
Ламбда Сензор
Започната от Subsonic, 26 юни 2007 - 15:11:03
19 мнения по тази тема
#1
Публикувано 26 юни 2007 - 15:11
Здравейте Колеги,
Имам следния въпрос - Някои може ли да каже какви са граничните стойности на ламбда сензора на Мерцедес 124 230Е, 91г?
Ако не се лъжа би следвало да са в рамките от 0.2 до 0.9V, като 0,45 показва незагрята сонда.
От любопитство се опитах да измеря показанията на моята при подгрят двигател, на газ и на бензин, посредством мултицет. Опитах се и да настроя качеството на газовата смес на празен ход и на 3000 оборота. Интересното на газ е, че сензорът показва или 0,8V или 0V, като разликата е в едно леко мръдване на кранчетата за празен ход и качество на сместа на изпарителя.
Колкото и да се опитвам не мога да докарам показанията на сензора до примерно 0,5 или 0,6 V.
Започвам да се чудя дали проблемът е в сондата или в изпрителя. Освен това опитно забеляза че дори при 0,8V на изхода на ламбда сондата, сместа на газ е бедна и трябва да се увеличи до 0,85V.
Имам следния въпрос - Някои може ли да каже какви са граничните стойности на ламбда сензора на Мерцедес 124 230Е, 91г?
Ако не се лъжа би следвало да са в рамките от 0.2 до 0.9V, като 0,45 показва незагрята сонда.
От любопитство се опитах да измеря показанията на моята при подгрят двигател, на газ и на бензин, посредством мултицет. Опитах се и да настроя качеството на газовата смес на празен ход и на 3000 оборота. Интересното на газ е, че сензорът показва или 0,8V или 0V, като разликата е в едно леко мръдване на кранчетата за празен ход и качество на сместа на изпарителя.
Колкото и да се опитвам не мога да докарам показанията на сензора до примерно 0,5 или 0,6 V.
Започвам да се чудя дали проблемът е в сондата или в изпрителя. Освен това опитно забеляза че дори при 0,8V на изхода на ламбда сондата, сместа на газ е бедна и трябва да се увеличи до 0,85V.
#2
Публикувано 27 юни 2007 - 00:04
Като се оптах да потърся повече информация за ламбда сензорите, най-смисленото, което намерих бе следното:
http://wps.com/LPG/o2sensor.html
Излиза,че ламбда сензорите, с които мерцедес са снабдени, е от по-добрия тип - с подгряване и че перфектното стокиометрично съотношение гориво/въздух наистина е 1/14.7, но максимум мощност и съответно динамика се постига при съотношение 1/12 до 1/13. Което в повечето случаи отгиваря на показание на сондата от 0,75V до 0,85V.
http://wps.com/LPG/o2sensor.html
Излиза,че ламбда сензорите, с които мерцедес са снабдени, е от по-добрия тип - с подгряване и че перфектното стокиометрично съотношение гориво/въздух наистина е 1/14.7, но максимум мощност и съответно динамика се постига при съотношение 1/12 до 1/13. Което в повечето случаи отгиваря на показание на сондата от 0,75V до 0,85V.
#3
Публикувано 27 юни 2007 - 09:55
Темата е интересна и полезна.При мен има монтирана допълнително ламда сонда от газаджията който ми монтира у-бата.Та той я ползваше за настройта но през някаква програма на РС-то.Сондата ми е с три кабела,което значи,че е с подгряване,но не зная кой точно за какво служи
При теб май е оригинална,можеш ли да споделиш какви са цветовете на кабелите, на кой мериш напрежението?

При теб май е оригинална,можеш ли да споделиш какви са цветовете на кабелите, на кой мериш напрежението?
#4
Публикувано 27 юни 2007 - 11:05
Здравейте Колеги,
Имам следния въпрос - Някои може ли да каже какви са граничните стойности на ламбда сензора на Мерцедес 124 230Е, 91г?
Ако не се лъжа би следвало да са в рамките от 0.2 до 0.9V, като 0,45 показва незагрята сонда.
От любопитство се опитах да измеря показанията на моята при подгрят двигател, на газ и на бензин, посредством мултицет. Опитах се и да настроя качеството на газовата смес на празен ход и на 3000 оборота. Интересното на газ е, че сензорът показва или 0,8V или 0V, като разликата е в едно леко мръдване на кранчетата за празен ход и качество на сместа на изпарителя.
Колкото и да се опитвам не мога да докарам показанията на сензора до примерно 0,5 или 0,6 V.
Започвам да се чудя дали проблемът е в сондата или в изпрителя. Освен това опитно забеляза че дори при 0,8V на изхода на ламбда сондата, сместа на газ е бедна и трябва да се увеличи до 0,85V.
я даи малко инфо
230 91 би трябвало да е с К3 ДЖЕТРОНИК -механи4ен инжекцион с некои електри4ески добавки. на оригиналната схема знам каде отива инфото от Ламбда сондата но кат има газ каде го вклу4ват е вапроса
W 124 - 300D
W 124 - 230E
W 124 - 230E
#5
Публикувано 28 юни 2007 - 15:06
Аlex,Темата е интересна и полезна.При мен има монтирана допълнително ламда сонда от газаджията който ми монтира у-бата.Та той я ползваше за настройта но през някаква програма на РС-то.Сондата ми е с три кабела,което значи,че е с подгряване,но не зная кой точно за какво служи
![]()
При теб май е оригинална,можеш ли да споделиш какви са цветовете на кабелите, на кой мериш напрежението?
точно това търсих - на моя К-джетроник да му присъдя ламбда сонда при работа на газ(ще слагам ламбда контрол на АГУ-то). Въпроса е, че незнамкъде да монтирам сондата - дали на изпускателния колектор, който е чугунен и е труден за заварки или на ауспухната тръба. Освен това не знам под какъв ъгъл трябва да е разположена сондата? Би ли споделил при теб как са решени тези проблеми?
#6
Публикувано 28 юни 2007 - 15:21
Не зная дали трябва да е монтирана сондата под някакъв ъгъл но определено не се монтира на колекторите а на ауспихните тръби.Моята сонда я монтираха в М-комплект на окловръстното и Бул. Пушкин.А ти какъв газов комп ще присаждаш и скаква цел?
#7
Публикувано 28 юни 2007 - 19:46
Целта ми е да оптимизарам работата на газ!Вече имам монтирам Тайминг адваванс процесор на AEВ и съм много доволен от динамиката и разхода! Сега съм решил да сложа и ланбда контрол система на Ловато, но за целта ми трябва и ламбда сонда, каквато фабрично моя двигател няма.
#8
Публикувано 28 юни 2007 - 19:50
А с какъв испарител си?
Едва ли ще има ефект,по скоро набутвация.
Поне така ми каза моя "гъзар"
Едва ли ще има ефект,по скоро набутвация.
Поне така ми каза моя "гъзар"
#9
Публикувано 29 юни 2007 - 10:43
Изпарителя е конвенционален БРЦ, но това не е най-важното! При ламбда контрол системата имаме дросел с променящо се сечение задвижван от стъпков мотор. ECU-то на контролера взима данни от ламбда сензора и преценява 4рез стъпковия мотор, колко да бъде отворен. Добрата идея тука е обратната връзка която същвствува между качеството на изгорелите газове и дозирането на газта.А с какъв испарител си?
Едва ли ще има ефект,по скоро набутвация.
Поне така ми каза моя "гъзар"
#10
Публикувано 29 юни 2007 - 20:41
Слагай ламбда контрол на АГУто и хич, ама хич не се замисляй. Тази "екстра" както я наричат "компетентните" у нас гъзаджии си е абсолютно задължителна, ако искаш да имаш една добре регулирана работа на газ на двигателя във всеки един режим и в реално време. На запад тя е задължителен компонент на АГУто от този тип и то НЕ само заради законовите изисквания, а именно заради предимствата които има от техническа гледна точка. Иначе колата ще ти работи на принципа на елементарния карбуратор (ама от най-простия тип) без каквото и да е прецизно дозиране на сместа, което у нас е масово практика, но в крайна сметка като основен мотив всеки (или повечето) гледат цената, а после се започва "...помагайте колеги, че оборотите така, оборотите иначе на газ..разхода и т.н."
Извинявам се, че поста не е точно по-темата, но все пак има някаква връзка с ламбда-сензора, чиито показания е редно да се вземат в предвид, когато колата работи И на газ.
Извинявам се, че поста не е точно по-темата, но все пак има някаква връзка с ламбда-сензора, чиито показания е редно да се вземат в предвид, когато колата работи И на газ.
#11
Публикувано 02 юли 2007 - 01:30
Целта ми е да оптимизарам работата на газ!Вече имам монтирам Тайминг адваванс процесор на AEВ и съм много доволен от динамиката и разхода! Сега съм решил да сложа и ланбда контрол система на Ловато, но за целта ми трябва и ламбда сонда, каквато фабрично моя двигател няма.
имал ли си гърмежи?? иначе на повечето модификации на 102 мотор, ламбдата е на изпускателния колектор, но въпреки това те съветвам, да го монтираш след него, под 90 градуса. не съм виждал досега под друг ъгъл. на някой модели се монтира след катализатора(103мотор), и ако махнеш катализатора има голям шанс да изгориш ламбдата. затова провери и каква лабда взимаш, по-точно за монтаж преди или след катализатор
#12
Публикувано 02 юли 2007 - 10:23
Малко оффтопик:
Може ли някой да каже приблизителни цени на този ламбда контрол модул за обикновена газова уредба, а и също така за ламбда сензора, понеже имам желание за нещо подобно!
И ако накой има впечатления за авнас процесорите, понеже досега на колкото места съм питал - казват че за обкновена АГУ нямало смисъл. Питам, защото за моя мотор (М110) аванса е ~150лв., и не ми се дават за няма нищо. Ламбда контрола ми изглежда да има по-голям ефект!
Може ли някой да каже приблизителни цени на този ламбда контрол модул за обикновена газова уредба, а и също така за ламбда сензора, понеже имам желание за нещо подобно!
И ако накой има впечатления за авнас процесорите, понеже досега на колкото места съм питал - казват че за обкновена АГУ нямало смисъл. Питам, защото за моя мотор (М110) аванса е ~150лв., и не ми се дават за няма нищо. Ламбда контрола ми изглежда да има по-голям ефект!
#13
Публикувано 03 юли 2007 - 13:08
Темата е интересна и полезна.При мен има монтирана допълнително ламда сонда от газаджията който ми монтира у-бата.Та той я ползваше за настройта но през някаква програма на РС-то.Сондата ми е с три кабела,което значи,че е с подгряване,но не зная кой точно за какво служи
![]()
При теб май е оригинална,можеш ли да споделиш какви са цветовете на кабелите, на кой мериш напрежението?
Първо да се извиня за закъснелия отговор. Значи за въпроса на Alexone: при мен наистина изглежда фабрично монтирана сондата. В отделението отляво на капака точно пред акумулатора има една кутия, в която се помещават буксите за връзка. Кабелите са три, но буксите две. Едната е за подгряващите кабели. Другата букса е кръгла и кабелът е по дебел и зелен на цвят - това е сигналът от ламбда сензора, на който меря напрежението. Ще пратя снимки съвсем скоро.
При настройка на сместа на бензин е хубаво да не се откача кабела на сензора, а да се използват jumper clips. При настройка на газ обаче, ако колата не е оборудвана с ламбда контрол клапан, няма проблем да се откачи буксата - размерът е точно колкото да се пъхне пробник на мултицет. Другият пробник (щипка е дори по удобно) се връзва на маса някъде.
По въпроса за мултицета - трябва да е висок импеданс и добра разделителна способност при измерване на DCV. Колкото по-висок импеданс, толкова по-добре, защото самата сонда е източник с висок импеданс (мисля от порядъка на 20 мегаома).
#14
Публикувано 03 юли 2007 - 13:20
Малко оффтопик:
Може ли някой да каже приблизителни цени на този ламбда контрол модул за обикновена газова уредба, а и също така за ламбда сензора, понеже имам желание за нещо подобно!
И ако накой има впечатления за авнас процесорите, понеже досега на колкото места съм питал - казват че за обкновена АГУ нямало смисъл. Питам, защото за моя мотор (М110) аванса е ~150лв., и не ми се дават за няма нищо. Ламбда контрола ми изглежда да има по-голям ефект!
В Стара Загора има една фирма - Runel-Tech (www.runel-tech.com), те предлагат ламбда котрол клапан за около 110 лв. и TAP(тайминг адвенс процесори) за автомобили, чието разпределние на запалването се регулира от датчик на Хол(102 мотор). И аз не знам дали са им качесвени стоките. Иска ми се да вярвам, че разработчиците са от старата школа на ДЗУ

Тук в БРЦ (София) имат ламбда контрол за 300 лв. Но майсторът им каза че нямало смисъл- щяло да гори 1-2 литра на 100 по-малко. Идвали постоянно коли от Италия с ламбда контрол клапани на газовата и те ги махали да нямат ядове хората. Той направо уби всичко детско в мен.
Лошото е, че не ми остава време да отида да ми монтират един TAP и един ламбда контрол в Стара Загора, защото в София нямат партньори.
Иначе газовата ми е наследство от предишния собственик и не знам какво и къде са връзвали (имам една пластмасова кутийка със стабилизатор за оборотите) и най-много ме е страх да не са побългарили нещо.
#15
Публикувано 03 юли 2007 - 14:31
Subsonic, видях офертата на хората от Стара Загора и проучих горе долу цената на ламбда сензора. Аз не се интересувам толкова от икономията на гориво, колкото от динамиката. Просто не е нормално с един дросел, който се настройва при 3000 оборота да се определя (ограничава) дебита на горивото. Това според мен, грубо казано, означава че се взема една средна работна точка при диагностика и се линеаризира характеристиката спрямо нея. Или иначе казано при липса на някакво динамично регулиране (както е в случая), след 3000 оборота може да не достига гориво, а под 3000 да се случи да идва в повече, въпреки че подаването му зависи от дроселовата клапа...
Ако някой може да коментира този модул (ламбда контрол) на базата на опит и/или повече познания - нека да ни осветли!
:-)
П.С. За аванс процесорите също съм чувал различни мнения, като повечето са че имали смисъл при метан уредбите. По-интересното е че на моя мотор доколкото знам няма настройка на аванса...
Ако някой може да коментира този модул (ламбда контрол) на базата на опит и/или повече познания - нека да ни осветли!
:-)
П.С. За аванс процесорите също съм чувал различни мнения, като повечето са че имали смисъл при метан уредбите. По-интересното е че на моя мотор доколкото знам няма настройка на аванса...
1 потребител(и) четат тази тема
0 потребители, 1 гости, 0 анонимни