Jump to content

  •  

Photo

проблем с перките и датчицитеили иначе казано chicken shit


  • Please log in to reply
5 replies to this topic

#1 mad_butcher

mad_butcher

    Чирак

  • Потребители на форума
  • 92 Posts:
  • Град:София, България

Posted 18 April 2006 - 16:26

Здравейте, колеги.

Като се затопли времето ми се появи странен проблем, който на всичкото от горе е от този тип проблеми, които не се появяват постоянно, а само когато си иска. В дадено време от движението на колата започва да се чува едно цъкане като от реле и при всяко цъкане се включва или съответно изключва перката на климатика. Проблема е, че въпросното цъкане се чува примерно 10 пъти в разстояние на 3 секунди, което ме навежда на мисълта, че нещо не е наред.
Днес ходих в един сервиз на ул. Братя Миладинови и там ми казаха, че 124-ките с този двигател имали много слаба електрическа инсталация. Човека ме посъветва да сменя датчика за температурата на климатика, който е със синьо пластмасово капаче отгоре и съответно аз отидох и си го купих за 30 лева от Симеон. В момента чакам да ми изстине колата и слизам да го сменя и се надявам с това да съм си решил проблемите. Лошото е, че човека ми каза, че въпросната инсталация на коли, които са минали 10-тата година почти задължително сдава багажа, а цената на въпросните кабеляци била около 1000 лева :blink: . Дано да не се стигне до сменяне, но исках да ви питам дали някой друг е запознат с подобен проблем (слабост на инсталацията) и дали няма начин тези кабели сам да си ги направиш ако наистина се скапят? А освен това ако някой може да каже дали постъпвам правилно с подмяната на този температурен датчик?
  • 0
гр. София
Mercedes W124 200E
---------------------------------
Публикувано изображение

#2 mad_butcher

mad_butcher

    Чирак

  • Потребители на форума
  • 92 Posts:
  • Град:София, България

Posted 18 April 2006 - 17:57

Включва ми се само вентилатора на климатика и мисля, че нямаше значение дали е пуснат или спрян (климатика пак). При мен не зависи от това дали преминавам през дупки или нещо друго се разтърсва, просто решава и започва да го прави когато му е кеф. На мен най-логичното нещо ми звучеше датчика и именно за това директно го купих, даже преди малко го смених. Сега ще видя дали пак ще го прави. Иначе за телефона не бих отказал, но аз мисля, че човека, при когото отидох си разбира от работата, защото е бивш служител на УБО и в сервиза беше пълно само с Мерцедеси :D .
  • 0
гр. София
Mercedes W124 200E
---------------------------------
Публикувано изображение

#3 sky

sky

    Майстор

  • Потребители на форума
  • 2,135 Posts:
  • Пол:Мъж
  • Град:София;Казанлък
  • Автомобил:
    190E 2.3

Posted 18 April 2006 - 19:57

Включва ми се само вентилатора на климатика и мисля, че нямаше значение дали е пуснат или спрян (климатика пак). При мен не зависи от това дали преминавам през дупки или нещо друго се разтърсва, просто решава и започва да го прави когато му е кеф. На мен най-логичното нещо ми звучеше датчика и именно за това директно го купих, даже преди малко го смених. Сега ще видя дали пак ще го прави. Иначе за телефона не бих отказал, но аз мисля, че човека, при когото отидох си разбира от работата, защото е бивш служител на УБО и в сервиза беше пълно само с Мерцедеси :D .

Но да сменяш цялата инсталация(кабелите) :unsure:
  • 0
Публикувано изображение

#4 Dezki

Dezki

    Майстор

  • Потребители на форума
  • 1,517 Posts:
  • Град:София

Posted 19 April 2006 - 08:09

по скоро има функция на винт. на климатика когато мотора загрее и оборотите са му ниски(работи на място) да включва винт. на климатика за да го охлади и гаранция че след опред темп.(110 градуса) не позволява на компресора на климата да се включи, но включва винтелатора на климатика- целта е да не се прегрее мотора- когато климат. работи от неговия радиатор се отделя топлина, която доп. загрява водния радиатор.
  • 0
Lancia Kappa TDS / Land-Rover 88 Series 3 FFR

#5 Dezki

Dezki

    Майстор

  • Потребители на форума
  • 1,517 Posts:
  • Град:София

Posted 19 April 2006 - 19:03

да, ама климатика има 2 радиатора- един в купето и един при двигателя, като този при двигателя се намира винаги най-отпред. Чрез радиатора в купето, фреона поглъща топлина от въздуха в купето, а чрез този в двигателния отсек, тази топлина се отдава в околната среда, като по този начин френона се охлажда и охладен отива обратно в купето :P
Тъй като отвън се отдава топлина и рад. на климатика е пред водния радиатор, то част от тази топлина преминава във водния радиатор и от там води до по лошо охлаждане на мотора при вкл климатик или най малкото по бързо от обикновено се достига раб темперетура.
Ако охладителната система има проблем, то мотора ще прегрее по бързо с вкл климатик и ето за това е въведена по горе описаната от мен схема на защита :D
  • 0
Lancia Kappa TDS / Land-Rover 88 Series 3 FFR

#6 Само Дизел

Само Дизел

    Майстор

  • Потребители на форума
  • 929 Posts:
  • Пол:Мъж
  • Град:Германия

Posted 20 April 2006 - 11:59

Прав е Dezki, има защита от прегряване, контролираща климатика и допълнителният вентилатор.

При различните модели има малки разлики, но по принцип системата фумкционира по следния начин. Допълнителният ел. вентилатор пред радиатора има две степени на работа - ниска и висока.
При едни модели, ниската степен се включва при достигане на определено налягане в системата на климатика. Високата степен се включва при достигане на определена температура (107-110 °C) на охладителната течност. Всяка от двете степени се контролира от отделно реле, а високата степен и от електрониката на климатика.
При други модели, вкл./изкл. и скороста на ел. вентилаторът зависят само от температурата. Над определена температура компресорът на климатика се изключва напълно, поради причините споменати от Dezki.
  • 0
Mercedes-Benz - защото животът е твърде кратък.
'91 S124 300 TD Turbodiesel OM603




1 user(s) are reading this topic

0 members, 1 guests, 0 anonymous users