Бях споделил във форума тук за моя проблем с духалото на парното и климата. Проблемите ми започнаха още есента, когато духалото спря. Започна едно ровене по предпазители (предпазителя на т.нар. blower мотор на 124 с климатроник не е в кутията с предпазители, а е разположен до акумулатора в релето на климатика) , клеми, форуми и т.н., но духалото не включваше. Пристъпих тогава към разглобяване за да видя въпросния мотор дали няма проблеми с четките. Разглобих пластмасарията, махнах чистачката, извадих мотора - верно, четките бяха към края си, но не свършили съвсем. Във Варна има един добър специалист за автомобилни моторчета и стартери - занесох го на него и се оказа че има проблем с колектора - както и да е, смених четките, пича пооправи колектора и каза че поне година още ще изкара.... Сглобих всичко (при разглобяването на blower мотора - духалото, бях счупил турбинките докато ги вадех. Когато поставях нещата на място реставрирах турбинките с поялник, пластмаса и силикон. Голяма играчка беше, но донякъде успях. След което питах тук във форума и колегата Децки ми прати много добри - употребявани турбинки, но вече бях сглобил всичко и си ги оставих за резерва) та сглобих всичко - но от тогава моторчето започна да духа едва едва... Примирих се, мислих си че е от самия мотор и понеже дойде зимата, а все пак духаше топло - оставих проблема за пролетта. Дойде пролетта, после лятото - моторчето си духаше едва едва, оказа се обаче че климатика едвам се усеща, не може да се регулира по температура автоматично, защото духа на една и съща бавна скорост. Понеже все пак духаше студено - а и нямах никакво време, оставих нещата така. До миналата седмица, когато моторчето спря напълно, точно в ден с температура 40 градуса и то на път от Софето за Варна, към Нова загора. Как се прибрах до Варна между 13.00 и 17.00 с тоя черния мерседес в тия жеги, само аз си знам...

Когато ми остана време разглобих всичко пак и се оказа че моторчето си работи, но към него няма напрежение... Под моторчето се оказа че има реги=улатор на оборотите, който е свързан в схема с климатроника и регулира оборотите взависимост от зададената температура. Та извадих въпросния регулатор и се оказа че цената му варира между 950 и 480 лева....
Намерих в интернет в и-бей доста бройки за по 80$, но в Канада и Сащ..... Благодарение на познат в магазин за авточасти, (Господ да го поживи) намерих нов неоригинален но пълно добре работещо копие за 280 лева. Сглобих всичко отново, смених турбинките с тези които колегата Децки ми прати и - О чудо ! - имам истински климатроник вече.... Мисля, че дори и като го взех и духаше силно не работеше така добре климата. Поддържа температурата по колелцето... Реагира на промяната от моя страна доси и с половин градус. Духа така, че косата ми може да седи нагоре при най-силната степен.....
С две думи - реших за себе си един явно разпространен проблем с духалките на 124. Ако си намеря и добро употребявано моторче за резерва - мисля че ще си реша проблема завинаги.
Споделям всичко това за да е от полза на някой който се чуди защо не духа както трябва духалото, защо не му работи климатроника както трябва и т.н. проблеми свързани с духалото.....
(моторчето духало се търси в интернет под името blower motor, а регулатора - blower motor regulator. )