какво да правя с радиатора?
Започната от debelaka, 29 сеп 2007 - 14:06:12
15 мнения по тази тема
#1
Публикувано 29 септември 2007 - 14:06
здравеите колеги моля за савет. колата ми е 124 200 е92г.горния изход на радиатора ми се е отчупил и част от него е останала в маркуча. сега изхода е по къс и от време на време ми се вади маркуча и ми изтича антифриза.та мисълта ми е мога ли да сменя само пластмасовия леген отстрани на радиатора или ..... нов
не знам дали се разбира за какво говоря ама ако трябва ще обяснявам пак
не знам дали се разбира за какво говоря ама ако трябва ще обяснявам пак
#2
Публикувано 29 септември 2007 - 14:29
някъде ги ремонтираха, ама не се сещам
Lancia Kappa TDS / Land-Rover 88 Series 3 FFR
#3
Публикувано 29 септември 2007 - 15:26
моля,моля,моля сетете се бе хора. дали това се сменя въобще - в смесал има ли го като резервна част
#4
Публикувано 29 септември 2007 - 15:52
можеш да го смениш само пластмасовия леген.
#5
Публикувано 29 септември 2007 - 16:50
сега ако кажете и каде го правят това упражнение.....
#6
Публикувано 29 септември 2007 - 22:03
и много често уплатнението се къса.можеш да го смениш само пластмасовия леген.
питай DJFUNKY къде, навиха му стоманена втулка и сега маркуча е стегнат за нея
#7
Публикувано 30 септември 2007 - 10:12
И Аз мисля , че ако стане с втулка ще е най добре да ти сменят пл. леген си е приключение
#8
Публикувано 30 септември 2007 - 17:02
е да де ама каде го правят?
#9
Публикувано 30 септември 2007 - 18:42
Имах същия проблем.
Аз моя го оправих с нов. Реших че пластмаса на 16 години, подложена на екстремни температури, днес се пука на едното коляно, утре на другото коляно. И така и така трябва да се сваля радиатора и после пак да се слага.
Между другото стария се оказа задръстен с мухи и боклуци. Сега държи с 5 градуса по-ниска температура от преди.
Аз моя го оправих с нов. Реших че пластмаса на 16 години, подложена на екстремни температури, днес се пука на едното коляно, утре на другото коляно. И така и така трябва да се сваля радиатора и после пак да се слага.
Между другото стария се оказа задръстен с мухи и боклуци. Сега държи с 5 градуса по-ниска температура от преди.
#10
Публикувано 30 септември 2007 - 19:30
Колега и при мен се получи същия проблем.
Аз го занесох на един приятел,който лепи брони
и го оправи.Каза че е направил втулка,която е
набил от страната на радиатора,след това е сложил
отчупеното парче и го е залепил.За това нещо ми взе
25 лева.Вече една година нямам никакъв проблем.
Аз го занесох на един приятел,който лепи брони
и го оправи.Каза че е направил втулка,която е
набил от страната на радиатора,след това е сложил
отчупеното парче и го е залепил.За това нещо ми взе
25 лева.Вече една година нямам никакъв проблем.
W201 190 2.5Turbo disel avtomatik-- Продаден
#11
Публикувано 02 октомври 2007 - 09:13
Виж откак карам МБ слава богу, не съм имал проблем с радиатора, имах преди време с една Астра-Г. Дано успееш да го оправиш, но тръгнеш ли за нов преди да годиш по арабите и "втора" употреба, дето не е ясно за кво си даваш парите, провери на Нисенс радиаторите, аз за опела купих такъв и бях страшно доволен. Опигиналният в Опел струваше 600 лв, - те са медни, на Нисенс са алуминиеви, пасна си 1 към едно и струваше 30 % по-малко. Нисенс са Датски ако не бъркам, ябе скандинавски някви, но е голяма фирма и правят радиатори за всичко. Представителството им беше - като седвижиш по Раковска към канала и минеш Дондуков завиваш вдясно по искър. И веднага след това по първата пряка вляво ( не помня как се казваше, води към сливница и е затворена точно в тази посока)
#12
Публикувано 02 октомври 2007 - 14:43
Виж откак карам МБ слава богу, не съм имал проблем с радиатора, имах преди време с една Астра-Г. Дано успееш да го оправиш, но тръгнеш ли за нов преди да годиш по арабите и "втора" употреба, дето не е ясно за кво си даваш парите, провери на Нисенс радиаторите, аз за опела купих такъв и бях страшно доволен. Опигиналният в Опел струваше 600 лв, - те са медни, на Нисенс са алуминиеви, пасна си 1 към едно и струваше 30 % по-малко. Нисенс са Датски ако не бъркам, ябе скандинавски някви, но е голяма фирма и правят радиатори за всичко. Представителството им беше - като седвижиш по Раковска към канала и минеш Дондуков завиваш вдясно по искър. И веднага след това по първата пряка вляво ( не помня как се казваше, води към сливница и е затворена точно в тази посока)
Моят радиатор един приятел, който работи в магазин за авточасти, ми го продаде. Пак Нисенс беше май. Той взе и някаква отстъпка и цената дойде около 200 лв.
#13
Публикувано 03 октомври 2007 - 11:24
Значи, колега, предишната ми кола беше W201 2,3. Радиатора беше ремонтиран (преди да го купя аз) по начина, който описаха по-горе колегите: набита медна втулка и маркуча стегнат за нея.Ето каква е постановката: 1) кола на 15 години, маркучите за толкова години от високата температура са се опекли и са станали като пластмасови; 2) радиаторът е закачен за напречната греда неподвижно, а мотора лежи на тампони (най-вероятно оригиналните); 3) Въпросния маркуч е свързан от едната страна за водната помпа (тя е от алуминиева сплав) и от другата за пластмасовото казанче на радиатора. Както виждаш при всички най-слабото звено се оказва мястото където се съединяват маркуча и радиатора. Дори ремонтиран временно умората на материала е факт и след време се появи една цепнатина точно на мястото, където се концентрира напрежението - в прехода към гърловината, в която е набита втулката. Казанче като отделен елемент не се продава! Намерих 1 майстор - радиаторджия "нема проблеми" 60 кинта и смени казанчето с "ново". В момента на предаването на отремонтирания радиатор се направи тест с надуване под налягане ( един отзивчив арабин наду с уста от единия край, а другия беше запушен с ръка (работното налягане е около 1,2 атм, а нормата за нов е сигурно 1,5 пъти работното, но човека и гуми надува с уста сигурно, но не се впрягай заради подробности), който тест показа че самата пита тече, беше здрава като го донесох егати "Нема проблеми 15 кинта и утре е готов".
Радиаторът е монтиран и аз вече "Неам грижи" и си карам и гледам един ден как стрелката наближава 120 градуса и едни кълбета пара отпред - протече от залепеното място в питата. Намерих едни майстори дето лепят глави и спукани блокове и наистина го направиха качествено, но понеже колата седя около седмица суха, оста на помпата е хванала ръжда и протри фибъра и водната помпа естествено протече, сигурен съм в това, защото егати съвпадението, егати каръка: след като сложих радиатора, същата вечер протече помпата (145 лв)
Карам пак и пак "Неам ядове" и пак протече тоя път от уплътнението на казанчето с питата. Айде пак нов майстор...
Ако има генерален извод който съм извел за себе си като собственик на Мерцедес е, че ако искаме да ни радва с пословичната си надежност е да го ремонтираме с истински части и никакво побългаряване с тел, тиксо, лепило, добавки и други такива "лекарства"
Охладителната система е жизнено важна за мотора и най-малко заради собственото ти спокойствие не влизай във филми с пътна помощ и прегряване на двигателя. Финансовия аспект е друга бира: ами на мене само антифриза ми е на пари за цял радиатор като се замисля.Моят съвет е: купи си нов радиатор и не го мисли вече!
Радиаторът е монтиран и аз вече "Неам грижи" и си карам и гледам един ден как стрелката наближава 120 градуса и едни кълбета пара отпред - протече от залепеното място в питата. Намерих едни майстори дето лепят глави и спукани блокове и наистина го направиха качествено, но понеже колата седя около седмица суха, оста на помпата е хванала ръжда и протри фибъра и водната помпа естествено протече, сигурен съм в това, защото егати съвпадението, егати каръка: след като сложих радиатора, същата вечер протече помпата (145 лв)
Карам пак и пак "Неам ядове" и пак протече тоя път от уплътнението на казанчето с питата. Айде пак нов майстор...
Ако има генерален извод който съм извел за себе си като собственик на Мерцедес е, че ако искаме да ни радва с пословичната си надежност е да го ремонтираме с истински части и никакво побългаряване с тел, тиксо, лепило, добавки и други такива "лекарства"
Охладителната система е жизнено важна за мотора и най-малко заради собственото ти спокойствие не влизай във филми с пътна помощ и прегряване на двигателя. Финансовия аспект е друга бира: ами на мене само антифриза ми е на пари за цял радиатор като се замисля.Моят съвет е: купи си нов радиатор и не го мисли вече!
светещи желетки, що сте толко нервни?
bliznatsite написаха: mn ne mi haresvat za6toto emblemata na mecedesa e kato mernik i izglezda 4e 6a te zastrelq
#14
Публикувано 03 октомври 2007 - 12:50
това звучи достатъчно разумно - другата седмица отивам да търся нов радиатор. ще пробвам на раковска. ако някои знае каде има читови до сподели. благодаря на колегата за споделения опит
#15
Публикувано 03 октомври 2007 - 15:02
това звучи достатъчно разумно - другата седмица отивам да търся нов радиатор. ще пробвам на раковска. ако някои знае каде има читови до сподели. благодаря на колегата за споделения опит
Аз моя го взех от Евро 07. Намират се на гърба на завод Витоша, влиза се откъм бул. "Черни връх".
0 потребител(и) четат тази тема
0 потребители, 0 гости, 0 анонимни