При преминаване от 2 на 3 сеца много.
Започната от krum n.g., 02 апр 2006 - 23:54:30
33 мнения по тази тема
#16
Публикувано 01 май 2006 - 14:52
Хиляди благодарности за пр.числа!!!!
Доколкото знам тези кутии май са с принудително смазване.
Може ли да се кара с изгасен двигател?/на буксир/
Доколкото знам тези кутии май са с принудително смазване.
Може ли да се кара с изгасен двигател?/на буксир/
#17
Публикувано 01 май 2006 - 20:02
не се препоръчва- позволява се до 10 - 20 км и се смазват с хидравлично масло
Lancia Kappa TDS / Land-Rover 88 Series 3 FFR
#18
Публикувано 01 май 2006 - 20:39
Не са с принудително мазане. Движение с изгасен двигател, буксир и т.н. не оказват влияние върху кутията.Хиляди благодарности за пр.числа!!!!
Доколкото знам тези кутии май са с принудително смазване.
Може ли да се кара с изгасен двигател?/на буксир/
#19
Публикувано 01 май 2006 - 22:01
Според мен ако се наложи да бъде влачена на далечно разтояние и това дето го казвате за кутиите че са с принудително смазване то може да се свали кардана и тогава двигател и скорости ще са в покой през време на влаченето.
#20
Публикувано 01 май 2006 - 23:31
Не бъркайте автоматична с механична предавателна кутия. При повечето автоматици важи правилото 50/50 - буксиране със скорост до 50 км/ч, на разстояние до 50 км. При Мерцедес максималното разстояние е 120 км., поради наличие на аварийна помпа на изходящия вал на кутията. За по-големи скорости и разстояния - платформа или разкачане на карданния вал. Пак повтарям, че това се отнася за автоматична трансмисия. Механичните кутии са съвсем обикновени (като изключим факта, че се пълнят с ATF) - с мазане посредством разплискване.
#21 Гост_Guest_DezkiНерГост_
Публикувано 02 май 2006 - 10:06
не е така, колкото механични скоросни кутии съм пипал които работят с хидравлично масло всичките имат помпи за мазане и като им се сипе диференциално масло се прецакват. Когато маслото е с вискозитет като хидравлично или двигателно (има механични скоростни кутии които работят с двигателно масло, но са на друга марка автомобили), то има и помпа за принудително мазане, когато маслото е по гъсто-диференциално, то тогава се смазват чрез плискане. Можеш да влачи6 колата колкото си искаш и колкото бързо искаш само с откачен карданен вал
#22
Публикувано 02 май 2006 - 13:58
Странно. Какви механични кутии за леки автомобили мерцедес си отварял? Аз съм разглобявал от 115 и от 123, които също се мажат с АТФ и вътре няма и помен от помпа, смукател, магистрали или филтър. Друг пример са механичните кутии на Опел – също се зареждат с АТФ – мазане с разплискване и отговорно заявявам, че вътре нямаше помпа (специално тази кутия от Астра беше разпиляна на съставните си части). Сигурен съм, че при 124 положението е същото. Разбира се, ако ми покажеш (приемам и схема) такава кутия за малките двигатели на 124, ще ти се извиня лично!
Иначе за товарни и лекотоварни съм съгласен, че много от тях са с принудително мазане, но грешиш като мислиш, че се използва само АТФ. Например на товарните МАН и Мерцедес се слага и SAE 80W90 или 85W90, подобно на маслото за главното предаване и колесните редуктори (при условие, че няма интардер, а отделен ретардер) .
Иначе за товарни и лекотоварни съм съгласен, че много от тях са с принудително мазане, но грешиш като мислиш, че се използва само АТФ. Например на товарните МАН и Мерцедес се слага и SAE 80W90 или 85W90, подобно на маслото за главното предаване и колесните редуктори (при условие, че няма интардер, а отделен ретардер) .
#23
Публикувано 02 май 2006 - 17:07
виж, нека да не заблуждаваме хората относно проблема- който иска да си върже гащите нека да избягва да си тегли колата на големи разстояния.
относно кутията - на МБ не съм отварял пради простата причина че не ми се е налагало и не бих искал да ми се наложи на мойта кола, ина4е съм отварял почти всички кутии на Ланд Ровър, на Форда съм я отварял(Гранада 5р) и другото не е интересно.
Относно маслата
диференциални масла като 85-90, 75-80, 90-140 се сипват във възли с големи натоварвания- диференциали, разпределителни кутии, скоростни кутии и други редуктори, диференциали с повишено триене
масла като АТФ се прилагат в случаи на голямо топлинно натоварване (механизми работещи с приплъзване), механизми с малки хлабини във възлите и други
има и скоростни кутии които се смазват с двигателно масло- Аустин Мини- маслото е общо за мотор и скорости, Хонда, Ровър 600 бензин, Ланд Ровър Фрийлендър бенз.
относно кутията - на МБ не съм отварял пради простата причина че не ми се е налагало и не бих искал да ми се наложи на мойта кола, ина4е съм отварял почти всички кутии на Ланд Ровър, на Форда съм я отварял(Гранада 5р) и другото не е интересно.
Относно маслата
диференциални масла като 85-90, 75-80, 90-140 се сипват във възли с големи натоварвания- диференциали, разпределителни кутии, скоростни кутии и други редуктори, диференциали с повишено триене
масла като АТФ се прилагат в случаи на голямо топлинно натоварване (механизми работещи с приплъзване), механизми с малки хлабини във възлите и други
има и скоростни кутии които се смазват с двигателно масло- Аустин Мини- маслото е общо за мотор и скорости, Хонда, Ровър 600 бензин, Ланд Ровър Фрийлендър бенз.
Lancia Kappa TDS / Land-Rover 88 Series 3 FFR
#24
Публикувано 02 май 2006 - 21:42
Винаги ми е било интересно защо МБ кутиите са с АТФ(и то от след войната досега)?
В допълнение на горните:някои механични на Волво и БМВ също са с АТФ,пежо ползват до средата на 80-те САЕ 10в-40,Лада Самара също.
От случайните ми наблюдения по каналите оставам с впечатлението,че доста от мецедесите се разхождат с неподходящите масла в ск.кутия и диференциала...от рода на SAE 75в-90 на двете места "за икономия на гориво","а-а ще видиш зимата,колко по-лесно ша тръгваш от паркинга...туй синтетика,бе"...
В допълнение на горните:някои механични на Волво и БМВ също са с АТФ,пежо ползват до средата на 80-те САЕ 10в-40,Лада Самара също.
От случайните ми наблюдения по каналите оставам с впечатлението,че доста от мецедесите се разхождат с неподходящите масла в ск.кутия и диференциала...от рода на SAE 75в-90 на двете места "за икономия на гориво","а-а ще видиш зимата,колко по-лесно ша тръгваш от паркинга...туй синтетика,бе"...
Blood, Sweat and Diesel !
#25
Публикувано 04 май 2006 - 22:21
Здравейте пичове! Направо ме разбихте!Но това си е супер че можем да си споделяме знанията във форума! Сега моето мнение е че щом няма помпа във ск.кутия значи нямаме принудително смазване! Смазването по закона на логиката е чрез разплискване! Друг е въпроса че Швабата е решил маслото да е хидравлично? Но он си знае!!! От НАС се иска да го спазваме и да си джиткаме ЯКО МЕРДЖАНИТЕ! С МНОГО ГОЛЯМО УВАЖЕНИЕ ---tati.
#26
Публикувано 06 май 2006 - 12:40
Въпроса е доста комплициран. Не искам да подвеждам никого, най-малкото към всеки Мерцедес има ръководство за експлоатация, в което ясно пише какво масло да се използва. Има и отделна точка за буксиране на повреден автомобил, където са дадени указания за автоматичната предавателна кутия, но липсват каквито и да било ограничения за механичните такива.
Относно мазането – типа на маслото на маслото се залага при проектирането и после при изпитанията се правят промени ако е необходимо. Изхожда се, най-общо, от конструкция, натоварване и материали използвани в агрегата. Лично мое мнение е, че по принцип повечето кутии за леки автомобили нямат проблеми с използване на АТФ, стига да са с цилиндрични зъбни предавки с нормално зацепване и невисоки контактни налягания. При наличие на червячни, хипоидни и др. подобни, обаче АТФ не е подходящ.
АТФ позволява (говоря за ръчни предавателни кутии) работа в много широк температурен диапазон, защото неговото температура на течливост е около –40 градуса, докато на 80W90 e –25-27, което при под –20 създава сериозни съпротивления и затруднения в превключването. Самият коеф. на триене който създава АТФ в контактната зона е различен, което според някои автори води по-малко време за синхронизация. Загубата на мощност при кутия заредена с АТФ е по-малка, естествено, като това е по-изразено при ниски температури.
Разработването на АТФ, както подсказва и името, е основно за автоматични предавателни кутии, където е необходимо масло което да осигури нормална работа на хидротрансформатор или хидросъединител и същевременно мазане на мокри фрикционни елементи и на зъбни предавки. Поради тази причина, при предавки с големи контактни налягания съчетани с приплъзване в контактното петно, се използват масла са по-голям вискозитет и подходящ пакет от присадки (така нар. ЕП). Примерно, ако разгледаме изключително универсалната кутия Борг&Уорнър Т5 (поне на мен ми е известно да се вгражда в над 10 марки) – тя има две разновидности – за мазане с АТФ и за мазане с ЕП. Разликата е в лагеруването, ъгъла на конусната повърхнина на синхронизиращия пръстен, материала на изработка на последния. При някои кутии отворите за мазане са по-малки и сипване на ЕП води до влошено мазане на лагери втулки докато загрее кутията. Някои автори твърдят, че АТФ се използва в някои механични кутии, защото синхронизиращите пръстени са изработени от месинг, а присадките в ЕП маслата (съединения на фосфор и сяра) са корозионно активни спрямо месинга.
Трябва де знае, също, че качествата на АТФ са обратнопропорционални на работната му температура. Направените тестове показват, че при 80 градуса, качествата се запазват в продължение на 160000 тестови км (автоматична предавателна кутия). При 90 – 80000, 100 – 40000, 125 – 10000. При 210 градуса пробега е само 32 км.
Собствениците на автомобили с автоматични трансмисии трябва да спазват точно типа на маслото, например АТФ А, АА, Дексрон 1, 2, 3 и 4, Меркон и Мопар са с изменяеми фрикционни свойства, докато АТФ тип Ф, Г и СиДжей са с неизменяеми с-ва. Двата основни типа не са взаимозаменяеми.
Относно мазането – типа на маслото на маслото се залага при проектирането и после при изпитанията се правят промени ако е необходимо. Изхожда се, най-общо, от конструкция, натоварване и материали използвани в агрегата. Лично мое мнение е, че по принцип повечето кутии за леки автомобили нямат проблеми с използване на АТФ, стига да са с цилиндрични зъбни предавки с нормално зацепване и невисоки контактни налягания. При наличие на червячни, хипоидни и др. подобни, обаче АТФ не е подходящ.
АТФ позволява (говоря за ръчни предавателни кутии) работа в много широк температурен диапазон, защото неговото температура на течливост е около –40 градуса, докато на 80W90 e –25-27, което при под –20 създава сериозни съпротивления и затруднения в превключването. Самият коеф. на триене който създава АТФ в контактната зона е различен, което според някои автори води по-малко време за синхронизация. Загубата на мощност при кутия заредена с АТФ е по-малка, естествено, като това е по-изразено при ниски температури.
Разработването на АТФ, както подсказва и името, е основно за автоматични предавателни кутии, където е необходимо масло което да осигури нормална работа на хидротрансформатор или хидросъединител и същевременно мазане на мокри фрикционни елементи и на зъбни предавки. Поради тази причина, при предавки с големи контактни налягания съчетани с приплъзване в контактното петно, се използват масла са по-голям вискозитет и подходящ пакет от присадки (така нар. ЕП). Примерно, ако разгледаме изключително универсалната кутия Борг&Уорнър Т5 (поне на мен ми е известно да се вгражда в над 10 марки) – тя има две разновидности – за мазане с АТФ и за мазане с ЕП. Разликата е в лагеруването, ъгъла на конусната повърхнина на синхронизиращия пръстен, материала на изработка на последния. При някои кутии отворите за мазане са по-малки и сипване на ЕП води до влошено мазане на лагери втулки докато загрее кутията. Някои автори твърдят, че АТФ се използва в някои механични кутии, защото синхронизиращите пръстени са изработени от месинг, а присадките в ЕП маслата (съединения на фосфор и сяра) са корозионно активни спрямо месинга.
Трябва де знае, също, че качествата на АТФ са обратнопропорционални на работната му температура. Направените тестове показват, че при 80 градуса, качествата се запазват в продължение на 160000 тестови км (автоматична предавателна кутия). При 90 – 80000, 100 – 40000, 125 – 10000. При 210 градуса пробега е само 32 км.
Собствениците на автомобили с автоматични трансмисии трябва да спазват точно типа на маслото, например АТФ А, АА, Дексрон 1, 2, 3 и 4, Меркон и Мопар са с изменяеми фрикционни свойства, докато АТФ тип Ф, Г и СиДжей са с неизменяеми с-ва. Двата основни типа не са взаимозаменяеми.
#27
Публикувано 06 май 2006 - 14:54
полезна информация, мерси колега
Lancia Kappa TDS / Land-Rover 88 Series 3 FFR
#28
Публикувано 30 юни 2006 - 21:20
Здравейте колеги, аз съм сравнително нов собственик на МБ 190 Е, 2.0 - автоматик. Виждам, че темата не е от скоро но в нея е засегнат въпросът ми, тъй като има сериозен пост за маслата на скоростните кутии - питам: дали Mobil ATF 220 е подходящото масло за автоматичната ми трансмисия или трябва да го сменя? Какво масло препоръчвате за двигателя - марка и тип? От къде мога да си купя качествена гарнитура за скоростната кутия? Може би въпросите ми не са много правилно позиционирани в форума - тематично имам в предвид, за което се извинявам
#29
Публикувано 30 юни 2006 - 21:45
Здравей,Здравейте колеги, аз съм сравнително нов собственик на МБ 190 Е, 2.0 - автоматик. Виждам, че темата не е от скоро но в нея е засегнат въпросът ми, тъй като има сериозен пост за маслата на скоростните кутии - питам: дали Mobil ATF 220 е подходящото масло за автоматичната ми трансмисия или трябва да го сменя? Какво масло препоръчвате за двигателя - марка и тип? От къде мога да си купя качествена гарнитура за скоростната кутия? Може би въпросите ми не са много правилно позиционирани в форума - тематично имам в предвид, за което се извинявам
Ти какво ремонт на скоростите ли ще правиш?От къде мога да си купя качествена гарнитура за скоростната кутия?
#30
Публикувано 01 юли 2006 - 06:29
не ве Сашо, като се сменя филтъра на автоматика се отваря картера на скоростната кутия, защото той е вътре.
Гарнитурата би трябвало да върви с филтъра
Гарнитурата би трябвало да върви с филтъра
Lancia Kappa TDS / Land-Rover 88 Series 3 FFR
1 потребител(и) четат тази тема
0 потребители, 1 гости, 0 анонимни