има го все пак....много ти благодаря LYNX,спестяваш ми ценно време за ровичкане-сега ще се насоча право към целтавиж вентилите за парното/крановете/,....а резистора требе да стои от лево на сервопарата!
Успех!
![:rolleyes:](http://static.mbclub.bg/forums/public/style_emoticons/default/rolleyes.gif)
P.S.Макар че..колкото Мерцове-толкова и варианти при разположението на някой детайли и агрегати- на моя MB например се оказа,че често споменаваните клапани(вентили) на парното са разположени не в акумулаторния отсек или зад левия фар,а под кората на чистачката
![:icon14:](http://static.mbclub.bg/forums/public/style_emoticons/default/icon14.gif)
#7
Posted 16 January 2008 - 16:17
Толкова много е изписано по темата,че във всяко едно от мненията намирам по нещо и за себе си.Накратко-спря ми вентилатора завчера и сам се убедих колко кофти се шофира при запотени стъкла.Затова помогнаха може би и обилните дъждове от последните дни(ако влагата е достигнала електрониката....доколкото я има в MB 190 D),но и моторчето си даваше признаци че се "задъхва"- духаше силно само на 4-та степен.Утре,смятам да последвам съвета на Lorinser,който дава на друг колега с подобен проблем:
цитат:
"Nov 19 2007, 11:51 PM
Коментар #7
Член на МБКлуб България
Икона на група
Група: Club members
Коментари: 1385
Регистриран: 11-March 06
Град: Sofia
Потребител N: 247
ако чуваш перката да БУЧИ, според степените и не духа качествено силно в купето:
сваляш вентилатора и почистваш задръстената пита на радиатора от набилата се свинщина(прах) пробваш вентилатора как върти, без да сглобяваш пластмасите върху него, ако е ок и има инерция, се радваш.
ако на ръка се върти трудно---за смяна на втулки си.
провери му четките"
Интересното в случая е това,че тази вечер вентилатора ми забръмча отново и парното е на 6....обаче докога.Въпроса ми е-има ли някакъв резистор или друг елемент който да подава ток към моторчето и евентуално да ми прави проблем ?
Колеги ,някъде бях чел за смяна на втулките на моторчето на парното с такива от Жигули .Бихте ли ми казали дали от моторчето на парното на жугули са втулките или от някъде другаде.Защото гледах такова моторче и оста беще по тънка.
#8
Posted 17 January 2008 - 02:17
занеси го на майстор, който рециклира ел.мотори. за 20лв ще смени втулките с подходящи.
1 user(s) are reading this topic
0 members, 1 guests, 0 anonymous users