Малко информация за гумитеВъпрос само към разбирачи:)
Започната от aLeKS, 01 юли 2007 - 13:07:05
16 мнения по тази тема
#1
Публикувано 01 юли 2007 - 13:07
Реших да сменям гумите на моя мерчо и намерих на тънка цена 4 нови гуми, които обаче са с еднакъв размер 225/50 R16. Та искам да попитам дали е удачно да сложа отпред гуми със същата широчина, каквито са и задните..получих разнопосочни мнения по въпроса, затова си позволявам да поставя и тук тази тема! Ако някой е наясно как стои въпроса, моля да сподели, за което благодаря предварително
#2
Публикувано 01 юли 2007 - 13:42
Никакъв не ти е проблема да сложиш еднакви гуми навсякъде.Трябва да съобразиш офсета на джантите и широчината на гумите...С други думи дали ще влезят,при пълен завой дали няма да опират някъде и при хода си нагоре-надолу да не опрат в калниците.
А много ми е интересно какви доводи са ти изкарали хората че неможе да се сложат гуми с еднаква ширина на четирите колела.
А много ми е интересно какви доводи са ти изкарали хората че неможе да се сложат гуми с еднаква ширина на четирите колела.
#3
Публикувано 01 юли 2007 - 14:31
..доводът на "специалиста" бе, че в завой, при еднаква широчина на прдни и задни гуми, имало голямо натоварване на предната ос..затова при почти всички автомобили със задно предаване, предните две гими били с един размер по-тесни!...в интерес на истината това съм го забелязал и аз, но никога не съм се запитвал защо...от друга страна съм гледал каталози за моя модел МБ и никъде не съм виждал изискване да има такава разлика!Никакъв не ти е проблема да сложиш еднакви гуми навсякъде.Трябва да съобразиш офсета на джантите и широчината на гумите...С други думи дали ще влезят,при пълен завой дали няма да опират някъде и при хода си нагоре-надолу да не опрат в калниците.
А много ми е интересно какви доводи са ти изкарали хората че неможе да се сложат гуми с еднаква ширина на четирите колела.
#4
Публикувано 01 юли 2007 - 15:19
не бъркай твоята кола с формула при 99% от серийните автомобили не само са еднакви гумите но е препоръчително да са с еднаква шарка т.е. модел
#5
Публикувано 01 юли 2007 - 16:21
..за това съм съгласен, въпросът е дали наистина по-тесните предни гуми облекчават работата на предното окачване или ако са в допустимите от производителя размери това не оказва влияние!?не бъркай твоята кола с формула при 99% от серийните автомобили не само са еднакви гумите но е препоръчително да са с еднаква шарка т.е. модел
#6
Публикувано 01 юли 2007 - 16:53
по-тесните гуми имат по малко контактно петно с пътя от там по малко натоварват кормилните накрайници и са по-леки и по малко натоварват окачването при дупки така че в известна степин облекчават окачването ама не защото са по-тесни от задните
всички производители правят изчисления на окачването о препоръчват оптималния размер за дадения модел
с по-тесни предни гуми ще загубиш от управлението
най общо при нормалните коли при комбинация широки задни предни тесни се получава недозавиване
и обратно широки предни и тесни задни се получава склонност към презавиване
всички производители правят изчисления на окачването о препоръчват оптималния размер за дадения модел
с по-тесни предни гуми ще загубиш от управлението
най общо при нормалните коли при комбинация широки задни предни тесни се получава недозавиване
и обратно широки предни и тесни задни се получава склонност към презавиване
#7
Публикувано 01 юли 2007 - 17:02
..благодаря, колега..мисля да си сложа новите гуми и да престана да се занимавам повече с глупостипо-тесните гуми имат по малко контактно петно с пътя от там по малко натоварват кормилните накрайници и са по-леки и по малко натоварват окачването при дупки така че в известна степин облекчават окачването ама не защото са по-тесни от задните
всички производители правят изчисления на окачването о препоръчват оптималния размер за дадения модел
с по-тесни предни гуми ще загубиш от управлението
най общо при нормалните коли при комбинация широки задни предни тесни се получава недозавиване
и обратно широки предни и тесни задни се получава склонност към презавиване
#8
Публикувано 01 юли 2007 - 23:19
Моята кола е С250ТД и по книжка пише че гумите трябва да са 195/65 или 60(забравих кое от двете)/15. Аз като я купих колата обаче беше с 16 цолови джанти като гумите са 215/55/16. Е това проблем ли е?
#9
Публикувано 02 юли 2007 - 01:15
по-тесните гуми имат по малко контактно петно с пътя от там по малко натоварват кормилните накрайници и са по-леки и по малко натоварват окачването при дупки така че в известна степин облекчават окачването ама не защото са по-тесни от задните
всички производители правят изчисления на окачването о препоръчват оптималния размер за дадения модел
с по-тесни предни гуми ще загубиш от управлението
най общо при нормалните коли при комбинация широки задни предни тесни се получава недозавиване
и обратно широки предни и тесни задни се получава склонност към презавиване
ДОБАВИ и огомния плюс че автомобилът спира много по-добре с широки гуми, което си е една идея сигурност. някой път и един спирачен метър по-малко, може да ти спести хиляди левове, че и живот!!!
друг минус е че и по-широките гуми натоварват повече лагерите на главините.а са и по-скъпи
но въпреки минусите, с 2 ръце съм за ПО-големи и ПО-широки гуми. а колкото са и по-нископрофилни стабилността също расте(шанса за изкривяване на джанта в дупка също)
само да спомена, че доскоро имах ауди, с гуми 245/35/ZR17 Mishelin Pilot и задни 255, без ограничение на скоростта (мисля че бяха най високия скоростен индекс). когато се качих на тази кола за пръв път да я карам харабииската---с тези гуми(когато бяха нови естествено) ми се обърнаха представите за физиката... колата спираше УДАРНО, а влизах в завои с 2пъти по-висока скорост, от максималната ми с пурата, без да се чува и присвирване, абе едвам се държиш на седалката-буквално.като залепнала. но уцелиш ли дупка.... а пък дойде ли време за смяна.....олеле, но пък и по-бавно се износваха
#10
Публикувано 02 юли 2007 - 06:18
Ще имаш съвсем малко занижение на динамиката при ускорение поради по големия диаметър на колелото/не е кой-знай по голямо/, и малка разлика в показанията на скоростомера и километража.Моята кола е С250ТД и по книжка пише че гумите трябва да са 195/65 или 60(забравих кое от двете)/15. Аз като я купих колата обаче беше с 16 цолови джанти като гумите са 215/55/16. Е това проблем ли е?
При показания на скоростомера от 120 км./ч. , реалната ти скорост ще бъде 121.6 км./ч.
Например ако искаш да се движиш с 100 км./ч. , отчетената трябва да е 98.7 км./ч.
Не се притеснявай. Всичко е в границите на нормалното.
Само вселената и човешката глупост могат да бъдат безкрайни.
#11
Публикувано 02 юли 2007 - 12:24
Колеги, моля споделете, така и така говорим за гуми, да не отварям нова тема...
Да сте карали W124 с 205/65/15 ?
Докато се наумувам ще свърши сезонът за летните, но не смея да ги взема, преди някой да потвърди, че е карал и не опират по калниците или другаде.
Джантите са стандартните за МБ алуминиеви "бъбречета", мисля че бяха ЕТ 35.
Карал съм 205/55/15 на друг автомобил и не съм "хепи" от размера, много мразя да изправям джанти!
Вярно е че пътищата не са като преди 3 години, ама пак си има ямички
Изчетох темите за гуми във форума(или поне тези които нямерих) и би трябвало да няма проблем, разликата е +2.05% (+13мм в диаметър).
И така 205/65/15 на W124 - опират ли някъде?
Да сте карали W124 с 205/65/15 ?
Докато се наумувам ще свърши сезонът за летните, но не смея да ги взема, преди някой да потвърди, че е карал и не опират по калниците или другаде.
Джантите са стандартните за МБ алуминиеви "бъбречета", мисля че бяха ЕТ 35.
Карал съм 205/55/15 на друг автомобил и не съм "хепи" от размера, много мразя да изправям джанти!
Вярно е че пътищата не са като преди 3 години, ама пак си има ямички
Изчетох темите за гуми във форума(или поне тези които нямерих) и би трябвало да няма проблем, разликата е +2.05% (+13мм в диаметър).
И така 205/65/15 на W124 - опират ли някъде?
брабус написа: "абе само аз ли спуквам тьрсачката?"
#12
Публикувано 02 юли 2007 - 13:46
Колеги, моля споделете, така и така говорим за гуми, да не отварям нова тема...
Да сте карали W124 с 205/65/15 ?
Докато се наумувам ще свърши сезонът за летните, но не смея да ги взема, преди някой да потвърди, че е карал и не опират по калниците или другаде.
Джантите са стандартните за МБ алуминиеви "бъбречета", мисля че бяха ЕТ 35.
Карал съм 205/55/15 на друг автомобил и не съм "хепи" от размера, много мразя да изправям джанти!
Вярно е че пътищата не са като преди 3 години, ама пак си има ямички
Изчетох темите за гуми във форума(или поне тези които нямерих) и би трябвало да няма проблем, разликата е +2.05% (+13мм в диаметър).
И така 205/65/15 на W124 - опират ли някъде?
слагай ги няма дерт.не знам как караш колега,ама аз доста време карам коли на 225/45/17 даже 305/40/19 в Пловдив главно
(пътищата тук са леш) и дерт с криви или спукани джанти нямам.
#13
Публикувано 02 юли 2007 - 17:01
..съгласен съм, но виж, че и при теб е имало разлика в размера на предните и задни гуми..а това ми беше и питането, колега..дали е по-добре за кинематиката на автомобила предните да са по-тесни от задните...а иначе всичко което казваш е така и го споделям!ДОБАВИ и огомния плюс че автомобилът спира много по-добре с широки гуми, което си е една идея сигурност. някой път и един спирачен метър по-малко, може да ти спести хиляди левове, че и живот!!!
друг минус е че и по-широките гуми натоварват повече лагерите на главините.а са и по-скъпи
но въпреки минусите, с 2 ръце съм за ПО-големи и ПО-широки гуми. а колкото са и по-нископрофилни стабилността също расте(шанса за изкривяване на джанта в дупка също)
само да спомена, че доскоро имах ауди, с гуми 245/35/ZR17 Mishelin Pilot и задни 255, без ограничение на скоростта (мисля че бяха най високия скоростен индекс). когато се качих на тази кола за пръв път да я карам харабииската---с тези гуми(когато бяха нови естествено) ми се обърнаха представите за физиката... колата спираше УДАРНО, а влизах в завои с 2пъти по-висока скорост, от максималната ми с пурата, без да се чува и присвирване, абе едвам се държиш на седалката-буквално.като залепнала. но уцелиш ли дупка.... а пък дойде ли време за смяна.....олеле, но пък и по-бавно се износваха
#14
Публикувано 02 юли 2007 - 18:36
алекс каква ти беше колата?има някои модели като SLk например,самите джанти са различни ,предните са по тесни фабрично и са с различно ЕТ от задните ,а за гумите мисля че няма значение че ще са еднакви
СИРОМАХ DJ , ЖИВ ДЯВОЛ !!!!!
DON`T FUCK WITH MODERATORS!
MY FACEBOOK
http://stara-sofia.com/
Гласувайте за доброто име на "Мерцедес - Бенц Клуб България" В БГ ТОП
#15
Публикувано 02 юли 2007 - 18:55
..удари джакпота, Фънки..точно SLK e:)...само дето не съм обърнал внимание дали има разлика в джантите..ще проверя!алекс каква ти беше колата?има някои модели като SLk например,самите джанти са различни ,предните са по тесни фабрично и са с различно ЕТ от задните ,а за гумите мисля че няма значение че ще са еднакви
1 потребител(и) четат тази тема
0 потребители, 1 гости, 0 анонимни