Към съдържанието

  •  

Снимка

Закъсах с колата на пътя


  • Please log in to reply
5 мнения по тази тема

#1 Capt.Vimes

Capt.Vimes

    Чирак

  • Потребители на форума
  • 191 Мнения:
  • Град:Varna

Публикувано 24 април 2006 - 17:33

Та ето я случката. Случи се вечерта преди Великден, пътувах към Преображенския манастир. Няколкостотин метра преди разлкона за София по пътя Варна/Шумен-Русе колата угасно в движение. После установих, че това е станалокато съм пуснал газта за да намаля. Спрях на островчето на разклона. Завтртам ключа - пали. Пускам го - гасне. Ок. Звъня на бащами,той на братовчед ми и ме издърпаха на Шел 5ти километър. Днес отидохме да я видим. Бащата запали, даде газ, двигателя не угасна. Пусна педала и пак угасна. Наляхме 20л дизел (ех, щях да забравя най-важното- двигателят е 300Д, 89г.) и вече работеше самостоятелно. Обаче работата не беше равномерна, а някак на вълни. Ту работи малко по-шумно, ту по тихо -всчико това равномерно. Да речем 2 сек малко по-шумно, 2 сек по-тихо. Или нещо подобно. Не е от филтъра. Малко е мръсен, но и без него си е също положението.

Някакви идеи от какво може да е? Ще добавя, че заредих миналата събота до горе, а когато стана повредата горивото беше почти до резервта. Зареждам винаги от едно и също място и не съм имал подобен проблем досега.
  • 0

#2 Dezki

Dezki

    Майстор

  • Потребители на форума
  • 1517 Мнения:
  • Град:София

Публикувано 24 април 2006 - 20:03

прецакал ти се е нивомера и колата е глътнала въздух. провери и маркучите за горивото да не са хлабави спрямо тръбите.
Обезвъздуши горивната система:
инструменти: гаечен ключ 14 мм, кибритена кутия
1. стартираш мотора
2. с кибритената кутия подпираш лостовата система за подаване на газ, така че да се повишат оборотите, но не много
3.започваш наред да отхлабваш холендровите гайки на дюзите- тия дето стягат тръбичката от помпата за дюзата. Отхлабваш само по една гайка.
4. Като я отхлабиш, мотора почва да прекъсва и да се мята като прасе, но не би трябвало да угасне и от отвора на гайката почва да озлиза пяна а по някое време започва да ПРЪСКА НАФТА за това се пази да не ти влезе в очите и да не ти напръска дрехите.
5. като почне да ПРЪСКА НАФТА без мехури затегни гайката и премини на следващия цилиндър.
6. като минеш всички дюзи може да бъдеш спокоен че си обезвъздушил системата.
7. махни киблитената кутия от лоста за газта :P
  • 0
Lancia Kappa TDS / Land-Rover 88 Series 3 FFR

#3 Само Дизел

Само Дизел

    Майстор

  • Потребители на форума
  • 929 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:Германия

Публикувано 25 април 2006 - 09:51

Или е глътнала въздух, както казава колегата или вода/боклуци от дъното на резервоара. И на мен веднъж ми го направи този номер, точно излизах от магистралата и също така се движех по инерция, когато двигателя угасна. И също бях с полупразен резервоар. Горивните филтри си изглеждаха чисти, затова си мисля, че вероятно е било вода или запушване на цедката в резервоара.
Проблема при мен се реши от самосебе си. След всичките проверки, които направих, бях напълно сигурен, че няма НИЩО нередно по двигателя. Затова продължих с опитите за припалване, докато накрая успях. В началото двигателят работеше много неравномерно и при отпускане на газта гаснеше. Но понеже бях на път и беше посреднощ, нямаше какво друго да правя, освен да си продължа пътя с повишено внимание. След половин-един час каране установих, че равномерната работа на двигателя се е възтановила напълно и всички проблеми са изчезнали. От тогава, вече към 20 000 км, проблемът не се е повтарял.
Все пак мисля, при първа възможност да почистя резервоара.
  • 0
Mercedes-Benz - защото животът е твърде кратък.
'91 S124 300 TD Turbodiesel OM603

#4 ENOXELA

ENOXELA

    Майстор

  • Потребители на форума
  • 4188 Мнения:
  • Пол:Мъж

Публикувано 25 април 2006 - 18:26

прецакал ти се е нивомера и колата е глътнала въздух. провери и маркучите за горивото да не са хлабави спрямо тръбите.
Обезвъздуши горивната система:
инструменти: гаечен ключ 14 мм, кибритена кутия
1. стартираш мотора
2. с кибритената кутия подпираш лостовата система за подаване на газ, така че да се повишат оборотите, но не много
3.започваш наред да отхлабваш холендровите гайки на дюзите- тия дето стягат тръбичката от помпата за дюзата. Отхлабваш само по една гайка.
4. Като я отхлабиш, мотора почва да прекъсва и да се мята като прасе, но не би трябвало да угасне и от отвора на гайката почва да озлиза пяна а по някое време започва да ПРЪСКА НАФТА за това се пази да не ти влезе в очите и да не ти напръска дрехите.
5. като почне да ПРЪСКА НАФТА без мехури затегни гайката и премини на следващия цилиндър.
6. като минеш всички дюзи може да бъдеш спокоен че си обезвъздушил системата.
7. махни киблитената кутия от лоста за газта :P

Добре де, но тя системата не се ли само обезвъздушава сама????
На Волвото поне беше така ;) Веднъж даже ми свърши нафтата и само с въртене на стартер се оправи :blink:
  • 0

#5 Dezki

Dezki

    Майстор

  • Потребители на форума
  • 1517 Мнения:
  • Град:София

Публикувано 25 април 2006 - 22:59

бе като глътне въздух ма яко може да се самообезвъздуши ако те тегли камион от Овча купел до Красна поляна :D
  • 0
Lancia Kappa TDS / Land-Rover 88 Series 3 FFR

#6 Capt.Vimes

Capt.Vimes

    Чирак

  • Потребители на форума
  • 191 Мнения:
  • Град:Varna

Публикувано 28 април 2006 - 13:02

Или е глътнала въздух, както казава колегата или вода/боклуци от дъното на резервоара. И на мен веднъж ми го направи този номер, точно излизах от магистралата и също така се движех по инерция, когато двигателя угасна. И също бях с полупразен резервоар. Горивните филтри си изглеждаха чисти, затова си мисля, че вероятно е било вода или запушване на цедката в резервоара.
Проблема при мен се реши от самосебе си. След всичките проверки, които направих, бях напълно сигурен, че няма НИЩО нередно по двигателя. Затова продължих с опитите за припалване, докато накрая успях. В началото двигателят работеше много неравномерно и при отпускане на газта гаснеше. Но понеже бях на път и беше посреднощ, нямаше какво друго да правя, освен да си продължа пътя с повишено внимание. След половин-един час каране установих, че равномерната работа на двигателя се е възтановила напълно и всички проблеми са изчезнали. От тогава, вече към 20 000 км, проблемът не се е повтарял.
Все пак мисля, при първа възможност да почистя резервоара.

Благодаря за мненията на всички. :)
Колата се оправи сама. Когато на другия ден се качих да я карам се канех да я закарам да фирмнеия гараж да я погледнем, но всичко си беше наред.
Идеята с резервоара е добра и ако имам възможност ще я използвам.
  • 0




0 потребител(и) четат тази тема

0 потребители, 0 гости, 0 анонимни