Закъсах с колата на пътя
Започната от Capt.Vimes, 24 апр 2006 - 17:33:30
5 мнения по тази тема
#1
Публикувано 24 април 2006 - 17:33
Та ето я случката. Случи се вечерта преди Великден, пътувах към Преображенския манастир. Няколкостотин метра преди разлкона за София по пътя Варна/Шумен-Русе колата угасно в движение. После установих, че това е станалокато съм пуснал газта за да намаля. Спрях на островчето на разклона. Завтртам ключа - пали. Пускам го - гасне. Ок. Звъня на бащами,той на братовчед ми и ме издърпаха на Шел 5ти километър. Днес отидохме да я видим. Бащата запали, даде газ, двигателя не угасна. Пусна педала и пак угасна. Наляхме 20л дизел (ех, щях да забравя най-важното- двигателят е 300Д, 89г.) и вече работеше самостоятелно. Обаче работата не беше равномерна, а някак на вълни. Ту работи малко по-шумно, ту по тихо -всчико това равномерно. Да речем 2 сек малко по-шумно, 2 сек по-тихо. Или нещо подобно. Не е от филтъра. Малко е мръсен, но и без него си е също положението.
Някакви идеи от какво може да е? Ще добавя, че заредих миналата събота до горе, а когато стана повредата горивото беше почти до резервта. Зареждам винаги от едно и също място и не съм имал подобен проблем досега.
Някакви идеи от какво може да е? Ще добавя, че заредих миналата събота до горе, а когато стана повредата горивото беше почти до резервта. Зареждам винаги от едно и също място и не съм имал подобен проблем досега.
#2
Публикувано 24 април 2006 - 20:03
прецакал ти се е нивомера и колата е глътнала въздух. провери и маркучите за горивото да не са хлабави спрямо тръбите.
Обезвъздуши горивната система:
инструменти: гаечен ключ 14 мм, кибритена кутия
1. стартираш мотора
2. с кибритената кутия подпираш лостовата система за подаване на газ, така че да се повишат оборотите, но не много
3.започваш наред да отхлабваш холендровите гайки на дюзите- тия дето стягат тръбичката от помпата за дюзата. Отхлабваш само по една гайка.
4. Като я отхлабиш, мотора почва да прекъсва и да се мята като прасе, но не би трябвало да угасне и от отвора на гайката почва да озлиза пяна а по някое време започва да ПРЪСКА НАФТА за това се пази да не ти влезе в очите и да не ти напръска дрехите.
5. като почне да ПРЪСКА НАФТА без мехури затегни гайката и премини на следващия цилиндър.
6. като минеш всички дюзи може да бъдеш спокоен че си обезвъздушил системата.
7. махни киблитената кутия от лоста за газта :P
Обезвъздуши горивната система:
инструменти: гаечен ключ 14 мм, кибритена кутия
1. стартираш мотора
2. с кибритената кутия подпираш лостовата система за подаване на газ, така че да се повишат оборотите, но не много
3.започваш наред да отхлабваш холендровите гайки на дюзите- тия дето стягат тръбичката от помпата за дюзата. Отхлабваш само по една гайка.
4. Като я отхлабиш, мотора почва да прекъсва и да се мята като прасе, но не би трябвало да угасне и от отвора на гайката почва да озлиза пяна а по някое време започва да ПРЪСКА НАФТА за това се пази да не ти влезе в очите и да не ти напръска дрехите.
5. като почне да ПРЪСКА НАФТА без мехури затегни гайката и премини на следващия цилиндър.
6. като минеш всички дюзи може да бъдеш спокоен че си обезвъздушил системата.
7. махни киблитената кутия от лоста за газта :P
Lancia Kappa TDS / Land-Rover 88 Series 3 FFR
#3
Публикувано 25 април 2006 - 09:51
Или е глътнала въздух, както казава колегата или вода/боклуци от дъното на резервоара. И на мен веднъж ми го направи този номер, точно излизах от магистралата и също така се движех по инерция, когато двигателя угасна. И също бях с полупразен резервоар. Горивните филтри си изглеждаха чисти, затова си мисля, че вероятно е било вода или запушване на цедката в резервоара.
Проблема при мен се реши от самосебе си. След всичките проверки, които направих, бях напълно сигурен, че няма НИЩО нередно по двигателя. Затова продължих с опитите за припалване, докато накрая успях. В началото двигателят работеше много неравномерно и при отпускане на газта гаснеше. Но понеже бях на път и беше посреднощ, нямаше какво друго да правя, освен да си продължа пътя с повишено внимание. След половин-един час каране установих, че равномерната работа на двигателя се е възтановила напълно и всички проблеми са изчезнали. От тогава, вече към 20 000 км, проблемът не се е повтарял.
Все пак мисля, при първа възможност да почистя резервоара.
Проблема при мен се реши от самосебе си. След всичките проверки, които направих, бях напълно сигурен, че няма НИЩО нередно по двигателя. Затова продължих с опитите за припалване, докато накрая успях. В началото двигателят работеше много неравномерно и при отпускане на газта гаснеше. Но понеже бях на път и беше посреднощ, нямаше какво друго да правя, освен да си продължа пътя с повишено внимание. След половин-един час каране установих, че равномерната работа на двигателя се е възтановила напълно и всички проблеми са изчезнали. От тогава, вече към 20 000 км, проблемът не се е повтарял.
Все пак мисля, при първа възможност да почистя резервоара.
Mercedes-Benz - защото животът е твърде кратък.
'91 S124 300 TD Turbodiesel OM603
'91 S124 300 TD Turbodiesel OM603
#4
Публикувано 25 април 2006 - 18:26
Добре де, но тя системата не се ли само обезвъздушава сама????прецакал ти се е нивомера и колата е глътнала въздух. провери и маркучите за горивото да не са хлабави спрямо тръбите.
Обезвъздуши горивната система:
инструменти: гаечен ключ 14 мм, кибритена кутия
1. стартираш мотора
2. с кибритената кутия подпираш лостовата система за подаване на газ, така че да се повишат оборотите, но не много
3.започваш наред да отхлабваш холендровите гайки на дюзите- тия дето стягат тръбичката от помпата за дюзата. Отхлабваш само по една гайка.
4. Като я отхлабиш, мотора почва да прекъсва и да се мята като прасе, но не би трябвало да угасне и от отвора на гайката почва да озлиза пяна а по някое време започва да ПРЪСКА НАФТА за това се пази да не ти влезе в очите и да не ти напръска дрехите.
5. като почне да ПРЪСКА НАФТА без мехури затегни гайката и премини на следващия цилиндър.
6. като минеш всички дюзи може да бъдеш спокоен че си обезвъздушил системата.
7. махни киблитената кутия от лоста за газта :P
На Волвото поне беше така Веднъж даже ми свърши нафтата и само с въртене на стартер се оправи
#5
Публикувано 25 април 2006 - 22:59
бе като глътне въздух ма яко може да се самообезвъздуши ако те тегли камион от Овча купел до Красна поляна
Lancia Kappa TDS / Land-Rover 88 Series 3 FFR
#6
Публикувано 28 април 2006 - 13:02
Благодаря за мненията на всички.Или е глътнала въздух, както казава колегата или вода/боклуци от дъното на резервоара. И на мен веднъж ми го направи този номер, точно излизах от магистралата и също така се движех по инерция, когато двигателя угасна. И също бях с полупразен резервоар. Горивните филтри си изглеждаха чисти, затова си мисля, че вероятно е било вода или запушване на цедката в резервоара.
Проблема при мен се реши от самосебе си. След всичките проверки, които направих, бях напълно сигурен, че няма НИЩО нередно по двигателя. Затова продължих с опитите за припалване, докато накрая успях. В началото двигателят работеше много неравномерно и при отпускане на газта гаснеше. Но понеже бях на път и беше посреднощ, нямаше какво друго да правя, освен да си продължа пътя с повишено внимание. След половин-един час каране установих, че равномерната работа на двигателя се е възтановила напълно и всички проблеми са изчезнали. От тогава, вече към 20 000 км, проблемът не се е повтарял.
Все пак мисля, при първа възможност да почистя резервоара.
Колата се оправи сама. Когато на другия ден се качих да я карам се канех да я закарам да фирмнеия гараж да я погледнем, но всичко си беше наред.
Идеята с резервоара е добра и ако имам възможност ще я използвам.
0 потребител(и) четат тази тема
0 потребители, 0 гости, 0 анонимни