Jump to content

  •  

Photo

Слагане на газова уредбапроблем


  • Please log in to reply
15 replies to this topic

#1 strelec

strelec

    Чирак

  • Потребители на форума
  • 195 Posts:
  • Пол:Мъж
  • Град:Стара Загора-Пловдив
  • Автомобил:
    W124 200TE 136k.c. 1994
    Opel Corsa Sport X15DT

Posted 19 October 2007 - 22:46

Здравейте! Автомобила ми е 124 200ТЕ '93г. мотора е М111... 136к.с. Реших след 2 години и аз да му сложа газова уредба (по ред причини-главно финансови ;) ) Пробвах първо в Ст. Загора с пълна инжекция на Фобос. Три месеца ме мотаха с настройки. На празен ход играеха оборотите от 500-950 об/мин. А когато е в движение както си караш и изведнъж нещо всякаш де дръпва назад. Двигателя започва да придърпва. След известно време - около 10-тина мин. се пооправя. Казаха ми да си сменя свещите, кабелите, после искаха и запалителните бобини да си сменям, защото проблема бил в колата ми. Казах им - ами да взема да сменя и двигателя тогава!!! Ходих в 3 серв. за диагностика на двигателя единия на БОШ. Не откриха никакъв проблем. Казаха да си настроят газаджиите уредбата (това е в 2-та сервиза, а в третия те ме пратиха-бил им е познат. Той каза, че този автомобил не може да върви на газ, защото времето за отваряне на инжекторите се променя. Варира от 0,6-2,2 мили сек. и това е било основното, което ползват газ. уредби). След 3 месеца настройки в които от 10л/100км. извънградско разхода след всяка манипулация се повишаваше, докато достигна 13л/100км. най-накрая я свалиха и реших да сложа газ тук-в Пловдив. Обясних им перипетиите си с предишния монтаж. Те отговориха, че са правили 20-30 Мерцедеса и са нямали никакви проблеми. И този ще стане. Не им хареса само как са поставили предните монтажници дюзите и казаха, че ще ги направят както трябва. На другия ден ми се обадиха, но не за да си взема автомобила, а да ми кажат, че системата за управление на двигателя е била много различна,сложна и не можела да стане с газова уредба, която е пълен инжекцион. Единствения вариант било с обикновенна! И било добре, че нямам дебитомер. Какво мислите по бъпроса?
Нима моя двигател е толкова УНИКАЛЕН?!? :dontknow: Не ми се вярва.
  • 0
Публикувано изображение

#2 Dr.Under

Dr.Under

    Прохождащ

  • Потребители на форума
  • 43 Posts:
  • Пол:Мъж
  • Град:Габрово БГ

Posted 20 October 2007 - 08:21

И, аз съм със същия двигател като твоя и съм планирал поставянето на газова уредба, но ти ме "същиса" с тези майсторски констатации...!?
Сега к'во правим...??? Значи ти препоръчаха обикновена ГУ?
  • 0

#3 LYNX

LYNX

    Майстор

  • Потребители на форума
  • 2,380 Posts:
  • Пол:Мъж

Posted 20 October 2007 - 11:36

Здравейте! Автомобила ми е 124 200ТЕ '93г. мотора е М111... 136к.с. Реших след 2 години и аз да му сложа газова уредба (по ред причини-главно финансови ;) ) Пробвах първо в Ст. Загора с пълна инжекция на Фобос. Три месеца ме мотаха с настройки. На празен ход играеха оборотите от 500-950 об/мин. А когато е в движение както си караш и изведнъж нещо всякаш де дръпва назад. Двигателя започва да придърпва. След известно време - около 10-тина мин. се пооправя. Казаха ми да си сменя свещите, кабелите, после искаха и запалителните бобини да си сменям, защото проблема бил в колата ми. Казах им - ами да взема да сменя и двигателя тогава!!! Ходих в 3 серв. за диагностика на двигателя единия на БОШ. Не откриха никакъв проблем. Казаха да си настроят газаджиите уредбата (това е в 2-та сервиза, а в третия те ме пратиха-бил им е познат. Той каза, че този автомобил не може да върви на газ, защото времето за отваряне на инжекторите се променя. Варира от 0,6-2,2 мили сек. и това е било основното, което ползват газ. уредби). След 3 месеца настройки в които от 10л/100км. извънградско разхода след всяка манипулация се повишаваше, докато достигна 13л/100км. най-накрая я свалиха и реших да сложа газ тук-в Пловдив. Обясних им перипетиите си с предишния монтаж. Те отговориха, че са правили 20-30 Мерцедеса и са нямали никакви проблеми. И този ще стане. Не им хареса само как са поставили предните монтажници дюзите и казаха, че ще ги направят както трябва. На другия ден ми се обадиха, но не за да си взема автомобила, а да ми кажат, че системата за управление на двигателя е била много различна,сложна и не можела да стане с газова уредба, която е пълен инжекцион. Единствения вариант било с обикновенна! И било добре, че нямам дебитомер. Какво мислите по бъпроса?
Нима моя двигател е толкова УНИКАЛЕН?!? :dontknow: Не ми се вярва.



Уникален мотор,а,.......Уникални са ти майсторите,....

Кой знеа кво са осрали първите,...та сега тези се чудят кво да ти обяснят,..

Третия газаджия,който ще посетиш,...евентуално ще се казва Димитър Янаджиев-зад Бриколаж в Пловдив,....обясни му как са тренирали по автомобила и той ще ти намери най-алтернативното решение!

Успех!
  • 0

#4 brpi

brpi

    Майстор

  • Потребители на форума
  • 1,243 Posts:
  • Пол:Мъж
  • Град:Karlsruhe,Germany
  • Автомобил:
    W124 300D 603
    W124 230E 102

Posted 20 October 2007 - 16:52

Несто има гнило - LYNX поправи ме но на 124 не са ли 111 motorite само с HFM ? По приказките на 4овека излиза 4е е с PMS .....

strelec - техникат анапредва бая но по мое време сви4ки коли с 111 с газова уредба бяха в кере4а........проблеми само.
Проблема е 4е на тоя мотор и вси4ко нагоре системата за управление на мотора е много комплексна.
Моторната електроника 4ете 100 не6та за да управлява мотора и кат мине6 от бензин на газ да кажем газаджиите спират дюзите -е да ама електрониката запомня гре6ка.
то даже и да имитира6 вси4ко - пак има проблеми- има заложени кариви на натоварване на мотора и да кажем изгорелите газове требва да са едикави си -ако не са а те няма ка да са сто на газ и бензин са разли4ни -пак дава гре6ки. така 4е е крива работата и то много .
компромис е да се кара само на газ стто в мига дето мина6 на бензин и паметта с гре6ки е пална и мотора кажи ре4и праив каквото си сте .
В дне6но време може и да има ве4е не6то по свясно направено ама не вярвам -много е сложно и ако има такв газов инжекцион тои сте струва много дебело.
  • 0
W 124 - 300D
W 124 - 230E

#5 strelec

strelec

    Чирак

  • Потребители на форума
  • 195 Posts:
  • Пол:Мъж
  • Град:Стара Загора-Пловдив
  • Автомобил:
    W124 200TE 136k.c. 1994
    Opel Corsa Sport X15DT

Posted 20 October 2007 - 17:33

Уникален мотор,а,.......Уникални са ти майсторите,....

Кой знеа кво са осрали първите,...та сега тези се чудят кво да ти обяснят,..

Третия газаджия,който ще посетиш,...евентуално ще се казва Димитър Янаджиев-зад Бриколаж в Пловдив,....обясни му как са тренирали по автомобила и той ще ти намери най-алтернативното решение!

Успех!

Ами да, пропуснах да напиша, че когато бе поставена инж.газова уредба не можа да запали въобще. Констатираха, че нямали данни за оборотите на двиг. Започнаха да търсят и по метода на налучкването взеха от контролната букса-10 краче (буксата е с 16) "Г" образна. Колата я взех около 16:30ч. На другия ден съвпадение, или не, но ми отказа климатроника. Не постъпва въздух в купето (не върти вент.) иначе климата си работи. Един познат диагностик провери и се оказа, че 10-то краче е за диагностика на комфорт (климатроник,ел. стъкла и т.н.) Ходих при "майсторите", а шефа им ми казва, че нямало нищо общо и входа на газовата уредба бил високоомен, и не можело да е от тях. Естествено, че така ще кажат! Направо съм отвратен! Повредил се е управляващия модул на вентилатора :(
  • 0
Публикувано изображение

#6 strelec

strelec

    Чирак

  • Потребители на форума
  • 195 Posts:
  • Пол:Мъж
  • Град:Стара Загора-Пловдив
  • Автомобил:
    W124 200TE 136k.c. 1994
    Opel Corsa Sport X15DT

Posted 20 October 2007 - 17:37

Уникален мотор,а,.......Уникални са ти майсторите,....

Кой знеа кво са осрали първите,...та сега тези се чудят кво да ти обяснят,..

Третия газаджия,който ще посетиш,...евентуално ще се казва Димитър Янаджиев-зад Бриколаж в Пловдив,....обясни му как са тренирали по автомобила и той ще ти намери най-алтернативното решение!

Успех!

...и благодаря за препоръката, но в момента автомобила е при газаджиите с-щу новата сграда на Университета до Алати. Ще е готова в понеделник с обикнов. газ. уредба. Ще я изпитам и ще напиша коментар.
  • 0
Публикувано изображение

#7 LYNX

LYNX

    Майстор

  • Потребители на форума
  • 2,380 Posts:
  • Пол:Мъж

Posted 20 October 2007 - 17:44

Несто има гнило - LYNX поправи ме но на 124 не са ли 111 motorite само с HFM ? По приказките на 4овека излиза 4е е с PWM .....

strelec - техникат анапредва бая но по мое време сви4ки коли с 111 с газова уредба бяха в кере4а........проблеми само.
Проблема е 4е на тоя мотор и вси4ко нагоре системата за управление на мотора е много комплексна.
Моторната електроника 4ете 100 не6та за да управлява мотора и кат мине6 от бензин на газ да кажем газаджиите спират дюзите -е да ама електрониката запомня гре6ка.
то даже и да имитира6 вси4ко - пак има проблеми- има заложени кариви на натоварване на мотора и да кажем изгорелите газове требва да са едикави си -ако не са а те няма ка да са сто на газ и бензин са разли4ни -пак дава гре6ки. така 4е е крива работата и то много .
компромис е да се кара само на газ стто в мига дето мина6 на бензин и паметта с гре6ки е пална и мотора кажи ре4и праив каквото си сте .
В дне6но време може и да има ве4е не6то по свясно направено ама не вярвам -много е сложно и ако има такв газов инжекцион тои сте струва много дебело.



Ако е преди 93 г си е с PMS моторно управление,...ако е след 93/както им казват Е класа/ е с HFM управление.....

Но това нема никакво значение,.....то тия системи са толкова калпави ,..че с газова уредба се окалпазаняват още повече!

Решението е да се монтира съвременна газова уредба-тип инжекционна,..с отделен ел.блок за управление паралелно вързан на оригиналния,ползващ всички входни параметри и работещ по специфично настроен софт и правилни настройки,...

Около 1500лева е целото удоволствие!
  • 0

#8 Nikefi4

Nikefi4

    Чирак

  • Потребители на форума
  • 205 Posts:
  • Пол:Мъж
  • Град:Варна
  • Автомобил:
    W 208 230 KOMPRESSOR

Posted 20 October 2007 - 19:20

здравеи,аз имам сащата кола и е с газов инжекцион поставен в варна преди 4 месеца.краината цена е 1350лв с български софтуер.колата върви и роботи наистина много добре без никакви забележки.ако избереш варианта за българскиа софтуер много внимаваи защото има 2 вида.единиа регулира много по-добре и подробно а другиа е меко казано повърхностен.колата ми дава градско на гас без да я напъвам много 12,2-13,0л а извън градско при вкл. климатик и поддържане на 120 км. 8,9л.прецени сам?
  • 0
S 124 200 TE 16

#9 brpi

brpi

    Майстор

  • Потребители на форума
  • 1,243 Posts:
  • Пол:Мъж
  • Град:Karlsruhe,Germany
  • Автомобил:
    W124 300D 603
    W124 230E 102

Posted 20 October 2007 - 19:36

От развитието на темата явно ве4е има и нещо свясно на пазара. Все пак да кажа 4е от преди 6 години сам в Немско и директното ровене в коли е рядкост за мене тука.

strelec дано не си остават ръцете 4е твоита кола е с PMS - то тва на бензин си е дефектно по рождение.....
  • 0
W 124 - 300D
W 124 - 230E

#10 Dr.Under

Dr.Under

    Прохождащ

  • Потребители на форума
  • 43 Posts:
  • Пол:Мъж
  • Град:Габрово БГ

Posted 20 October 2007 - 20:27

здравеи,аз имам сащата кола и е с газов инжекцион поставен в варна преди 4 месеца.краината цена е 1350лв с български софтуер.колата върви и роботи наистина много добре без никакви забележки.ако избереш варианта за българскиа софтуер много внимаваи защото има 2 вида.единиа регулира много по-добре и подробно а другиа е меко казано повърхностен.колата ми дава градско на гас без да я напъвам много 12,2-13,0л а извън градско при вкл. климатик и поддържане на 120 км. 8,9л.прецени сам?

Nikefi4,казжи каде си слага уредбата във Варна? Зна че има добрин газаджиии там!
  • 0

#11 Двигателист

Двигателист

    Чирак

  • Потребители на форума
  • 113 Posts:
  • Пол:Мъж
  • Град:София

Posted 20 October 2007 - 22:06

Ако е преди 93 г си е с PMS моторно управление,...ако е след 93/както им казват Е класа/ е с HFM управление.....

Но това нема никакво значение,.....то тия системи са толкова калпави ,..че с газова уредба се окалпазаняват още повече!

Решението е да се монтира съвременна газова уредба-тип инжекционна,..с отделен ел.блок за управление паралелно вързан на оригиналния,ползващ всички входни параметри и работещ по специфично настроен софт и правилни настройки,...

Около 1500лева е целото удоволствие!

Двигателят е бил оборудван именно с такава уредба (Фобос). Но явно е била неправилно поставена. По-принцип тези уредби са доста добри, но монтажът се извършва професианално като че ли само в Плевен. Възможно и електронния управляващ блок на фобоса да е бил дефектен...
  • 0

#12 LYNX

LYNX

    Майстор

  • Потребители на форума
  • 2,380 Posts:
  • Пол:Мъж

Posted 20 October 2007 - 22:18

Двигателят е бил оборудван именно с такава уредба (Фобос). Но явно е била неправилно поставена. По-принцип тези уредби са доста добри, но монтажът се извършва професианално като че ли само в Плевен. Възможно и електронния управляващ блок на фобоса да е бил дефектен...


Да бе модула е бил дефектен,...а онези с дефектните мозъци,дето са се боднали на Х11/4 в комфорта и са му изгорили управлението на климатика и крайното стъпало на вентилатора,....а,...!?

Ебати фобоса,..1500лв,.....и поразий за 2000лв!

Много е верна оная приказка,....курва и монтйор се раждат,....
  • 0

#13 mitkofitnes

mitkofitnes

    Майстор

  • Потребители на форума
  • 1,134 Posts:
  • Пол:Мъж
  • Град:Благоевград
  • Автомобил:
    CLK230TURBO/LPG

Posted 21 October 2007 - 09:48

Мале колко разсъждения,че объркахте човека! Аз мога да ви кажа само едно,на моето Е200 купе 16v си сложих обикновенна газова уредба BRC, и ми я настроиха да върви като на бензин 1:1 !!! Е да ,харчи малко повече литри газ отколкото бензин ,но 1л газ=1лв а 1л бензин=2лв !!! Е за 2 литра газ отгоре за този вървеж :icon_welldone: А колкото за газ.инж. за тази разлика в цената между нея и обикн.газ ще си купя мн литри газ :D
  • 0

#14 strelec

strelec

    Чирак

  • Потребители на форума
  • 195 Posts:
  • Пол:Мъж
  • Град:Стара Загора-Пловдив
  • Автомобил:
    W124 200TE 136k.c. 1994
    Opel Corsa Sport X15DT

Posted 23 October 2007 - 23:52

Здравейте! Монтираха ми обикновенна газова уредба Ловато.Колата върви нормално без видима разлика м-ду бензин и газ с изключение на това, че максималната скорост на газ е 170км. На бензин развива 210км/ч. Толкова достигаше и с проблемната газова уредба, която бе газов инжекцион. Другото, което никак не е добре е, че за 106 км. ми изгори почти 17 л. газ :kill_myself: Говорих със собственика на сервиза и той ми каза, че не се мерело както съм го направил-пълна бутилка до горе, пробег и пак пълнене до горе. Правилното било на празна бутилка се сипва за 10лв. газ и докато свърши и то няколко пъти. Не трябвало да ходя на газ-анализатор да ми я настройват допълнително, защото щял да се вдигне още разхода, което ме учудва! Ще правя още изпитания, та да видим какво ще стане.

А за невъзможността да поставят газов инжекцион обяснението им бе, че към инжекторите се подавали многа странни сигнали. В едим момент се подавал сигнал към 4-те инж.,в следващия към 1-ви и 2-ри, пак на 4-те, след това на 3-ти и 4-ти. А управлението на газ. уредба не можело да работи с такива сигнали.
  • 0
Публикувано изображение

#15 Subsonic

Subsonic

    Член на МБКБ

  • Членове на клуба
  • 4,598 Posts:
  • Пол:Мъж
  • Град:София
  • Автомобил:
    ex W124 230E, 91
    ex W124 260E, 89
    ex S211 E320, 03
    C219 CLS500, 06

Posted 24 October 2007 - 09:12

Здравейте! Монтираха ми обикновенна газова уредба Ловато.Колата върви нормално без видима разлика м-ду бензин и газ с изключение на това, че максималната скорост на газ е 170км. На бензин развива 210км/ч. Толкова достигаше и с проблемната газова уредба, която бе газов инжекцион. Другото, което никак не е добре е, че за 106 км. ми изгори почти 17 л. газ :kill_myself: Говорих със собственика на сервиза и той ми каза, че не се мерело както съм го направил-пълна бутилка до горе, пробег и пак пълнене до горе. Правилното било на празна бутилка се сипва за 10лв. газ и докато свърши и то няколко пъти. Не трябвало да ходя на газ-анализатор да ми я настройват допълнително, защото щял да се вдигне още разхода, което ме учудва! Ще правя още изпитания, та да видим какво ще стане.

А за невъзможността да поставят газов инжекцион обяснението им бе, че към инжекторите се подавали многа странни сигнали. В едим момент се подавал сигнал към 4-те инж.,в следващия към 1-ви и 2-ри, пак на 4-те, след това на 3-ти и 4-ти. А управлението на газ. уредба не можело да работи с такива сигнали.


Сложи си ламбда контрол. Аз си сложих ламбда контрол именно в Стара Загора. Има една фирма "Runel Tech" - не знам дали ги знаеш. Лятото ми монтираха ламбда контрол клапан към обикновена газова. Мисля, че сега колата върви далеч по-добре, а и разхода понамаля.
17 на сто газ ми гори на градско в София с климатик. Извънградско 11-12 при скорост до 140км/ч.
Между другото на Панаира в Пловдив тази есен имаше една полска фирма, която предлагаше газови инжекциони и търсеше партньори. Питах за цената на газов инжекцион за моята кола, w124, 230E, 91 и поляка ми каза, че не става, да сложа ламбда контрол. Ама аз вече имам. Но моята е със 102 мотор и там има дюзи, няма инжектори в пълния смисъл на думата.

А сигналите към инжекторите не ги ли подава ЕКУ-то на съответната горивна система?
  • 0




2 user(s) are reading this topic

0 members, 2 guests, 0 anonymous users