Слагане на газова уредбапроблем
Започната от strelec, 19 окт 2007 - 22:46:04
15 мнения по тази тема
#1
Публикувано 19 октомври 2007 - 22:46
Здравейте! Автомобила ми е 124 200ТЕ '93г. мотора е М111... 136к.с. Реших след 2 години и аз да му сложа газова уредба (по ред причини-главно финансови ) Пробвах първо в Ст. Загора с пълна инжекция на Фобос. Три месеца ме мотаха с настройки. На празен ход играеха оборотите от 500-950 об/мин. А когато е в движение както си караш и изведнъж нещо всякаш де дръпва назад. Двигателя започва да придърпва. След известно време - около 10-тина мин. се пооправя. Казаха ми да си сменя свещите, кабелите, после искаха и запалителните бобини да си сменям, защото проблема бил в колата ми. Казах им - ами да взема да сменя и двигателя тогава!!! Ходих в 3 серв. за диагностика на двигателя единия на БОШ. Не откриха никакъв проблем. Казаха да си настроят газаджиите уредбата (това е в 2-та сервиза, а в третия те ме пратиха-бил им е познат. Той каза, че този автомобил не може да върви на газ, защото времето за отваряне на инжекторите се променя. Варира от 0,6-2,2 мили сек. и това е било основното, което ползват газ. уредби). След 3 месеца настройки в които от 10л/100км. извънградско разхода след всяка манипулация се повишаваше, докато достигна 13л/100км. най-накрая я свалиха и реших да сложа газ тук-в Пловдив. Обясних им перипетиите си с предишния монтаж. Те отговориха, че са правили 20-30 Мерцедеса и са нямали никакви проблеми. И този ще стане. Не им хареса само как са поставили предните монтажници дюзите и казаха, че ще ги направят както трябва. На другия ден ми се обадиха, но не за да си взема автомобила, а да ми кажат, че системата за управление на двигателя е била много различна,сложна и не можела да стане с газова уредба, която е пълен инжекцион. Единствения вариант било с обикновенна! И било добре, че нямам дебитомер. Какво мислите по бъпроса?
Нима моя двигател е толкова УНИКАЛЕН?!? Не ми се вярва.
Нима моя двигател е толкова УНИКАЛЕН?!? Не ми се вярва.
#2
Публикувано 20 октомври 2007 - 08:21
И, аз съм със същия двигател като твоя и съм планирал поставянето на газова уредба, но ти ме "същиса" с тези майсторски констатации...!?
Сега к'во правим...??? Значи ти препоръчаха обикновена ГУ?
Сега к'во правим...??? Значи ти препоръчаха обикновена ГУ?
#3
Публикувано 20 октомври 2007 - 11:36
Здравейте! Автомобила ми е 124 200ТЕ '93г. мотора е М111... 136к.с. Реших след 2 години и аз да му сложа газова уредба (по ред причини-главно финансови ) Пробвах първо в Ст. Загора с пълна инжекция на Фобос. Три месеца ме мотаха с настройки. На празен ход играеха оборотите от 500-950 об/мин. А когато е в движение както си караш и изведнъж нещо всякаш де дръпва назад. Двигателя започва да придърпва. След известно време - около 10-тина мин. се пооправя. Казаха ми да си сменя свещите, кабелите, после искаха и запалителните бобини да си сменям, защото проблема бил в колата ми. Казах им - ами да взема да сменя и двигателя тогава!!! Ходих в 3 серв. за диагностика на двигателя единия на БОШ. Не откриха никакъв проблем. Казаха да си настроят газаджиите уредбата (това е в 2-та сервиза, а в третия те ме пратиха-бил им е познат. Той каза, че този автомобил не може да върви на газ, защото времето за отваряне на инжекторите се променя. Варира от 0,6-2,2 мили сек. и това е било основното, което ползват газ. уредби). След 3 месеца настройки в които от 10л/100км. извънградско разхода след всяка манипулация се повишаваше, докато достигна 13л/100км. най-накрая я свалиха и реших да сложа газ тук-в Пловдив. Обясних им перипетиите си с предишния монтаж. Те отговориха, че са правили 20-30 Мерцедеса и са нямали никакви проблеми. И този ще стане. Не им хареса само как са поставили предните монтажници дюзите и казаха, че ще ги направят както трябва. На другия ден ми се обадиха, но не за да си взема автомобила, а да ми кажат, че системата за управление на двигателя е била много различна,сложна и не можела да стане с газова уредба, която е пълен инжекцион. Единствения вариант било с обикновенна! И било добре, че нямам дебитомер. Какво мислите по бъпроса?
Нима моя двигател е толкова УНИКАЛЕН?!? Не ми се вярва.
Уникален мотор,а,.......Уникални са ти майсторите,....
Кой знеа кво са осрали първите,...та сега тези се чудят кво да ти обяснят,..
Третия газаджия,който ще посетиш,...евентуално ще се казва Димитър Янаджиев-зад Бриколаж в Пловдив,....обясни му как са тренирали по автомобила и той ще ти намери най-алтернативното решение!
Успех!
#4
Публикувано 20 октомври 2007 - 16:52
Несто има гнило - LYNX поправи ме но на 124 не са ли 111 motorite само с HFM ? По приказките на 4овека излиза 4е е с PMS .....
strelec - техникат анапредва бая но по мое време сви4ки коли с 111 с газова уредба бяха в кере4а........проблеми само.
Проблема е 4е на тоя мотор и вси4ко нагоре системата за управление на мотора е много комплексна.
Моторната електроника 4ете 100 не6та за да управлява мотора и кат мине6 от бензин на газ да кажем газаджиите спират дюзите -е да ама електрониката запомня гре6ка.
то даже и да имитира6 вси4ко - пак има проблеми- има заложени кариви на натоварване на мотора и да кажем изгорелите газове требва да са едикави си -ако не са а те няма ка да са сто на газ и бензин са разли4ни -пак дава гре6ки. така 4е е крива работата и то много .
компромис е да се кара само на газ стто в мига дето мина6 на бензин и паметта с гре6ки е пална и мотора кажи ре4и праив каквото си сте .
В дне6но време може и да има ве4е не6то по свясно направено ама не вярвам -много е сложно и ако има такв газов инжекцион тои сте струва много дебело.
strelec - техникат анапредва бая но по мое време сви4ки коли с 111 с газова уредба бяха в кере4а........проблеми само.
Проблема е 4е на тоя мотор и вси4ко нагоре системата за управление на мотора е много комплексна.
Моторната електроника 4ете 100 не6та за да управлява мотора и кат мине6 от бензин на газ да кажем газаджиите спират дюзите -е да ама електрониката запомня гре6ка.
то даже и да имитира6 вси4ко - пак има проблеми- има заложени кариви на натоварване на мотора и да кажем изгорелите газове требва да са едикави си -ако не са а те няма ка да са сто на газ и бензин са разли4ни -пак дава гре6ки. така 4е е крива работата и то много .
компромис е да се кара само на газ стто в мига дето мина6 на бензин и паметта с гре6ки е пална и мотора кажи ре4и праив каквото си сте .
В дне6но време може и да има ве4е не6то по свясно направено ама не вярвам -много е сложно и ако има такв газов инжекцион тои сте струва много дебело.
W 124 - 300D
W 124 - 230E
W 124 - 230E
#5
Публикувано 20 октомври 2007 - 17:33
Ами да, пропуснах да напиша, че когато бе поставена инж.газова уредба не можа да запали въобще. Констатираха, че нямали данни за оборотите на двиг. Започнаха да търсят и по метода на налучкването взеха от контролната букса-10 краче (буксата е с 16) "Г" образна. Колата я взех около 16:30ч. На другия ден съвпадение, или не, но ми отказа климатроника. Не постъпва въздух в купето (не върти вент.) иначе климата си работи. Един познат диагностик провери и се оказа, че 10-то краче е за диагностика на комфорт (климатроник,ел. стъкла и т.н.) Ходих при "майсторите", а шефа им ми казва, че нямало нищо общо и входа на газовата уредба бил високоомен, и не можело да е от тях. Естествено, че така ще кажат! Направо съм отвратен! Повредил се е управляващия модул на вентилатораУникален мотор,а,.......Уникални са ти майсторите,....
Кой знеа кво са осрали първите,...та сега тези се чудят кво да ти обяснят,..
Третия газаджия,който ще посетиш,...евентуално ще се казва Димитър Янаджиев-зад Бриколаж в Пловдив,....обясни му как са тренирали по автомобила и той ще ти намери най-алтернативното решение!
Успех!
#6
Публикувано 20 октомври 2007 - 17:37
...и благодаря за препоръката, но в момента автомобила е при газаджиите с-щу новата сграда на Университета до Алати. Ще е готова в понеделник с обикнов. газ. уредба. Ще я изпитам и ще напиша коментар.Уникален мотор,а,.......Уникални са ти майсторите,....
Кой знеа кво са осрали първите,...та сега тези се чудят кво да ти обяснят,..
Третия газаджия,който ще посетиш,...евентуално ще се казва Димитър Янаджиев-зад Бриколаж в Пловдив,....обясни му как са тренирали по автомобила и той ще ти намери най-алтернативното решение!
Успех!
#7
Публикувано 20 октомври 2007 - 17:44
Несто има гнило - LYNX поправи ме но на 124 не са ли 111 motorite само с HFM ? По приказките на 4овека излиза 4е е с PWM .....
strelec - техникат анапредва бая но по мое време сви4ки коли с 111 с газова уредба бяха в кере4а........проблеми само.
Проблема е 4е на тоя мотор и вси4ко нагоре системата за управление на мотора е много комплексна.
Моторната електроника 4ете 100 не6та за да управлява мотора и кат мине6 от бензин на газ да кажем газаджиите спират дюзите -е да ама електрониката запомня гре6ка.
то даже и да имитира6 вси4ко - пак има проблеми- има заложени кариви на натоварване на мотора и да кажем изгорелите газове требва да са едикави си -ако не са а те няма ка да са сто на газ и бензин са разли4ни -пак дава гре6ки. така 4е е крива работата и то много .
компромис е да се кара само на газ стто в мига дето мина6 на бензин и паметта с гре6ки е пална и мотора кажи ре4и праив каквото си сте .
В дне6но време може и да има ве4е не6то по свясно направено ама не вярвам -много е сложно и ако има такв газов инжекцион тои сте струва много дебело.
Ако е преди 93 г си е с PMS моторно управление,...ако е след 93/както им казват Е класа/ е с HFM управление.....
Но това нема никакво значение,.....то тия системи са толкова калпави ,..че с газова уредба се окалпазаняват още повече!
Решението е да се монтира съвременна газова уредба-тип инжекционна,..с отделен ел.блок за управление паралелно вързан на оригиналния,ползващ всички входни параметри и работещ по специфично настроен софт и правилни настройки,...
Около 1500лева е целото удоволствие!
#8
Публикувано 20 октомври 2007 - 19:20
здравеи,аз имам сащата кола и е с газов инжекцион поставен в варна преди 4 месеца.краината цена е 1350лв с български софтуер.колата върви и роботи наистина много добре без никакви забележки.ако избереш варианта за българскиа софтуер много внимаваи защото има 2 вида.единиа регулира много по-добре и подробно а другиа е меко казано повърхностен.колата ми дава градско на гас без да я напъвам много 12,2-13,0л а извън градско при вкл. климатик и поддържане на 120 км. 8,9л.прецени сам?
S 124 200 TE 16
#9
Публикувано 20 октомври 2007 - 19:36
От развитието на темата явно ве4е има и нещо свясно на пазара. Все пак да кажа 4е от преди 6 години сам в Немско и директното ровене в коли е рядкост за мене тука.
strelec дано не си остават ръцете 4е твоита кола е с PMS - то тва на бензин си е дефектно по рождение.....
strelec дано не си остават ръцете 4е твоита кола е с PMS - то тва на бензин си е дефектно по рождение.....
W 124 - 300D
W 124 - 230E
W 124 - 230E
#10
Публикувано 20 октомври 2007 - 20:27
Nikefi4,казжи каде си слага уредбата във Варна? Зна че има добрин газаджиии там!здравеи,аз имам сащата кола и е с газов инжекцион поставен в варна преди 4 месеца.краината цена е 1350лв с български софтуер.колата върви и роботи наистина много добре без никакви забележки.ако избереш варианта за българскиа софтуер много внимаваи защото има 2 вида.единиа регулира много по-добре и подробно а другиа е меко казано повърхностен.колата ми дава градско на гас без да я напъвам много 12,2-13,0л а извън градско при вкл. климатик и поддържане на 120 км. 8,9л.прецени сам?
#11
Публикувано 20 октомври 2007 - 22:06
Двигателят е бил оборудван именно с такава уредба (Фобос). Но явно е била неправилно поставена. По-принцип тези уредби са доста добри, но монтажът се извършва професианално като че ли само в Плевен. Възможно и електронния управляващ блок на фобоса да е бил дефектен...Ако е преди 93 г си е с PMS моторно управление,...ако е след 93/както им казват Е класа/ е с HFM управление.....
Но това нема никакво значение,.....то тия системи са толкова калпави ,..че с газова уредба се окалпазаняват още повече!
Решението е да се монтира съвременна газова уредба-тип инжекционна,..с отделен ел.блок за управление паралелно вързан на оригиналния,ползващ всички входни параметри и работещ по специфично настроен софт и правилни настройки,...
Около 1500лева е целото удоволствие!
#12
Публикувано 20 октомври 2007 - 22:18
Двигателят е бил оборудван именно с такава уредба (Фобос). Но явно е била неправилно поставена. По-принцип тези уредби са доста добри, но монтажът се извършва професианално като че ли само в Плевен. Възможно и електронния управляващ блок на фобоса да е бил дефектен...
Да бе модула е бил дефектен,...а онези с дефектните мозъци,дето са се боднали на Х11/4 в комфорта и са му изгорили управлението на климатика и крайното стъпало на вентилатора,....а,...!?
Ебати фобоса,..1500лв,.....и поразий за 2000лв!
Много е верна оная приказка,....курва и монтйор се раждат,....
#13
Публикувано 21 октомври 2007 - 09:48
Мале колко разсъждения,че объркахте човека! Аз мога да ви кажа само едно,на моето Е200 купе 16v си сложих обикновенна газова уредба BRC, и ми я настроиха да върви като на бензин 1:1 !!! Е да ,харчи малко повече литри газ отколкото бензин ,но 1л газ=1лв а 1л бензин=2лв !!! Е за 2 литра газ отгоре за този вървеж А колкото за газ.инж. за тази разлика в цената между нея и обикн.газ ще си купя мн литри газ
#14
Публикувано 23 октомври 2007 - 23:52
Здравейте! Монтираха ми обикновенна газова уредба Ловато.Колата върви нормално без видима разлика м-ду бензин и газ с изключение на това, че максималната скорост на газ е 170км. На бензин развива 210км/ч. Толкова достигаше и с проблемната газова уредба, която бе газов инжекцион. Другото, което никак не е добре е, че за 106 км. ми изгори почти 17 л. газ Говорих със собственика на сервиза и той ми каза, че не се мерело както съм го направил-пълна бутилка до горе, пробег и пак пълнене до горе. Правилното било на празна бутилка се сипва за 10лв. газ и докато свърши и то няколко пъти. Не трябвало да ходя на газ-анализатор да ми я настройват допълнително, защото щял да се вдигне още разхода, което ме учудва! Ще правя още изпитания, та да видим какво ще стане.
А за невъзможността да поставят газов инжекцион обяснението им бе, че към инжекторите се подавали многа странни сигнали. В едим момент се подавал сигнал към 4-те инж.,в следващия към 1-ви и 2-ри, пак на 4-те, след това на 3-ти и 4-ти. А управлението на газ. уредба не можело да работи с такива сигнали.
А за невъзможността да поставят газов инжекцион обяснението им бе, че към инжекторите се подавали многа странни сигнали. В едим момент се подавал сигнал към 4-те инж.,в следващия към 1-ви и 2-ри, пак на 4-те, след това на 3-ти и 4-ти. А управлението на газ. уредба не можело да работи с такива сигнали.
#15
Публикувано 24 октомври 2007 - 09:12
Здравейте! Монтираха ми обикновенна газова уредба Ловато.Колата върви нормално без видима разлика м-ду бензин и газ с изключение на това, че максималната скорост на газ е 170км. На бензин развива 210км/ч. Толкова достигаше и с проблемната газова уредба, която бе газов инжекцион. Другото, което никак не е добре е, че за 106 км. ми изгори почти 17 л. газ Говорих със собственика на сервиза и той ми каза, че не се мерело както съм го направил-пълна бутилка до горе, пробег и пак пълнене до горе. Правилното било на празна бутилка се сипва за 10лв. газ и докато свърши и то няколко пъти. Не трябвало да ходя на газ-анализатор да ми я настройват допълнително, защото щял да се вдигне още разхода, което ме учудва! Ще правя още изпитания, та да видим какво ще стане.
А за невъзможността да поставят газов инжекцион обяснението им бе, че към инжекторите се подавали многа странни сигнали. В едим момент се подавал сигнал към 4-те инж.,в следващия към 1-ви и 2-ри, пак на 4-те, след това на 3-ти и 4-ти. А управлението на газ. уредба не можело да работи с такива сигнали.
Сложи си ламбда контрол. Аз си сложих ламбда контрол именно в Стара Загора. Има една фирма "Runel Tech" - не знам дали ги знаеш. Лятото ми монтираха ламбда контрол клапан към обикновена газова. Мисля, че сега колата върви далеч по-добре, а и разхода понамаля.
17 на сто газ ми гори на градско в София с климатик. Извънградско 11-12 при скорост до 140км/ч.
Между другото на Панаира в Пловдив тази есен имаше една полска фирма, която предлагаше газови инжекциони и търсеше партньори. Питах за цената на газов инжекцион за моята кола, w124, 230E, 91 и поляка ми каза, че не става, да сложа ламбда контрол. Ама аз вече имам. Но моята е със 102 мотор и там има дюзи, няма инжектори в пълния смисъл на думата.
А сигналите към инжекторите не ги ли подава ЕКУ-то на съответната горивна система?
1 потребител(и) четат тази тема
0 потребители, 1 гости, 0 анонимни