Смяна на спирачки SBC W211
Започната от ivgr, 03 сеп 2007 - 16:36:17
12 мнения по тази тема
#1
Публикувано 03 септември 2007 - 16:36
Може ли някои да даде подробности за смяна на накладки при W211, който има SBC блок. Говори се, че е необходима деактивация на блока чрез специален уред преди смяната. Други предлагат побългарени методи, а трети казват, че няма нищо особено. Кое е вярно?
#2
Публикувано 03 септември 2007 - 17:53
Верно са ти казали,
Деактивира се системата със сервизна програма и тогава се сменят елементи по спирачната система!
Защото този тип система на спирачките работи над 60 бара налягане и дори при покой,през определено време и извастни обстоятелства си тества конфигурацията!
Ако искаш да си опазиш пръстите и очите-използвай сервиз който има такъв тестер!
Има и вариянт без тестер/не говоря за разни измишлйотини на псевдомонтйори/,...но се изисква търпение и много внимателно изпълнение на инструкцийте на производителя!
Деактивира се системата със сервизна програма и тогава се сменят елементи по спирачната система!
Защото този тип система на спирачките работи над 60 бара налягане и дори при покой,през определено време и извастни обстоятелства си тества конфигурацията!
Ако искаш да си опазиш пръстите и очите-използвай сервиз който има такъв тестер!
Има и вариянт без тестер/не говоря за разни измишлйотини на псевдомонтйори/,...но се изисква търпение и много внимателно изпълнение на инструкцийте на производителя!
#3
Публикувано 03 септември 2007 - 19:48
Ей, голяма отврат- може ли такава простотия.
Lancia Kappa TDS / Land-Rover 88 Series 3 FFR
#4
Публикувано 03 септември 2007 - 20:02
Ей, голяма отврат- може ли такава простотия.
Не знам дали е простотия,ама тва говно го слагат и на SL-W230 и на Майбах W240
И тази система не е лоша,обаче в първите и софтуерни протоколи някой бе заложил 30.000 натискания на спир.педал и системата-аут!
След като го смениш по гаранция/независимо от пробега и годините/-вече няма грижи!
#5
Публикувано 04 септември 2007 - 13:42
някой казват, че ако се откачи акумулитора се деактивира системата. така ли е?
#6
Публикувано 04 септември 2007 - 17:51
някой казват, че ако се откачи акумулитора се деактивира системата. така ли е?
Системата SBC не се захранва от основния акумулатор,а от допълнителен който е монтиран отпред вдясно под филтъра на купето!
Ще последва въпроса за изключването на допълнителния,...
Ако изключиш захранването на сисатемата-селфтеста е спрян-радваш се и сменяш феродо-голяма глътка бира и една цигара за на края!
После включваш акомулаторите и палиш!
ОПА-отпред вдясно нещо бръмчи а на таблото свети знак 36 в червено!
Като отмине шашкането след 5 мин,почват да се въртят телефони и да се пита какъв е този надпис на таблото и как се маха!
Маха се софтуерно като се деактивира и активира системата отново!
А -затворен кръг нали?
И нещо друго:
Не си откачай батерията в никакъв случай,да не изревеш на умряло!
При закачане на клемите има много голяма вероятност да ти изгори реле модула отзад в ляво-900 лв
Дори при смяна на дефектен акукмулатор се използва допълнително захранване за поддържанме на бордното напрежението !
По добре намери сервиз който е в час с 211 и си обслужвай автомобила там!
#7
Публикувано 04 септември 2007 - 23:13
Системата SBC не се захранва от основния акумулатор,а от допълнителен който е монтиран отпред вдясно под филтъра на купето!
Ще последва въпроса за изключването на допълнителния,...
Ако изключиш захранването на сисатемата-селфтеста е спрян-радваш се и сменяш феродо-голяма глътка бира и една цигара за на края!
После включваш акомулаторите и палиш!
ОПА-отпред вдясно нещо бръмчи а на таблото свети знак 36 в червено!
Като отмине шашкането след 5 мин,почват да се въртят телефони и да се пита какъв е този надпис на таблото и как се маха!
Маха се софтуерно като се деактивира и активира системата отново!
А -затворен кръг нали?
И нещо друго:
Не си откачай батерията в никакъв случай,да не изревеш на умряло!
При закачане на клемите има много голяма вероятност да ти изгори реле модула отзад в ляво-900 лв
Дори при смяна на дефектен акукмулатор се използва допълнително захранване за поддържанме на бордното напрежението !
По добре намери сервиз който е в час с 211 и си обслужвай автомобила там!
За да могат да се обслужват само в официален сервиз ли е направено така сложно всяко нещо за смяна по тия коли ? Майка ми е решила да си взима Е320 CDI или Е240 бензин W211 но като ги чета тия неща ще гледам да я убеждавам да си остане с W210 или да си вземе нещо по лесно за обслужване в БГ.
#8
Публикувано 05 септември 2007 - 10:39
Само официалните сервизи на Мерцедес ли имат тази система за де/активация?
#9
Публикувано 05 септември 2007 - 10:52
Само официалните сервизи на Мерцедес ли имат тази система за де/активация?
Не само в официалните!
Дори има устройства които само изпълняват деактивация и активация на SBC,...продават ги Facom,Hazet, Heynes и др.
http://potato541.en....m=Benz_SBC_Tool
Поразпитай в твоя град къде се справят с този вид спир.система!
Успех!
#10
Публикувано 06 септември 2007 - 09:35
Ръчната спирачка свързана ли е с тази система или се работи по нормалния начин.
#11
Публикувано 06 септември 2007 - 09:50
Ръчната спирачка свързана ли е с тази система или се работи по нормалния начин.
За да стигнеш до накладките на ръчната спирачка минаваш през елементи от системата на крачната-задни спир.апарати,спир дискове,...и тнт!
Иначе конструктивно си работи самостоятелно и не е елемент от SBC
#12
Публикувано 06 септември 2007 - 10:03
Тогава трябва ли да се де/активира SBC, ако се работи по ръчната спирачка - примерно да се натегне (ако се изразявам правилно)
#13
Публикувано 06 септември 2007 - 10:22
Трябва да се деактивира и след реглажа да се активира системата!
Нали първо се регулират накладките на ръчната спрямо спирачната повърхност на спир.дискове, а после се прави реглаж на механизма за обтягане на въжето!
2 потребител(и) четат тази тема
0 потребители, 2 гости, 0 анонимни