Към съдържанието

  •  

Снимка
- - - - -

Съживяване на C124 200CE


  • Please log in to reply
13 мнения по тази тема

#1 LISUNGERA

LISUNGERA

    Прохождащ

  • Потребители на форума
  • 43 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:Варна
  • Автомобил:
    ex W208 200K
    ex W211 E500
    W164 350 CDI
    C124 200 CE

Публикувано 19 ноември 2025 - 09:34

Здравейте, всички. От 15-ина години съм почитател(и собственик) на коли от любимата марка, но все не съм имал време и/или възможност да имам по-стар модел. Дойде ред да пусна и аз една тема за нещо с, което се занимавам в последните 6 месеца(като остане време). От дете съм си мечтал за 124-ка купе и тази година (на 09.05) най-накрая успях да си сбъдна мечтата чрез закупуване на един доста изтормозен екземпляр от модела от 1994г. с м111 2.0 двигател. Колата беше скъпа(за мен), но в завидно занемарено състояние, вече стигат до момента в, който цените почват да се вдигат явно. Колата е (била преди 25г) от Италия и няма ръжда абсолютно никъде, което беше и основната мотивация за покупката. Взех я от Велико Търново и след като едва я прибрах на ход до Варна се почнаха приключенията.

Излезе, че двигателя е с издухана гарнитура на главата и наблъскан с добавки. "Проекта" започна с пълна ревизия на главата, смяна на гарнитура на главата, ангренажна верига и обтегач, плъзгачи, 16бр.нови хидравлични повдигачи и всички видове гарнитури по двигателя. Последва премахване на газовата уредба, монтаж на чисто нов алтернатор, нова ламбда сонда, нови бобини, свещи и кабели на свещите, датчик на коляновия вал, рециклиране на двигателната инсталация, снопа на бобините и окабеляването на дросела от Калоян от Несебър. Понеже колата не работеше добре след всички тези ремонти се наложи и смяна на комутатора(огромни благодарности на Калоян от Несебър за насоките), понеже този, който дойде с колата беше от w202 и колата работеше много лошо с него. Прилагам малко снимки от процеса по ремонта на двигателя и началните главоблъсканици. Всичко си правя сам в гаража на село, когато ми остане време и колата се кара рядко, предимно уикендите при хубаво време или, когато по-модерния мерцедес е извън строя. Има още много неща за, които имам снимки и ще ги обяснявам по-подробно в следващите постове. Вероятно и доста неща ще пропусна тъй като вече съм ги забравил, а задачките по колата бяха наистина много. Дано да ви е интересно, колкото и на мен връщането към живота на един (поне за мен) емблематичен модел на марката).
https://imgur.com/yAJpdZM
https://imgur.com/BCpa8HS
https://imgur.com/tczAHp3
https://imgur.com/xu2d6Ku
https://imgur.com/tczAHp3
https://imgur.com/Opx3UWJ
https://imgur.com/jN53co6
https://imgur.com/D9M1HzH
https://imgur.com/xFTCuY3
https://imgur.com/Gwhwubw
https://imgur.com/unQGMQK
https://imgur.com/zVdg54B

Този пост е редактиран от LISUNGERA: 19 ноември 2025 - 09:35

  • 0

#2 Bogi

Bogi

    Член на МБКБ

  • Членове на клуба
  • 574 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:Дупница- 60169
  • Интереси:стари двуврати
  • Автомобил:
    US 1972 280SE 4.5
    US 1972 250C
    US 1972 280C
    EU 1984 500SEC
    US 1989 560SEC
    US 1998 CL500
    EU 1999 CLK320
    US 2008 S550

Публикувано 20 ноември 2025 - 18:23

Лайк !


  • 0

сесшисе ?


#3 LISUNGERA

LISUNGERA

    Прохождащ

  • Потребители на форума
  • 43 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:Варна
  • Автомобил:
    ex W208 200K
    ex W211 E500
    W164 350 CDI
    C124 200 CE

Публикувано 20 ноември 2025 - 22:20

"Късия" разказ продължава tongue.png Последва попълването на доста липсващи пластмасови дейтали и други дребни липси в двигателния отсек, смяна на счупени щипчици и т.н. дразнещи дреболии, както и слагане на нова изолация на предния капак и кора под двигателя. Последва смяна на всички крушки на километражното табло и духалките на парното с нови, както и пастиране и полиране на слюдата му, понеже беше доста надрана. Така и така километража беше разглобен реших да сменя и дисплея за външната температура, който се беше "разтекъл" и половината беше черен. В цялата суматоха не бях обърнал внимание, че не работят мигачите, аварийните и чистачката. След доста ровичкане от моя страна проблема се сведе до комбинираното реле(или както там се казва laugh.png), но реших преди да купя ново да разглобя старото. Още с просто око се виждаше че повечето спойки са спукани и се хванах да ги презапоя една по една. След презапояването всички неработещи функции се върнаха cool.png Малко снимки и от тази глава от сагата и една на колата след последната разходка:

3BKariQ.jpeg?1

WhEZ8uX.jpeg

3BdQV7d.jpeg

Q8Nfu7q.jpeg

ff9cO9f.jpeg

wTjz7gT.jpeg


Този пост е редактиран от LISUNGERA: 20 ноември 2025 - 22:27

  • 1

#4 Bogi

Bogi

    Член на МБКБ

  • Членове на клуба
  • 574 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:Дупница- 60169
  • Интереси:стари двуврати
  • Автомобил:
    US 1972 280SE 4.5
    US 1972 250C
    US 1972 280C
    EU 1984 500SEC
    US 1989 560SEC
    US 1998 CL500
    EU 1999 CLK320
    US 2008 S550

Публикувано 21 ноември 2025 - 16:45

Много от проблемите по електрониката при тези коли са спукани спойки и изсъхнали кондензатори, от тези цилиндричните кафявите. Видиш ли такъв, сменяй наред.

Успех !!


  • 0

сесшисе ?


#5 LISUNGERA

LISUNGERA

    Прохождащ

  • Потребители на форума
  • 43 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:Варна
  • Автомобил:
    ex W208 200K
    ex W211 E500
    W164 350 CDI
    C124 200 CE

Публикувано 24 ноември 2025 - 09:42

Понеже звука на колата беше меко казано потресаващ се наложи подмяна на цялата изпускателна система, както и на тампоните ѝ. Излезе, че никъде не се продават нови гърнета за купе и се наложи да взема за седан. Тръбите не бяха същите като дължини и се наложи доста преправяне, но като за аматьор се получиха прилично всички заварки и интервенции. Средното и задното гърне са някакви полски, за седанова 124ка, първото гърне е резонатор с един вход и два изхода на същата полска марка, който избирах по размери общо взето. С новата изпускателна система колата е абсолютно безшумна(както и подобава на такъв асматичен двигател) и не знам дали не си внушавам, но ми се струва, че стана малко по-динамична.
Ето малко снимки от процеса:
MCXMnNk.jpeg
rZxuFA2.jpeg
1dASZHH.jpeg
0DS3LT3.jpeg

Този пост е редактиран от LISUNGERA: 24 ноември 2025 - 09:43

  • 0

#6 LISUNGERA

LISUNGERA

    Прохождащ

  • Потребители на форума
  • 43 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:Варна
  • Автомобил:
    ex W208 200K
    ex W211 E500
    W164 350 CDI
    C124 200 CE

Публикувано 26 ноември 2025 - 09:36

След като позакрепих техническата част дойде ред на освежаване на интериора. Първа стъпка беше изпиране на седалките, които миришеха на странна смесица от мръсотия, парфюми, цигари и ароматизатори(пак си миришат, но значително по-малко). После свалих всички дървени елементи от интериора и ги изпратих за ремонт и хидрографика в по-различна шарка от оригиналната, понеже ми хвана окото много. Смятам, че човека с хидрографиката се е постарал много и нещата се получиха страхотно, при това доста бързо и на много добра цена. След като на предишната ми всекидневна кола w211 e500 имах махагонов волан в, който бях влюбен се наложи да намеря такъв и за тази. Опитах се на два пъти да "преговарям" с разни "майстори", които преработват тук оригинален волан в махагонов, но бяха изключително несериозни, а цените и качеството дори няма да ги коментирам. Поразрових се малко в интернет и намерих в алиекспрес едни китайци, които преработват оригинални волани в махагонови на супер добра цена, естествено дървото им не е дърво, но пък има безкраен избор на цветове и шарки. На китаеца изпратих снимка на другите дървени елементи и направи волана максимално близо до тях, доколкото е възможно по снимки. Мина около месец и волана пристигна и останах възхитен от качеството, опаковката и отношението най-вече, особено на доста по-ниска цена от тукашните недодялани предложения и нагло държание. Сега съм в усилено търсене на черен кожен салон, та ако някой продава или има идея къде да търся съм отворен за предложения. продължавам с най-различни ремонти, за които ще пиша като събера повечко материал :)
Ето малко снимки от разкрасяването на интериора:
6hCRNeR.jpeg
UiWBo8n.jpeg
zELhCDy.jpeg
8lUR29u.jpeg
EVqh3KW.jpeg
idTomoV.jpeg
Xz7y7aw.jpeg
prUJ9sB.jpeg
KgvCZsS.jpeg
upSRIYj.jpeg

Този пост е редактиран от LISUNGERA: 26 ноември 2025 - 09:37

  • 1

#7 barty

barty

    Член на МБКБ

  • Членове на клуба
  • 989 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:София
  • Автомобил:
    Skoda Octavia 4
    Peugeot Partner

Публикувано 26 ноември 2025 - 10:14

Голямо браво! Следя с интерес темата.
  • 0

#8 Bogi

Bogi

    Член на МБКБ

  • Членове на клуба
  • 574 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:Дупница- 60169
  • Интереси:стари двуврати
  • Автомобил:
    US 1972 280SE 4.5
    US 1972 250C
    US 1972 280C
    EU 1984 500SEC
    US 1989 560SEC
    US 1998 CL500
    EU 1999 CLK320
    US 2008 S550

Публикувано 26 ноември 2025 - 21:07

Волана също ли е хидрографика ?

Изглежда много добре !!


  • 0

сесшисе ?


#9 LISUNGERA

LISUNGERA

    Прохождащ

  • Потребители на форума
  • 43 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:Варна
  • Автомобил:
    ex W208 200K
    ex W211 E500
    W164 350 CDI
    C124 200 CE

Публикувано 27 ноември 2025 - 08:19

Волана също ли е хидрографика ?

Изглежда много добре !!

Хидрографика е, да. А основата за "дървото" вероятно е стъклопласт или някакъв вид пластмаса. Кожата си личи, че е естествена и е супер приятна на допир. Направен е на основата на оригинален волан и всичко си пасва перфектно. Като за 490лв е направо трепач beer.gif.  По-големия проблем е, че издирвам кожен салон от няколко месеца вече и не успявам да намеря. wacko.png


  • 0

#10 Bogi

Bogi

    Член на МБКБ

  • Членове на клуба
  • 574 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:Дупница- 60169
  • Интереси:стари двуврати
  • Автомобил:
    US 1972 280SE 4.5
    US 1972 250C
    US 1972 280C
    EU 1984 500SEC
    US 1989 560SEC
    US 1998 CL500
    EU 1999 CLK320
    US 2008 S550

Публикувано 27 ноември 2025 - 17:10

Много е скъпо да се намери кожен интериор, камоли в добро състояние.

После ми се струва че двигател и скорости не ти отговаря на кожен салон. В смисъл по-добре да инвестираш в цяла друга кола отколкото да търсиш този черен кожен салон.

 

Ето тук в момента на търг: https://bringatraile...-benz-300ce-38/

 

Колата ти е страхотна, и се радвай такава каквато е.


  • 0

сесшисе ?


#11 LISUNGERA

LISUNGERA

    Прохождащ

  • Потребители на форума
  • 43 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:Варна
  • Автомобил:
    ex W208 200K
    ex W211 E500
    W164 350 CDI
    C124 200 CE

Публикувано 28 ноември 2025 - 20:41

Вярно двигателя не е кой знае какво, но за кола, която се кара по 1000км на година е предостатъчен. За останалото време имам и по-пъргави коли :D Виж за скоростите съм съгласен и проблема с липсата на автоматик ще бъде решен и описан в темата живот и здраве, мисля как точно да действам и събирам информация. Колкото до салона, щом от завода има 124ки с дори по-слаби двигатели кожа, защо да си нямам и аз за хоби колата :D Драмата със салона е не, че е скъп, а че няма за продан. Ходих да гледам един преди месец беше на цената на читав голф 4, но състоянието беше много кофти. В един американски сайт гледах, че произвеждат калъфи ,които заменят заводския плат на седалките и бяха 750$ за всичките седалки, тъй че и това може като краен вариант, но тогава корите остават висящи. Колкото до това да взема друга кола, не бих го направил, защото тази вече има друга стойност за мен и не бих я сменил.  


Този пост е редактиран от LISUNGERA: 28 ноември 2025 - 20:42

  • 0

#12 Bogi

Bogi

    Член на МБКБ

  • Членове на клуба
  • 574 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:Дупница- 60169
  • Интереси:стари двуврати
  • Автомобил:
    US 1972 280SE 4.5
    US 1972 250C
    US 1972 280C
    EU 1984 500SEC
    US 1989 560SEC
    US 1998 CL500
    EU 1999 CLK320
    US 2008 S550

Публикувано 29 ноември 2025 - 22:09

Турците в Истамбул имат много интериорни неща продават в ибей

Виж там какви са опцийте


  • 0

сесшисе ?


#13 Chavalinov

Chavalinov

    Напреднал

  • Потребители на форума
  • 324 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:Стара Загора
  • Автомобил:
    C124 e200 1996
    S203 C220 CDI 2006
ГАРАЖ Виж ГАРАЖА

Публикувано 02 декември 2025 - 14:36

Браво за начинанието колега. Аз имам същата кола с черен кожен салон , дори преди 2 години взех още една цяла (пак сива и пак с черен кожен салон) с идеята някой ден да я ползвам за донор и да си стегна моята. Но за съжаление свободното ми време става все по-малко и не виждам как ще станат нещата близките 1-2г..... 


  • 0

#14 LISUNGERA

LISUNGERA

    Прохождащ

  • Потребители на форума
  • 43 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:Варна
  • Автомобил:
    ex W208 200K
    ex W211 E500
    W164 350 CDI
    C124 200 CE

Публикувано 04 декември 2025 - 11:12

Браво за начинанието колега. Аз имам същата кола с черен кожен салон , дори преди 2 години взех още една цяла (пак сива и пак с черен кожен салон) с идеята някой ден да я ползвам за донор и да си стегна моята. Но за съжаление свободното ми време става все по-малко и не виждам как ще станат нещата близките 1-2г..... 

И аз съм си мислел да купя цяла кола заради салона, но цените вече са се вдигнали доста и не излиза оферта. Не съм сигурен и, че искам да трупам още коли на вилата wacko.png Пустото време все не стига. И аз вече три седмици не съм ходил да я видя даже колата, камо ли да правя нещо. Иначе багажника ми е пълен с нови части за 124-ката, които чакат да имам време да ги монтирам biggrin.png


  • 0




1 потребител(и) четат тази тема

0 потребители, 1 гости, 0 анонимни