добре,15W50 mobil formula1..36 лв за литьр излиза 4е не е течливо..защо го дават за спортни савременни коли?Темата изцяло премина в обсъждане на моторни масла!
И аз да кажа нещо:
Разликата между минералните и синтетичните масла е само технологията на тяхното производство.
По важен показател за маслата е техния вискозитет и адитивите/добавките/ които производителя е постигнал и добавил!
Технологийте покриват международни стандарти а също и изискванията на автомобилостроителите.
Принципно синтетичните масла се използват в по-новите типове двигатели с многоклапанна система на газоразпределението,където всички части са много на гъсто,няма площ за охлаждане а се развиват температури по- големи от нормалните мотори и точно тук се проявява предимството на течливото синтетично масло да маже и ОХЛАЖДА !Да запазва вискозитета си в екстремни температурни и механични натоварвания!
Минералните масла отстъпват по тези характеристики и показатели и за това не се препоръчват да се експлоатират повече от 8000км.
Един съвет:
Използвайте минерални масла на двигатели с нормално газоразпределение-2 клапана на цилиндър и регулируеми хлабини.
На двигатели с 2 клапана на цилиндър но с маслени повдигачи използвайте полусинтетика.
На двигатели с нмногоклапанна система на газоразпределението-синтетични масла.
Спецификацията на маслата/препоръки за марка,вид,...вискозитет/ може да намерите във всеки каталог на производителите на масло или производителя на автомобили!
Цените на маслата се определя основно от адитивите в него-те са много скъпи.
Базовата цена на литър минерална фракция без адитиви е около 3-4 лева,....като му се сложи добавка и му се прибавят търговски разходи и надценки се получава 9-10 лв минимум
За синтетиката нещата са три пъти по скъпи!
Айде сега преценете сами какви са качествата на маслата под 10лв пазарна цена на литър!
Ще ви отговоря-малък процент адитиви-ниска цена-малък пробег!

C 220 CDI-99хидравлични повдигачи
Started by sas, 02 Sep 2007 - 17:55:42
18 replies to this topic
#16
Posted 12 September 2007 - 15:33
#17
Posted 12 September 2007 - 21:25
добре,15W50 mobil formula1..36 лв за литьр излиза 4е не е течливо..защо го дават за спортни савременни коли?
Течливо е ама за там за където го препоръчват-примерно Тунис.,....
и този диапазон който му е зададен производствено е съобразен с характеристиките и техническите особености на двигателите на които ще се налива!
Наистина е за спортни автомобили със съвременни двигатели,но това 15 отдолната граница на вискозитета след 1500 км автоматично става 10 поради факта че част от неизгорелите фракций гориво при спортните коли кондензира по стените на цилиндрите и се стича в картера с маслото/особено при студен старт/Това е неизбежно и производителите на моторни масла са съобразили да повишат долната граница на вискозитета!
Това масло не става за дизелови двигатели и нормални бензинови мотори с многоклапанна система на газоразпределение!
Кастрол имат синтетика 10/60- и то не е течливо,....обаче като го лепнеш на Субару Импреза дето гори 35л/100км-и след едно състезание го вадиш на вода и е с два литра повече!
За нашия умерен климат с топли лета е добре да се слага 5/30,...5/40,....за мотори на годинки и осезаемо потропващо газоразпределение-10/40
И само масла с произход,Ей....
#18
Posted 13 September 2007 - 09:48
Здравейте и от мен :-) С ваше позволение ще дам и аз едно мненийце по въпроса, тъй като същият проблем го отстранихме преди време на по-стар обаче! По принцип е нормално при стартиране да чуеш повдигачите докато помпата ги напълни - но това трае няколко секунди. При теб обаче продължава - отиваш за смчна на масло, и слагаш една промивка, следваш инструкцията, след което си слагаш новичкото масълце и филтър, палиш си една на отворен прозорец и си караш количката :-)
Застраховки Каско и ГО - Тук!
Нашите мисли определят желанията ни, но само нашите действия показват това, което сме в действителност!

Отбор по футбол на Мерцедес - Бенц Клуб България - Тук!
Нашите мисли определят желанията ни, но само нашите действия показват това, което сме в действителност!

Отбор по футбол на Мерцедес - Бенц Клуб България - Тук!

#19
Posted 13 September 2007 - 18:35
И да внимаваш с промивките,че от такава ми протече задния семеринг на Нисан Патрол 3.3 дизел,400 кинта да ми махнат мотора или скоростите - по избор и проблема е решен.
За страри мотори аз ползвам нафта в маслото за промивка,на 123 300Д карам 15W40,но ако видиш къде е Сан Диего и ще разбереш защо,а и на такава кола каквото и да и сложа пак ще ми върви 1 000 000 километра.

За страри мотори аз ползвам нафта в маслото за промивка,на 123 300Д карам 15W40,но ако видиш къде е Сан Диего и ще разбереш защо,а и на такава кола каквото и да и сложа пак ще ми върви 1 000 000 километра.
.
1 user(s) are reading this topic
0 members, 1 guests, 0 anonymous users