Jump to content

  •  

Photo

Проблем с неработещ километраж на 124...Пластмасов пиньон, който върти жилото...


  • Please log in to reply
3 replies to this topic

#1 martell

martell

    Прохождащ

  • Потребители на форума
  • 28 Posts:
  • Пол:Мъж
  • Град:BG, SF
  • Интереси:cars, computers, artifical intelligence, biotechnology, genetics, robotics, space ships, space stations

Posted 19 March 2006 - 01:23

Реших да отстраня един интересен за мен проблем.
Става въпрос за пластмасовото пиньонче, намиращо се в задния капак на скоростите, което върти жилото на километража...
Още миналата година когато купихме колата разбрахме, че пиньончето е счупено (на 2 части) и не може да предава въртеливото си движение на жилото.
Вчера купих ремонтен комплект от ауто+, който включва зъбно колело , което задвижва пиньончето, пиньончето, една метална тапа (за отвор в капака на скоростите) и семеринг за пиньончето (48лева).
Твърдо съм решил да сменя пиньона, но искам да попитам ако някой преди мен го е правил- дали има вариант да се смени само пиньона без другите части, като не се разглобява капака на скоростите. Мисълта ми е, че ако избия тапата, ще упсея да извадя старото пиньонче и ще мога да поставя новото. След това ще набия новата тапа и готово. Поне се надявам да стане така... ;) Естествено ще се наложи да сваля кардана, за да ми е по-лесна работата, но и без това трябва да му сменя гумените карета откъм скоростите.

Надявам се ако някой е правил този ремонт да се изкаже, за да е полезна темата и на други хора.
  • 0
СГОВОРНА ДРУЖИНА, ПЛАНИНА ПОВДИГА.

#2 martell

martell

    Прохождащ

  • Потребители на форума
  • 28 Posts:
  • Пол:Мъж
  • Град:BG, SF
  • Интереси:cars, computers, artifical intelligence, biotechnology, genetics, robotics, space ships, space stations

Posted 24 March 2006 - 00:10

Оправих си километража най-сетне.
Интересното при ремонта е, че при повечко късмет не е необходимо да се разглобява задния капак на скоростите. Нужно е само с подходящ инструмент с диаметър 8мм да се избие стария пиньон, който излизайки ще избие желязната тапа на капака. След това спокойно поставяте новия пиньон и набивате новата тапа. В този случай спестявате доста труд (за разглобяването на капака), но остава несменен семеринга който уплътнява пиньона. Въпреки всичко, дори този семеринг да е износен, това не е голям проблем, защото теч на масло почти няма!
Единственото нещо, с което трябва да се внимава е- пружинката на семеринга да не излезне от леглото си!!! При мен излезна поради незнайни причини и затова се наложи да разцепя задната част на скоростната кутия. Но плюса е, че си смених маслото в нея, защото един Бог знае кога е било сменяно преди това (и дали изобщо е сменяно). При тези операции, кардана няма начин да не бъде свален.
Това е което мога да кажа от личен опит. Който се интересува да пита.
  • 0
СГОВОРНА ДРУЖИНА, ПЛАНИНА ПОВДИГА.

#3 Само Дизел

Само Дизел

    Майстор

  • Потребители на форума
  • 929 Posts:
  • Пол:Мъж
  • Град:Германия

Posted 24 March 2006 - 09:37

Ами, ако имаш желание, опиши ремонта в "Полезна информация". Ако имаш пък и снимки...чудно ще стане :)
А какво масло сложи в скоростната кутия?
  • 0
Mercedes-Benz - защото животът е твърде кратък.
'91 S124 300 TD Turbodiesel OM603

#4 martell

martell

    Прохождащ

  • Потребители на форума
  • 28 Posts:
  • Пол:Мъж
  • Град:BG, SF
  • Интереси:cars, computers, artifical intelligence, biotechnology, genetics, robotics, space ships, space stations

Posted 24 March 2006 - 11:39

Ще го опиша ремонта, само малко време да ми остане. За жалост не се сетих да направя снимки :(

А масло сипах CASTROL TQ-D, ЗА АВТОМАТИЦИ, мисля, че е ATF(моята скоростна кутия е 5-степенна РЪЧНА). Такова ми каза един приятел в Ауто+. От начало ми се стори супер странно, но като източих старото и то беше червено и рядко и се примирих, че трябва да е такова. :)
  • 0
СГОВОРНА ДРУЖИНА, ПЛАНИНА ПОВДИГА.




1 user(s) are reading this topic

0 members, 1 guests, 0 anonymous users