радиатор парногуби охладителна течност
Started by dred, 11 Sep 2007 - 16:27:29
6 replies to this topic
#1
Posted 11 September 2007 - 16:27
Здравейте, колеги!
От известно време насам забелязвам, че се губи антифриз - на около 1000 - 1500 км доливам около един литър (това през лятото, когато не се използва парното).
От няколко дни, когато позастудя, и за да си згрея гъзягата сутрин :-) и пускам парното, забелязах, че по-интензивно започва да губи антифриз...
Та въпроса ми е: дали е спукано радиаторчето на парното; къде се намира; как се стига до него? Трябва ли да се свали цялото табло, или има и по-пряк път отнякъде до него (например през вентилатора на парното?)?
Като я качих на канал, видях че по скоростната кутия, от лявата страна се стича вода, и самата скоростна кутия на мястото, където се стича водата е чиста. Та затова предполагам, че се стича от радиатора на парното, или от връзките към него...
моля помагайте, ако някой се е сблъсквал с подобен проблем!
Поздрави на всички
От известно време насам забелязвам, че се губи антифриз - на около 1000 - 1500 км доливам около един литър (това през лятото, когато не се използва парното).
От няколко дни, когато позастудя, и за да си згрея гъзягата сутрин :-) и пускам парното, забелязах, че по-интензивно започва да губи антифриз...
Та въпроса ми е: дали е спукано радиаторчето на парното; къде се намира; как се стига до него? Трябва ли да се свали цялото табло, или има и по-пряк път отнякъде до него (например през вентилатора на парното?)?
Като я качих на канал, видях че по скоростната кутия, от лявата страна се стича вода, и самата скоростна кутия на мястото, където се стича водата е чиста. Та затова предполагам, че се стича от радиатора на парното, или от връзките към него...
моля помагайте, ако някой се е сблъсквал с подобен проблем!
Поздрави на всички
Кола: Mercedes C 220 D
Самолет: Rans 12 S
Самолет: Rans 12 S
#2
Posted 11 September 2007 - 20:00
отлявата страна ще го видиш къде се съединява маркуча с тръбичката за радиаторчето. близо до кутията с бушоните. отдясно като махнеш акумолатора, ще видиш откъде излизат 2та маркуча и влизат в 2 клапи, от там към маркуча на радиатора. провери ги с пипане отдолу да не са протекли. ако не, сори пич, но освен махане на ЦЯЛОТО табло, няма вадене на радиатор. това е по гадно от ремонт на скорости и мотор. недей да се пробваш с разни гадости за запушване, че после и радатор на мотор ше сменяш
#3
Posted 12 September 2007 - 12:14
Благодаря ти много за съвета!
Маркучите, за които говориш ги проверих. До участъка, където влизат в купето течове или влага по тях няма. Значи евентуално ще трябва да се маха таблото за да се види състоянието на радиатора на парното... така ли мислиш? А за наливане на "гадости" за запучвне на течове не си и помислям, че на предната кола така си патих :-), та вече знам...
Мерси за съвета още веднъж!
Чао за сега и лек ден!
Константин
Маркучите, за които говориш ги проверих. До участъка, където влизат в купето течове или влага по тях няма. Значи евентуално ще трябва да се маха таблото за да се види състоянието на радиатора на парното... така ли мислиш? А за наливане на "гадости" за запучвне на течове не си и помислям, че на предната кола така си патих :-), та вече знам...
Мерси за съвета още веднъж!
Чао за сега и лек ден!
Константин
Кола: Mercedes C 220 D
Самолет: Rans 12 S
Самолет: Rans 12 S
#4
Posted 12 September 2007 - 15:16
колата на канал, палите , желателно е да доста загряла, на поне 90град, пускаш парно и ако тече през дреажите, близваш, антифриза е отчетливо сладък.... иии знеаш натамБлагодаря ти много за съвета!
Маркучите, за които говориш ги проверих. До участъка, където влизат в купето течове или влага по тях няма. Значи евентуално ще трябва да се маха таблото за да се види състоянието на радиатора на парното... така ли мислиш? А за наливане на "гадости" за запучвне на течове не си и помислям, че на предната кола така си патих :-), та вече знам...
Мерси за съвета още веднъж!
Чао за сега и лек ден!
Константин
#5
Posted 12 September 2007 - 21:55
Здравейте,
Преди известно време и при мен се случи подобна ситуация, течеше антифриз някъде от системата за отоплението. Тогава решихме, че е най-вероятно помпичката за топлия кръг. И тъй като тя била от материал, който не можел да се поправи с запояване ни предложиха да се сложат въпростните прахчета в течността. Тогава избрахме тази алтернатива пред другата да търсим от някоя морга работещо такова. Интересното е, че то се получи за 2-3 години. Вече не тече, или поне така мисля. Но антифриза е кафяв и много мазен.
Искам да го източа, да налея дистилирана вода в системата преди да са почнали студовете, за да се изчистят и двата радиатора и после да подновя с антифриз системата.
Как мислите, дали това, което преди е било запушено ще се отпуши отново след процедурата с дистилираната вода? Надявам се, че от където е капело преди ще си остане запушено и след това.
Ей това са опасенията ми само и за това искам да знам какви са ми шансовете ;-).
Поздрави,
-Николай
Преди известно време и при мен се случи подобна ситуация, течеше антифриз някъде от системата за отоплението. Тогава решихме, че е най-вероятно помпичката за топлия кръг. И тъй като тя била от материал, който не можел да се поправи с запояване ни предложиха да се сложат въпростните прахчета в течността. Тогава избрахме тази алтернатива пред другата да търсим от някоя морга работещо такова. Интересното е, че то се получи за 2-3 години. Вече не тече, или поне така мисля. Но антифриза е кафяв и много мазен.
Искам да го източа, да налея дистилирана вода в системата преди да са почнали студовете, за да се изчистят и двата радиатора и после да подновя с антифриз системата.
Как мислите, дали това, което преди е било запушено ще се отпуши отново след процедурата с дистилираната вода? Надявам се, че от където е капело преди ще си остане запушено и след това.
Ей това са опасенията ми само и за това искам да знам какви са ми шансовете ;-).
Поздрави,
-Николай
#6
Posted 13 September 2007 - 01:54
където е текло--пак ще тече. тези прахчета са за временно замазване, но пробвай, ако протече пак слагай, но има риск да запушиш радиатор. действието на това прахче се основава на: щом срещне въздух, то започва да се разширява и втвърдява, сещаш ли се кво ше стане ако имаш много въъздух в системата, е това действа само за малки процепи, но си е опасно
#7
Posted 13 September 2007 - 20:49
Здрасвейте отново, колеги!
Значи днес проверих всички маркучи на водната система, които влизат в купето, след като оставих колата да загрее добре и включих парното, така че да протича антифриз и към купето. Та какво открих: от лявата страна, под капака, (в нишата на бушоните под електромотора на чистачката) влиза/излиза един маркуч от двигателя, преминава през нишата на бушоните и влиза в купето. Та точно където минава през преградата от двигателя към нишата с бушоните забелязах че кечето е намокрено, и като поопипах на ръката ми седи едно мазно такова, абе май е антифриз. Не съ го пробвал на вкус, но трябв да е това, няма какво друго да е...
Та утре ще разглобявам и ще кажа допълнително какво е!
Още веднъж благодаря на Loriner и Hooligan за съветите.
Поздрави
Константин
Значи днес проверих всички маркучи на водната система, които влизат в купето, след като оставих колата да загрее добре и включих парното, така че да протича антифриз и към купето. Та какво открих: от лявата страна, под капака, (в нишата на бушоните под електромотора на чистачката) влиза/излиза един маркуч от двигателя, преминава през нишата на бушоните и влиза в купето. Та точно където минава през преградата от двигателя към нишата с бушоните забелязах че кечето е намокрено, и като поопипах на ръката ми седи едно мазно такова, абе май е антифриз. Не съ го пробвал на вкус, но трябв да е това, няма какво друго да е...
Та утре ще разглобявам и ще кажа допълнително какво е!
Още веднъж благодаря на Loriner и Hooligan за съветите.
Поздрави
Константин
Кола: Mercedes C 220 D
Самолет: Rans 12 S
Самолет: Rans 12 S
2 user(s) are reading this topic
0 members, 2 guests, 0 anonymous users